hogere belasting aankoop wagens
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ureum = AdBlue
Wikipedia
Wikipedia
AdBlue is de gedeponeerde handelsnaam voor AUS32, een 32,5%-oplossing van ureum in gedemineraliseerd water, die gebruikt wordt als bijvoeging bij bijvoorbeeld vrachtwagens die diesel gebruiken, om ze schoner te laten rijden.
Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. De bij de verbranding gevormde stikstofoxiden worden omgezet in elementair stikstof en water. Het verbruik van AdBlue is 3 tot 5% van het dieselverbruik.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Euh, wat? AdBlue is een van mogelijkheden die fabrikanten kunnen gebruiken om Euro 6 te bereiken. Dat wil niet zeggen dat ze het daarom allemaal nodig hebben!heist_175 schreef:Een EURO6 diesel is trouwensheel milieuvriendelijk weinig milieuschadelijk, omdat ze er ereum aan toevoegen die terug reageert met de NOx - op die manier wordt er weinig NOx nog uitgestoten. Ereum zit in een apart vaatje dat wordt bijgevuld bij onderhoud.
Kijk maar eens in de configurator van de VW Passat. Als "SCR" in de naam van de motor staat, heb je AdBlue, anders niet. Hetzelfde verhaal bij BMW: slechts een handjevol motoren in de 5-reeks heeft een "BluePerformance".
-
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 7 keer
Neen, geen fantasie. Die compressie is merkelijk lager dan een conventionele diesel. En, zoals ik schreef, dezelfde als hun benzinemotor (Skyactive G) heeft ook een compressie van 14.
PS.
De auteur die me veel fantasie toeschreef heeft zijn bericht blijkbaar verwijderd.
PS.
De auteur die me veel fantasie toeschreef heeft zijn bericht blijkbaar verwijderd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Na de ontbranding is er bij de Diesel minder uitstoot dan bij een benzine(algemeen gezien).Mss is het wel zo dat er meer NOX(onderdeel v/d uitstootgassen) is bij diesel,dan bij benzine,en het is vooral daar dat er nu naar gekeken word.
Dit komt omdat een diesel een zelfontbrander is,men drukt de brandstof samen,en alles explodeerd,op een bepaald moment vanzelf.
Bij Benzinewagens drukt men ook alles samen(compressie,die nu al inderdaad boven de 10 kan liggen,ook bij benzine),maar men heeft nog steeds een bougie (vonk)nodig om de zaak te laten exploderen,en daardoor iets meer rest,maar minder NOX.
Bij bezinewagens heeft Mazda de grootste compressiewaarden,(14)en men werkt daar ook zeer weinig met Turbo motoren met kleine cilinder uitlaat.
Ook andere japanners beginnen nu ook hetzelfde te doen o.a. Nissan,maar nog met lagere compressie waarden(11).
Dit komt omdat een diesel een zelfontbrander is,men drukt de brandstof samen,en alles explodeerd,op een bepaald moment vanzelf.
Bij Benzinewagens drukt men ook alles samen(compressie,die nu al inderdaad boven de 10 kan liggen,ook bij benzine),maar men heeft nog steeds een bougie (vonk)nodig om de zaak te laten exploderen,en daardoor iets meer rest,maar minder NOX.
Bij bezinewagens heeft Mazda de grootste compressiewaarden,(14)en men werkt daar ook zeer weinig met Turbo motoren met kleine cilinder uitlaat.
Ook andere japanners beginnen nu ook hetzelfde te doen o.a. Nissan,maar nog met lagere compressie waarden(11).