Whatsapp berichten kondigen zich niet aan op smartphone

Plaats reactie
Geert1964
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer

Hallo allen,
Om te beginnen dit : Ik heb een Samsung Galaxy S4 mini. Ik heb de indruk dat als mijn hoesje dicht is, dat ie niet verbonden is met internet (wifi). Telkens als ik het hoesje open, geeft ie de melding : "niet verbonden met een netwerk", onmiddellijk gevolgd door de melding : "Verbonden met wifi-netwerk xxx".
Dat verklaart misschien waarom ik het volgende vaststel : berichten via Whatsapp worden NIET gemeld als de smartphone niet in gebruik is.
Dit heeft als gevolg dat als ik enkele uren mijn gsm niet bezig, hij, wanneer ik de gsm open, pas dan berichtjes van Whatsapp downloadt en weergeeft.
Ik vind dit heel vervelend dat ik niet onmiddellijk gewaarschuwd word als er een Whatsapp berichtje binnenkomt.
Overigens, gewone smsjes worden wel gemeld met belsignaal.
Herkent iemand dit en is daar een oplossing voor ?
Geert1964
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Whatsapp is een online berichtendienst die noodzaak heeft aan een verbinding met het internet. Dus of Wifi of mobiele data.
Een constante wifi verbinding vraagt veel meer energie, daarom dat die op veel toestellen automatisch uitgeschakeld wordt als je die niet gebruikt en ze dus overgaan op mobiele data.
Bij mijn Moto X op android 5.1 heb ik de optie bij wifi geavanceerd - "wi-fi behouden in slaapstand". Ik weet niet hoe dat bij een S4 mini zit.

SMS is een totaal ander principe.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ja. Heb ik ook gemerkt; push notifications zijn notoir onstabiel. Apps die je een tijdje niet bekijkt (of zelfs gewoon niet killed en herstart) stoppen met pushen na een tijdje; en op wifi-only devices (en daar bedoel ik mee de toestellen die geen actieve datalink hebben, bv tablets zonder sim of toestellen in airplane mode met wifi aangezet) is het helemaal een ramp omdat de wifi antenne zich inderdaad in standby gooit als je device in lockscreen gaat.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Hoi, ik heb hetzelfde gehad met mijn S3 mini. Dit bleek een setting te zijn onder Wifi - geavanceerd - Wifi ingeschakeld laten -> altijd :wink:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

ITnetadmin schreef:Ja. Heb ik ook gemerkt; push notifications zijn notoir onstabiel.
Da's toch niet mijn ervaring, gmail en whatsapp notificaties komen hier al jaren direct toe. Zal misschien van app tot app afhangen, maar zo lang de app een aparte service heeft voor de pushberichten (zoals whatsapp) zou er geen probleem mogen zijn. Natuurlijk wel zien dat de wifi niet in standby gaat, maar android heeft daar vaak een instelling voor. Ik vermoed dat dit ook het probleem van de topic starter is.
Geert1964
Starter
Starter

Hallo,
Ik denk dat ik het gevonden heb, dankzij jullie tip over instellingen, nl. onder geavanceerde instellingen aanvinken dat wifi ALTIJD moet aanstaan.
De volgende dagen zal blijken of het werkt.
Bedankt voor jullie reacties.
Geert1964
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb ook al problemen gehad met whatsapp, ook dat ik berichten niet binnenkreeg als de smartphone in standby stond.
Na lang zoeken en van alles proberen gaat het wel, ik heb in de instellingen van whatsapp zelf zitten te prullen, maar ook
bij de instellingen van de gsm zelf.

Nu werkt het wel en bij andere apps had ik dit probleem niet.
Mijn zus en mijn moeder hebben ook problemen gehad met whatsapp, ze kregen ook de berichten niet binnen
als de telefoon in standby stond.
Geert1964
Starter
Starter

Hallo,
Ik heb nog een ander ongeveer gelijkaardig probleem.
's Nachts zet ik mijn gsm uit. Als ik hem 's morgens weer aanzet, komen er smsjes binnen met als tijdsvermelding het uur van dát moment (het moment dus dat ik mijn gsm terug aan zet).
Maar ik zou willen dat de tijd van de smssen de tijd van verzending is, en niet van aankomst op mijn gsm.
Ligt dit aan mijn gsm instellingen of aan de operator (Mobistar) ?
Is hier iets aan te doen ?
Moet ik hiervoor een nieuwe topic starten op een andere plaats op het forum ?
Geert1964
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

