Mobile Vikings - Nieuwe bundels: focus op wat je gebruikt

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

"Vanaf 5/10 kies je als Mobile Viking bij elke herlading opnieuw je Focus. Fanatieke bellers kunnen perfect verder met de bestaande bundels. Fervente mobiele surfers krijgen op hun beurt 4 gloednieuwe bundels voorgeschoteld. De focus ligt daar op -je raadt het al- mobiele data."

https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... -gebruikt/
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

En alweer zit er geen gulden middenweg in :( ik was vroeger erg tevreden van MV, maar tegenwoordig zijn hun bundels niet meer afgestemd op mijn realiteit...
Base 25 (300 minuten en 3gb) is veel interessanter dan MV hun 25 euro bundel...

Sent from my A0001 using Tapatalk
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Ik zie geen verschil met de huidige bundels, buiten dat de dubbele data nu inbegrepen is.
Gewoon gezever in een ander hoesje dus.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Het verschil is dat je kan kiezen tussen
€15 --> 4GB --> 50 min bellen (nieuw)
€15 --> 2GB --> 100 min bellen (huidige bundel)

Bij elke bundel is de SON van 1uur gratis bellen naar andere Vikings + 300 sms'en per dag nog steeds aanwezig.

Bij elke bundel is er dus een focus op data mogelijk waarbij de data verdubbeld wordt en de belminuten gehalveerd zijn.
Dat is het verschil.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Wat een grap, exact hetzelfde als Mobistar Internet on Mobile dus van prijzen, zo graven ze gewoon hun eigen graf, als je dezelfde prijzen hanteert op een zwakker netwerk.

Mij lijkt het dat ze niet stevig in de schoenen staan en de deal met BASE niet meer zo voordelig is nu met de overname van Telenet.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Provider

Splitter schreef:En alweer zit er geen gulden middenweg in :( ik was vroeger erg tevreden van MV, maar tegenwoordig zijn hun bundels niet meer afgestemd op mijn realiteit...
Base 25 (300 minuten en 3gb) is veel interessanter dan MV hun 25 euro bundel...

Sent from my A0001 using Tapatalk
Ik vind het wel interessant hoor. Ik zit nu altijd tegen mijn limiet van 2GB aan, maar ik bel zelden met mijn gsm. Voor mij is de nieuwe bundel met 4GB en 50 minuten bellen dus perfect. EIgenlijk exact waar ik op had gehoopt: meer datda voor dezelfde prijs.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Sinister schreef:Ik zie geen verschil met de huidige bundels, buiten dat de dubbele data nu inbegrepen is.
Nee, dubbele data telt nog steeds.... dus je kan met 50€ herladen 20gb data krijgen
of met 15€ - 8gb
de koe zegt boe
Sinister
Premium Member
Premium Member

Correct maar waarom zou je dat wel willen :)
Die 8 GB is nog wel interessant natuurlijk, als ze deftige 4G ontvangst in mijn regio hadden toch...
In Aarschot 0,0 en op de trein Aarschot Brussel met moeite 3G.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Wat een grap, exact hetzelfde als Mobistar Internet on Mobile dus van prijzen, zo graven ze gewoon hun eigen graf, als je dezelfde prijzen hanteert op een zwakker netwerk.

Mij lijkt het dat ze niet stevig in de schoenen staan en de deal met BASE niet meer zo voordelig is nu met de overname van Telenet.
Je vergeet het Vikingvoordeel (gratis bellen en sms'en onderling). En een 'zwakker' netwerk.. Het BASE netwerk moet zeker niet onderdoen.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:
Sinister schreef:Ik zie geen verschil met de huidige bundels, buiten dat de dubbele data nu inbegrepen is.
Nee, dubbele data telt nog steeds.... dus je kan met 50€ herladen 20gb data krijgen
of met 15€ - 8gb
Helemaal correct ! En wie wilt nu geen 8GB voor 15 ;-) + het Viking naar Viking voordeel niet te vergeten. Ikzelf heb 127 Vikingcontacten dus bel quasi altijd gratis.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Wel ja, ik niet, ik had er hooguit 8 :wink: en ik bel nooit trouwens.
En zoals ik al zei, bij mij moet het wel onderdoen, en zolang je Mobistar niet uittest kan je ook niet vergelijken.
Uiteraard krijg je dubbele data voor hetzelfde geld tov Mobistar, maar als je geen deftige ontvangst hebt ben je er niets mee.
Laatst gewijzigd door Sinister 18 sep 2015, 15:37, in totaal 2 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

Ik weet niet hoe het hier precies zit, maar als het bellen zoals het oude systeem is (dat het van je belwaarde afgaat) dan is dit toch dubbel zo duur geworden? (10€ - 25 min = 0,40€/min; 15€ - 50 min = 0,30€/min; 25€ - 100 min = 0,25€/min en 50€ - 500 min = 0,10€/min). Nou voor mij niet gelaten, ik bel toch nooit.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Het systeem is identiek. Prepaid en dus gewoon gebruik maken van je belkrediet.
Focus je op de nieuwe bundels (met 4GB voor €15) dan betaal je 30c/min.
Focus je op de huidige bundel (met 2GB voor €15), dan betaal je 15c/min.

