internet snelheid
beste
heb hier regelmatig een terugval van snelheid naar max 10Mbps,
uitvallen van internet, ik heb een Scarlet One ab. en zou toch een download van 50Mbps moeten krijgen
een lijntest geeft zelfs 70MBPs aan.
alles is een half jaar geleden vernieuwd van bekabeling, zelfs de inkomende kabel van proximus is vernieuwd van op straat,
Nu sta ik al meer dan een maand op een repair profiel van 20/6,
Hoe los ik dit probleem op?
heb hier regelmatig een terugval van snelheid naar max 10Mbps,
uitvallen van internet, ik heb een Scarlet One ab. en zou toch een download van 50Mbps moeten krijgen
een lijntest geeft zelfs 70MBPs aan.
alles is een half jaar geleden vernieuwd van bekabeling, zelfs de inkomende kabel van proximus is vernieuwd van op straat,
Nu sta ik al meer dan een maand op een repair profiel van 20/6,
Hoe los ik dit probleem op?
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
20/2 = 8d Provisioning profiel
20/6 = 17a Repair profiel --> dus ergens een probleem, binnenbekabeling eens dubbel-checken en dan 0800 22 424 bellen voor een automatische lijntest (moet je wel jouw lijnnummer kennen, dus niet het telefoonnummer). Met dergelijke lijnresultaten (buiten het 'Repair' probleempje) moet die lijn naar 70/6 kunnen op termijn.
20/6 = 17a Repair profiel --> dus ergens een probleem, binnenbekabeling eens dubbel-checken en dan 0800 22 424 bellen voor een automatische lijntest (moet je wel jouw lijnnummer kennen, dus niet het telefoonnummer). Met dergelijke lijnresultaten (buiten het 'Repair' probleempje) moet die lijn naar 70/6 kunnen op termijn.
Beste, bedankt voor de reactie ,maar mijn bekabeling is 6 maand geleden volledig vernieuwd en toen kreeg ik 50Mbps als download
tot een maand terug toen is al de miserie begonnen met uitvallen sonos systeem min. twee maal per dag,
traag internet en een tv die niet werkt zoals het hoort.
mijn gevoel zegt me dat de modem voor de zoveelste maal niet werkt zoals het moet.
dit is ondertussen al mijn 4 of 5 modem die ze hier hebben geplaatst,elk jaar heb ik wel problemen met de installatie;modem;digicorder,kabels voedingskabel,alles is al meermaals vervangen tot de kabel van buiten naar binnen toe vernieuwd,binnenbekabeling is van goede kwaliteit,daar twijfel ik niet aan is trouwens ook bevestigd door mensen van proximus,
Ik weet het niet meer en heb dan ook de ombudsman ingeschakeld om tot een oplossing te komen
tot een maand terug toen is al de miserie begonnen met uitvallen sonos systeem min. twee maal per dag,
traag internet en een tv die niet werkt zoals het hoort.
mijn gevoel zegt me dat de modem voor de zoveelste maal niet werkt zoals het moet.
dit is ondertussen al mijn 4 of 5 modem die ze hier hebben geplaatst,elk jaar heb ik wel problemen met de installatie;modem;digicorder,kabels voedingskabel,alles is al meermaals vervangen tot de kabel van buiten naar binnen toe vernieuwd,binnenbekabeling is van goede kwaliteit,daar twijfel ik niet aan is trouwens ook bevestigd door mensen van proximus,
Ik weet het niet meer en heb dan ook de ombudsman ingeschakeld om tot een oplossing te komen
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Zoala sinister zegt, lijkt me meer een probleem met hoeveel elektra (of pieken) dat je binnenkrijgt... Woon je toevallig in de buurt van een kabine? Hier was dat vroeger ook zo, de lampen konden we zelfs wekelijks vervangen...
Sent from my A0001 using Tapatalk
Sent from my A0001 using Tapatalk
beste
Mijn modem staat op nog geen 5meter van pc en de kabel is nieuw.
stopcontact is ok voltage nagemeten en dat blijft constant 225 tijdens de meting valt het internet weer even weg.
Sonos systeem natuurlijk ook.
blauwe kabel van aan modem tot invoerplug nogmaals vernieuwd.
reset van hele systeem gedaan maar zonder verbetering.
speedtest gedaan en dit is het resultaat. word alsmaar slechter
volgens mij is de modem voor de zoveelste maal het probleem.
