wonen in de buurt van de luchthaven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
is er hier iemand (of meerdere) leden die rond de luchthaven wonen? Mijn vriendin en ik hebben een woning op het oog in deelgemeente nossegem. je kan we overal geluidsrapporten opvragen. Maken opstijgende vliegtuigen meer lawaai dan landende?
de baan 25L / O7R ligt het dichtsbij en baan 25R / 07L ligt het verst af.
de baan 25L / O7R ligt het dichtsbij en baan 25R / 07L ligt het verst af.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Opstijgende vliegtuigen maken kabaal ja, want hun motor staat op maximum, een landend toestel vliegt op idle.
Een beetje het verschil tussen een zwaar optrekkende wagen en eentje die uitbolt in neutraal.
Als je twijfels hebt, niet doen. Zelfs zo ver als Leuven en daarbuiten kunnen die vliegtuigen nog serieus veel lawaai maken als je onder een route zit.
[ Post made via mobile device ]
Een beetje het verschil tussen een zwaar optrekkende wagen en eentje die uitbolt in neutraal.
Als je twijfels hebt, niet doen. Zelfs zo ver als Leuven en daarbuiten kunnen die vliegtuigen nog serieus veel lawaai maken als je onder een route zit.
[ Post made via mobile device ]
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Ik heb een aantal familieleden die in de buurt van de luchthaven wonen (Nederokkerzeel, Diegem, ...).
Je moet het toch echt wel gewoon zijn hoor, want ze passeren naar mijn mening toch wel erg laag boven je dak.
Die mensen hebben altijd in die regio's gewoond, dus die letten daar niet meer op en zijn dat gewoon.
Als je in de tuin zit in de zomer, moet je de gesprekken met elkaar sowieso onderbreken als er ene overkomt.
Opstijgen maakt idd meer lawaai dan landen.
Je moet het toch echt wel gewoon zijn hoor, want ze passeren naar mijn mening toch wel erg laag boven je dak.
Die mensen hebben altijd in die regio's gewoond, dus die letten daar niet meer op en zijn dat gewoon.
Als je in de tuin zit in de zomer, moet je de gesprekken met elkaar sowieso onderbreken als er ene overkomt.
Opstijgen maakt idd meer lawaai dan landen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Een opstijgend geluid maakt meer lawaai dan een landende, ja.
Maar qua "irritant" geluid, is een landend vliegtuig irritanter. En zeker bij de AVRO's van SN.
Laten we nu wel 1 ding afspreken
Je kiest zelf bewust om naast een luchthaven te gaan wonen. Ga aub niet beginnen zagen en naar rechtbanken gaan om aantal vluchten over jouw huis te verminderen...
BTW: ons huis ligt recht onder de landingsroute van runway 01 en 07R/07L (al moet ik zeggen dat het niet enorm vaak gebeurt dat vliegtuigen hier passeren, 25 wordt meer gebruikt door windredenen). Nu, ik ben wel een grote vliegtuigfanaat en ik vind het geluid van een vliegtuigmotor enorm relaxerend (ja, serieus).
De vliegtuigen passeren boven ons huis aan ongeveer 2000ft hoogte. Dat maakt een redelijk geluid, maar het is niet dat het echt oorverdovend is (zolang het geen avro is). Als je buiten zit hoor je het best wel. Maar als je binnen zit (en niet op de veranda, maar in de slaapkamers), hoor je het eigenlijk nog amper.
Maar als je het echt serieus neemt om daar te wonen, denk ik dat je gewoon rekening moet houden dat je mogelijk serieus zal moeten investeren om wat geluidsisolatie te plaatsen. En die is niet goedkoop...
Maar qua "irritant" geluid, is een landend vliegtuig irritanter. En zeker bij de AVRO's van SN.
Laten we nu wel 1 ding afspreken
Je kiest zelf bewust om naast een luchthaven te gaan wonen. Ga aub niet beginnen zagen en naar rechtbanken gaan om aantal vluchten over jouw huis te verminderen...
