Ed Egnal schreef:Vandaag antwoord gehad en ze vinden het inderdaad een te lage waarde en hebben mij een link doorgespeeld waarin de settings staan om op VDSL te komen maar volgens mij is dit gewoon de settinglist om ADSL in te stellen.
http://www.edpnet.be/nl/support/install ... reren.html
Dat is dus een
absurd antwoord van de EDPNet Helpdesk. Misschien moet je hen eens mijn vorige post laten lezen, waar ik duidelijk een onderscheid maak tussen het VDSL2 profiel en de surfsnelheid.
- EDPNet bevestigt dat jouw VDSL2 sync 30/10 is, wat "inderdaad laag is".
Fout. Deze snelheid is niet te laag, maar normaal, gezien je een nieuwe lijn hebt, en je het provisioning profiel gekregen hebt, in afwachting van DLM.
- EDPNet stuurt jouw een volledig nutteloze link waarin de settings om op VDSL2 te komen zouden staan, maar dat is inderdaad gewoon de settinglist om ADSL2+ in te stellen.
- De Heldpesk moet alleen trachten uit te zoeken waarom jouw surfsnelheid niet in lijn is met de sync. Dat is op dit ogenblik je enige probleem.
PS. Heb je al getest via een LAN kabel? Want misschien heb je helemaal geen probleem (tenzij een WiFi probleem)
Ed Egnal schreef:Nu heb ik zelf al de settings veranderd van annex A naar annex B maar de VLan settings waar stel ik die in?
Ze geven mij de raad om een hard reset te doen maar doe dit niet graag om dat niet meer goed weet wat mijn instellingen zijn ivm telefoon en port forwading enz..
Eigenlijk moet je niets veranderen
Gezien je een goede VDSL2 sync hebt (30/10), en je ook internet hebt, staan al jouw settings juist (PPPoE logon, VLAN, enz)
Trouwens: er staat een grove fout in hun uitleg, want de VLAN is niet 20, maar 10
VLAN settings zie je alleen als je "Other provider" gekozen hebt, en dan verder "Change connection settings"
Maar als je de correcte provider gekozen hebt (EDPNet) wordt de VLAN automatisch gezet.