Domein naam registreren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
In principe maakt het niet veel uit. Zeker in het geval als je je eigen NS servers gaat instellen. (of die van je host)
Het moet wel een "deftige" partij zijn. En niet eentje die als je 1 dag te laat vernieuwt, dat ze dan je domein gaan kapen. Of andere zaken als eigendom van domein op zichzelf zetten ipv op jouw naam. Of andere wanpraktijken.
Persoonlijk neem ik mijn bijkomende domeinnamen gewoon bij Versio. Vind hun prijs absoluut redelijk.
Het moet wel een "deftige" partij zijn. En niet eentje die als je 1 dag te laat vernieuwt, dat ze dan je domein gaan kapen. Of andere zaken als eigendom van domein op zichzelf zetten ipv op jouw naam. Of andere wanpraktijken.
Persoonlijk neem ik mijn bijkomende domeinnamen gewoon bij Versio. Vind hun prijs absoluut redelijk.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
best bij een partij dat je toch iets of wat vertrouwt...
en liefst eentje die echt .be registrar is (https://www.dnsbelgium.be/nl/domeinnaam ... ken#/list/)
maar het komt er dus wel op neer dat je vaak "de goedkoopste" kan nemen.
persoonlijk zit ik nu bij versio (rond de 5 a 6 euro / domein) voor de meeste van mijn domeinnamen - gaat allemaal vrij vlot dus weinig te klagen,
maar nog geen nood gehad aan hun support dus daar kan ik weinig over zeggen.
daarvoor zat ik bij IOP, ok prijzen (rond de 8 euro / domein) en héérlijke service als je ze nodig had.
en liefst eentje die echt .be registrar is (https://www.dnsbelgium.be/nl/domeinnaam ... ken#/list/)
maar het komt er dus wel op neer dat je vaak "de goedkoopste" kan nemen.
persoonlijk zit ik nu bij versio (rond de 5 a 6 euro / domein) voor de meeste van mijn domeinnamen - gaat allemaal vrij vlot dus weinig te klagen,
maar nog geen nood gehad aan hun support dus daar kan ik weinig over zeggen.
daarvoor zat ik bij IOP, ok prijzen (rond de 8 euro / domein) en héérlijke service als je ze nodig had.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Te laat... is geregistreerd
voor 9.68€ kan ik idd niet sukkelen.
Edit; het enige wat ik nog zou willen weten hoe ik makkelijk een [email protected] email kan aanmaken?
EDIT2: op wix kan je geen .be domein koppelen. Da's wel bummer
Iemand nog een andere optie die mooie makkelijke templates heeft als Wix?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit; het enige wat ik nog zou willen weten hoe ik makkelijk een [email protected] email kan aanmaken?
EDIT2: op wix kan je geen .be domein koppelen. Da's wel bummer
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik zet mn domeinnamen meestal bij jouwdomein.be of transip.be.
Versio is maar een prutser, helaas... Je moet op internet maar eens zoeken naar ervaringen er mee.
Hoe belangrijk is je mail? Last minute kan ik je helpen mocht het dringend zijn.
Versio is maar een prutser, helaas... Je moet op internet maar eens zoeken naar ervaringen er mee.
Hoe belangrijk is je mail? Last minute kan ik je helpen mocht het dringend zijn.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Contacteer:
gebruik dan google apps voor je domeinmail ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Telefonie = EDPnet + OVH
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Ben effe niet mee..
Als ik naar die management console ga en naar mail, mail account, kan ik enkel een mail maken met volgende formaat:
[email protected]
?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als ik naar die management console ga en naar mail, mail account, kan ik enkel een mail maken met volgende formaat:
[email protected]
?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Moderator
- Contacteer:
vragen aan je hostingprovider?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Tip : www.webhostingtalk.nl.
Versio is cheap, maar daar blijft het ook bij. Pay peanuts, get monkey's...
Versio is cheap, maar daar blijft het ook bij. Pay peanuts, get monkey's...
Telefonie = EDPnet + OVH
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Idem, behalve de mails die bij mij naar Google Apps gaan. Paar weken terug nog al mijn domeinen naar daar verhuist. Hosting zal ik uiteraard nooit bij Versio kopen, ik weet dat ze daar niet een al te goeie reputatie voor hebben. Maar voor puur het domein aan te schaffen en de nameservers naar die van Cloudflare in te stellen zijn ze zeker goed genoeg (vrij simpele actie).BertG3 schreef:Ik heb m'n domeinnamen bij Versio, DNS bij Cloudflare en e-mails via Zoho
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Same here behalve de mails die bij Zoho staan. Domeinnamen zijn zeer goed bij Versio en aanpassingen bij DNS nameservers wirden realtime doorgevoerd.bollewolle schreef:Idem, behalve de mails die bij mij naar Google Apps gaan. Paar weken terug nog al mijn domeinen naar daar verhuist. Hosting zal ik uiteraard nooit bij Versio kopen, ik weet dat ze daar niet een al te goeie reputatie voor hebben. Maar voor puur het domein aan te schaffen en de nameservers naar die van Cloudflare in te stellen zijn ze zeker goed genoeg (vrij simpele actie).BertG3 schreef:Ik heb m'n domeinnamen bij Versio, DNS bij Cloudflare en e-mails via Zoho
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 4 keer
Even een vraagje ivm de topic.
