Hondenvlees
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
vrij hoaxy
Poedelpaté en dan nog een vriendelijk kijkend poedeltje ernaast
Da's zoals wormenburgers afbeelden met een hoopje wormen ernaast.. right
Poedelpaté en dan nog een vriendelijk kijkend poedeltje ernaast
Da's zoals wormenburgers afbeelden met een hoopje wormen ernaast.. right
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Op het adres waarop de site geregistreerd is, is een babywinkel gevestigd. Misschien binnenkort delicious-babys.be ook?
Edit: niet meer, de winkel is blijkbaar sinds kort weg
Edit: niet meer, de winkel is blijkbaar sinds kort weg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik meen mij te herinneren dat honden(en katten, en waterkonijn/muskusrat en kogelvis/fugu) binnen de EU sowieso niet geslacht mogen worden voor menselijke consumptie.
Ook dacht ik dat er sinds de gekke koeienziekte een verbod was op dierlijk voedsel voor dieren bestemd voor menselijke consumptie(veevoeder moet dus plantaardig zijn), en aangezien honden quasi niet vegetarisch kunnen leven, zullen zij dus ook niet geslacht mogen worden voor menselijke consumptie.
Ik vermoed dus dat dit een hoax is, tenzij de wet onlangs is aangepast.
Ook dacht ik dat er sinds de gekke koeienziekte een verbod was op dierlijk voedsel voor dieren bestemd voor menselijke consumptie(veevoeder moet dus plantaardig zijn), en aangezien honden quasi niet vegetarisch kunnen leven, zullen zij dus ook niet geslacht mogen worden voor menselijke consumptie.
Ik vermoed dus dat dit een hoax is, tenzij de wet onlangs is aangepast.
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Zoals mijn vriendin opmerkte zou het wel eens een campagne kunnen zijn van een of ander veggie-organizatie onder het idee van "je huisdier zou je niet opeten, maar een ander dier wel". Het druipt er ook wel wat vanaf met de "100% vrije uitloop" en "vakmanschap sinds 2015" Maar omdat het zo goed gedaan is gaat er allicht wel over gesproken worden en dan zal men hun doel wel bekend maken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Was ook mijn gedacht: een of andere geitewollenorganisatie... (Er is ook geen winkelmandje )bollewolle schreef:Zoals mijn vriendin opmerkte zou het wel eens een campagne kunnen zijn van een of ander veggie-organizatie onder het idee van "je huisdier zou je niet opeten, maar een ander dier wel". Het druipt er ook wel wat vanaf met de "100% vrije uitloop" en "vakmanschap sinds 2015" Maar omdat het zo goed gedaan is gaat er allicht wel over gesproken worden en dan zal men hun doel wel bekend maken.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
heu, ok, i'm a s**** for it... ik zou het me idd niet kunnen voorstellen om een huisdier op te eten.
en ik zeg dus "huisdier" omdat het zou voorvallen met élk dier dat je als huisdier kan houden - in mijn geval toch zeker.
wij hadden vroeger bv kippen en eenden, en als mijn vader ze geslacht had om op te eten, at ik vervolgens minimaal anderhalve maand niets meer van kip of eend,
of dat nu uit de winkel kwam of niet.
zelfde verhaal is er geweest bij mijn grootouders toen die een schaap (jawel) hadden van kleinsaf, om ook uiteindelijk te slachten nadat het dus "rijp" was...
beestje geslacht, niemand ervan gegeten wegens het feit dat dat beest dus ook "zoals een hond" een huisdier geworden was feitelijk.
op de site melden ze ook van wormburgers etc, dat heb ik dan weer wel al binnengestoken en dat is best te eten (en vult eigelijk harder als een gewone burger!),
maar ik hou dan ook geen wormen als huisdier.
ik zal niet uitsluiten dat het eetbaar is, en ook niet dat er mensen dat effectief zullen eten... maar toch.
ik weet niet wat ik er persoonlijk van denken moet, maar het is echt niet aan mij besteed in ieder geval - en we hebben toch ook al meer als (genoeg/teveel) soorten beesten dat we enkel nog kweken en afmaken voor te eten - misschien eerst ook eens zorgen dat dat efficienter en diervriendelijk gemaakt zou worden vooraleer we nog meer beesten op ons bord gaan leggen 'omdat het kan'.
