Domein naam registreren

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goh, een beetje basiskennis omzelf joomla/wordpress/etc. te installeren kan nooit geen kwaad, tuurlijk is het leuk dat je hoster dit voor u kan, maar van zodra je iets moet gaan aanpassen heb je die basiskennis toch nodig... waarom dan niet van in het begin starten ipv halfweg ?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Dat kunnen we inderdaad ook doen, maar ik heb voorlopig een heel simpel opzet nodig, eigenlijk niet veel meer dan een landing page, wat later uitgebreid zal worden.
Geen tijd, inspiratie enz momenteel, maar is ook niet noodzakelijk.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Bij Antagonist was het 1 click install dacht ik, van zowel Joomla als Wordpress. Gewoon naam van blog opgeven, waar je bestanden wil uploaden en je bent online. Dan een design kiezen en een account aanmaken. Je kan voor auto-update gaan, maar dat is voor plugins niet altijd even handig. Als je te lang op een oude versie blijft hangen en er worden gekende security bugs in gevonden dan krijg je wel een mail van Antagonist met de vraag/eis tegen een bepaalde datum te updaten en dat ze je willen bijstaan indien er hulp nodig is hierbij.

Voorbeeldje van zo een mail:
Hallo,

Ons beveiligingssysteem heeft op deb***** met *********.be bestanden aangetroffen die beveiligingslekken bevatten. Door dit soort lekken kunnen kwaadwillenden toegang krijgen tot je pakket. Hierdoor is de kans op misbruik, zoals het uploaden van kwaadaardige bestanden, aanzienlijk verhoogd.

Om dit misbruik te voorkomen raden wij aan om zo snel mogelijk de laatste updates van de gebruikte software op het pakket te installeren. Indien de software met Installatron is geïnstalleerd, dan kan dat eenvoudig met de updatefunctie in Installatron. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan de software door Installatron geïmporteerd worden.

Onze handleidingen voor Installatron zijn hier te vinden:
•Hoe importeer ik een applicatie in Installatron?
•Hoe upgrade ik een applicatie via Installatron?

Let erop dat je wanneer je al een bestaande applicatie hebt, je deze eerst importeert in Installatron, voordat je ervoor kiest om deze te updaten via Installatron. Als je deze niet eerst importeert en via Installatron probeert te updaten gaat de huidige installatie verloren.

De kans bestaat dat er bestanden op het pakket aanwezig zijn die niet door ons systeem worden gedetecteerd. Het is daarom aan te raden om het hele pakket te controleren of er nog andere bestanden zijn die ongewenst op het pakket terecht zijn gekomen.

We stellen je in de gelegenheid om zelf de lekken binnen van 14 dagen te dichten. Wanneer het probleem niet binnen het aantal genoemde dagen is opgelost, zijn wij genoodzaakt het lek zelf te dichten om escalatie van de problemen te voorkomen.

Heb je ondersteuning nodig bij het oplossen van deze problemen? Stuur dan gerust een e-mail naar [email protected], we helpen je graag verder. Ook als er nog vragen of onduidelijkheden zijn naar aanleiding van dit bericht.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en benadrukken nogmaals om zo snel mogelijk je pakket te updaten.

Met vriendelijke groet,

Het Antagonist-team

P.S. De lijst met detecties is onderaan deze e-mail te vinden:

Naam

Type

Bestanden

[WordPress] Posts kunnen namens andere gebruikers geplaatst worden Onrechtmatige uitbreiding van toegangsrechten /home/deb*****/domains/**********.be/public_html/wp-admin/includes/post.php
[WordPress] Code-injectie mogelijk door onveilig uitpakken van data Code-injectie /home/deb*****/domains/**********.be/public_html/wp-includes/functions.php
[WordPress] Strengere controle op toegestande bestandstypes voor uploads XSS /home/deb*****/domains/**********.be/public_html/wp-includes/functions.php
[WordPress] Link/doorverwijs-injectie Code-injectie /home/deb*****/domains/**********.be/public_html/wp-includes/functions.php
[WordPress] Link/doorverwijs-injectie Code-injectie /home/deb*****/domains/**********.be/public_html/wp-includes/link-template.php
[WordPress] Link/doorverwijs-injectie Code-injectie /home/deb*****/domains/**********.be/public_html/wp-includes/pluggable.php
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ondertussen zit ik bij antagonist.
Email adressen aanmaken is gelukt, wordpress is geinstalleerd maar.. domein is nog niet up and running. Ik heb een overdracht moeten doen, met de PIN via REGISTRAR, dus het is blijkbaar wachten? Duurt dit lang?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Neen, niet lang.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

:)

Transfer is gebeurd rond 10u, het werkt nu 2.5u later nog niet.
Zal vandaag nog even afwachten, omdat ze stellen dat een .BE verhuis domein eigenlijk onmiddellijk is:

.be Er wordt een e-mail gestuurd naar de huidige domeinhouder met de verhuiscode. Na het invullen van de verhuiscode in Mijn Antagonist wordt de verhuizing meteen voltooid.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Klopt, maar de achterliggende DNS-wijzigingen kunnen verschillende uren duren.
Maar zal vandaag wel in orde komen. :lol:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Kan zelfs zijn dat het al in orde is maar dat de DNS van je provider nog niet geupdate is. Kan je het domain eens posten, het kan goed zijn dat er sommigen al aan kunnen :).
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, Surtout Telenet durft nog wel eens DNS caching te doen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Inderdaad, dat is daar waar die ex-werknemer van Google even het google.com domain heeft kunnen aanschaffen :-D

(edit: ter duiding van mijn reactie: blijkbaar is net tijdens het posten van mijn reactie de post verdwenen over https://domains.google.com)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

t'Is in orde!
Ik kan beginnen :)

Bedankt allemaal voor de hulp.. de eerste Hello world! van WP staat erop, effe aanpassen :-D
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

bollewolle schreef:(edit: ter duiding van mijn reactie: blijkbaar is net tijdens het posten van mijn reactie de post verdwenen over https://domains.google.com)
Ja, excuses, tijdens het verder klikken zag ik dat het niet beschikbaar is voor non-US inwoners. :(
ooh. shiny.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Voor zij die niet weten waar dat over ging van Google: http://news.sky.com/story/1562663/man-b ... ame-for-12
Dafke schreef:t'Is in orde!
Ik kan beginnen :)

Bedankt allemaal voor de hulp.. de eerste Hello world! van WP staat erop, effe aanpassen :-D
Succes! :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”