Veel waarschuwingen over cookies de laatste tijd

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Ik weet niet of anderen dit kunnen bevestigen. De laatste weken/maanden krijg ik op websites bijzonder veel waarschuwingen over cookies. Zo goed als iedere nieuwe site die ik bezoek. Vroeger was dit nooit het geval, en zeker niet in die mate. Zoniet moet ik mijn softwareinstellingen eens nakijken. Ik gebruik met name ublock Origin, weliswaar met de meeste filters afgeschakeld. Dus als anderen het al dan niet kunnen bevestigen, weet ik of ik verder moet zoeken of niet.
Filters om van die cookiewaarschuwingen af te raken zijn ook altijd welkom. Die dingen staan daar enkel in de weg en dienen voor de rest tot niks.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

EU wetgeving he.
En de enige knop die je meestal kunt vinden is natuurlijk "ok"; een "nee bedankt" knopje hebben ze niet :-)

Gelukkig werkt een goeie cookieblocker ook, en wat hun tekst ook beweert, zijn die cookies vaak niet noodzakelijk om mij een goeie browse ervaring aan te bieden :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Sinds 30 september is het verplicht, door Google, om een cookiemelding te tonen indien uw website gebruik maakt van Google analytics en/of Adsense. Het overtreden van de voorwaarden/richtlijnen van Google Adsense leidt meestal tot een permanente ban. Daarom tonen heel veel website sinds kort een cookiemelding. Die voorwaarden tellen ook voor app's die Admob en/of Google analytics gebruiken.

Ik heb de mail zelf niet meer, maar je kan hem hier lezen.
Laatst gewijzigd door dragonflo 22 okt 2015, 02:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gautier
Pro Member
Pro Member

Ok bedankt, verklaart alles.

Zijn er nuttige filters voor? In de lijst van Ublock staat er nu een nieuwe. Ik heb deze net aangeschakeld, eens zien wat het geeft.
https://github.com/liamja/Prebake
https://raw.githubusercontent.com/liamj ... rusive.txt
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik stel vast dat als ik een Nederlandse website bezoek ik ook van die cookie vermelding krijg en het ergste van al is dat ik verplicht ben om daar op in te gaan anders kan ik die betrokken website niet bezoeken. :x
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb hetzelfde voor als ik naar de website v/d Telegraaf kijk.
Gautier
Pro Member
Pro Member

Veel Nederlandse sites zitten al in bovenvermelde filter. Die werkt echt goed, sinds gisteren geen cookie-onzin meer gehad.

Het gaat echt snel nu. Nieuwe sites kunnen hier gemeld worden: https://github.com/liamja/Prebake/issues
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”