en ik zeg dus "huisdier" omdat het zou voorvallen met élk dier dat je als huisdier kan houden - in mijn geval toch zeker.
wij hadden vroeger bv kippen en eenden, en als mijn vader ze geslacht had om op te eten, at ik vervolgens minimaal anderhalve maand niets meer van kip of eend,
zelfde verhaal is er geweest bij mijn grootouders toen die een schaap (jawel) hadden van kleinsaf, om ook uiteindelijk te slachten nadat het dus "rijp" was...
beestje geslacht, niemand ervan gegeten wegens het feit dat dat beest dus ook "zoals een hond" een huisdier geworden was feitelijk.
op de site melden ze ook van wormburgers etc, dat heb ik dan weer wel al binnengestoken en dat is best te eten (en vult eigelijk harder als een gewone burger!),
maar ik hou dan ook geen wormen als huisdier.
ik zal niet uitsluiten dat het eetbaar is, en ook niet dat er mensen dat effectief zullen eten... maar toch.
ik weet niet wat ik er persoonlijk van denken moet, maar het is echt niet aan mij besteed in ieder geval - en we hebben toch ook al meer als (genoeg/teveel) soorten beesten dat we enkel nog kweken en afmaken voor te eten - misschien eerst ook eens zorgen dat dat efficienter en diervriendelijk gemaakt zou worden vooraleer we nog meer beesten op ons bord gaan leggen 'omdat het kan'.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 18 keer
Wat is het probleem met hondevlees?
Een beetje zoals de Britten die verontwaardigd waren dat er paardenvlees tussen hun 100% beef zat?
Vlees is vlees. Of het nu hond, kat, varken, koe, kalkoen, ... is.
Een beetje zoals de Britten die verontwaardigd waren dat er paardenvlees tussen hun 100% beef zat?
Vlees is vlees. Of het nu hond, kat, varken, koe, kalkoen, ... is.
- Splitter
- Elite Poster
Warpozio: dat statement zullen de kannibalen graag horen, after all... Vlees is vlees, dus telt mensenvlees ook he
Het probleem, zoals ik zeg, is dat je ergens een lijn moet hebben tussen een dier als kompaan vs een dier als voedingsbron.
Trouwens, honden bv zijn nu al zo duur.. Als ze dan nog honden gaan gebruiken in de voedselketen kan niemand straks nog een hond als huisdier betalen.
Overigens strookt het fokken van honden ook niet met de huidige wetgeving volgens mij (ivm chippen en inentingen etc)
Sent from my A0001 using Tapatalk
Het probleem, zoals ik zeg, is dat je ergens een lijn moet hebben tussen een dier als kompaan vs een dier als voedingsbron.
Trouwens, honden bv zijn nu al zo duur.. Als ze dan nog honden gaan gebruiken in de voedselketen kan niemand straks nog een hond als huisdier betalen.
Overigens strookt het fokken van honden ook niet met de huidige wetgeving volgens mij (ivm chippen en inentingen etc)
Sent from my A0001 using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik snap de commotie, maar ik zie niet echt probleem met hondenvlees.
Het ligt gevoelig bij sommige mensen. Net zoals mensen die paard rijden, die het heel erg vinden dat ze paard eten. (BTW: ik mis de Ikea balletjes van toen ze nog paardenvlees hadden)
Ik ga akkoord met vlees=vlees. Moest ik mens kunnen proeven, zou ik het doen
Uiteindelijk heeft hondenvlees 1 bezwaar: het is een huisdier, en het is schattig. Maar een schaap/lammetje is ook superschattig. Een kangoroe ook. En eigenlijk een kip/kuiken ook. En een varkentje, en een lief kalfje. Of nog erger: een superschattige konijn! Dusja: waarom is een hond "beter" dan die beesten?
Zelf heb ik een kat. Zou ik kat eten? Zou emotioneel moeilijker liggen, maar ja, ik zou het eten. Zeker gewoon omdat ik wil weten hoe dat smaakt. Of ik dat blijvend zou eten? Waarschijnlijk niet. Zou ik het erg vinden dat mensen dat pak maar elke dag eten? Nope.
Als ik ooit in Mainland China (ergens in de provincie) geraak, zou ik zeker hondenvlees willen eten.... Zonder twijfel.
