internet snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
panda
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2015, 12:37

beste
heb hier regelmatig een terugval van snelheid naar max 10Mbps,
uitvallen van internet, ik heb een Scarlet One ab. en zou toch een download van 50Mbps moeten krijgen
een lijntest geeft zelfs 70MBPs aan.
alles is een half jaar geleden vernieuwd van bekabeling, zelfs de inkomende kabel van proximus is vernieuwd van op straat,
Nu sta ik al meer dan een maand op een repair profiel van 20/6,
Hoe los ik dit probleem op?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

20/6 is geen repair profiel maar een provisioning profiel, normaal dus.
Gewoon wachten tot dlm langskomt, eventueel checken met de helpdesk dat dlm actief staat.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat is je resultaat op lijntest.be?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
panda
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2015, 12:37

mijn profiel is nu 20/6
speedtest;14.30Mbps download en 5.12 upload
zoals je ziet kan mijn lijn een hogere snelheid aan
Bijlagen
Screen Shot 2015-09-17 at 11.42.12.png
Screen Shot 2015-09-17 at 11.43.36.png
panda
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2015, 12:37

Hier nog enkele resultaten
Bijlagen
Screen Shot 2015-09-17 at 11.51.24.png
Screen Shot 2015-09-17 at 11.51.10.png
Screen Shot 2015-09-17 at 11.50.56.png
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

20/2 = 8d Provisioning profiel
20/6 = 17a Repair profiel --> dus ergens een probleem, binnenbekabeling eens dubbel-checken en dan 0800 22 424 bellen voor een automatische lijntest (moet je wel jouw lijnnummer kennen, dus niet het telefoonnummer). Met dergelijke lijnresultaten (buiten het 'Repair' probleempje) moet die lijn naar 70/6 kunnen op termijn.
panda
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2015, 12:37

Beste, bedankt voor de reactie ,maar mijn bekabeling is 6 maand geleden volledig vernieuwd en toen kreeg ik 50Mbps als download
tot een maand terug toen is al de miserie begonnen met uitvallen sonos systeem min. twee maal per dag,
traag internet en een tv die niet werkt zoals het hoort.
mijn gevoel zegt me dat de modem voor de zoveelste maal niet werkt zoals het moet.
dit is ondertussen al mijn 4 of 5 modem die ze hier hebben geplaatst,elk jaar heb ik wel problemen met de installatie;modem;digicorder,kabels voedingskabel,alles is al meermaals vervangen tot de kabel van buiten naar binnen toe vernieuwd,binnenbekabeling is van goede kwaliteit,daar twijfel ik niet aan is trouwens ook bevestigd door mensen van proximus,
Ik weet het niet meer en heb dan ook de ombudsman ingeschakeld om tot een oplossing te komen
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Meet eens de voltage dat je binnenkrijgt op je stopcontacten.
Neem eens een foto van je installatie waar je modem staat.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Zoala sinister zegt, lijkt me meer een probleem met hoeveel elektra (of pieken) dat je binnenkrijgt... Woon je toevallig in de buurt van een kabine? Hier was dat vroeger ook zo, de lampen konden we zelfs wekelijks vervangen...

Sent from my A0001 using Tapatalk
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Te hoog of te laag, beiden kan uiteraard, tzal veel eerder hier aanliggen je uitval.
panda
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2015, 12:37

beste
Mijn modem staat op nog geen 5meter van pc en de kabel is nieuw.
stopcontact is ok voltage nagemeten en dat blijft constant 225 tijdens de meting valt het internet weer even weg.
Sonos systeem natuurlijk ook.
blauwe kabel van aan modem tot invoerplug nogmaals vernieuwd.
reset van hele systeem gedaan maar zonder verbetering.
speedtest gedaan en dit is het resultaat. word alsmaar slechter
volgens mij is de modem voor de zoveelste maal het probleem.
Bijlagen
Screen Shot 2015-09-20 at 10.55.03.png
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Je kan beter de resultaten van VDSL2Tool hier plaatsen

Ook mss. even resultaten van onderstaande plakken, als er veel fouten opzitten, dan komt modem geregeld in 'training' en valt internet even weg

