Aansluiting Fritz!box

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Herzele
Starter
Starter
Provider

Hoi,

ik ben aan het uitvissen hoe ik mijn Fritz!box geïnstalleerd krijg voor mijn Dommel abonnement. (Telefonie & Internet)
Hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben een leek en het word hier vrij ingewikkeld voor mij :)

dus...
-Dommel werkt via Proximus om mijn DSL lijn te activeren.

-De distributie van Proximus komt toe in de garage van mijn onderbuurman en ik moet een kabel van ergens tussen de 60 en 80 meter leggen naar mijn appartement.
dankzij dit forum ben ik erop gekomen dat ik daarvoor best een VVT 4 x 0.6 mm2 kabel gebruik. (?)

-De Proximus installateur die al even is langs geweest zei me dat ik een vijf-puntig stopcontact nodig heb in het appartement om de DSL lijn aan te sluiten.

-Ik vind in de doos van mijn Fritz!box geen vijfpuntige stekker, maar 2 UTP kabeltjes. 1 met 2 klassieke Ethernetconnectoren en 1 met een klassieke en een kleine versie ervan.

-Op dit punt gekomen ben ik in de war.

-Enige vorm van logica zegt me dat als de installateur terugkomt en ik de voorbije stappen heb volbracht, die een soort van koppelstuk bij zou moeten hebben voor die vijfpuntstekker...?

Mvg,

Herzele
Laatst gewijzigd door Herzele 22 okt 2015, 17:21, in totaal 1 gewijzigd.
Herzele
Starter
Starter
Provider

Update: Mijn leerkracht elektriciteit zegt me dat ik beter voor een SVV kabel ga met een koperader van 0.8 ipv 0.6mm gezien de spanningsval over de lengte van de kabel?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Spanningsval? Het is signaalkabel die zeker en vast geen grote stromen moet overbrengen hé.
En dan nog, telefoonsignalen zijn als ik me niet vergis rond de 100 volt, dus relatief gezien is die spanningsval vrij verwaarloosbaar.
Ten opzichte van de aantal meters kabel in straat is dat slechts een kleinere meerwaarde om iets dikker te gebruiken.

PS: Ben je niet beter af met bijvoorbeeld een deftige ethernetkabel die ten minste nog toekomst heeft?
De ene of de andere afgeschermde CAT 6 kabel ofzo?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Herzele schreef:-De distributie van Proximus komt toe in de garage van mijn onderbuurman en ik moet een kabel van ergens tussen de 60 en 80 meter leggen naar mijn appartement.
dankzij dit forum ben ik erop gekomen dat ik daarvoor best een VVT 4 x 0.6 mm2 kabel gebruik. (?)
Ik zou inderdaad hiervoor een goede CAT 6 ethernetkabel gebruiken.
Herzele schreef:-De Proximus installateur die al even is langs geweest zei me dat ik een vijf-puntig stopcontact nodig heb in het appartement om de DSL lijn aan te sluiten.
-Ik vind in de doos van mijn Fritz!box geen vijfpuntige stekker, maar 2 UTP kabeltjes. 1 met 2 klassieke Ethernetconnectoren en 1 met een klassieke en een kleine versie ervan.
De kabel met een RJ45 stekker aan de ene kant, en een RJ11 stekker aan de andere kant is de DSL kabel.
Een vijf-puntig stopcontact heb je niet echt nodig, met een RJ11 stopcontact heb je genoeg om deze meegeleverde kabel aan te sluiten.

Als je het helemaal perfect wil doen, plaats dan een Proximus NTP stopcontact op het einde van de stijgleiding, waar je de FritzBox DSL kabel kan in stoppen.
Herzele schreef:Mijn leerkracht elektriciteit zegt me dat ik beter voor een SVV kabel ga met een koperader van 0.8 ipv 0.6mm gezien de spanningsval over de lengte van de kabel?
Jouw meester denkt nog in termen van de "wet van ohm", maar dit is hoogfrequent signaal (17 MHz), en "spanningsval" is hier volkomen irrelevant. Sorry, meester :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”