Paar Netflix tips and tricks
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Lees het artikel:
http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/articl ... niet.dhtml
Schiet niet op mij als je deze tips ofwel a) al kende ofwel b) niet werkend krijgt. Ik heb zelf geen Netflix. Kan er dus niet over meepraten.
http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/articl ... niet.dhtml
Schiet niet op mij als je deze tips ofwel a) al kende ofwel b) niet werkend krijgt. Ik heb zelf geen Netflix. Kan er dus niet over meepraten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Bedankt om het te delen.
De hola extensie gebruik ik ook, maar erg aan te raden is ie nu ook weer niet. Jammer dat ze daar in het artikel niet voor waarschuwen.
http://www.theverge.com/2015/5/29/86852 ... -bandwidth
De hola extensie gebruik ik ook, maar erg aan te raden is ie nu ook weer niet. Jammer dat ze daar in het artikel niet voor waarschuwen.
http://www.theverge.com/2015/5/29/86852 ... -bandwidth
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Voor 29$ kan je nu tijdelijk nog tigervpn lifetime krijgen.
Let op is beperkte account maar ruim voldoende.
https://stacksocial.com/sales/tigervpn- ... bscription
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Sterk aanbod... Is dat betrouwbaar? Ervaring met de snelheden?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Ik heb het ook net gekocht en voor Netflix blijkt het ruim voldoende om in "Ultra-HD" te streamen. Concrete speedtests heb ik nog niet gedaan, maar op het eerste zicht lijkt het me allemaal redelijk stabiel. Voor die 29$ kan je nu ook niet echt veel verkeerd doen.
Het is inderdaad wel de 'Lite' versie maar dat wil gewoon zeggen dat je tot iets minder nodes toegang krijgt en je maar een simultane connectie kan maken.
Misschien wel even opmerken dat er nog geen app is voor iOS, moest je die willen gebruiken. Ik gebruik gewoon de OpenVPN-app, werkt zonder problemen.
Het is inderdaad wel de 'Lite' versie maar dat wil gewoon zeggen dat je tot iets minder nodes toegang krijgt en je maar een simultane connectie kan maken.
Misschien wel even opmerken dat er nog geen app is voor iOS, moest je die willen gebruiken. Ik gebruik gewoon de OpenVPN-app, werkt zonder problemen.
- Heronic
- Elite Poster
Ja werkt goed! De snelheiden zijn ook goed.
Een goedkope vpn kost al snel +3€/maand dus dat haal je er zoiezo uit al is het maar om op je mobiel te gebruiken.
Een goedkope vpn kost al snel +3€/maand dus dat haal je er zoiezo uit al is het maar om op je mobiel te gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Kan je dan gewoon met je 'Belgisch' netflix account inloggen via de VPN (via US server) of moet je een nieuw US account aanmaken om de content te kunnen zien?
- Heronic
- Elite Poster
Je kan gewoon met jouw account over vpn inloggen. Let wel dat de verbinding waarmee je netflix wil kijken over de vpn moet!
Tv's ondersteunen dat nie voor zover ik weet.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik heb nooit gesnapt waarom je bvb op je fritabox niet kan instellen dat al je verkeer over vpn moet. Ipv dat iedere keer op je toestel te moeten instellen.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Als ik me niet vergis heeft DD-WRT of zo wel die mogelijkheid.
In elk geval, gewoon verbinden met de VPN en naar netflix.com gaan. Netflix denkt dan dat je op reis bent.
In elk geval, gewoon verbinden met de VPN en naar netflix.com gaan. Netflix denkt dan dat je op reis bent.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Daarom ook dat die Unblock services die op basis van DNS werken beter marcheren, vind ik. Gewoon andere DNS instellen in je TV en het werkt (allez, vroeger toch). Maar die Unblock services zijn wel een pak duurder dan die VPN service die hier gepitcht wordt.Heronic schreef:Je kan gewoon met jouw account over vpn inloggen. Let wel dat de verbinding waarmee je netflix wil kijken over de vpn moet!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Bedankt, madam is in de hemel.Heronic schreef:Voor 29$ kan je nu tijdelijk nog tigervpn lifetime krijgen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik gebruik tvunblock.com (deze is gratis).
Je moet enkel de website gaan bezoeken telkens je IP verandert om de service te activeren (minimaal 1x per maand).
Ofwel 1$/maand 10$ eenmalig betalen.
Je moet enkel de website gaan bezoeken telkens je IP verandert om de service te activeren (minimaal 1x per maand).
Ofwel 1$/maand 10$ eenmalig betalen.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Altijd oppassen:Heronic schreef:Voor 29$ kan je nu tijdelijk nog tigervpn lifetime krijgen.