Code: Selecteer alles

telnet 192.168.1.1
login      admin
passw   <serienr Sagem>
shell
# cat /etc/perfvdsl.stat
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als je al zoveel modems hebt gehad kan het mss wel zijn dat er een Vdsl poort in de ROP defect is, toch best eens opnieuw bellen .... en eens vragen of ze een nieuwe Vdsl poort laten steken en zien of het beter is.
Na al die omgewisselde modems en toch nog die problemen is meestal de oorzaak dan van een Vdsl poort!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
panda
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2015, 12:37

resultaten vdsl tool
Bijlagen
Screen Shot 2015-09-22 at 10.52.01.png
Screen Shot 2015-09-22 at 10.51.51.png
Screen Shot 2015-09-22 at 10.51.41.png
Screen Shot 2015-09-22 at 10.51.28.png
panda
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2015, 12:37

Hoi allen
net gehoord van scarlet dat er vrijdag een nieuwe modem word geplaatst
hopelijk is dat de oplossing?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als het nu met deze nieuwe modem opgelost is dan heb je echt pech gehad met de 4 vorige modems .....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

panda schreef:Speedtest: 6.06/2.33
Speedtest niet via wifi doen, heeft totaal geen waarde. Je zit nog wel degelijk op 20/6 repair profiel.
panda schreef:vrijdag een nieuwe modem word geplaatst
laat de technieker dan niet gaan voor je zeker bent dat je minstens 30/6 hebt, want zou toch moeten lukken dat het aan de 4e moden op rij ligt.... En als je een OBox3 zou krijgen (wat goed nieuws zou zijn), kan je VDSL2Tool niet meer gebruiken (en mss. de modem helemaal niet meer kunt uitlezen).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DIBO schreef:Speedtest niet via wifi doen, heeft totaal geen waarde. Je zit nog wel degelijk op 20/6 repair profiel.
Nog eens: 20/6 is niet noodzakelijk een repair profiel, maar ook een normaal provisioning profiel voor zone 2:
  • - DLM kan je verhogen tot max 50/10 (b-box2).
    - met vectoring zal je automatisch op 50/6 komen (vectoring profiel zone 2).
    - vectoring + DLM gaat nog hoger (vandaar dat de lijntest jou 70 mbps geeft).
Hopelijk brengt de technieker jou een o-box3 (en is vectoring actief op jouw ROP).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
panda
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2015, 12:37

Hoi allen
zonet nieuwe modem geplaatst door Scarlet Bbox3
speed test gedaan en komen nu op 50Mbps uit wat later nog zal verhoogd worden;
hopelijk al de problemen opgelost.
doglover
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 apr 2014, 08:23

Waarom krijg jij een nieuwe modem?
En wordt die aan mij geweigerd.

Twee maten en twee gewichten?

Willy

Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=45723
panda
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2015, 12:37

probeer eens via ombudsman telecommunicatie
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Heb nu net hetzelfde voor, al maanden staan mijn waarden op

Code: Selecteer alles

Downstream line rate: 30000 kbps 
Upstream line rate: 10000 kbps  		  		 
Downstream Training Margin: +-13 dB 
Nu sinds dit weekend, heb ik volgende waarden:

Code: Selecteer alles

Downstream line rate: 20064 kbps 
Upstream line rate: 6064 kbps  		  		 
Downstream Training Margin: 21.3 dB
Niets aangepast, geen reboot van modem, geen wijzigingen aan kabels,...
Niet leuk.

Note: lijntest zegt 50/6
Afbeelding
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

ik heb identiek hetzelfde voorgehad 2 weken terug. Nu nog steeds op 20/6. 1/3de van je snelheid verliezen, merk je toch wel hard.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ja idd, 't is niet dat ik alle dagen speedtest zit te doen...
Het internet ging gewoon traag (Music streamen, Youtube & gewoon surf verkeer op 2 toestellen) wat vroeger wel vlot ging.
Afbeelding
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

De laatste tijd precies meer mensen die in een 'lagere' zone terecht zijn gekomen als provisioning profiel: zone1 30/10 -> zone2 20/6. Zouden de lijnwaarden (verzwakking) een update hebben gekregen?? (lijnen onpieuw uitgemeten of zo??? nav. ROP upgrade???)
panda
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2015, 12:37

heb nu een speedtest van 65 Mbps wel met Bbox3
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”