Bbox3 Sagem Tool

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

AndRo555 schreef:Zal zeker wel een vectored ROP zijn. Enke zal die nog niet aan staan
Oei, de rest van het verhaal niet helemaal gelezen?
Na 24 uur zat meon al op een 70/10 vectoring profiel :-D . Dus vectoring staat intussen wel "aan" ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

AndRo555 schreef:
Steven_09 schreef:Dat lijken me toch vreemde waarden: de MAX down waarde lijkt duidelijk te suggereren dat je vectoring hebt, maar bij mijn weten is 30/10 -nog- geen vectoring profiel. Je zou eerder 50/10 of 70/10 moeten hebben. Dat er vectoring is op je nagelnieuwe ROP lijkt me overigens een evidentie, ze plaatsen al meer dan een jaar geen andere meer.
Zal zeker wel een vectored ROP zijn. Enke zal die nog niet aan staan. Ik kan er goed inkomen dat Proximus dat nog niet zo graag aanzet als er nog continu modems gaan gewisseld worden in de straat. Toch tot heel de ADSL2+ naar VDSL2 migratie, grotendeels, gedaan is.
Ik was pas de 2e aansluiting, eergisteren had ie de eerste gedaan. Hier gaan dus enkel vectoring approved modems op terecht komen lijkt me?

Verstuurd vanaf mijn SGP771 met Tapatalk
marcdehaes
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

marcdehaes schreef:Juist voor de info,
Ze hebben vannacht op de ROB bij mij in de straat Broadcom (=Vectoring) kaarten gestoken.
Dit heb ik kunnen afleiden door een telnet sessie.
Maar de Tool die we hier gebruiken geeft aan van Vectoring: NO.
Dus ga ik ervan uit dat deze enkel de info uitleest van de BBox.
Dit enkel voor verwaring te vermijden he...
Vectoring 'No' slaat inderdaad op uw huidig profiel, het is geen indicatie of er op uw lijn al vectoring mogelijk is of niet. K'weet dat het wat verwarrend kan overkomen, net zoals DLM 'No', sommige gebruikers denken soms ook dat DLM niet actief is op hun lijn, terwijl het ook maar een indicatie is van hethuidig profiel.
Het scherm van de lijnwaarden ga ik binnenkort eens redesignen om dit wat duidelijker te maken.

@all bedankt voor de lijnwaarden, dit help bij de volgende versie van de tool :-)
Update....

Heb van vandaag een BBox3,
Nu probeer ik deze uit te lezen met Pyro85 super tool, maar dat werkt niet. :-(
Heeft dit te maken dat ik met een TECHNICOLOR model zit inplaats van SAGEM?
Wat is het verschil eigenlijk?

Nergens kan ik in de BBox3 nog een lijnwaarde zien, wanneer er aangelogd wordt met USER als gebruikersnaam. Want dat is nog het enige waar we nog mee kunnen aanloggen.

Speedtest verteld niet veel meer, heb nog altijd dezelfde snelheid. --> Afbeelding

Heb dan maar contact genomen met Proximus.
Daar konden ze me zeggen dat ik op een lijn profiel 26 zat. --> LP026 Goed om te weten want de tool in de BBox2 gaf toen LP057. Das goede info voor Pyro85 denk ik.

Nu wisten ze me nog te zeggen dat ik nog wat geduld moet hebben omdat het waarscheinlijk nog niet allemaal actief staat na de installatie van de nieuwe BDCM in de ROP ( ;-) )

Alvast bedankt voor julie reacties....
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

philippe_d schreef:
AndRo555 schreef:Zal zeker wel een vectored ROP zijn. Enke zal die nog niet aan staan
Oei, de rest van het verhaal niet helemaal gelezen?
Na 24 uur zat meon al op een 70/10 vectoring profiel :-D . Dus vectoring staat intussen wel "aan" ...
*hides :oops:
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

De tool werkt (op een ADSL-lijn toch) een pak sneller dan versie 0.9, nu komen de lijnwaarden er zo goed als meteen op, terwijl dit vroeger een minuut duurde.
Ook is de afstand tot de centrale voor het eerst zichtbaar, al zit die er wel 800 meter naast.
Blijkbaar wordt er momenteel op een vlugger tempo firmware uitgebracht. Hier draait 6.28.213K.