License
License deadline: redeem within 30 days of purchase
Updates included
Length of access: lifetime access to 15 locations
Unlimited device installations included
NOTE: Changes to the subscription may invalidate the lifetime subscription (e.g. upgrades)
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Uit de HLN artikel:
Zijn er nog andere tips en tricks die je op de smart TV kunt doen behalve VPN en DNS toestanden ? Dit is niet voor de gemiddelde gebruiker weggelegd en brengt extra kosten met zich mee.
Dit deed ik al van in het begin en heb 4 gebruikers NED, FRA, ENG en KIDS1. Verander je taal naar Engels
Dat Netflix-kijkers in Amerika en Engeland een veel ruimer aanbod aan films en series hebben, wist je waarschijnlijk al.
Ik merk dit ook regelmatig, oplossing is dan BACK en opnieuw de film of aflevering selecteren, desnoods een 3de maal.5. Maak een einde aan bufferen
Elke Netflix-verslaafde weet dat lang bufferen een van de allergrootste tegenvallers is bij het Netflix kijken
Zijn er nog andere tips en tricks die je op de smart TV kunt doen behalve VPN en DNS toestanden ? Dit is niet voor de gemiddelde gebruiker weggelegd en brengt extra kosten met zich mee.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb echt nog nooit meer dan twee seconden moeten wachten op een buffer eerlijk gezegd, zelfs niet over een VPN naar de US.
Ik gebruik trouwens geen ander account. Wanneer in niet via een VPN kijk, komen de shows die hier niet beschikbaar zijn gewoon niet in mijn lijst. Geeft geen enkel probleem.
Ik gebruik trouwens geen ander account. Wanneer in niet via een VPN kijk, komen de shows die hier niet beschikbaar zijn gewoon niet in mijn lijst. Geeft geen enkel probleem.
- lacer
- Elite Poster
Mijn Samsung smart TV is via 5Ghz wifi verbonden met de Bbox 3 van Proximus, zou het aan de wifi liggen dat het hier soms traag binnenkomt ? Wifi geeft hier geen problemen en al zeker de 5Ghz niet.
Modem staat nog geen 4m van de tv met enkel een mdf deurtje tussen voor de tellerkast.
Eenmaal afspelen geen probleem.
Je kent wel die buffer-bar of progressie-bar of hoe je het ook noemt, die blijft soms staan op 1/3 en na een tijdje schiet ie door, of soms helemaal niet en dan is het wachten...
Met netwerkkabel nog niet geprobeerd.
Modem staat nog geen 4m van de tv met enkel een mdf deurtje tussen voor de tellerkast.
Eenmaal afspelen geen probleem.
Je kent wel die buffer-bar of progressie-bar of hoe je het ook noemt, die blijft soms staan op 1/3 en na een tijdje schiet ie door, of soms helemaal niet en dan is het wachten...
Met netwerkkabel nog niet geprobeerd.
Laatst gewijzigd door lacer 28 sep 2015, 18:07, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hier op de MacBook Pro met de kabel, MacBook Air via wifi over een router met AC of via de Px decoder via de kabel. Echt geen klagen van, begin altijd onmiddellijk te streamen.
- lacer
- Elite Poster
Kan mis zijn, maar heb de indruk dat het van de film of serie afhangt, indien er weinig vraag naar is > duurt langer om te zoeken, maar eenmaal binnen = ok
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
hier zowel Sony Bravia als Neo TV box verbonden met ethernet-kabel aan bbox 3. En nooit buffering problemen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Dan zou je ook moeten weten dat die tip van HLN compleet op niets slaat. Door je taal op EN te zetten ga je niet ineens de UK/US content te zien krijgen. Die krijg je enkel als Netflix ook effectief denkt dat je daar zit (omdat je echt daarzit of omdat je een VPN/Unblock service gebruikt). Het enige wat wel is, is die vreemde feature hier in BE dat titels waarvoor ze geen NL maar wel FR subs hebben, verborgen worden als je taal op NL ingesteld is. Dus zelfs een Spanjaard hier op bezoek, zal wel films met EN audio en FR ondertitels kunnen bekijken, maar wij als Vlamingen dus niet . Werkt trouwens ook omgekeerd: taal in FR en je ziet enkel content waarvoor er FR audio of subs zijn.lacer schreef:Uit de HLN artikel:Dit deed ik al van in het begin en heb 4 gebruikers NED, FRA, ENG en KIDS1. Verander je taal naar Engels
Dat Netflix-kijkers in Amerika en Engeland een veel ruimer aanbod aan films en series hebben, wist je waarschijnlijk al.
