bitbite schreef:Halvelings hieraan gekoppeld: in mijn ervaring is de OVH kwaliteit is over 't algemeen goed (tot zeer goed) maar soms heb je miserie.
Mijn ervaring met OVH is dat de gesprekken over een BGC VDSL2 lijntje altijd goed zijn.
OVH over een Telenet lijntje geeft soms kwalitatief minder goede gesprekken. Ook in de "niet drukke" uren.
Waarbij het dan ook nog eens echt opvalt dat dit zich meestal voordoet indien men naar een Telenet nummer belt.
Er is inderdaad een snellere manier, ik heb die eens gepost hier. De code die in je brief staat, vindt je ook online. En de url waar je die moet ingeven, staat ergens in dit topic. Ik zit nu wel op mijn phone te typen, dus kan nu niet zoeken.
Ik probeer een account aan te maken, maar als ik bij het betalingsgedeelte terecht kom dan kan ik enkel kiezen voor 'Paiement par prélèvement automatique' waaronder ik domiciliëring versta. Weet iemand hoe je bvb via Paypal kan betalen?
Paypal gaat wel hier gebeurd het zo heb paypal & cc geconfigureerd maar hij neemt altijd paypal, weet alleen niet meer hoe het gebeurd is. Ik denk via de oude manager 3 en automatisch betalen.
De handleiding is ondertussen 3 jaar oud en is in principe nog bruikbaar, maar mag toch hier en daar een update krijgen (misschien nieuwe screenshots?).
Ook de draadloze telefoon is geen C610 IP meer, maar een C530 IP.
Hier de links voor de handleidingen: beknopt uitgebreid
Verder is mij opgevallen dat, gelijk welke telefoonzone ik kies bij de bestelling, ik enkel uit een lijst postcodes kan selecteren in de omgeving van Hasselt. Blijkbaar is er dus iets kapot of moet ik dit na bestelling laten corrigeren?
2 maand geleden nog telefoonnummer (onder mijn account) besteld voor mijn ouders. Gewoon op hun adres en dat is geen postcode in hasselt.
Recent probleem dus?
Handleiding is zeker geen overbodige luxe bij OVH. Ik heb hier veel info uit het forum kunnen halen maar alles bundelen in de startpost hier zou leuk zijn (met screenshots enz).
Alleen zegt OVH al een lange tijd de oude manager te sluiten..als dat gebeurd moet die oefening weer opnieuw gebeuren (screenshots enz..)
Heb een andere browser geprobeerd en daar is het ook van dat. Het probleem lijkt zich echter niet bij alle telefoonzones voor te doen. Kan iemand anders eens proberen met telefoonzone Aalst (053) ?
Het probleem is er nog steeds en ondertussen begint een bestelling zich toch op te dringen...
Kan iemand anders eens een simulatie doen door een nummer te bestellen in zone 053, en daarna te kijken of postcode 9300 in het lijstje staat? Als ik nu 053 kies, dan is het alleen mogelijk om postcodes tussen 3500 en 3990 te kiezen (zie schermafdruk hieronder).
Of kan iemand me helpen dit probleem aan te kaarten bij OVH, want mijn Frans is nogal behaard.
Kenw00t schreef:Of kan iemand me helpen dit probleem aan te kaarten bij OVH, want mijn Frans is nogal behaard.
Allez, eerst in het Nederlands:
Er zit een bug in de bestelmodule op jullie website https://www.ovhtelecom.fr/commande/telephonie.cgi. Wanneer ik een Ligne VoIP Découverte wil bestellen in de zone Aalst(053) in België kan ik in het volgende scherm alleen een woonplaats selecteren in de zone Hasselt(011) in België. Kunnen jullie deze bug zo snel mogelijk oplossen alstublieft? Ik zou graag zo snel mogelijk een telefoonlijn kunnen bestellen in regio Aalst in België.
Daarna even bovenstaande tekst door https://translate.google.com/#auto/fr/ halen en de machinefouten corrigeren met de Franse kennis die iedere Belg normaliter heeft:
Il y a un bug dans le module de commande sur votre site https://www.ovhtelecom.fr/commande/telephonie.cgi. Quand je veux commander une Ligne VoIP Découverte dans la zone Alost (053) en Belgique, je ne peux pas sélectionner une résidence dans la région de Hasselt (011) en Belgique dans l'écran suivant. Pourriez-vous résoudre ce bug aussi vite que possible s'il vous plaît? Je voudrais commander une ligne de téléphone dans la région d'Alost en Belgique le plus vite que possible.
Ik heb zelf eens gekeken en er zijn nog maar weinig zonenummers bij OVH. Dat was wel even anders toen ik mijn lijn bij OVH heb besteld. Zelfs Dendermonde stond er tussen. En dat moest ik hebben ook.
