Hoe werkt DLM nu juist?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
RhinoBE
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2015, 10:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb een BBOX3 van Technicolor. Kan vermoed ik dus nog geen waarden uitlezen als "user". Heb gisteren wel gemerkt dat +- 2 weken na de installatie mijn lijnsnelheid is verhoogt, zoals de technieker ook liet weten. Ongeveer van 30/3 naar 60 of 70/4 ofzo. Ik kan het enkel meten via speedtest, dus weet dit niet exact. Ben toch zeer tevreden. :)
clvictor
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is de lijntest die men kan aanvragen op 0800 22424 dezelfde als die men in e-services kan aanvragen?
Ik heb die in e-services eens aangevraagd. Tot mijn verbazing kreeg ik als resultaat :

De kwaliteit van uw lijn is goed, maar er is een probleem : uw modem is niet verbonden met het internet.

Ik deed de aanvraag dus via mijn modem en heb trouwens nog nooit een probleem gehad met mijn internet-verbinding. Begrijpt iemand dit resultaat?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Nee is niet hetzelfde, via het telefoonnummer wordt de TBF opgestart en wordt de DLM opnieuw getriggerd.
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

werkt dat ook als je als die acties zoals "decoder unpluggen" niet doet?
ik veronderstel dat BBOX3 of Fritzbox niet uitmaakt
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb een BBOX3 (Technicolor) dus kan geen technische info uitlezen.
Ben nu 2 weken klant, DLM heeft vannacht mijn snelheid verhoogd van 30 naar 40 Mbps.
Als ik online check via de tool om de maximale snelheid te kennen voor mijn lijn is dit 65 Mbps.

Mijn vraag: ik ben gestart op 30 en nu verhoogd naar 40, is dit een normaal profiel / normaal verloop van de aanpassing door DLM?

Ik had nl in een voorbeeld gelezen dat men vaak omhoog gaat van 30 naar 50 naar 60..
Nog meer mensen die dit verloop herkennen?

THX!
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Het kan gerust zijn dat je zelfs naar 70 Mbps gaat, maar het hangt af van de kwaliteit van je lijn en vooral de afstand tot de ROP (naast de KVD).
Als Proximus je 65 Mbps belooft, kan het gerust zijn dat 70 Mbps dus in aanmerking komt voor jou.
En met Vector kan je zelfs naar een 100 Mbps profiel gaan :-) Maar je downloadsnelheid hangt af van je abonnement en dus of er een Cap op je lijn zit vb 50 Mbps voor Internet Start min de overhead, in de praktijk hou je dan ongeveer 47 Mbps over.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Bedankt voor de reactie.
Ik heb een Comfort pack, dus dat zou tot 70 kunnen, of 100 met vectoring heb ik begrepen.

Aangezien ik gestart ben, direct op 30 Mbps (een profiel voor een lijn korter dan 400m zoals ik begrijp uit de uitleg) had ik al de hoop dat dit in stappen verder ging verhogen richting de 65.

Wat me trouwens opvalt is dat Youtube en Netflix vele malen beter werken via de Proximus verbinding, bij Telenet had ik ook 30 Mbps maar het laden ging trager.
Wie had dat jaren geleden gedacht, dat (in tegenstelling tot de marketing) Proximus een (gevoelsmatig) snellere verbinding kan bieden en dus meer gebuiksgemak.

Ik denk wel dat het onder druk is van de Telenet snelheden, dat Proximus nu intensief bezig is de snelheden te verhogen.
Hebben we als klant toch nog enige vorm van concurrentie waar we nu van profiteren ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”