Het ligt gevoelig bij sommige mensen. Net zoals mensen die paard rijden, die het heel erg vinden dat ze paard eten. (BTW: ik mis de Ikea balletjes van toen ze nog paardenvlees hadden)
Ik ga akkoord met vlees=vlees. Moest ik mens kunnen proeven, zou ik het doen
Uiteindelijk heeft hondenvlees 1 bezwaar: het is een huisdier, en het is schattig. Maar een schaap/lammetje is ook superschattig. Een kangoroe ook. En eigenlijk een kip/kuiken ook. En een varkentje, en een lief kalfje. Of nog erger: een superschattige konijn! Dusja: waarom is een hond "beter" dan die beesten?
Zelf heb ik een kat. Zou ik kat eten? Zou emotioneel moeilijker liggen, maar ja, ik zou het eten. Zeker gewoon omdat ik wil weten hoe dat smaakt. Of ik dat blijvend zou eten? Waarschijnlijk niet. Zou ik het erg vinden dat mensen dat pak maar elke dag eten? Nope.
Als ik ooit in Mainland China (ergens in de provincie) geraak, zou ik zeker hondenvlees willen eten.... Zonder twijfel.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
mensen die schapen, kippen en ander boerderijwezens op stal/tuin hebben doen dit enkel maar omdat het vlees / eieren en mogelijk andere (voedings)waren geeft. Niet omdat het schattig is. Vroeg of laat moeten die beesten eraan geloven omdat de vriezer leeg raakt.
Een hond is overigens een dier dat ander nut heeft zoals waken en hoeden. Daarom dat in onze westerse maatschappij de hond een status verworven heeft, net zoals een paard ook nut heeft in de paardensport of landbouw.
In de geschiedenis is een hond en/of paard niet geëvolueerd tot voeding maar tot nuttig dier dat kan helpen in de landbouw of sport.
Een hond is overigens een dier dat ander nut heeft zoals waken en hoeden. Daarom dat in onze westerse maatschappij de hond een status verworven heeft, net zoals een paard ook nut heeft in de paardensport of landbouw.
In de geschiedenis is een hond en/of paard niet geëvolueerd tot voeding maar tot nuttig dier dat kan helpen in de landbouw of sport.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Ik kan ook nooit door de zoo wandelen zonder me bij elk dier afvragen hoe dat zou smaken
Ben altijd teleurgesteld dat de giraf-burger niet gemaakt is van giraf
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
Dus volgens jouw logica geen enkel probleem met chihuaha's te eten. Compleet nutteloze beestenmailracer schreef:In de geschiedenis is een hond en/of paard niet geëvolueerd tot voeding maar tot nuttig dier dat kan helpen in de landbouw of sport.
En miljoen andere hondenrassen die compleet nutteloos zijn...
Ik heb al de eer gehad om giraf te kunnen proeven. Het was wel erg mager vlees, maar best zacht. Deed me een beetje denken aan een combinatie van kangoeroe en paardenvlees.Doktor Avalanche schreef:Ik kan ook nooit door de zoo wandelen zonder me bij elk dier afvragen hoe dat zou smaken
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
De konijnen en de kippen zaten vroeger met een label met hun naam op in de diepvries. Om dan op een dag de pot met konijn op tafel gezet te krijgen met de woorden: vandaag eten we Pluisje. Het is maar wat je gewend bent. Iedereen herinnert zich nog de aflevering van Basta met kalfje Willy? Mensen zijn zo hypocriet als ze groot zijn. Als ze het dier niet gezien hebben: om nom nom. Als ze 't wel gezien hebben: maar allez, ge gaat da toch nie opeten zeker?! Een dier is een dier en kan opgegeten worden. Ik zou hond of kat wel eens willen proberen. Ik zou ook nooit een restaurant mogen uitbaten. Ik zou kangoeroe op het menu zetten en tijdens het dessert een babykangoeroetje loslaten in de zaak met de woorden: "Skippy zoekt zijn mama, wie heeft haar opgegeten? Tafel 8?"Splitter schreef:wij hadden vroeger bv kippen en eenden, en als mijn vader ze geslacht had om op te eten, at ik vervolgens minimaal anderhalve maand niets meer van kip of eend,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Als we dieren niet zouden mogen opeten dan hadden ze ze maar niet van vlees moeten maken
Waarom we iets wel of niet eten zit tussen de oren en ik zou mij niet kunnen voorstellen om een hond of kat te eten maar dat zit in onze cultuur. Wat minder courante dieren betreft... kangaroo is zeer lekker (hopelijk mag ik binnenkort er weer een stukje van eten), als we in Scandinavie zijn staat er rendier op het menu maar de beide keren dat men mij walvis voorschotelde heb ik gepast (na de eerste keer een stukje te proeven), het stinkt en smaakt walgelijk maar aan de anderen te zien lag dat vooral aan mij.
