Mobistar + IOM = Noppes?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Enkele maanden terug heb ik via Base een ZTE MF93D mifi gekocht, in combinatie met een Internet Anywhere van 1GB/maand.
Daar het qua verbinding tussen Wetteren station en Dendermonde station erg triestig is gesteld (maximum Edge) met Base, heb ik besloten om dit abonnement op te zeggen, en te gaan voor de gekende Mobistar IOM.

De kaart is vandaag toegekomen (incl 250MB gratis internet), maar bij het proberen merk ik dat ik geen stabiel signaal krijg op de Mifi. Ik ga steeds van "Telenet" (tja, Mobistar kent hij blijkbaar niet) naar "Limited service" en terug. Zeer bizar, want een GSM met een Telenet SIM kaart er in heeft perfecte verbinding (3G). Als ik in de Mifi een abonnement van Mobistar steek, werkt deze ook perfect.

Kan het zijn dat IOM sim kaartjes allergisch zijn voor mifi's, en enkel te gebruiken zijn in smartphones? Of heb ik gewoon een kapotte SIM kaart?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

ik heb wel al gemerkt dat moderne simkaarten niet in oudere devices willen werken ...
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Spijtig genoeg is het een ZTE Mifi... Een Huawei IMEI kun je de eerste 2 cijfers van IMEI veranderen van 8x naar 4x. En dan zal alles perfect werken want dan heb je een IMEI van een smartphone en niet van een Mifi :lol:
Of dat legaal is, is een grijze zone. Qua letter van de wet mag het niet, maar qua "geest" van de wet is het in principe geen probleem. :lol:

Als je toevallig in de buurt van Aalst bent, mag je mijn Mifi anders eens paar dagjes lenen om te testen ;-)

(Of in Brussel op bepaalde dagen)
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik ga eerst eens horen bij Mobistar of ze IOM in een Mifi toestaan. Indien niet weet ik waar het probleem zit. Indien wel is het een SIM kaartprobleem.
Ik kan altijd vragen om eens van SIM kaart te veranderen dan, en zien wat dat geeft :-)

Kris

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Hoe verander je een iMei? Bij Google allerlei rare soft ;-)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Ja, vooral van rare soft afblijven ;-)
Bij Huawei Mifi's hebben eigenlijk alle toestellen 2 IMEIS gereserveerd voor elk toestel. En een simpele powershell script switcht tussen de 2 gewoon ;-)
Maar verder dan dat ga ik het niet echt bespreken (gezien het nogal een grijze zone is). Je mag wel eventueel PB sturen als je per se wilt (stuur modelnummer mee).
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”