Verdubbeling in gigabytes = halvering in belminuten (of verdubbeling belkost dus).
Je kiest dus of je graag meer data wilt of graag nog veel belminuten.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

krijg mijn belwaarde ook nooit op.... herlade altijd voor 15€ voor de data... nu kom ik toe met een 10€ herlading :banana:
de koe zegt boe
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik vind het wel een verbetering, dat je kan kiezen voor meer minuten of meer data.
En het gratis bellen naar MV is voor mij het belangrijkste om bij MV te blijven: ik gebruik callback van Betamax, maar alle gezinsleden hebben MV. We kunnen dus onderling bellen zonder afhankelijk te zijn van een internetverbinding of Betamax. Ik wil niet het risico lopen dat één van mijn kinderen ons daardoor niet kon bereiken in een dringende situatie.
Met de cashback kost het ons 20 EUR per maand voor ons gezin. (2 * 15 + 2 * 10 en dan cashback).
Ik denk niet dat het elders beduidend goedkoper kan. Kids zullen alvast blij zijn dat hun data verdubbelt :)
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Op zich vind ik het zeker niet slecht.

Het is alleen niet wat ik in gedachte had met het vernieuwde aanbod. Ik had gewoon een verdubbeling van data in gedachte bij ieder pack( dat het breng een vriend aan actie gewoon permanent werd).
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 157 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

De dubbele databundels worden dus zoals verwacht (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 74#p606074) permanent gemaakt. Voor mij is een hoger beltarief geen probleem want dat spaar ik steeds op voor dataroamingbundels aangezien ik bijna nooit bel. Blij met de blijvende 4GB want 2GB werd een beetje krap.

Ik weet niet waar sommigen hier altijd uithangen maar in de grote regio rond Antwerpen en nergens waar ik de laatste 3 jaar ben geweest heb ik dekkingsproblemen ondervonden met het netwerk. Alleen inderdaad in treinen, daar durft het wel eens een stukje mis gaan. Ik moet wel zeggen dat dit niet echt een Base-probleem is, in het buitenland heb je ook geen perfecte 3G of 4G-ontvangst in een trein. Bij Proximus en Mobistar trouwens ook niet.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 459 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

johcla schreef: Met de cashback kost het ons 20 EUR per maand voor ons gezin. (2 * 15 + 2 * 10 en dan cashback).
Over welke cashback heb je het dan?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Info over de mogelijkheden van cashback vind je in deze topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=58&t=31905
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

johcla schreef:Info over de mogelijkheden van cashback vind je in deze topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=58&t=31905
Ik denk dat de vraag eerder was: je betaalt 50€/ maand en het kost de familie 20€/maand. Dit is een cashback van 60%. In de gemelde rubriek komen ze voor MV aan +/- 50%.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik gebruik beltegoed.nl in combinatie met Unibet.
Zonet nog eens nagekeken: een paysafecard van 25 EUR kost 39.71, en Unibet rekent 3% aan.
Dus voor 39.71 beltegoed heb je een uitbetaling van 24.25, zijnde 61%
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Vroeger was johcla zijn techniek goed voor 65%. Helaas blijkt beltegoed constant duurder te worden. Maar we wijken af.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 459 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

Merci voor de info jongens. :-)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Nog geen wijzigingen voor de data only sims, en nog altijd geen data abbo waar de data *niet* vervalt na 30 dagen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Dat laatste zie ik nog niet gebeuren, dat is volgens mij net hun 'kracht', ze verkopen dezelfde data meermaals 'in de hoop' dat niet iedereen die allemaal gebruikt. Dus grofweg gezegd: 1GB inkopen en doorverkopen aan 4 klanten, in de hoop dat ze samen maar 1GB verbruiken.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wouter5
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Ik vind Mobile Vikings een geweldig bedrijf, maar ik zie momenteel geen voordeel tov IOM van Mobistar. Bellen doe ik niet, smsen en surfen wel heel veel.
Het handige aan IOM is ook dat als je voor de 31 dagen verstreken zijn herlaadt, je volume en smsen cumuleren (als je 3gb over hebt en je herlaad binnen de 4 dagen heb je je 4gb en je resterende 3gb van de vorige maand, dus 7gb in totaal en zo kan je maanden doorgaan).