Mijn modem staat op nog geen 5meter van pc en de kabel is nieuw.
stopcontact is ok voltage nagemeten en dat blijft constant 225 tijdens de meting valt het internet weer even weg.
Sonos systeem natuurlijk ook.
blauwe kabel van aan modem tot invoerplug nogmaals vernieuwd.
reset van hele systeem gedaan maar zonder verbetering.
speedtest gedaan en dit is het resultaat. word alsmaar slechter
volgens mij is de modem voor de zoveelste maal het probleem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Je kan beter de resultaten van VDSL2Tool hier plaatsen
Ook mss. even resultaten van onderstaande plakken, als er veel fouten opzitten, dan komt modem geregeld in 'training' en valt internet even weg
Ook mss. even resultaten van onderstaande plakken, als er veel fouten opzitten, dan komt modem geregeld in 'training' en valt internet even weg
Code: Selecteer alles
telnet 192.168.1.1
login admin
passw <serienr Sagem>
shell
# cat /etc/perfvdsl.stat
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als je al zoveel modems hebt gehad kan het mss wel zijn dat er een Vdsl poort in de ROP defect is, toch best eens opnieuw bellen .... en eens vragen of ze een nieuwe Vdsl poort laten steken en zien of het beter is.
Na al die omgewisselde modems en toch nog die problemen is meestal de oorzaak dan van een Vdsl poort!
Na al die omgewisselde modems en toch nog die problemen is meestal de oorzaak dan van een Vdsl poort!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als het nu met deze nieuwe modem opgelost is dan heb je echt pech gehad met de 4 vorige modems .....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Speedtest niet via wifi doen, heeft totaal geen waarde. Je zit nog wel degelijk op 20/6 repair profiel.panda schreef:Speedtest: 6.06/2.33
laat de technieker dan niet gaan voor je zeker bent dat je minstens 30/6 hebt, want zou toch moeten lukken dat het aan de 4e moden op rij ligt.... En als je een OBox3 zou krijgen (wat goed nieuws zou zijn), kan je VDSL2Tool niet meer gebruiken (en mss. de modem helemaal niet meer kunt uitlezen).panda schreef:vrijdag een nieuwe modem word geplaatst
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nog eens: 20/6 is niet noodzakelijk een repair profiel, maar ook een normaal provisioning profiel voor zone 2:DIBO schreef:Speedtest niet via wifi doen, heeft totaal geen waarde. Je zit nog wel degelijk op 20/6 repair profiel.
- - DLM kan je verhogen tot max 50/10 (b-box2).
- met vectoring zal je automatisch op 50/6 komen (vectoring profiel zone 2).
- vectoring + DLM gaat nog hoger (vandaar dat de lijntest jou 70 mbps geeft).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Waarom krijg jij een nieuwe modem?
En wordt die aan mij geweigerd.
Twee maten en twee gewichten?
Willy
Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=45723
En wordt die aan mij geweigerd.
Twee maten en twee gewichten?
Willy
Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=45723
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Heb nu net hetzelfde voor, al maanden staan mijn waarden op
Nu sinds dit weekend, heb ik volgende waarden:
Niets aangepast, geen reboot van modem, geen wijzigingen aan kabels,...
Niet leuk.
Note: lijntest zegt 50/6
Code: Selecteer alles
Downstream line rate: 30000 kbps
Upstream line rate: 10000 kbps
Downstream Training Margin: +-13 dB
Code: Selecteer alles
Downstream line rate: 20064 kbps
Upstream line rate: 6064 kbps
Downstream Training Margin: 21.3 dB
Niet leuk.
Note: lijntest zegt 50/6
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ja idd, 't is niet dat ik alle dagen speedtest zit te doen...
Het internet ging gewoon traag (Music streamen, Youtube & gewoon surf verkeer op 2 toestellen) wat vroeger wel vlot ging.
Het internet ging gewoon traag (Music streamen, Youtube & gewoon surf verkeer op 2 toestellen) wat vroeger wel vlot ging.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
De laatste tijd precies meer mensen die in een 'lagere' zone terecht zijn gekomen als provisioning profiel: zone1 30/10 -> zone2 20/6. Zouden de lijnwaarden (verzwakking) een update hebben gekregen?? (lijnen onpieuw uitgemeten of zo??? nav. ROP upgrade???)