SMS'jes vermelden altijd de tijd van ontvangst... het tijdstip van verzenden is niet aanwezig en zal je dus nooit weten (als beide toestellen opstaan is het in theorie natuurlijk haast hetzelfde moment). Je zal met andere woorden je toestel gewoon moeten laten opstaan als je dat wil weten.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik kan op mijn telefoon bij verzonden berichten zien wanneer ik ze verstuurd heb en wanneer ik de ontvangstbevestiging gekregen heb (in principe is dat dan ook de moment dat het SMS'je aangekomen is).
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

thamar schreef:Een constante wifi verbinding vraagt veel meer energie, daarom dat die op veel toestellen automatisch uitgeschakeld wordt als je die niet gebruikt en ze dus overgaan op mobiele data.
Dat klopt niet wifi verbruikt minder dan 3G of 4G, enkel edge verbruikt minder dan wifi.

Op IOS nog nooit problemen gehad met die push notificaties.
Het is al zo absurd als het groot is dat ze wifi afzetten als battery saving optie vind ik, dat moet gewoon manueel gebeuren wifi.
3G en 4G afzetten naar edge daar kan ik nog inkomen en is een goede optie die bijna nergens gebruikt wordt helaas.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

r2504 schreef:SMS'jes vermelden altijd de tijd van ontvangst... het tijdstip van verzenden is niet aanwezig en zal je dus nooit weten (als beide toestellen opstaan is het in theorie natuurlijk haast hetzelfde moment). Je zal met andere woorden je toestel gewoon moeten laten opstaan als je dat wil weten.
Ik dacht dat je vroeger kon zien wanneer dit verzonden was, niet?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik kan het me alvast niet herinneren... en als het vroeger zo geweest zou zijn, dan vandaag nog steeds zou ik denken.
TiTanium
Moderator
Moderator

Als ik kijk op mijn Acer van het werk zie ik:
Type: SMS
Van:+324*******
Verzonden: 22:22 27 augustus
Ontvangen: 14:10 28 augustus

Ik had de 27ste mijn telefoon niet bij en stond uit doordat ik nog verlof had. Den 28ste heb ik pas mijn toestel gestart. Ik kan toch hier het verzendingsuur zien.

Bij mijn Samsung niet. De vroegere nokia's kon het ook zien.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
Geert1964
Starter
Starter

Hallo,
Bovenstaand bericht is een bevestiging dat het toch kan (het verzenduur van smssen zien).
Ik geloof dat ik op mijn vroegere gsm, een nokia van het oude type, dit ook kon zien.
Geert1964
TiTanium
Moderator
Moderator

Ik denk dat ze deze extra gegevens bij de meeste toestellen niet meer weergeven. Ik ga nu is uit nieuwsgierigheid is bij meerdere modellen kijken. Als je het kan vinden staat het bij berichtendetails.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Zo leer je elke dag nog wat bij... Windows Mobile 10 (Insider Preview) laat het alvast niet zien.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

@TiTanium: draait die Acer toevallig CyanogenMod ? Blijkbaar zou Android dit standaard ook niet kunnen, maar in CM zit het er alvast in:

Berichtdetails
Instellingen (zie laatste instelling)

Voor vanilla Android bestaat er blijkbaar een app waarmee je dit kan oplossen, alhoewel het toch maar een pleister op een houten been is vind ik:
https://play.google.com/store/apps/deta ... enttimefix
Afbeelding
TiTanium
Moderator
Moderator

Het is standaardsoftware dat er op staat van Acer zelf. Het is een Z130.
Geert1964
Starter
Starter

Hallo,
Ik meld hier nog even dat Whatsapp nu wel de nieuwe berichten aankondigt met een bieptoon, ook als mijn smartphone niet open staat.
Dit is omdat ik de optie "wifi altijd aanstaan" heb aangevinkt onder geavanceerde opties op mijn smartphone.
Ook kan ik zeggen dat zelfs het uur van verzending wordt weergegeven (als je niet direct antwoordt), dit in tegenstelling tot de sms-berichten, die als uur het uur van binnenkomen aangeeft (als je gsm bijvoorbeeld heeft afgestaan).
Groeten,
Geert1964
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”