@ken: de vertaling van Raf klopt niet, er zit een bug in. Je moet dit stukje "je ne peux pas sélectionner une résidence" vervangen door "je peux uniquement sélectionner une résidence...". Zoals Raf het schrijft is het "ik kan geen woonplaats selecteren in regio Hasselt". En dat moet natuurlijk zijn "ik kan alleen maar een woonplaats selecteren in Hasselt...."
Dat doe ik ook, het probleem stelt zich 2 stappen verder als je je adres moet invullen. Men geeft daar voor zone 053 een totaal verkeerde lijst met postcodes en gemeenten.
@Jack: bedankt voor de correctie, maar ik had het helaas zo al doorgestuurd. Ik hoor wel of ze nog verduidelijking nodig hebben.
Ik ben al iets verder geraakt aangezien die gegevens op dat scherm blijkbaar later ingevuld kunnen worden via de manager als ik het goed begrijp (checkbox):
Enkele schermen verder krijg ik echter onderstaande opeenvolgende schermen. Deze komen net na de stap waar je contactpersonen kan ingeven voor Admin/Tech/Factuur. Blijkbaar laten ze mij dus een betalingsmodus kiezen, maar... ik krijg enkel het formulier voorgeschoteld voor domiciliëring ??? Verbeter me aub indien ik iets foutief interpreteer. Screenshots zijn deze keer genomen met alle beschikbare knoppen op het scherm.
Een maand geleden voor iemand 't een en ander geregeld om haar een ander OVH telefoonnummer te geven.
Moest dan een nieuw lijn bestellen en koppelen aan bestaand account.
Uiteraard moest dan een nieuwe betaling overgemaakt worden en voor aanmaak lukte het met Pay-Pal, maar nadien werd ook alleen maar gevraagd achter een domiciliëring.
Bon voor de persoon voor wie het moest opgesteld worden was dat geen enkel probleem, maar kan mij voorstellen dat daar niet iedereen gelukkig mee is.
Ikzelf betaal elke maand automatisch via Pay-Pal.
Een off-topic tip: De Gigaset C530IP staat nu in de Makro voor 69 €.
EdpNet XL 99/35 Mbps VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black RPi 2B + 3B +3B+ Kodi FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput Ubuntu Mate 18.04
1) kan je timebased dialing rules instellen in de siemens 530IP? dus vb. tot 16 u. bellen naar gsm's met FVD, en na 16 u. via de telenetlijn. naar vaste nr's bellen via OVH voor 16 u.
2) zou mijn ouders hun nr. niet porteren, kan je, mocht OVH niet genoeg kwaliteit bieden qua 'voice quality'....gewoon het abbo opzeggen, en de telefoon behouden? (je hebt immers 80 € betaald). voorlopig staat hij overal duurder.
Fritzbox is geen optie, daar die geen 'time based dialing rules' aankan....dus moet 'out of the box' plug & play zijn (door mij in te stellen).
satsurfer schreef:1) kan je timebased dialing rules instellen in de siemens 530IP? dus vb. tot 16 u. bellen naar gsm's met FVD, en na 16 u. via de telenetlijn. naar vaste nr's bellen via OVH voor 16 u.
2) zou mijn ouders hun nr. niet porteren, kan je, mocht OVH niet genoeg kwaliteit bieden qua 'voice quality'....gewoon het abbo opzeggen, en de telefoon behouden? (je hebt immers 80 € betaald). voorlopig staat hij overal duurder.
Fritzbox is geen optie, daar die geen 'time based dialing rules' aankan....dus moet 'out of the box' plug & play zijn (door mij in te stellen).
Ik bel hier 24/24 altijd met OVH. Als je de G711 codec vastzet is dit perfecte kwaliteit.
Tomsworld schreef:C530 IP staat bij Ovh voor 80 euro , wel waarborg dus als je je contract op zegt krijg je het terug en ik veronderstel dus eeuwig garantie.
Ik had een een tijdje terug een probleem met mijn Siemens C610ip van OVH en gewoon kunnen switchen naar de nieuwe versie zonder meerprijs.
Ik moest bij het wisselen wel de prijs van het nieuwe toestel voorschieten maar kreeg na het terugsturen van het defecte toestel onmiddellijk mijn waarborg terug.
Het viel me ook op dat op de waarborg van het toestel bij OVH geen BTW wordt verekend, dat scheelt dan ook weer 21%
Ik heb OVH VOIP sinds 2012 en ben nog steeds een heel tevreden klant.
Ik heb mijn waarborg van 80 eur teruggehad op mijn OVH account. Maar ik vind nergens een functie om dit over te schrijven naar mijn PayPal of bankrekening. Weet er iemand waar deze functie zit in het klantenportaal ?