Ik denk bij deze NL shop ook wel aan een actie, mogelijk hopen ze er op dat het ding viraal gaat.
Waarom we iets wel of niet eten zit tussen de oren en ik zou mij niet kunnen voorstellen om een hond of kat te eten maar dat zit in onze cultuur. Wat minder courante dieren betreft... kangaroo is zeer lekker (hopelijk mag ik binnenkort er weer een stukje van eten), als we in Scandinavie zijn staat er rendier op het menu maar de beide keren dat men mij walvis voorschotelde heb ik gepast (na de eerste keer een stukje te proeven), het stinkt en smaakt walgelijk maar aan de anderen te zien lag dat vooral aan mij.
Ik denk bij deze NL shop ook wel aan een actie, mogelijk hopen ze er op dat het ding viraal gaat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Kun je in Delhaize kopen, aan nauwelijks hogere prijzen dan rund (steak). Denk dat de kangoroo-steak zo'n 20€/kg is. De filet is wat duurder aan 27€/kg.on4bam schreef:kangaroo is zeer lekker (hopelijk mag ik binnenkort er weer een stukje van eten)
Al hangt het wel beetje af van supermarkt tot supermarkt. Hier staan ze bijna constant in afprijzing (snelverkoop), zelfs tot 2-3 dagen voor vervaldatum...
Struisvogel en krokodil ligt er normaalgezien juist naast. Ook de moeite om eens te proeven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
"Skippy zoekt zijn mama, wie heeft haar opgegeten? Tafel 8?"[/quote]
Waar is GAIA als ge ze nodig hebt!
Aan de andere kant hoeveel mensen hebben hun kreeft niet aangeduid in het aquarium om er dan van te smullen!
Het zit idd tussen de oren. Als klein kind vond ik konijn lekker tot de dag dat:
Er konijn op menu stond
Toevallig mijn konijn ontsnapt was en gaan lopen was!
Helaas was ik toen al te slim voor mijne leeftijd. 37 jaar later heb ik NOOIT meer een stukje konijn gegeten.
Gelukkig had ik geen koe, paard, struisvogel en andere lekkere beesten als huisdier
Waar is GAIA als ge ze nodig hebt!
Aan de andere kant hoeveel mensen hebben hun kreeft niet aangeduid in het aquarium om er dan van te smullen!
Het zit idd tussen de oren. Als klein kind vond ik konijn lekker tot de dag dat:
Er konijn op menu stond
Toevallig mijn konijn ontsnapt was en gaan lopen was!
Helaas was ik toen al te slim voor mijne leeftijd. 37 jaar later heb ik NOOIT meer een stukje konijn gegeten.
Gelukkig had ik geen koe, paard, struisvogel en andere lekkere beesten als huisdier
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Hier lopen idd nogal naïeve mensen rond ze
Dier = Vlees
Mens = Omnivoor -> Carnivoor : http://www.knack.be/nieuws/de-mens-is-e ... 44536.html
In principe kunnen wij alles wat van vlees is opeten, als het niet giftig is
Onze cultuur/overleving heeft een hond tot een hond gemaakt en een koe tot een koe. Het zit inderdaad tussen de oren, punt.
Als je dat niet gelooft, dan scheelt er iets met je
LOS van het feit of het maatschappelijk aanvaard wordt om een HUISdier, of eender welk dier waarmee je een band hebt, op te eten. En een band in de vorm van: dat is een "lief" dier, dat is een "huis"dier, dat is een "niet voor consumptie geschikt" dier.
Dier = Vlees
Mens = Omnivoor -> Carnivoor : http://www.knack.be/nieuws/de-mens-is-e ... 44536.html
Onze cultuur/overleving heeft een hond tot een hond gemaakt en een koe tot een koe. Het zit inderdaad tussen de oren, punt.