Ik vond ook dat op drukke plaatsen (bvb als ik een match van Anderlecht ging zien) het netwerk van Base echt ondermaats werkt.
Fastfiber 2500/2500.
Ubiquiti Unifi.

Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

wouter5 schreef:Ik vind Mobile Vikings een geweldig bedrijf, maar ik zie momenteel geen voordeel tov IOM van Mobistar. Bellen doe ik niet, smsen en surfen wel heel veel.
Het handige aan IOM is ook dat als je voor de 31 dagen verstreken zijn herlaadt, je volume en smsen cumuleren (als je 3gb over hebt en je herlaad binnen de 4 dagen heb je je 4gb en je resterende 3gb van de vorige maand, dus 7gb in totaal en zo kan je maanden doorgaan).

Ik vond ook dat op drukke plaatsen (bvb als ik een match van Anderlecht ging zien) het netwerk van Base echt ondermaats werkt.
Het cumuleren waarbij de vervaldag mee aangepast wordt is een fout in het systeem van Mobistar. Niet bij iedereen lukt het. Kans is groot dat het binnenkort dus niet meer lukt. Cumuleren van data/sms'en is ook mogelijk bij Mobile Vikings, maar elke bundel heeft zijn vervaldag. Als je bij MV dus op 20 september herlaadt en op 22 september opnieuw, krijg je ook x-aantal GB opnieuw, maar de vervaldagen zijn anders.

Voordeel bij Mobile Vikings zijn de Viking Deals (vikingco.com/viking-deals), waarbij je bij allerhande handelaars Vikingpunten kan krijgen als cashback en op die manier goedkoper/gratis herladen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster

De deals, heb ik mijn bedenkingen bij: in juli een droogkast gekocht en op een niet-dealssite udentieke gevonden 120€ goedkoper, na aftrek van de leveringskosten nog steeds 95€ goedkoper. Zelfs al had ik vikingpunten gekregen dan nog 71€ goedkoper. Enige verschil t was geen 24u leveringsservice
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Joe de Mannen schreef:Dat laatste zie ik nog niet gebeuren, dat is volgens mij net hun 'kracht', ze verkopen dezelfde data meermaals 'in de hoop' dat niet iedereen die allemaal gebruikt. Dus grofweg gezegd: 1GB inkopen en doorverkopen aan 4 klanten, in de hoop dat ze samen maar 1GB verbruiken.
J.
Da's overselling, en als pakweg telenet het doet bestaat er geen goed woord over :-)
Want ooit zullen die klanten dat beginnen doen, en stort het kaartenhuisje in :-)

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is een kwestie van het te blijven volgen en de inkoop aan te passen, dan blijft dat huisje staan.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
webDOLfijn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb al meermaals gehad dat ik langer dan 1u met een andere viking bel zonder dat ik weet dat het mij geld aan het kosten is . Je krijgt geen bericht , er is geen optie om in te schakelen dat je enkel het gratis uur wil bellen en niets buiten je bundel wil verbruiken .

Pas na 1.5u bellen wordt de connectie automatisch erbroken . Dus als je dan niet door hebt dat je gratis uur ondertussen verlopen is loopt het serieus op hoor aan het nieuwe tarief van 0.40€ per minuut (10€ bundel) .

Ik vraag al jaren aan mobile vikings voor een instelling waar ik kan aangeven dat ik niets buiten bundel wil verbruiken (ook tijdens openbedrijvendag nog eens laten horen) .
Dus , als mijn 500 mbyte na 3 weken op is wil ik niet per megabyte gaan betalen . Dan kan ik dus ofwel opnieuw herladen , ofwel een week verder doen zonder data . Net hetzelfde met het gratis uur bellen . Als een persoon aangeeft niets buiten bundel te willen gebruiken , en het gratis viking uur is op dan verbreekt men de connectie , klaar .
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je vraagt dus dat ze tegen hun eigen winkel werken ?
J.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Bij mijn weten enkel Telenet die zo een verbruikslimiet heeft die je kan instellen zodat er geen verbruik buiten de bundel mogelijk is

BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 231 keer
Provider

DaNi0 schreef:
johcla schreef: Met de cashback kost het ons 20 EUR per maand voor ons gezin. (2 * 15 + 2 * 10 en dan cashback).
Over welke cashback heb je het dan?
Ben ik ook benieuwd naar... Of bedoel je betaallijn.be ?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

bruma schreef:De deals, heb ik mijn bedenkingen bij: in juli een droogkast gekocht en op een niet-dealssite udentieke gevonden 120€ goedkoper, na aftrek van de leveringskosten nog steeds 95€ goedkoper. Zelfs al had ik vikingpunten gekregen dan nog 71€ goedkoper. Enige verschil t was geen 24u leveringsservice
De Viking Deal geeft geen garantie dat de partner waarbij je een cashback en/of korting op een product de beste koop gaat zijn. De Viking Deals houden gewoon in dat je bij de bedrijven die met Mobile Vikings partneren je Vikingpunten krijgt. Als binnenkort die andere webshop waar jij je product veel goedkoper hebt gekocht ook wilt partneren, dan zoveel te beter natuurlijk.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

criminala schreef:Ik heb al meermaals gehad dat ik langer dan 1u met een andere viking bel zonder dat ik weet dat het mij geld aan het kosten is . Je krijgt geen bericht , er is geen optie om in te schakelen dat je enkel het gratis uur wil bellen en niets buiten je bundel wil verbruiken .