Hoeveel informatie geef je vrij als je een domein naam registreert, en daar een template website aan linkt ? Ik zou graag een website willen aanmaken, maar zou zo weinig mogelijk persoonlijke informatie willen vrijgeven.
Hoeveel informatie geef je vrij als je een domein naam registreert, en daar een template website aan linkt ? Ik zou graag een website willen aanmaken, maar zou zo weinig mogelijk persoonlijke informatie willen vrijgeven.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In DNS staan normaal steeds je persoonlijke gegevens... al zijn daar misschien wel constructies voor te bedenken.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Bon, dus...
Ik heb dit gevolgd:
Webhosting, reseller hosting en Cloudbox VPS
Log in in uw klantenpaneel, klik links op de categorie van het product (bijvoorbeeld: 'Uw webhosting pakketten'), klik op 'Overzicht' en klik op het vergrootglas achter het product dat u wilt opzeggen. Vervolgens klikt u op 'Overige opties' en daarna op 'Opzeggen'. Na het invoeren van uw wachtwoord wordt het product automatisch opgezegd en gecrediteerd indien u binnen de 14 dagen periode zit.
Dus ik zou voor mijn reseller hosting makkelijk mijn geld moeten terugkrijgen.
Dus wat raden jullie nu aan om mijn domeinnaam naar te transfereren? Het moet redelijk dummy proof zijn. Ik heb al een privé account op one.com
Dat is heel makkelijk, kan je gewoon emails aanmaken, maar de website templates zijn wat .. heel erg gewoon.
Iemand ervaring met een service als one.com waar ik makkelijk mailadressen kan aanmaken, alsook templates kan gebruiken?
Iemand ervaring met https://www.transip.be/? Blijkbaar kan ik vanuit het controle panel makkelijk met wordpress en joomla starten? Onder de vorm van templates?
Ik heb dit gevolgd:
Webhosting, reseller hosting en Cloudbox VPS
Log in in uw klantenpaneel, klik links op de categorie van het product (bijvoorbeeld: 'Uw webhosting pakketten'), klik op 'Overzicht' en klik op het vergrootglas achter het product dat u wilt opzeggen. Vervolgens klikt u op 'Overige opties' en daarna op 'Opzeggen'. Na het invoeren van uw wachtwoord wordt het product automatisch opgezegd en gecrediteerd indien u binnen de 14 dagen periode zit.
Dus ik zou voor mijn reseller hosting makkelijk mijn geld moeten terugkrijgen.
Dus wat raden jullie nu aan om mijn domeinnaam naar te transfereren? Het moet redelijk dummy proof zijn. Ik heb al een privé account op one.com
Dat is heel makkelijk, kan je gewoon emails aanmaken, maar de website templates zijn wat .. heel erg gewoon.
Iemand ervaring met een service als one.com waar ik makkelijk mailadressen kan aanmaken, alsook templates kan gebruiken?
Iemand ervaring met https://www.transip.be/? Blijkbaar kan ik vanuit het controle panel makkelijk met wordpress en joomla starten? Onder de vorm van templates?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik (en zelfs heel wat van m'n klanten) gebruiken Transip.be al lange tijd maar voor pure domein registratie (geen hosting dus).
One.com is handig voor alles in één al heeft het wel z'n beperkingen.
One.com is handig voor alles in één al heeft het wel z'n beperkingen.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
In sommige dingen is one.com inderdaad wel beperkt. Het is tenslotte een low-budget hosting met virtuele servers, hoewel dat het in de praktijk heel goed meevalt. Voor een doorsnee gebruik is het dik in orde. Ik zit al zo'n 8 jaar daar en heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Voor de prijs moet je het niet laten.
-
- Moderator
- Contacteer:
One.com is er terug zo eentje van pay peanuts, get monkey's stal...
Ik weet nog dat ik ooit probeerde een A-record aan te maken voor iets en dat ging niet.
Nu zou dat wel gaan, maar heb je niet alle DNS mogelijkheden...
Ik weet nog dat ik ooit probeerde een A-record aan te maken voor iets en dat ging niet.
Nu zou dat wel gaan, maar heb je niet alle DNS mogelijkheden...