LOS van het feit of het maatschappelijk aanvaard wordt om een HUISdier, of eender welk dier waarmee je een band hebt, op te eten. En een band in de vorm van: dat is een "lief" dier, dat is een "huis"dier, dat is een "niet voor consumptie geschikt" dier.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
ALs je er hondenshows aan toevoegt nietDima_2005 schreef:Dus volgens jouw logica geen enkel probleem met chihuaha's te eten. Compleet nutteloze beestenmailracer schreef:In de geschiedenis is een hond en/of paard niet geëvolueerd tot voeding maar tot nuttig dier dat kan helpen in de landbouw of sport.
En miljoen andere hondenrassen die compleet nutteloos zijn...
Het punt van de website is wel duidelijk en heeft al zijn eerste discussie op het net gestart, nu nog wachten wanneer het op sociale media en in de pers opgenomen word
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
stond op http://www.hbvl.be dacht ik
gevonden : http://www.hbvl.be/cnt/dmf20151016_0192 ... ollieworst
gevonden : http://www.hbvl.be/cnt/dmf20151016_0192 ... ollieworst
-
- Elite Poster
En weet je wat? Een plant ervaart ook angst ed (bv. Een onderzoek waar een plant vibreerde elke keer als iemand voorbij kwam die het afgelopen x tijd die elke dag sloeg)
Laten we nu gewoon allemaal stoppen met eten en doodgaan. Zo is de organisatie blij. Dan etem we geen dieren meer (en ook geen planten meer ad hoc).
Laten we nu gewoon allemaal stoppen met eten en doodgaan. Zo is de organisatie blij. Dan etem we geen dieren meer (en ook geen planten meer ad hoc).
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als ik elke dag naar een plant wuif op een afstand die kort genoeg is, dan vibreert die vanaf dag 1, daar heb ik zelfs geen experiment voor nodig.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Laten we niet vergeten dat de mens ook maar een dier is.... "kannibalisme" komt ook in de Westerse wereld voor...Dafke schreef:Hier lopen idd nogal naïeve mensen rond ze
Dier = Vlees
Tijdens de oorlog werden ook ratten/katten/honden opgegeten... in China een luxe...
Joden&Moslims hebben graag vlees zonder "chemische" verdovingsmiddelen (Koosjer...halal... Christenen hebben dan weer liever dat het dier verdoofd wordt alvorens gedood... een extra E nummer of oja...dat toevoeging van antibiotica en verdovingsmiddelen "hoeven" niet vermeld te worden
Dat we "planteneters" als Koeien/Schapen ook "vlees" van soortgenoten (kannibalisme!) laten eten in hun dierenvoeding...wat dan weer tot "creutzfeld jacob" leidde bij de mens&dier.... ?
dat er veel te veel antibiotica wordt gemengd bij de voeding zodat er geen ziektes in de voedselketen zou gebeuren... want uiteindelijk ze zitten vreed opeengepakt...goed voor vrij snelle infecties... we zwijgen over de resistentie tegen antibiotica bij de mens.... laten we dit vnl steken dat we voor elke verkoudheid elk jaar een zwaardere pil vragen... ook al is het een virus of kunnen we het met wat extra zakdoeken uitzieken ipv op de voeding... ik vermoed dat dit soort studies niet gesubsidieerd worden trouwens ?
Ben benieuwd wanneer we de oorzaak weten van Parkinson/Alzheimer/kankers...
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
In 2011 reisje gemaakt naar Mexico. Daar zowel kat als hond gegeten. Erg lekker overigens...
Ook hier gekweekt zoals op den boerenbuiten : als de kip klaar was om op te vreten ging pa naar buiten en 5 minuten later kwam em weer binnen en mocht moeder beginnen met klaar maken. Tjah...
Ook hier gekweekt zoals op den boerenbuiten : als de kip klaar was om op te vreten ging pa naar buiten en 5 minuten later kwam em weer binnen en mocht moeder beginnen met klaar maken. Tjah...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
sja, als we "zoals vroeger" terug alles op ons bord willen... mij niet gelaten, maar doe het dan eerlijk:
laat al de beesten ook gewoon terug los rondlopen in het wild en zorg maar dat je ze zelf vangt.