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   3 360 kbps
Upstream current bit rate:     384 kbps

Downstream max bit rate:       3 744 kbps
Upstream max bit rate:         932 kbps

Downstream attenuation:        46,0 dB
Upstream attenuation:          24,0 dB

Downstream noise margin:       6,6 dB
Upstream noise margin:         20,0 dB

DSL standard:                  ADSL
Distance (estimated):          5257 m
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Amazor schreef:Ook is de afstand tot de centrale voor het eerst zichtbaar, al zit die er wel 800 meter naast.
Ik vind dat al straf dat die afstandsschatting er "maar" 800m naast zit, dat is een foutmarge van ca 15%.

Als je eens zou weten hoeveel soorten kabel er gebruikt wordt om een afstand van 5km te overbruggen (tussen centrale en jouw modem) - nog niet te spreken over de tientallen verbindingen onderweg - dan is een foutmarge van 15% nog niet zo groot!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

0.5, 0.6, 0.8, 1.0,... Beschadigde kabel van pak 0.5 waar dan een paar meter 0.6 tussen zit,... Papierkabel waar plastiekkabel tussen zit,...

't Is voor een lasser al even kijken op de plannen, documentatie en goed omgaan met meettoestellen om er geen meters naast te zitten (en dan nog is het geen uitzondering dat een insnede verklapt dat de fout op de kabel elders zit dan gemeten).

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

philippe_d schreef:
Amazor schreef:Ook is de afstand tot de centrale voor het eerst zichtbaar, al zit die er wel 800 meter naast.
Ik vind dat al straf dat die afstandsschatting er "maar" 800m naast zit, dat is een foutmarge van ca 15%.

Als je eens zou weten hoeveel soorten kabel er gebruikt wordt om een afstand van 5km te overbruggen (tussen centrale en jouw modem) - nog niet te spreken over de tientallen verbindingen onderweg - dan is een foutmarge van 15% nog niet zo groot!
Net om die reden was ik verbaasd dat de afstandsschatting beschikbaar geworden is bij ADSL-lijnen. Mijn lijn passeert inderdaad van de centrale via 2(?) cascades naar de KVD (toevallig in mijn straat) tot mijn huis. Dit zijn inderdaad verschillende malen verschillende kabels met elk hun eigen eigenschappen (diameter, lengte per kabeldeel, de staat ervan, weetikveel,...).
Logisch dat die schatting verre van 100% accuraat is, maar met zo'n resultaat eigenlijk geen reden om het terug uit te tool te slopen, gezien dit bij niemand tot op de meter correct zal zijn en al zeker niet in mijn situatie.

Misschien ook nog nuttig om hierbij te vermelden is dat m'n downstream noise margin 'dankzij' interventie(s) van Proximus gezakt is van 15-16 naar 6,5 dB, wat wellicht ook invloed heeft op deze schatting.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
pyro85
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 125 keer

marcdehaes schreef:Update....

Heb van vandaag een BBox3,
Nu probeer ik deze uit te lezen met Pyro85 super tool, maar dat werkt niet. :-(
Heeft dit te maken dat ik met een TECHNICOLOR model zit inplaats van SAGEM?
Wat is het verschil eigenlijk?

Nergens kan ik in de BBox3 nog een lijnwaarde zien, wanneer er aangelogd wordt met USER als gebruikersnaam. Want dat is nog het enige waar we nog mee kunnen aanloggen.

Speedtest verteld niet veel meer, heb nog altijd dezelfde snelheid. --> Afbeelding

Heb dan maar contact genomen met Proximus.
Daar konden ze me zeggen dat ik op een lijn profiel 26 zat. --> LP026 Goed om te weten want de tool in de BBox2 gaf toen LP057. Das goede info voor Pyro85 denk ik.

