Een collega van mij heeft juist het zelfde verhaal gedaan, had een nieuwe bbox3-ac aangesloten en heeft alleen Proximus_fon maar geen Proximus_auto_fon!
Heeft al een fabrieksinstelling geprobeerd, maar dit lost niks op.
('k vraag mij af of het geen bug is in de nieuwe bbox3's van Technicolor die de wifi-n standaard ondersteunen.)
correctie:
'k vraag mij af of het geen bug is in de nieuwe bbox3's van Technicolor die de wifi-AC standaard ondersteunen.
.
Laatst gewijzigd door jackho 22 aug 2015, 12:42, in totaal 2 gewijzigd.
Ondertussen had mijn collega al verschillende keren contact opgenomen met de Technische dienst van Proximus en uiteindelijk hebben ze hem aanbevolen om de bbox3 om te ruilen.
Maar in dit geval als er al meerderen dit zelfde vaststellen, zal het niet veel helpen en zal het dan toch duidelijk een bug zijn, die Proximus niet weet?
Wat ik mij dan ook afvraag of anderen die de laatste versie van technicolor niet hebben, dus deze zonder wifi-ac ondersteuning, of die dan wel Proximus_auto_fon actief staan hebben op hun bbox3/T
jackho schreef:Wat ik mij dan ook afvraag of anderen die de laatste versie van technicolor niet hebben, dus deze zonder wifi-ac ondersteuning, of die dan wel Proximus_auto_fon actief staan hebben op hun bbox3/T
Ik heb hier ook een BBOX3/T AC met vanaf het begin geen Auto_Fon. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat wij een andere Firmware versie hebben dan de BBOX3/T
't zal inderdaad wel weer een bug zijn in die laatste firmware versie, net zoals het nog niet zolang geleden ook zo was voor alle bbox3's waar ook geen auto_fon mogelijk was. Het enigste wat dan wel spijtig is dat ze bij PX je om een andere bbox3 sturen, waarschijnlijk in de hoop dat ze in de shop een bbox3/(T of S) gaan meegeven en geen bbox3/Tac, en dan is het natuurlijk ook opgelost
Iedereen bedankt voor de reacties.
Antwoord gekregen van Proximus, op de vraag of er binnenkort een software update komt i.v.m. de ontbrekende Proximus_Auto_Fon op de B box3/T AC:
Ingenieurs zijn bezig aan de verbetering van de software, maar kunnen geen release datum opgeven.
nikske bug: het is aan Proximus om de Proximus_Auto_FON aan te zetten via hun remote management systeem. Op de b-box3 hebben ze dat blijkbaar gedaan, op de b-box3 ac blijkbaar nog niet. Dus "als de ingenieurs bezig zijn" gaat het wel degelijk over die van Proximus, en niet die van Technicolor. En hopelijk zijn ze dus niet te lang bezig
Ik had het ondertussen ook al eens nagevraagd en volgens de uitleg die ik gekregen heb van iemand van Proximus is het beide, er moet eerst een firmware update komen (dus interpreteer ik dit als een soort bug) en dan moeten ze het nog activeren via hun RMS.
Bij de Bbox3/S is er toch ook eerst een software update moeten komen zoals bv. bij de sagemcom bbox3, bij versie 6.28.119A (maart 2015) kon de auto fon niet geactiveerd worden door prox en dan kwam de versie 6.28.120A (juni 2015) en kon hun RMS die wel activeren op de bbox3/S.
Voor de Bbox3/T dacht ik dat het net het zelfde verhaal was, maar daar ben ik niet zeker van, ik heb alleen de uitleg gekregen omtrent de bbox3/S.
flupke19 schreef:nikske bug: het is aan Proximus om de Proximus_Auto_FON aan te zetten via hun remote management systeem. Op de b-box3 hebben ze dat blijkbaar gedaan, op de b-box3 ac blijkbaar nog niet. Dus "als de ingenieurs bezig zijn" gaat het wel degelijk over die van Proximus, en niet die van Technicolor. En hopelijk zijn ze dus niet te lang bezig