Telefonie = EDPnet + OVH
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
De DNS instelling zijn met de tijd inderdaad wat uitgebreider geworden. Zo heb ik mijn hoofd domein bij one.com gekoppeld aan mijn DynDNS adres omdat ik geen static IP nummer heb. Het doorverwijzen van subdomeinen gaat niet. Maar dat zijn de beperkingen voor de monkeys hé ![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik heb momenteel nomeo.be voor een paar geparkeerde domeinnamen (no hosting), maar zoek eigenlijk ook een goeie host die kan/wil werken zonder de domeinnaam in zijn eigen beheer te hebben.
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Moderator
- Contacteer:
Nogmaals : aanvraag doen op www.webhostingtalk.nl. Er zijn er niet veel die daar moeilijk om doen ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Telefonie = EDPnet + OVH
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Niet de goedkoopste maar ik gebruik al enkele jaren alfahosting en heb daar tot nu toe altijd heel goede service gekregen.
[
[
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Allemaal leuk maar.. Als je er geen hol basiskennis van hebt, is het nog steeds chineeskrisken schreef:Nogmaals : aanvraag doen op http://www.webhostingtalk.nl. Er zijn er niet veel die daar moeilijk om doen
Hetzelfde als ik aan jou zou vragen hoeveel graden jou cilinders moeten hebben bij het maken van de V-Motor..
Is er iemand die mij eventueel via pm of éénmalig in dit topic kan uitleg geven over:
- ik heb een domeinnaam, joepie!!
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
- maar hoe en via welke weg is het het makkelijkst om daar een siteje zelf op te maken via een wizzard en emailadressen op aan te maken onder de vorm van [email protected]
That's all
Van webhosting tot reseller hosting, vps hosting etc.. ik zou niet weten wat het verschil is..
Ik heb dus waarschijnlijk al oplossingen gehoord, maar ik kan de link niet leggen met mijn oplossing. Enkel de post van one.com, omdat het daar heel duidelijk geschreven is op de homepage: .be domein linken, wizzard website maken en emailadressen aanmaken. DAT is mijn optie, maar zijn er betere, even makkelijke, MET mooie templates?
-
- userbase crew
Voor e-mail zou ik Zoho aanraden. Daar staat alles duidelijk uitgelegd hoe je dat moet configureren.Dafke schreef:Allemaal leuk maar.. Als je er geen hol basiskennis van hebt, is het nog steeds chineeskrisken schreef:Nogmaals : aanvraag doen op http://www.webhostingtalk.nl. Er zijn er niet veel die daar moeilijk om doen
Hetzelfde als ik aan jou zou vragen hoeveel graden jou cilinders moeten hebben bij het maken van de V-Motor..
Is er iemand die mij eventueel via pm of éénmalig in dit topic kan uitleg geven over:
- ik heb een domeinnaam, joepie!!![]()
- maar hoe en via welke weg is het het makkelijkst om daar een siteje zelf op te maken via een wizzard en emailadressen op aan te maken onder de vorm van [email protected]
That's all
Van webhosting tot reseller hosting, vps hosting etc.. ik zou niet weten wat het verschil is..
Ik heb dus waarschijnlijk al oplossingen gehoord, maar ik kan de link niet leggen met mijn oplossing. Enkel de post van one.com, omdat het daar heel duidelijk geschreven is op de homepage: .be domein linken, wizzard website maken en emailadressen aanmaken. DAT is mijn optie, maar zijn er betere, even makkelijke, MET mooie templates?
Een website ? Dan heb je hosting nodig... Eerst en vooral moet je kijken waar je je hosting zal nemen op basis van prijs en hoe 'zwaar' je website zal zijn (grootte, #bezoekers, webshop?).
Als je echt geen zware website nodig hebt en aan de hand van een simpele builder een websiteje in elkaar wilt boksen, dan bestaan er zelfs gratis alternatieven...
https://www.zoho.com/mail/help/admincon ... ivery.html
Je kan mij bij zoho ook aanmelden voor een refferal, dan heb jij en ik er nog iets aan.
Mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het weten. Ik ben geen professional op dit gebied, maar bij mij draait het nog steeds allemaal, dus ben ik content
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Als het niet gratis moet zijn: ik vind Google Apps best geweldig: https://www.google.com/work/apps/business/pricing.html
(vroeger was dat gratis, maar dat is al een poos afgeschaft
)
(vroeger was dat gratis, maar dat is al een poos afgeschaft
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
ooh. shiny.
-
- userbase crew
Ik heb onlangs bij iemand een zeer goedkope oplossing geïnstalleerd. Hij had een zéér klein budget en wou een simpele website gewoon met logo en contactinformatie en e-mail.
Domeinnaam: Versio (hangt af van extensie +- 5 EUR)
DNS bij Cloudflare (gratis)
E-mail bij Zoho (gratis)
Simpele website bij Hostinger.nl (gratis en via Zyro builder)
Dus enkel prijs van de domeinnaam.