Nu wisten ze me nog te zeggen dat ik nog wat geduld moet hebben omdat het waarscheinlijk nog niet allemaal actief staat na de installatie van de nieuwe BDCM in de ROP ( ;-) )

Alvast bedankt voor julie reacties....
Proximus heeft met de BBox3 helaas beslist om de lijnwaarden te verbergen, een beslissing die we hier wel allemaal betreuren :-(

De tool werkt inderdaad niet met een Technicolor model, kreeg je geen waarschuwing te zien op het loginscherm?

Uiterlijk zien een Technicolor en Sagem bbox3 er misschien hetzelfde uit, maar de hardware en firmware zijn volledig verschillend. De Sagem bbox3 bevat eigenlijk een lek waardoor het mogelijk is om de lijnwaarden uit te lezen met de gewone user account.
Ik had vroeger nog een Technicolor bbox3, maar kon er geen achterpoortjes in vinden (zoals het eigenlijk hoort). De Sagem bbox3 is een ander verhaal... met firmware die steunt op jQuery Mobile en encryptie aan de kant van de client (wat dus geen zin heeft). Qua veiligheid is er toch nog ruimte voor verbetering :|

K'heb de profielen nog even opgezocht:
LP057 is 40/10 DLM, het profiel dat je nu hebt (bron: http://www.proximuswholesale.be/wholesa ... _final.pdf)
LP026 komt niet voor in mijn lijst, misschien gebruiken ze andere nummering bij de helpdesk?

Als ze de kaart verwisselt hebben in de rop duurt het nog zo'n 40-tal dagen voordat vectoring actief wordt, dus nog even geduld ;)
Amazor schreef:De tool werkt (op een ADSL-lijn toch) een pak sneller dan versie 0.9, nu komen de lijnwaarden er zo goed als meteen op, terwijl dit vroeger een minuut duurde.
Ook is de afstand tot de centrale voor het eerst zichtbaar, al zit die er wel 800 meter naast.
In v0.10 had ik de code die de requests doet naar de bbox herschreven en geoptimaliseerd, hierdoor gaat het ophalen van de waarden inderdaad een stuk sneller :)

De berekening van de afstand op een ADSL-lijn was eigenlijk gebaseerd op 2 eerdere resultaten van het franstalig forum, niet genoeg dus om een nauwkeurig algoritme uit te werken. Al ben ik wel blij dat de afwijking slechts 15% is :-)
Is de werkelijke afstand 800m meer of minder? Ik kan het algoritme nog wat verbeteren in de komende versie.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

pyro85 schreef:De berekening van de afstand op een ADSL-lijn was eigenlijk gebaseerd op 2 eerdere resultaten van het franstalig forum, niet genoeg dus om een nauwkeurig algoritme uit te werken. Al ben ik wel blij dat de afwijking slechts 15% is :-)
Is de werkelijke afstand 800m meer of minder? Ik kan het algoritme nog wat verbeteren in de komende versie.
Mijn afstand tot de centrale is 4460 meter om precies te zijn, dus ongeveer 800 meter minder, bij een attenuation van 46 dB.
Ik weet niet of je de afstand alleen met de attenuation bepaalt in de tool, maar nogmaals benadrukken dat mijn lijn momenteel niet in orde is, wat mogelijks ook een invloed heeft.
Er zijn mensen in m'n straat die zo'n 100 meter dichter zitten en die hadden 49 dB toen ik hun lijn checkte met hun b-box 1 (met betere lijnwaarden).
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

pyro85 schreef:K'heb de profielen nog even opgezocht:
LP026 komt niet voor in mijn lijst, misschien gebruiken ze andere nummering bij de helpdesk ?
Is voor mij ook onbekend ....
In elk geval bij een meting zien ze of er Vectoring/DLM actief is en in welke zone je zit ... als ze de meeting goed kunnen interpreteren natuurlijk.