BTW: ons huis ligt recht onder de landingsroute van runway 01 en 07R/07L (al moet ik zeggen dat het niet enorm vaak gebeurt dat vliegtuigen hier passeren, 25 wordt meer gebruikt door windredenen). Nu, ik ben wel een grote vliegtuigfanaat en ik vind het geluid van een vliegtuigmotor enorm relaxerend (ja, serieus).
De vliegtuigen passeren boven ons huis aan ongeveer 2000ft hoogte. Dat maakt een redelijk geluid, maar het is niet dat het echt oorverdovend is (zolang het geen avro is). Als je buiten zit hoor je het best wel. Maar als je binnen zit (en niet op de veranda, maar in de slaapkamers), hoor je het eigenlijk nog amper.
Maar als je het echt serieus neemt om daar te wonen, denk ik dat je gewoon rekening moet houden dat je mogelijk serieus zal moeten investeren om wat geluidsisolatie te plaatsen. En die is niet goedkoop...
-
- Elite Poster
De woning situert zich ten noorden van de leuvensesteenweg ten zuiden van de spoorlijn Leuven Brussel, ten westen van de mechelsesteenweg (baan die stukje onder de 07R 07L loopt) dus de zuidrand eigenlijk.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
07R/25L is de standaard baan waarop vliegtuigen landen op zaventem, afhankelijk van de wind verschilt dit soms.
Zelf ben ik zoals anderen hier, ook een vliegtuigfanaat. Ik heb zelfs een radar op mijn dak staan
Hier komen landende vliegtuigen soms langs op 1500-2500 meter hoogte (kempen). En die hoor je toch echt verdomd goed! Storend is niet op die hoogte maar wel een leuk spektakel. Wat je soms wel hebt met landende vliegtuigen is dat ze ineens het vermogen veranderen en dan hoor je die motoren versnellen/vertragen, dat kan wel heel luid zijn! Er vloog er hier eens één over en die ging ineens naar vol vermogen, het produceerde een onheilspellend geluid (anderen rondom dachten dat het op neerstorten stond).
Zelf zou ik er toch niet gaan wonen, tenzij je bereid bent grote investeringen te doen in isolatie, en zelfs dan nog ...
Zelf ben ik zoals anderen hier, ook een vliegtuigfanaat. Ik heb zelfs een radar op mijn dak staan
Hier komen landende vliegtuigen soms langs op 1500-2500 meter hoogte (kempen). En die hoor je toch echt verdomd goed! Storend is niet op die hoogte maar wel een leuk spektakel. Wat je soms wel hebt met landende vliegtuigen is dat ze ineens het vermogen veranderen en dan hoor je die motoren versnellen/vertragen, dat kan wel heel luid zijn! Er vloog er hier eens één over en die ging ineens naar vol vermogen, het produceerde een onheilspellend geluid (anderen rondom dachten dat het op neerstorten stond).
Zelf zou ik er toch niet gaan wonen, tenzij je bereid bent grote investeringen te doen in isolatie, en zelfs dan nog ...
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Het kantoor van mijn huidige werkgever en mijn vorige werkgever is/was telkens in Diegem, in de buurt van de NAVO en dus ook de vlieghaven.
Opstijgende vliegtuigen maken een verschrikkelijk, hels lawaai. Als ik in Diegem centrum kom (om een frietje te halen ofzo), verbaast het me telkens dat er mensen zijn die daar willen wonen.
Of je er ooit aan went? Mij lijkt van niet. Als je een gesprek moet stoppen omdat er een vliegtuig passeert, tja...
Plus, die vliegtuigen vliegen niet elektrisch hé. Wat er uitstoten belandt in uw tuin...
Was ophangen buiten
Kinderen laten spelen in de tuin
Groentjes kweten in de tuin
Opstijgende vliegtuigen maken een verschrikkelijk, hels lawaai. Als ik in Diegem centrum kom (om een frietje te halen ofzo), verbaast het me telkens dat er mensen zijn die daar willen wonen.
Of je er ooit aan went? Mij lijkt van niet. Als je een gesprek moet stoppen omdat er een vliegtuig passeert, tja...
Plus, die vliegtuigen vliegen niet elektrisch hé. Wat er uitstoten belandt in uw tuin...
