stof in de gsm

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 499
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

In het weekend wat in de tuin gewerkt, en MOTO G heeft blijikbaar wat aarde/stif gevreten. Wanneer ik nu bel hoor ik de andere, maar met een snerpend geluid erbij. uitblazen met de compressor heeft niet echt verbetring gebracht; Tips?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2523
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Mogelijk is zelfs speaker defect geraakt... Iig zal je het moeten openschroeven
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1313
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Oorzaak is niet volledig dezelfde, maar je kan het altijd eens proberen... :
Users have reported some audio issues with the Moto G, including a buzzing earpiece, and a generally poor audio quality from the external speaker as well as the headphone jack.

Potential Solution –

If you hear a buzzing sound on the earpiece during a call, you should first test it to see whether there is an issue with the earpiece itself. To do so, you have to first make sure that USB Debugging is enabled, by going into Settings – Developer Options – USB Debugging. Then dial *#*#2486#*#* in the dialer, and that should open up the test menu. Select the first bar, then select Audio, click on Earpiece, and choose Buzz Test. Hold the phone to your ear, and you will hear a harmonic sound that starts on a lower frequency and goes to an higher frequency, that will repeat. If you don’t hear any distortion in this loop that is played, then there are no issues with your earpiece at all.
If you do have a faulty earpiece, the only solution is to go pick up a replacement device. If there’s nothing wrong with the device, then go into Settings – Sound – Audio Effects, and turn it off. If that doesn’t work, in the Audio effects section, go into Speaker, and turn the equalizer off. That should do the trick, but if it doesn’t you may need to flash a lower firmware version. You can find out more about that process here.
If you’re facing any other issues with audio quality, go into Audio Effects, and you can change the equalizer settings in the Wired Stereo and Speaker sections separately.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 936
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

compressor :eek:
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 499
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

compressor = lucht blazen :roll:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2523
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Met een compressor kon je mogelijk zelfs de speaker beschadigen... Of andere onderdelen.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 936
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Dat klopt, als het flinderdunne membraan van de speaker maar niet gescheurd is.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 499
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

dan was dat niet verstandig van mij. Hij is er in ieder geval niet slechter door gaan klinken.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 499
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Argon schreef:Oorzaak is niet volledig dezelfde, maar je kan het altijd eens proberen... :
Thx, dit heeft geholpen, ik kan voorlopig verder zonder een nieuwe earspeaker te laten plaatsen.
Settings – Sound – Audio Effects, and turn it off.
in the Audio effects section, go into Speaker, and turn the equalizer off.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”