Mandrake 9.1RC2

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Free
Starter
Starter

Dag allemaal

Ik heb onlangs de Mandrake 9.1RC2 afgehaald en alles werkt hoe dat zou moeten werken, maar in Mandrake 9.0 kon ik mij als "root" aanmelden in het inlogscherm. Nu bij de 9.1 versie kan mij alleen aanmelden als gebruiker. Ik weet dat je ook via de console "root" kunt worden, maar kun je niet inloggen als "root" ?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mmm ik heb die Release Candidates van de 9.1 nog niet geprobeerd, maar inloggen in X als root zou toch geen probleem mogen zijn... ook al is het af te raden.
Trouwens je kan alles toch instellen (als hij root rechten nodig heeft vraagt hij gewoon naar het password en dan ben je weg).
Het is immers niet zo veilig als root in de grafische omgeving te zitten... misschien vandaar dat het niet meer gaat (preventief).
Misschien als je echt wil kan je via de console inloggen en X opstarten. Inloggen als gewone gebruiken en dan als het echt nodig is 'su' typen in de terminal (en dan zonder X werken als root) is eigenlijk het beste/veiligste.

Er zal wel een manier zijn om ook gewoon in te kunnen loggen als root hoor, misschien dat er ergens op de mandrake fora wel een oplossing staat .... :?
Laatst gewijzigd door NuKeM 07 maa 2003, 21:20, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Free
Starter
Starter

NuKeM schreef:Mmm ik heb die Release Candidates van de 9.1 nog niet geprobeerd, maar inloggen als root zou geen probleem mogen zijn...
Trouwens je kan alles toch instellen (als hij root rechten nodig heeft vraagt hij gewoon naar het password en dan ben je weg).
Het is immers niet zo veilig als root in de grafische omgeving te zitten... misschien vandaar dat het niet meer gaat.
Misschien als je echt wil via de console inloggen en X opstarten of gewoon in de console 'su' (zonder X) als het nodig moest zijn.

Bwa, ik zit alleen in "root" als ik iets moet instaleren ofzo, maarja ik zal het dan wel via de console doen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”