Was ophangen buiten
Kinderen laten spelen in de tuin
Groentjes kweten in de tuin
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Mijn vriendin woont in de Kersenbergstraat, ik weet niet of dat ver is van waar jij iets wil kopen, maar enkel wanneer de vliegtuigen langs die kant opstijgen heeft ze last. Landende vliegtuigen zijn behoorlijk stil, en ik woon in Wilsele en heb eigenlijk meer lawaaihinder dan zij. Ik heb zowel de opstijgende als landende vliegtuigen boven mijn kop.
Het enige wat me wel wakker maakt tijdens de nacht is het stipt om 4u opstijgende DHL vliegtuig dat om de één of andere reden altijd in haar richting omhoog gaat.
Ik ga af en toe eens lopen bij haar, behoorlijk indrukwekkend om zo'n vliegtuig boven je hoofd te zien vliegen.
Het enige wat me wel wakker maakt tijdens de nacht is het stipt om 4u opstijgende DHL vliegtuig dat om de één of andere reden altijd in haar richting omhoog gaat.
Ik ga af en toe eens lopen bij haar, behoorlijk indrukwekkend om zo'n vliegtuig boven je hoofd te zien vliegen.
-
- Elite Poster
Is vlakbij. BurggrachtstraatSlafes schreef:Mijn vriendin woont in de Kersenbergstraat, ik weet niet of dat ver is van waar jij iets wil kopen, maar enkel wanneer de vliegtuigen langs die kant opstijgen heeft ze last. Landende vliegtuigen zijn behoorlijk stil, en ik woon in Wilsele en heb eigenlijk meer lawaaihinder dan zij. Ik heb zowel de opstijgende als landende vliegtuigen boven mijn kop.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
@bartman...als je echt interesse hebt in die woning, ga er eens een dagje kamperen in de wagen, net naast de woning, dan maak je het gewoon mee...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Contacteer:
je wil weten hoe het wonen er is...weet niet waarom men de woning verkoopt...de verkoper zal zowiezo een positief verhaal vertellen , ook al heft hij op de een of andere manier overlast...zo heft onlangs mijn schoondochter haar woning verkocht omdat er blijkbaar buiten een bepaalde hoge toon hoorbaar was, afkomstig van een ventilatiesysteem van een steenbakkerij...ik horde het niet, mijn vriendin niet, mijn schoondochter niet, maar haar vriend wel, hij kwam er gek van...uiteraard hebben ze nooit vermeld dat dat de redden was voor de verkoop......
De enige objectieve mannier om te weten of jij mogelijke last zal hebben is om er een tijdje te vertoeven...dus neem je wagen , rij er heen en loop daar enkle uurtjes buiten rond in de omgeving van de woning...bel desnoods aan op een moment dat een vliegtuig opstijgt of land en dan hoor je en voel je ook wat de overlast binnen is..
Als de verkoper niet bereid is je een half uurtje binnen te laten zegt dit al genoeg .....
De enige objectieve mannier om te weten of jij mogelijke last zal hebben is om er een tijdje te vertoeven...dus neem je wagen , rij er heen en loop daar enkle uurtjes buiten rond in de omgeving van de woning...bel desnoods aan op een moment dat een vliegtuig opstijgt of land en dan hoor je en voel je ook wat de overlast binnen is..
Als de verkoper niet bereid is je een half uurtje binnen te laten zegt dit al genoeg .....
radiometeor.be
radiometeor.be
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Mijn eerste reactie op de vraag: 'wat denk je zelf ?'
Die protestgroepen komen er niet omdat het daar pijs en vree is hoor.
J.
Die protestgroepen komen er niet omdat het daar pijs en vree is hoor.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Zijn die actiegroepen eerder niet in de noordrand en oostrand. Zijn daar gisteren geweest van 18 tot 2015 en af en toe hoorde je het in de verte maar als het dat is valt het goed Lee. Wij zouden bv meer last hebben van een speelplein vlakbij
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja, zo heb je overal wel iets... heb ooit 100m van een Kerk gewoond... leuk iedere zaterdag en zondag om 7u30 voor een half uur aan een stuk klokken horen luidenbartman schreef:Wij zouden bv meer last hebben van een speelplein vlakbij
Vanmorgen hoorde ik op de radio dat buren (welke er al 13 jaar woonden) klacht hadden laten indienen wegens de papegaai van een oud vrouwtje van 84.