Pas na 1.5u bellen wordt de connectie automatisch erbroken . Dus als je dan niet door hebt dat je gratis uur ondertussen verlopen is loopt het serieus op hoor aan het nieuwe tarief van 0.40€ per minuut (10€ bundel) .

Ik vraag al jaren aan mobile vikings voor een instelling waar ik kan aangeven dat ik niets buiten bundel wil verbruiken (ook tijdens openbedrijvendag nog eens laten horen) .
Dus , als mijn 500 mbyte na 3 weken op is wil ik niet per megabyte gaan betalen . Dan kan ik dus ofwel opnieuw herladen , ofwel een week verder doen zonder data . Net hetzelfde met het gratis uur bellen . Als een persoon aangeeft niets buiten bundel te willen gebruiken , en het gratis viking uur is op dan verbreekt men de connectie , klaar .
Beetje op eigen verantwoordelijkheid dat je natuurlijk beseft dat je 60 minuten per dag gratis krijgt. Dat is de deal, je krijgt 60 minuten gratis, elke dag opnieuw zolang je bundel geldig is. Bel je langer, dan kost het je geld.
Maar ik volg je wel dat het tof zou zijn moest de data in zijn geheel uitgeschakeld kunnen worden van zodra je betalend begint te surfen. Wie weet komt dat er ooit wel. Niet altijd even simpel en misschien ook niet genoeg vraag naar op dit moment.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik vind in de bundel van 10 euro dat er wel erg weinig smsjes inbegrepen zijn. Bundels van andere operatoren geven al onbeperkt of 10.000 smsjes.

ik kom gemiddeld toch aan een pak meer smsjes dan 500... Aan de andere kant, verbruik ik misschien maar amper 10 belminuten per maand.

Ik heb maar 1 viking contact dus die extra's maken mij niet veel uit.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Mobistar geeft ook trouwheidscadeaus aan zijn klanten ik heb al 25 eur gratis aan wijn gehad, en 500 MB gratis data, elke maand krijg ik wel iets concreet ipv enkel kortingen bij de Viking deals, dan heb ik liever dit.
bruma
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Ik vind in de bundel van 10 euro dat er wel erg weinig smsjes inbegrepen zijn. Bundels van andere operatoren geven al onbeperkt of 10.000 smsjes.

ik kom gemiddeld toch aan een pak meer smsjes dan 500... Aan de andere kant, verbruik ik misschien maar amper 10 belminuten per maand.

Ik heb maar 1 viking contact dus die extra's maken mij niet veel uit.
mocht je bij rebvoice met overtollige belwaarde krediet aankopen dan kan je smsjes sturen à 4ct/sms (voor het gemakkelijke versturen installeer je dan best de rebvoice of mobilevoip app)
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Provider

jnsvr schreef:Maar ik volg je wel dat het tof zou zijn moest de data in zijn geheel uitgeschakeld kunnen worden van zodra je betalend begint te surfen. Wie weet komt dat er ooit wel. Niet altijd even simpel en misschien ook niet genoeg vraag naar op dit moment.
Daar heb ik in augustus nog een hele lange discussie over gehad. Was op vakantie zonder wifi (wel in België). Checkte in de viking app hoeveel data ik nog had en daar stond dat ik nog 1 GB in mijn bundel over had. Lustig verder app updates gedownload en muziek gestreamd, tot ik plots helemaal niks meer kon. Bleek dat mijn opgebouwde belwaarde van 30 euro intussen ook was opgebruikt aan data. Volgens de man aan de telefoon moest ik dat maar weten door de app regelmatig te checken. Maar blijkbaar geeft de app enkel de correct resterende data aan als je eerst je dataverbinding hebt verbroken. Ik had dus mijn gsm eerst op vliegtuigmodus moeten zetten en dan weer de app checken, want pas dan geeft de app de juiste gegevens door. (Mijn gsm stond 5 dagen aan, dus de app gaf blijkbaar nog info van 5 dagen eerder.) Ook volgensde Mobile Vikingsman had ik maar moeten weten dat die gegevens in de app niet accuraat zijn. Kort samengevat: het werd een dovemansgesprek dat me 30 euro belwaarde heeft gekost. Ben er nog altijd pissig over.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”