1) verser kan het niet
2) je hebt gelijk conditietraining
3) eet dat beest jou op... tja, pech gehad dan
ik vind het ergens hypocriet dat, omdat we nu toevallig bovenaan de voedselketen staan, maar mogen doen wat we willen,
en enerzijds dus verschillende dieren uitroeien, anderzijds de populatie van dieren willen controleren, en dan tegelijk alles maar op ons bord willen *gebracht* hebben.
benieuwd of de mens dat ook zal vinden kunnen als we ineens niet meer bovenaan die keten staan en zelf op het menu komen
laat al de beesten ook gewoon terug los rondlopen in het wild en zorg maar dat je ze zelf vangt.
1) verser kan het niet
2) je hebt gelijk conditietraining
3) eet dat beest jou op... tja, pech gehad dan
ik vind het ergens hypocriet dat, omdat we nu toevallig bovenaan de voedselketen staan, maar mogen doen wat we willen,
en enerzijds dus verschillende dieren uitroeien, anderzijds de populatie van dieren willen controleren, en dan tegelijk alles maar op ons bord willen *gebracht* hebben.
benieuwd of de mens dat ook zal vinden kunnen als we ineens niet meer bovenaan die keten staan en zelf op het menu komen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb jij dan een probleem met het feit dat een jachtluipaard een hert op eet ?
Dat jachtluipaard staat toch ook maar gewoon hoger op de ladder van de voedsel keten... wat is er anders ?
Of is het omdat wij beschaafde wezens zijn dat het niet meer kan ?
Gans de Groene gedachte is gewoon hypocriet... we moeten terug naar de oertijd maar een vuurtje stoken mag dan ook niet meer want dan heb je CO2. Gewoon lui in je zetel liggen, profiteren van de rest en vooral op iedereen zeuren... dat lijkt me de gedachte wel.
Dat jachtluipaard staat toch ook maar gewoon hoger op de ladder van de voedsel keten... wat is er anders ?
Of is het omdat wij beschaafde wezens zijn dat het niet meer kan ?
Gans de Groene gedachte is gewoon hypocriet... we moeten terug naar de oertijd maar een vuurtje stoken mag dan ook niet meer want dan heb je CO2. Gewoon lui in je zetel liggen, profiteren van de rest en vooral op iedereen zeuren... dat lijkt me de gedachte wel.
- Splitter
- Elite Poster
dat luipaard eet het hert op door erop te jagen.
mensen jagen tegenwoordig voor sport en kweken voor eten (en andere zaken) tot beesten uitsterven/misvormd raken.
daar heb ik, als ik dan toch een mening moet geven, wel wat tegen... maar uiteindelijk heb ik nog steeds de mening van "whatever, we're f*** anyway",
dus veel maakt het niet uit in mijn ogen
"beschaafd" is ook overigens maar hoe je het bekijkt, net zoals intelligent... we zijn een van de weinige soorten die zichzelf en anderen van dezelfde soort afmaken,
zonder dat daar een echte reden (zoals nood aan een voedingsbron) voor bestaat.
de mens beschouwd zichzelf graag als het ultieme wezen, maar eigenlijk zijn we in veel gevallen niet zo "menselijk" als we zouden willen laten geloven.
dat de groene gedachte hypocriet is, geef ik je overigens gelijk in, net zoals veel andere zaken ook trouwens.
mensen jagen tegenwoordig voor sport en kweken voor eten (en andere zaken) tot beesten uitsterven/misvormd raken.
daar heb ik, als ik dan toch een mening moet geven, wel wat tegen... maar uiteindelijk heb ik nog steeds de mening van "whatever, we're f*** anyway",
dus veel maakt het niet uit in mijn ogen
"beschaafd" is ook overigens maar hoe je het bekijkt, net zoals intelligent... we zijn een van de weinige soorten die zichzelf en anderen van dezelfde soort afmaken,
zonder dat daar een echte reden (zoals nood aan een voedingsbron) voor bestaat.
de mens beschouwd zichzelf graag als het ultieme wezen, maar eigenlijk zijn we in veel gevallen niet zo "menselijk" als we zouden willen laten geloven.
dat de groene gedachte hypocriet is, geef ik je overigens gelijk in, net zoals veel andere zaken ook trouwens.