Ik woon trouwens in de Kempen waar zowel vliegtuigen voor Deurne als Zaventem overkomen... meestal is het amper te horen maar afhankelijk van de wind heb je er iets meer last van (zeker als je buiten zit). Tevens heb ik een spoorweg (ook overgang) op een dikke 100m... zelfde verhaal, meestal niet echt veel last van mits de wind niet verkeerd zit.
Het is dus een beetje geven en nemen... al zal je in de buurt van Zaventem zelf wel wat meer moeten geven (anders zoek je beter elders een huisje).
-
- Elite Poster
Weet er iemand met hoeveel de decibel dB(A) afneemt op 1000m afstand? Stel 80 dB(A) hoeveel bedraagt dat nog 1000m verder.
-
- Elite Poster
Daar ga je weinig last hebben....bartman schreef:Is vlakbij. Burggrachtstraat
De kans is groot dat je zelfs de spoorlijn daar al niet meer hoort.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je hebt nog 17 dB resterend op 1000m volgens deze link http://rekenvoorbeeld.nl/index.php?view=article&id=18bartman schreef:Weet er iemand met hoeveel de decibel dB(A) afneemt op 1000m afstand?
In essentie 6 dB per verdubbeling van de afstand, maw. 80 dB op 1m geeft 74 dB op 2m, 68 dB op 4m, ...
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Wij wonen op 1,8 km in vogelvlucht van 25L/07R en hebben geen last van lawaai. We slapen met vensters open.
Als je buiten staat of als de ramen open staan hoor je ze wel opstijgen, landen hoor je helemaal niet.
De auto's op de Leuvensesteenweg (190 m in vogelvlucht) horen we veel beter.
Als je buiten staat of als de ramen open staan hoor je ze wel opstijgen, landen hoor je helemaal niet.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Doet mij denken aan het interview op de Nederlandse TV met een bewoner die onder de aanvliegroute van de 25L woonde. Tijdens het interview(buiten) moesten ze soms even stoppen tot een vliegtuig voorbij was maar de man zei daar geen last van te hebben. De treinen iets verderop daarentegen dat vond hij zeer vervelend.seagull schreef:Wij wonen op 1,8 km in vogelvlucht van 25L/07R en hebben geen last van lawaai. We slapen met vensters open.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
dan worden we misschien nog buren van je vriendinSlafes schreef:Daar ga je weinig last hebben....bartman schreef:Is vlakbij. Burggrachtstraat
De kans is groot dat je zelfs de spoorlijn daar al niet meer hoort.
-
- Elite Poster
seagull schreef:Wij wonen op 1,8 km in vogelvlucht van 25L/07R en hebben geen last van lawaai. We slapen met vensters open.
het gele sterretje is de lokatie van de woning die we op 't oog hebben
-
- Elite Poster
dit is het overzicht van de maand augustus met de dB(A) waarden. Je ziet dat het druk was tussen de 7de en de 11de. Het meetstation ligt volgens mij op iets meer dan 1000 m afstand van de woning. Meetstation ligt in het verlengde van de baan 01/19 of is het 02/20. (de zuidkant dus voor alle duidelijkheid)
-
- Elite Poster
dat klopt, maar misschien wat eerder last na het opstijgen wanneer ze hun bocht maken, maar aan de andere kant denk ik dat een vliegtuig niet zo snel na het opstijgen de bocht zal maken?Dima_2005 schreef:Dat valt eigenlijk heel goed mee. Je zit niet op de rechtsreekse route van de landingsbanen. Al zal je nog steeds vliegtuigen horen, denk ik.
-
- Elite Poster
In het verlengde van de baan of helemaal naast een baan is een compleet andere ervaring.
Maarja, ik zou er toch gewoon eens naartoe gaan, als je ziet dat de baan veel gebruikt wordt, je kan op Twitter bij @BrusselsAirport vragen welke baan er gebruikt wordt (soms geven ze ook de voorspelling als ze een andere baan verwachten).
