Is er per ongeluk iemand in het bezit van dergelijke batterij ? Geen originele... wel één van een namaak merk dus !
Het probleem is dat m'n Sony a55 de geest heeft gegeven (shutter probleem) maar blijkbaar kan dit soms opgelost worden door het gebruik van een namaak batterij (die zouden namelijk een bepaalde beveiliging niet bevatten).
Omdat het wat gek is hiervoor speciaal een nieuwe batterij te gaan kopen (heb trouwens net een nieuwe originele gekocht) zou het fijn zijn moest iemand in het bezit zijn van zo'n batterij om eens te proberen of dit effectief het probleem oplost.
Namaak NP-FW50 batterij (Sony Alpha camera)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
- xming
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
Als er niemand je kan helpen, kan je altijd zo'n proberen http://www.dx.com/p/dste-np-fw50-7-4v-1 ... ack-183576
-
- Deel van't meubilair
20 a 25 euro zonder enige garantie is nog veel geld
Voor de 9 euro op DX.COM kan ik misschien nog wel eens de gok wagen.
Ik wacht ondertussen nog even af... zou eigenlijk eerst ook eens met het toestel naar de winkel moeten.

Ik wacht ondertussen nog even af... zou eigenlijk eerst ook eens met het toestel naar de winkel moeten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Tss, je snapte mijn hint duidelijk niet 
Bestellen, proberen of het je probleem oplost en gratis terugsturen. Als het probleem opgelost was, kun je eentje van 9$ bestellen. Als dat niet lukt, moet je geen 9$ spenderen...
Op Aliexpress zijn ze voor zo'n 7$ te vinden BTW. Banggood heeft er ook eentje van 9$.
Ik koop nooit meer bij DX. Hun producten zijn echt van slechte kwaliteit de laatste tijd, veel beschadigde goederen die aankomen, en verzending is gek traag.

Bestellen, proberen of het je probleem oplost en gratis terugsturen. Als het probleem opgelost was, kun je eentje van 9$ bestellen. Als dat niet lukt, moet je geen 9$ spenderen...
Op Aliexpress zijn ze voor zo'n 7$ te vinden BTW. Banggood heeft er ook eentje van 9$.
Ik koop nooit meer bij DX. Hun producten zijn echt van slechte kwaliteit de laatste tijd, veel beschadigde goederen die aankomen, en verzending is gek traag.
-
- Deel van't meubilair
Ik snap je hint wel... alléén geen ervaring met iets "gratis" terug te sturen naar China... laat staan een geopende verpakking.Dima_2005 schreef:Tss, je snapte mijn hint duidelijk niet
Bedankt voor het aanbod... alléén is het nogal ver.thamar schreef:Ik heb ze voor mijn A35 van "maximal power" yeah
Dima_2005 schreef:Woon in Kortrijk, werk in Gent.
-
- Deel van't meubilair
Lukt dat zomaar met geopende verpakkingen ?
Al ben ik niet van plan het te doen... misschien dat mensen het bij Zalando doen maar het gaat me wat te ver.
Al ben ik niet van plan het te doen... misschien dat mensen het bij Zalando doen maar het gaat me wat te ver.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Is inderdaad de verkeerde insteek, dat maakt de boel kapot.
Ik stuur ook iets terug, als ik een misser heb begaan. Gisteren nog gebeurd, een compressorslang gekocht van 1 meter, blijken er geen koppelingen aan te zitten
Ik ken er anderen die 14 dagen een fototoestel mee op vakantie nemen en dan terug sturen, DAT zou ik dus niet durven/doen.
Maar een batterij kopen, en oprecht denken dat het het probleem oplost, en ze dan terug sturen als het niet is opgelost, daar is op zich ethisch niets mee mis vind ik. Als je ze zou terugsturen om ergens anders een goedkopere te bestellen, dat is er dan weer over.
Ik stuur ook iets terug, als ik een misser heb begaan. Gisteren nog gebeurd, een compressorslang gekocht van 1 meter, blijken er geen koppelingen aan te zitten

Ik ken er anderen die 14 dagen een fototoestel mee op vakantie nemen en dan terug sturen, DAT zou ik dus niet durven/doen.
Maar een batterij kopen, en oprecht denken dat het het probleem oplost, en ze dan terug sturen als het niet is opgelost, daar is op zich ethisch niets mee mis vind ik. Als je ze zou terugsturen om ergens anders een goedkopere te bestellen, dat is er dan weer over.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Deel van't meubilair
Zou prima zijn.
-
- Deel van't meubilair
Net bij testertje langs geweest... batterij was 43% opgeladen... maar dat was reeds voldoende om m'n A55 terug tot leven te wekken
M'n eigen batterij is momenteel blijkbaar leeg... ga dus nog wat testen doen of het daar uiteindelijk ook terug met werkt.

M'n eigen batterij is momenteel blijkbaar leeg... ga dus nog wat testen doen of het daar uiteindelijk ook terug met werkt.
-
- Deel van't meubilair
Ondertussen nog wat testen gedaan... originele Sony batterij en bij de eerste foto is de camera meteen terug "dood"... namaak batterij erin en alles werkt terug prima.