Iets in de aard van LPxxx zien ze niet direct, dus ook geen .... LP026, waar er 026 word gehaald is mij dan een raadsel ?
Door dat alles word gedaan door de computers (Vectoring/DLM/....) zal de benamingen van de LPxxx "hun worst wezen" denk ik ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Vandeweek tijdens het downloaden in een VM zag ik dat de snelheid soms piekte op 10MB/s. Toen dacht ik nog dat het wel een anomalie zou zijn.
Maar niets in minder waar. Vandaag omwille van een post op een ander forum dacht ik er terug aan en voor de lol besloot ik nog eens een speedtest te doen.
Tot mijn verrassing gaf telenet aan dat mijn download snelheid 87Mbit bedroeg. En hieronder ziet u het bewijs:

(Leuk detail is dat alles over wifi gemeten werd)

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   99.999 kbps
Upstream current bit rate:     8.060 kbps

Downstream max bit rate:       124.311 kbps
Upstream max bit rate:         26.455 kbps

Downstream attenuation:        11,2 dB

Downstream noise margin:       16,5 dB
Upstream noise margin:         17,9 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     yes
Proximus profile:              LP143
DLM:                           yes
Repair:                        no
Distance (estimated):          240 m
Holyfuckingshityeahawesome!

Niet dat ik het perse nodig heb, want de contentlevrancier kan de lijn toch niet verzadigen. Maar het is wel leuk om te weten dat er ruime marge is, en dat ik zelden of nooit snelheid tekort ga hebben.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Tot mijn verrassing gaf telenet aan dat mijn download snelheid 87Mbit bedroeg
Telenet <> Bbox3?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Telenet speedtest, vermoed ik ;)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Moest het nu een bbox2 geweest zijn dan kon het nog Telnet geweest zijn :wink:
Via telenet krijg ik veel slechtere resultaten dan via speedtest.net
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Petervanakelyen schreef:Telenet speedtest, vermoed ik ;)
Klopt, itt speedtest.net is die van telenet niet bloated vol met reclame en rotzooi, en ben ik tenminste zeker dat deze dichtbij genoeg is voor aan accuraat resultaat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik merk net dat http://mymodem (van de BBOX-S) een nieuwe interface heeft. De URL's zien er ook anders uit.
De tool werkt gelukkig nog, meer nog: yay, ook 100 mbit :)
BBox FW: 6.28.221A/6.2.7

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   99 999 kbps
Upstream current bit rate:     10 064 kbps

Downstream max bit rate:       128 793 kbps
Upstream max bit rate:         28 737 kbps

Downstream attenuation:        12,9 dB

Downstream noise margin:       15,0 dB
Upstream noise margin:         17,2 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     yes
Proximus profile:              LP147
DLM:                           yes
Repair:                        no
Distance (estimated):          305 m
pyro85
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 125 keer

Blij te horen dat de tool weer een firmware upgrade overleeft heeft. :) K'blijf het straf vinden dat het na 8 maand nog steeds niet geblokkeerd is...
De nieuwe webinterface zal een nu paarse layout hebben vermoed ik?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Proximus-branding ja:
bbox-s-6.2.7.png
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De nieuwe FW is er niet mooier op geworden.

En net zoals in de vorige zijn de knoppen veel te groot waardoor je nooit alle info duidelijk op 1 scherm ziet zonder te moeten scrollen.

UX en UI zijn toch niet de sterkste troeven van proximus.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ze gingen de UI (software ) universeel maken voor alle bbox3's, hebben ze mij gezegd mss daarmee dat het voor de S en T er hetzelfde zal uitzien ?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

De UI ziet er alleszins hetzelfde als bij het Technicolor model.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
marcdehaes
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Ben van vandaag geactiveed op de Vectoring.
Had opeens een download snelheid van tegen de 80MB, terwijl als ik een speedtest doe geeft die mij maar -->Afbeelding
Snap ni goed waarom deze verschillend zijn.
Verder kan ik spijtig genoeg geen waardes uitlezen uit mijn T device. :-(
De lijntest bij proximus geeft me deze weer
=========================
Details of the speed of your Internet connection
Your Internet subscription
010........
Your Internet subscription
Internet Everywhere Maxi
Peak hours between 7 p.m. and 11 p.m. :

Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload

Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Off-peak hours between 11 p.m. and 7 p.m.:

Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload

Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload

Unlimited download volume, also in a Pack.