Of je kan ook gewoon zelf zien op Flightradar24 welke baan er gebruikt wordt. (tip schakel over naar "radar" modus bij stijl van kaart)
Voor jou is de grootste bezorgdheid baan 02/20 (al is het zo dat 02 zeer zelden gebruikt wordt, in de 20 richting voor opstijgen heb ik heel zelden opstijgende vliegtuigen gezien, landende maakt dan niet uit voor je.)
Over baan 25L/07R zou ik me geen zorgen maken op die locatie...
Ze doen hun bochten meestal net voorbij de IKEA/E40.
Overgins: hoe zit het met isolatie van dat huis???
Dit is echt belangrijk. Welk soort beglazing?
Ik herinner me dat ik een keer in een hotel zat in Dubai waar ik uit mijn kamer naar mensen kon zwaaien die in vliegtuigen zaten. En ik hoorde de vliegtuigen nauwelijks. Ook in een andere hotel , zaten we juist aan de Sheikh Zayed Road, als je op balkon zat was het bijna oorverdovend geluid, maar binnen hoor je NIKS. En dat terwijl er zo goed als geen muur was, maar slechts speciaal glas ipv buitenmuren.
Maarja, ik zou er toch gewoon eens naartoe gaan, als je ziet dat de baan veel gebruikt wordt, je kan op Twitter bij @BrusselsAirport vragen welke baan er gebruikt wordt (soms geven ze ook de voorspelling als ze een andere baan verwachten).
Of je kan ook gewoon zelf zien op Flightradar24 welke baan er gebruikt wordt. (tip schakel over naar "radar" modus bij stijl van kaart)
Voor jou is de grootste bezorgdheid baan 02/20 (al is het zo dat 02 zeer zelden gebruikt wordt, in de 20 richting voor opstijgen heb ik heel zelden opstijgende vliegtuigen gezien, landende maakt dan niet uit voor je.)
Het is zelfs onmogelijk voor een vliegtuig om over dat huis te vliegen, tenzij het een straaljager is die een tactical landing aan het oefenen is.bartman schreef: dat klopt, maar misschien wat eerder last na het opstijgen wanneer ze hun bocht maken, maar aan de andere kant denk ik dat een vliegtuig niet zo snel na het opstijgen de bocht zal maken?
Ik herinner me dat ik een keer in een hotel zat in Dubai waar ik uit mijn kamer naar mensen kon zwaaien die in vliegtuigen zaten. En ik hoorde de vliegtuigen nauwelijks. Ook in een andere hotel , zaten we juist aan de Sheikh Zayed Road, als je op balkon zat was het bijna oorverdovend geluid, maar binnen hoor je NIKS. En dat terwijl er zo goed als geen muur was, maar slechts speciaal glas ipv buitenmuren.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
wanneer je een woning koopt weet je waar die gesitueerd is, vandaar dat ik al die klachten van omwonenden rond de luchthavens ronduit belachelijk vind, de luchthaven ligt er al vele jaren, men kiest bewust om er te gaan wonen omdat men er goedkoper een huis of bouwgrond kan aankopen omwille van deze redenen en achteraf gaat men dan reklameren...zo werkt het niet.....zelfde dichtbij een spoorweg, een drukke (snel)weg.etc....
dat is de buil met de blutsen, en isoleren is dan de boodschap, maar daarmee krijg je de overlast buiten natuurlijk nog niet weg....
dat is de buil met de blutsen, en isoleren is dan de boodschap, maar daarmee krijg je de overlast buiten natuurlijk nog niet weg....
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
Tjah, is dat niet een typisch verhaal dan?
Een ander mooi voorbeeldje:
Hier in de buurt is er een dorp genaamd Denderleeuw. Daar heb je een fabriek waar ze (dier)kadavers verwerken. De stank is echt niet te harden. Huizen in een directe straal van +/- 1km zijn echt goedkoop (al gaat de stank vele kilometers verder), omdat als je daar zelfs passeert krijg je al braakneigingen. Dat gebeurt eens in de week dat het stinkt, maar toch is de hinder best groot.