Dus je hebt volgens mij helemaal geen NL, FR en EN profiel nodig. Met enkel een EN profiel ga je volgens mij gewoon al alle BE content te zien krijgen, ongeacht of het enkel FR of enkel NL audio/subs betreft. Net eens gecheckt en met een EN profiel krijg je dus alleszins al gewoon alle Nederlandse/Vlaamse comedy shows, die uiteraard helemaal geen EN subs hebben. EDIT: en met dat EN profiel, krijg je dus ook zuiver franstalige content te zien, die enkel verdwijnt als je taal op NL staat.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
Mag ik hier een vraag stellen mbt VPN? Ik ben zelf nog niet volledig mee met al die zaken, maar als ik dus die Tiger Lite VPN zou aankopen, wil dat zeggen dat ik via de VPN kan doen alsof ik in USA woon en de Amerikaanse Netflix kan bekijken?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Exact, zo doe ik het ook. Ik dacht wel dat het aanbod voor die TigerVPN ondertussen vervallen was.Fliz schreef:Mag ik hier een vraag stellen mbt VPN? Ik ben zelf nog niet volledig mee met al die zaken, maar als ik dus die Tiger Lite VPN zou aankopen, wil dat zeggen dat ik via de VPN kan doen alsof ik in USA woon en de Amerikaanse Netflix kan bekijken?
EDIT: blijkbaar toch niet. Staat op 'Ending In: 4 days'.
-
- Elite Poster
10 jaar is nog ontzettend lang, dus het zou me zelfs verbazen mocht het niet zo zijn. Kijk al maar eens hoe nu al TV zenders verdwijnen omdat ze gewoon geen kijkers meer trekken (JIMtv, TMF). Op termijn zie ik dus ook de Digibox vooral VOD aanbieden zelfs voor de 'gewone' tv-kanalen. Enige probleem wellicht is de bandbreedte dat zoiets vergt, gezien er geen sprake meer is van distributie (cfr multicast) maar over 10j staan we ook alweer zo enorm veel verder op dat vlak.
PS: voor de rest heeft dat natuurlijk totaal niets te maken met Netflix tips & tricks.
PS: voor de rest heeft dat natuurlijk totaal niets te maken met Netflix tips & tricks.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
bandbreedte is lang niet het enige probleem bij streamingsdiensten. Die hebben ook gezorgd voor een versplintering van het aanbod ... Dat gaat alleen maar toenemen.
Vroeger kon je als je lang genoeg wacht je favoriete serie wel zien op een openbare omroep. Die hebben nu het geld er niet meer voor. De rechten zitten verspreid tussen allerlei aanbieders. Maar uiteraard gaat Jan met de pet nooit pakweg 5 aanbieders gaan betalen per maand ...
Je neemt er dus maar 1 en moet dan vaststellen dat die serie er niet (of al bijna even erg : niet helemaal) op staat.
Vroeger kon je als je lang genoeg wacht je favoriete serie wel zien op een openbare omroep. Die hebben nu het geld er niet meer voor. De rechten zitten verspreid tussen allerlei aanbieders. Maar uiteraard gaat Jan met de pet nooit pakweg 5 aanbieders gaan betalen per maand ...
Je neemt er dus maar 1 en moet dan vaststellen dat die serie er niet (of al bijna even erg : niet helemaal) op staat.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De meeste streamingdiensten betaal je momenteel per maand. Dus je kan perfect maandelijks hoppen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Net aangeschaft. Enkele speedtests:Slafes schreef:Sterk aanbod... Is dat betrouwbaar? Ervaring met de snelheden?
US Denver: Download: 10.04 Mbit/s Upload: 4.96 Mbit/s
US Atlanta: Download: 23.79 Mbit/s Upload: 2.70 Mbit/s
US New York: Download: 17.09 Mbit/s Upload: 8.46 Mbit/s
Goed genoeg voor netflix dus
Je kan je total consumption zien op het tigervpn dashboard, maar niets te zien van volumelimiet, dus dat lijkt me wel OK
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Inderdaad geen (maandelijkse) limiet op de verbruikte data en ruim voldoende bandbreedte voor Netflix streams. Ik gebruik hem nu al sinds begin september en ben echt wel tevreden van TigerVPN!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
http://tweakers.net/nieuws/106849/netfl ... seren.html
ben benieuwd of dit geen loze kreet zal blijken te zijn...
ben benieuwd of dit geen loze kreet zal blijken te zijn...
Laatst gewijzigd door wied 15 dec 2015, 14:11, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Het is in hun eigen belang om beeldkwaliteit hoog te houden en bandbreedte te beperken, dus waarschijnlijk zien ze er wel iets in. Ik vind het zelfs vreemd dat er nog niet meer aangeboden wordt in HEVC of VP9. Dat is een pak efficenter dan de huidige h.264 die vaak gebruikt wordt. (HEVC/h.265 gebruiken ze als voor 4k content)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Inderdaad, buiten een paar TV's en smartphone/tablets is er nog niet bepaald veel hardwarematige h.265 decoding. Echter zijn er wel telefoons met 1080p (en hoger) schermen die h.265 kunnen decoden (tot 4k) maar maximum een 480p stream krijgen van Netflix...