bbox3 5Ghz android-probleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

ik heb sinds kort een BBOX3 en bij mijn androidapparaten kan ik niet langer dan 5 minuten surfen. (facebook, google earth...chrome...)
Dan hangt hij vast en moet ik wifi aan-uit zetten om alles terug werkend te krijgen.

Dit probleem doet zich enkel voor op de 5 Ghz.
Zowel bij wpa2 als wpa/wpa2.
Ik heb de ssid van de 2.4 en de 5ghz al eens op dezelfde naam gezet maar dat lost het probleem ook niet op.
Van kanaal veranderen lost het probleem ook niet op :-(

Zijn er nog mensen die de 5Ghz band gebruiken met android en waarbij het internet ook vastloopt?

Men verliest de verbinding niet, men kan gewoon de gateway niet meer pingen.

Mijn bbox3 is de nieuwe technicolor AC , firmware 10.A.0.D.BL
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Welke android telefoons specifiek? Misschien een bepaalde chipset die niet zo goed overweg kan met de bbox3 zijn 5GHz oplossing. (niet de meest courante steekt er in de bbox)
Welke kanalen? Indien DFS (52 en hoger) kan het zijn dat dat mechanisme er iets mee te maken heeft. Zet je bbox eens op 36,40,44 of 48.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Thx voor uw antwoord :wink: Het gaat om de nieuwe Tab S2.
Met mijn telefoon heb ik het ook al meegemaakt maar ik surf te weinig met mijn telefoon om het probleem meermaals te kunnen repliceren.
Ik zal het kanaal nog eens verlagen (stond nu op 100)
wmsyap
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mei 2015, 21:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

I have similar problem with my iPhone + Bobox3 (sagem wireless N), i used inSSIDer software to monitor the signal and found that whenever i start a download or do speedtest (bandwidth intensive app) the 5Ghz signal drops dramatically for a split second. If i changed to non DFS channels, the problem goes away. But working with my Ubiquiti UniFi AP Pro, no problem at all no matter which channels I use.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”