======================

Heeft iemand een andere tip om correcte lijnwaardes uit te kunnen lezen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Misschien doen zoals mijn gebuur gedaan heeft, Technicolor omruilen voor een Sagemcom en dan kan je de lijnwaarden uitlezen met het bbox3 sagem tool.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Denk niet dat je die zomaar kan omruilen, maar proberen kan geen kwaad :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad hangt veel af van de goede wil van de persoon in het PX centrum, maar bij hem was het toch gelukt !
sam288
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 sep 2011, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Thanks, net een nieuwe BBOX3, vroeger met BBOX2 max 50mbit nu:

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   69 999 kbps
Upstream current bit rate:     10 064 kbps

Downstream max bit rate:       135 090 kbps
Upstream max bit rate:         10 064 kbps

Downstream attenuation:        8,9 dB

Downstream noise margin:       27,1 dB
Upstream noise margin:         20,0 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     yes
Proximus profile:              LP145
DLM:                           no
Repair:                        no
Distance (estimated):          168 m
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Nogmaals bedankt voor de tool!

Voor wat het waard is, dit zijn de waarden, eindelijk vectoring hier! Zo te zien bijzonder veel potentieel.

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   69 999 kbps
Upstream current bit rate:     10 064 kbps

Downstream max bit rate:       136 266 kbps
Upstream max bit rate:         10 064 kbps

Downstream attenuation:        5,9 dB

Downstream noise margin:       29,7 dB
Upstream noise margin:         17,6 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     yes
Proximus profile:              LP145
DLM:                           no
Repair:                        no
Distance (estimated):          88 m
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Dit weekend zat ik opeens zonder tv en zonder internet, vandaag is er een technieker geweest.
Ik was zelf niet thuis, m'n grootouders hebben de technieker binnen gelaten, hij heeft een nieuwe b-box 3 geplaatst en terwijl hij toch bezig was is m'n V3b-decoder vervangen door het laatste nieuwe model.
Nadien heeft hij me nog opgebeld om te overlopen wat hij gedaan had, zeer vriendelijke mens.
Zo is een negatief punt toch positief uitgedraaid :-D

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   69.999 kbps
Upstream current bit rate:     10.064 kbps

Downstream max bit rate:       125.518 kbps
Upstream max bit rate:         26.553 kbps

Downstream attenuation:        8,9 dB

Downstream noise margin:       25,4 dB
Upstream noise margin:         16,1 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     yes
Proximus profile:              LP145
DLM:                           no
Repair:                        no
Distance (estimated):          163 m
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Ook sinds vanmiddag een nieuw speeltje geïnstalleerd :-)

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   69 999 kbps
Upstream current bit rate:     10 064 kbps

Downstream max bit rate:       90 865 kbps
Upstream max bit rate:         10 064 kbps

Downstream attenuation:        12,9 dB

Downstream noise margin:       21,3 dB
Upstream noise margin:         12,6 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     yes
Proximus profile:              LP145
DLM:                           no
Repair:                        no
Distance (estimated):          288 m
blabla
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dat die DLM en vectoring voor upload maar snel komen!

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   99 999 kbps
Upstream current bit rate:     10 064 kbps

Downstream max bit rate:       136 266 kbps
Upstream max bit rate:         28 966 kbps

Downstream attenuation:        5,8 dB

Downstream noise margin:       21,3 dB
Upstream noise margin:         17,8 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     yes
Proximus profile:              LP147
DLM:                           yes
Repair:                        no
Distance (estimated):          88 m
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Upload wordt toch beperkt volgens de cap op je abonnement ?
Dat ze die maar eerst een keer verhogen !
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Nog een maand geduld
En we geloven allemaal in Sinterklaas
:-D
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ho maar, dat weet ik gerust wel. Maar hetzelfde gebeurde wel in download: Eerst verhogingen en DLM's, dan cap verhoging. In januari gaat de cap al licht omhoog, wat nodig is voor de volgende fase is logischerwijs DLM en vectoring in upload. Het zal uiteraard niet direct gebeuren, maar 't is wel een noodzakelijke stap.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Hoelang duurt het eigenlijk voor DLM terug in actie schiet ?

Had van begin augustus tot een 1,5 maand terug een perfect 100/10 profiel en dan is de modem 2maal na elkaar uitgevallen en was ik mijn 100/10 kwijt en sta nu terug op 70/6.
DLM is actief volgens de Bbox tool en vectoring ook.

