Hi,
Ik gebruik mijn tablet "away from home" en meestal is dat dus maar een dag, dringende zaken zijn er meestal) niet. Met een langere periode "away from home" en het gemak van de tablet tegenover een "zware/grote" laptop wil ik de voornaamste dingen beschikbaar hebben op de tablet, voornamelijk het kunnen beheren van website/hosting. De verschillende paswoorden voor deze dingen staan in Firefox op de desktop en kunnen daar geex-/im-porteerd worden tussen laptop/desktop.
Ik gebruik FF ook op Android en heb daar lang geleden mobile password manager op geïnstalleerd en op 1 of andere manier een groot aantal paswoorden ge-importeerd.
Omdat er ondertussen paswoorden veranderd en bijgekomen zijn dacht ik, piece of cake... nieuwe export (XML op de desktop) import in Android en klaar... Niet dus. Nergens nog importmogelijkheden te vinden.
Ook bij de add-ons zie ik niet direct iets dat dit zou kunnen tenzij cloudoplossingen maar die wil ik vermijden.
Iemand een idee hoe ik gewoon de XML (of CSV) van de paswoorden kan importeren in FF voor Android?
Alvast bedankt.
Firefox paswoorden naar android
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik gebruik LastPass, als je dat op meerdere platformen wil, kost het wel $12.
Ik heb dat dus op meerdere pc's en op mijn smartphone.
Sync tussen verschillende toestellen + beveiligd met een master PW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Cloudoplossingen dus, die wil ik vermijden.
Gewoon de XML.CSV importeren, wat die cloudspullen op 1 of andere manier ook maar doen is blijkbaar te gemakkelijk.
Misschien is het best om gewoon de sites die ik op verplaatsing nodig heb even te openen en manueel login/PW in te voeren. FF onthoud dat dan wel. In het slechtste geval een "forgot password" en een nieuw aanmaken als we terug zijn.
Gewoon de XML.CSV importeren, wat die cloudspullen op 1 of andere manier ook maar doen is blijkbaar te gemakkelijk.
Misschien is het best om gewoon de sites die ik op verplaatsing nodig heb even te openen en manueel login/PW in te voeren. FF onthoud dat dan wel. In het slechtste geval een "forgot password" en een nieuw aanmaken als we terug zijn.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
KeePass op PC en voor Android bestaat er een app. De database zet je dan steeds manueel over.
Firefox Sync zou gemakkelijk zijn, maar dat wil dus niet...
Firefox Sync zou gemakkelijk zijn, maar dat wil dus niet...
Ik heb dat ook, maar nu ze overgenomen zijn door LogMeIn, zou ik toch eerder terughoudend zijn met dat nog aan te raden. Hou alvast maar een plan B klaar voor het geval ze het verkl*ten/duurder maken/...heist_175 schreef:Ik gebruik LastPass, als je dat op meerdere platformen wil, kost het wel $12.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Even een oude draad wat leven in blazen met wat verontrustend nieuws:StarWing schreef:Keepass, aparte pwd database, beschikbaar op de meest courante platformen.
icm met dropbox, google drive en een master pwd of key zeer flexibel.
http://www.engadget.com/2016/06/04/keep ... ue-to-ads/
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik begrijp de verklaring wel niet goed... waarom zou hij inkomsten verliezen als hij SSL gebruikt ?