Domeinnaam: Versio (hangt af van extensie +- 5 EUR)
DNS bij Cloudflare (gratis)
E-mail bij Zoho (gratis)
Simpele website bij Hostinger.nl (gratis en via Zyro builder)
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Thanks voor de info.BertG3 schreef:Ik heb onlangs bij iemand een zeer goedkope oplossing geïnstalleerd. Hij had een zéér klein budget en wou een simpele website gewoon met logo en contactinformatie en e-mail.
Domeinnaam: Versio (hangt af van extensie +- 5 EUR): done
DNS bij Cloudflare (gratis) : waarom is dit nodig?
E-mail bij Zoho (gratis): zij worden geen eigenaar van je domein dus?
Simpele website bij Hostinger.nl (gratis en via Zyro builder): ga ik eens bekijken
Als je mij mss even nog kan verhelpen met mijn vragen hierboven?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ja, ge hebt natuurlijk om hulp gevraagd op een techneuten forum.
Abandon all hope ye who enter here![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[
Abandon all hope ye who enter here
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[
-
- userbase crew
In feite kun je ook je dns rechtstreeks bij Hostinger steken, maar ik prefereer Cloudflare omwille van de uitgebreide mogelijkheden.Dafke schreef:Thanks voor de info.BertG3 schreef:Ik heb onlangs bij iemand een zeer goedkope oplossing geïnstalleerd. Hij had een zéér klein budget en wou een simpele website gewoon met logo en contactinformatie en e-mail.
Domeinnaam: Versio (hangt af van extensie +- 5 EUR): done
DNS bij Cloudflare (gratis) : waarom is dit nodig?
E-mail bij Zoho (gratis): zij worden geen eigenaar van je domein dus?
Simpele website bij Hostinger.nl (gratis en via Zyro builder): ga ik eens bekijken
Als je mij mss even nog kan verhelpen met mijn vragen hierboven?
Je vult dus de nameservers van Cloudflare in bij Versio en de MX van Zoho vul je in bij Cloudflare. Dan koppel je hostinger ook aan je DNS bij Cloudflare.
Als je niet zoveel kennis hebt, kun je natuurlijk je dns ook bij hostinger.nl steken.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Even los van de reeds geboden oplossingen.
Mijn domeinnamen heb ik (op een paar na) allemaal geregistreerd bij OVH. Ze zijn daar niet van de duurste, en je hebt zo goed als alle mogelijkheden om DNS te configureren, ook de soms wat zeldzame GLUE records en DNSSEC. En je kan zo goed als elke domein extentie registreren (behalve .vlaanderen en .brussels).
Uit gemakkelijkheid heb ik wel enkel NS servers bij OVH geconfigureerd en doe ik de rest van het DNS beheer bij dns.he.net. Dit omdat zij gratis zijn en toen de meeste mogelijheden gaven voor ipv6 dns opties.
Mijn domeinnamen heb ik (op een paar na) allemaal geregistreerd bij OVH. Ze zijn daar niet van de duurste, en je hebt zo goed als alle mogelijkheden om DNS te configureren, ook de soms wat zeldzame GLUE records en DNSSEC. En je kan zo goed als elke domein extentie registreren (behalve .vlaanderen en .brussels).
Uit gemakkelijkheid heb ik wel enkel NS servers bij OVH geconfigureerd en doe ik de rest van het DNS beheer bij dns.he.net. Dit omdat zij gratis zijn en toen de meeste mogelijheden gaven voor ipv6 dns opties.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Kan ik alle bovenstaande taken ook via antagonist laten verlopen? Voor/nadelen hieraan verbonden?MClaeys schreef:Mijn ervaringen waren niet slecht bij antagonist, ook voor hosting.Dafke schreef:Kent er iemand http://www.antagonist.nl ?
Ik denk dat ik joomla of wordpress templates ga downloaden, bewerken en dan naar antagonist uploaden via de cpalen (zou makkelijk moeten gaan
Maar bv DNS en emailaccounts is ook geen probleem via hun? DNS mss ook best via cloudflare laten lopen?
-
- Moderator
- Contacteer:
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Normaal geen enkel probleem. Ik gebruikte hen voor Wordpress en mail vooral. Ook goede support, hulp nodig dan bezorgen ze die snel en duidelijk.Dafke schreef:Kan ik alle bovenstaande taken ook via antagonist laten verlopen? Voor/nadelen hieraan verbonden?MClaeys schreef:Mijn ervaringen waren niet slecht bij antagonist, ook voor hosting.Dafke schreef:Kent er iemand http://www.antagonist.nl ?
Ik denk dat ik joomla of wordpress templates ga downloaden, bewerken en dan naar antagonist uploaden via de cpalen (zou makkelijk moeten gaan)
Maar bv DNS en emailaccounts is ook geen probleem via hun? DNS mss ook best via cloudflare laten lopen?