Nuja, paar jaar geleden hebben daar een paar mensen huizen gekocht, waarvan een advocaat. En dan begonnen ze een petitie om de fabriek te sluiten. Dar terwijl de hele wijk er eigenlijk 10-tallen jaren kwam nadat de fabriek er was.
Al moet ik zeggen: huizen in Nossegem zijn verre van goedkoop. Maar gezien de geluidshinder zijn ze "goedkoper" dan wat ze eigenlijk waard zijn. Moest de luchthaven opeens sluiten (of vliegtuigen opeens elektrisch zouden vliegen), zouden die huizen opeens verdubbelen in waarde.
Hier in de buurt is er een dorp genaamd Denderleeuw. Daar heb je een fabriek waar ze (dier)kadavers verwerken. De stank is echt niet te harden. Huizen in een directe straal van +/- 1km zijn echt goedkoop (al gaat de stank vele kilometers verder), omdat als je daar zelfs passeert krijg je al braakneigingen. Dat gebeurt eens in de week dat het stinkt, maar toch is de hinder best groot.
Nuja, paar jaar geleden hebben daar een paar mensen huizen gekocht, waarvan een advocaat. En dan begonnen ze een petitie om de fabriek te sluiten. Dar terwijl de hele wijk er eigenlijk 10-tallen jaren kwam nadat de fabriek er was.
Al moet ik zeggen: huizen in Nossegem zijn verre van goedkoop. Maar gezien de geluidshinder zijn ze "goedkoper" dan wat ze eigenlijk waard zijn. Moest de luchthaven opeens sluiten (of vliegtuigen opeens elektrisch zouden vliegen), zouden die huizen opeens verdubbelen in waarde.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ja en nee.
Vandaag ligt er een spoorlijn DePanne/Koksijde. 1 spportje. 2 treinen per uur (1 heen en 1 terug).
Als ze morgen die lijn uitbreiden naar 4 sporen om een fabriek in DePanne te bevoorraden...
Mag de buurt dan klagen? Als ze er gingen wonen lag de spoorlijn er al, maar niet met de overlast die de uitbreiding dan met zich mee brengt.
Als er morgen elke 45 seconden een vliegtuig opstijgt (zoals in Heathrow), mogen de bewoners dan klagen?
Als je er gaat wonen, weet je wat de impact/overlast op die moment is.
Niemand heeft een glazen bol en kan inschatten hoe de overlast gaat evolueren.
Als overmorgen (al zal het iets langer duren) alle maatschappijen met de Airbus EFan vliegen, is het plots heel stil in de buurt van Zaventem (op de 3 autostrades die er liggen na).
Vandaag ligt er een spoorlijn DePanne/Koksijde. 1 spportje. 2 treinen per uur (1 heen en 1 terug).
Als ze morgen die lijn uitbreiden naar 4 sporen om een fabriek in DePanne te bevoorraden...
Mag de buurt dan klagen? Als ze er gingen wonen lag de spoorlijn er al, maar niet met de overlast die de uitbreiding dan met zich mee brengt.
Als er morgen elke 45 seconden een vliegtuig opstijgt (zoals in Heathrow), mogen de bewoners dan klagen?
Als je er gaat wonen, weet je wat de impact/overlast op die moment is.
Niemand heeft een glazen bol en kan inschatten hoe de overlast gaat evolueren.
Als overmorgen (al zal het iets langer duren) alle maatschappijen met de Airbus EFan vliegen, is het plots heel stil in de buurt van Zaventem (op de 3 autostrades die er liggen na).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Ge moet ook niet klagen als de overlast erger wordt, je weet de risicos op voorhand van een luchthaven.
Het is net hetzelfde als dat je in een straat woont waar het ineens dubbel zo druk wordt van verkeer, daar heb je ook niets op te zeggen.
Toch zijn daar ook genoeg mensen die daarover klagen, maar ik kan begrijpen dat het niet leuk is, maar het is geen recht om te klagen.
Het is net hetzelfde als dat je in een straat woont waar het ineens dubbel zo druk wordt van verkeer, daar heb je ook niets op te zeggen.
Toch zijn daar ook genoeg mensen die daarover klagen, maar ik kan begrijpen dat het niet leuk is, maar het is geen recht om te klagen.