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   69 999 kbps
Upstream current bit rate:     6 063 kbps

Downstream max bit rate:       134 522 kbps
Upstream max bit rate:         6 063 kbps

Downstream attenuation:        4,1 dB

Downstream noise margin:       26,6 dB
Upstream noise margin:         23,1 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     yes
Proximus profile:              LP810
DLM:                           yes
Repair:                        no
Distance (estimated):          88 m
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

diederik schreef:Had van begin augustus tot een 1,5 maand terug een perfect 100/10 profiel en dan is de modem 2maal na elkaar uitgevallen en was ik mijn 100/10 kwijt en sta nu terug op 70/6.

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   69 999 kbps
Upstream current bit rate:     6 063 kbps

Downstream noise margin:       26,6 dB
Upstream noise margin:         23,1 dB
Jij hebt uitstekende lijnwaarden (SNR > 20dB), en er is op het eerste gezicht geen reden voor een 70/6 profiel.
Als ik jou was, zou ik de lijntest doen op 0800 22424.
Gezien vectoring actief is, zal je in principe een 70/10 profiel krijgen (vectoring basisprofiel zone 1), en zou DLM jou na enkele weken normaal op 100/10 moeten brengen.
diederik schreef:DLM is actief volgens de Bbox tool en vectoring ook.
De tool (laatse versie) heeft wel een goede detectie of vectoring actief is (via G.INP).
Maar de melding "DLM = Yes", wil gewoon zeggen dat jouw huidig profiel (70/6) een "DLM profiel" is, niet dat DLM nog "actief" is.

PS.
- DLM op de download verhoogt de snelheid (t.o.v. het basisprofiel).
- DLM op de upload werkt in beide richtingen, kan dus uw upload verminderen (t.o.v. het basisprofiel). In jouw geval is DLM dus slecht nieuws :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Na de lijntest 0800 zegt hij nu DLM NO ??

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   69 999 kbps
Upstream current bit rate:     10 064 kbps

Downstream max bit rate:       133 876 kbps
Upstream max bit rate:         30 140 kbps

Downstream attenuation:        3,9 dB

Downstream noise margin:       26,6 dB
Upstream noise margin:         18,5 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     yes
Proximus profile:              LP145
DLM:                           no
Repair:                        no
Distance (estimated):          88 m
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

diederik schreef:Na de lijntest 0800 zegt hij nu DLM NO ??

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   69 999 kbps
Upstream current bit rate:     10 064 kbps
Vectoring:                     yes
DLM:                           no
Zoals ik jou had voorspeld, ben je door die lijntest van 70/6 (een abnormaal profiel), naar 70/10 gegaan (vectoring provisioning profiel).
"DLM = No" is correct, gezien dit geen DLM profiel is.
Nu gewoon afwachten tot DLM jou (in stappen) terug verhoogd: 70/10 > 85/10 > 100/10 :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sam288
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 sep 2011, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

SInds recent nieuw profiel 100/10
(Proximus internet max)

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   99 999 kbps
Upstream current bit rate:     10 064 kbps

Downstream max bit rate:       136 262 kbps
Upstream max bit rate:         32 040 kbps

Downstream attenuation:        8,8 dB

Downstream noise margin:       17,7 dB
Upstream noise margin:         19,9 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 17a
Vectoring:                     yes
Proximus profile:              LP147
DLM:                           yes
Repair:                        no
Distance (estimated):          163 m
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

marcdehaes schreef:Ben van vandaag geactiveed op de Vectoring.
Verder kan ik spijtig genoeg geen waardes uitlezen uit mijn T device. :-(

De lijntest bij proximus geeft me deze weer:
Peak hours between 7 p.m. and 11 p.m. :
Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Je bent pas geactiveerd op vectoring, je krijgt dus om te beginnen het "vectoring provisioning profiel"
Voor "zone 1" is dat 70/10. De speedtest bevestigt dit.

Nu gewoon afwachten wat DLM je brengt, met een beetje geluk zit je binnen enkele weken op 100/10 (zoals de Proximus snelheidstest weergeeft)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”