-
- Elite Poster
laroyj schreef:wanneer je een woning koopt weet je waar die gesitueerd is, vandaar dat ik al die klachten van omwonenden rond de luchthavens ronduit belachelijk vind, de luchthaven ligt er al vele jaren, men kiest bewust om er te gaan wonen omdat men er goedkoper een huis of bouwgrond kan aankopen omwille van deze redenen en achteraf gaat men dan reklameren...zo werkt het niet.....zelfde dichtbij een spoorweg, een drukke (snel)weg.etc....
ik reklameer nog niet
Laatst gewijzigd door bartman 25 sep 2015, 10:36, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
wat de glasisolatie betreft kan ik het niet meteen zeggen, heb wel een foto genomen van de codes die in het glas staan (maar heb fototoestel niet direct bij de hand) je hoorde wel een hemelsbreed verschil tussen het raam open en toeDima_2005 schreef:In het verlengde van de baan of helemaal naast een baan is een compleet andere ervaring.
Het is zelfs onmogelijk voor een vliegtuig om over dat huis te vliegen, tenzij het een straaljager is die een tactical landing aan het oefenen is.bartman schreef: dat klopt, maar misschien wat eerder last na het opstijgen wanneer ze hun bocht maken, maar aan de andere kant denk ik dat een vliegtuig niet zo snel na het opstijgen de bocht zal maken?
-
- Elite Poster
Dima_2005 schreef:Tjah, is dat niet een typisch verhaal dan?
het bewuste huis ligt in een rustige buurt (geen doorgaand verkeer) plaats voor 2 wagen op de oprit en 2 wagens (achterelkaar) in de garage. volledig instapklaar. epc 280 en goedgekeurde elektriciteitskeuring (geen inbreuken vastgesteld) geldig tot 9.10.2034
-
- Elite Poster
In het dat lichtbruine net niet hoekhuis? Daar passeer ik bijna dagelijks en dat staat inderdaad te koop. Je zit daar in principe rustig van verkeer. Deels eenrichtingsverkeer en als ik heel eerlijk moet zijn, ik heb nog maar enkele dagen geweten dat ze langs die kant opstijgen. Met het raam open is het dan wat minder, met dubbel glas is dat best doenbaar en ik woon zelf al 38 jaar in Wilsele en heb nog geweten dat ze daar met die zware vrachtvliegtuigen nogal laag over kwamen dat mijn huis trilde. Dat is even wakker worden, zuchten en weer doorslapen. Ik hoor daar elke 3 minuten wel een vliegtuig passeren boven mijn dak. Ik hoor de treinen van Leuven - Mechelen en ik hoor de E314.
Al die criticasters hier ten spijt, dat valt daar behoorlijk goed mee, je zit ook vlak bij open veld en natuur. Je mag gerust eens een pintje komen drinken bij ons. Van het weekend hebben we 2 dagen feest gegeven in de tuin, ik denk dat de buren veel meer last hadden van ons dan van enig ander vliegtuig.
Al die criticasters hier ten spijt, dat valt daar behoorlijk goed mee, je zit ook vlak bij open veld en natuur. Je mag gerust eens een pintje komen drinken bij ons. Van het weekend hebben we 2 dagen feest gegeven in de tuin, ik denk dat de buren veel meer last hadden van ons dan van enig ander vliegtuig.
-
- Elite Poster
Klopt Slafes. Het is dat huis. Dus jij kent de buurt dan. Op de hoek wonen huurders. Jullie worden niet wakker gemaakt door vliegtuigen dan? Wanneer hoor je ze het meest? Als ze landen komende van Kortenberg of als ze landen komende vanuit het zuiden ( wanneer ze dus over de e40 - IKEA) vliegen. Of bij het opstijgen richting Kortenberg of opstijgen richting e40.
Ik ddnk dat je met het raam dicht s' avonds niet telkens de TV moetluider zetten of dat jullie een gesprek binnen moeten onderbreken.
Ik ddnk dat je met het raam dicht s' avonds niet telkens de TV moetluider zetten of dat jullie een gesprek binnen moeten onderbreken.