Van OVH heb ik volgene info ontvangen, maar ik vind het niet terug
Tout est en ordre et la totalité de votre caution vous sera restituée dans
les jours qui suivent. Elle sera créditée sur votre compte OVH, accessible
à partir de votre espace Client Télécom > Facturation > Mon Compte OVH. Vous pouvez à tout moment procéder à un transfert vers votre compte
bancaire depuis votre espace client.
--> maar ja, waar zit die functie, oude of nieuwe manager ?
bartlimb schreef:Ik had een een tijdje terug een probleem met mijn Siemens C610ip van OVH en gewoon kunnen switchen naar de nieuwe versie zonder meerprijs.
Ik heb OVH VOIP sinds 2012 en ben nog steeds een heel tevreden klant.
Dus na de wettelijke waarborperiode van 2 jaar nog een vervangtoestel gekregen? Zou hem liever zelf nieuw kopen, maar als ze levenslang garantie geven....
bartlimb schreef:Ik had een een tijdje terug een probleem met mijn Siemens C610ip van OVH en gewoon kunnen switchen naar de nieuwe versie zonder meerprijs.
Ik heb OVH VOIP sinds 2012 en ben nog steeds een heel tevreden klant.
Dus na de wettelijke waarborperiode van 2 jaar nog een vervangtoestel gekregen? Zou hem liever zelf nieuw kopen, maar als ze levenslang garantie geven....
Toestel was van mei 2012 en ik heb hem teruggestuurd in februari 2015 en ik heb die 80 euro zonder problemen terug gekregen. Dus toch meer als 2,5 jaar gebruikt zonder er iets aan uit te geven. Als ik hem gekocht had moeten hebben was garantie vervallen en moest ik een nieuwe aanschaffen.
Restitution d'une caution 1 0,00 € 0,00 €
Remboursement caution Téléphone
Siemens C610IP
1 -80,00 € -80,00 €
Sous total -80,00 €
CAUTION -80,00 €
leohein schreef:Ik heb mijn waarborg van 80 eur teruggehad op mijn OVH account. Maar ik vind nergens een functie om dit over te schrijven naar mijn PayPal of bankrekening. Weet er iemand waar deze functie zit in het klantenportaal ?
Van OVH heb ik volgene info ontvangen, maar ik vind het niet terug
Tout est en ordre et la totalité de votre caution vous sera restituée dans
les jours qui suivent. Elle sera créditée sur votre compte OVH, accessible
à partir de votre espace Client Télécom > Facturation > Mon Compte OVH. Vous pouvez à tout moment procéder à un transfert vers votre compte
bancaire depuis votre espace client.
--> maar ja, waar zit die functie, oude of nieuwe manager ?
Eerst naar GROUP gaan, dus niet onder LINE of NUMBER, daarna "Billing" (links onderaan) -> "Payment by Transfer" -> "Manage"
You can make a transfer with the amount of your choice from your OVH customer account to a bank account. Please note that only the amounts produced by transfers and reimbursements are available.
Ze gaan alle oude managers eind volgende week stopzetten en alle klanten verplichten met de nieuwste te werken.
Al moet ik zeggen dat ik met de nieuwste manager nog altijd mijn SIP lijnen en nummers kan beheren :'-(
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps Fixed phone = OVH VoIP Entreprise Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21 TV = FTA IPTV + Netflix Network = 100% MikroTik powered Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Moet je mij eens vertellen hoe ik white en black-list kan beheren ?
Tijdsduur vooraleer het antwoordapparaat werkt
Te gebruiken mail adresen bij het versturen van gemiste gesprekken (bij mij 2)
enz...
EdpNet XL 99/35 Mbps VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black RPi 2B + 3B +3B+ Kodi FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput Ubuntu Mate 18.04
Moet je mij eens vertellen hoe ik white en black-list kan beheren ?
Tijdsduur vooraleer het antwoordapparaat werkt
Te gebruiken mail adresen bij het versturen van gemiste gesprekken (bij mij 2)
enz...
NIET inderdaad, met de v4 manager voor VoIP kan je die black & white list beheren hoor in Filtrage d'appel.
't Wordt echt eens tijd dat alles in één manager staat
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps Fixed phone = OVH VoIP Entreprise Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21 TV = FTA IPTV + Netflix Network = 100% MikroTik powered Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Even ter verduidelijking, ik had met OVH via hun mailinglist contact met hen, de oude manager voor VoIP blijft bestaan tot alles in de nieuwe geïntegreerd is vanaf de nieuwe kan je naar de oude gaan via de link die er vermeld staat.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps Fixed phone = OVH VoIP Entreprise Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21 TV = FTA IPTV + Netflix Network = 100% MikroTik powered Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Enkel ter info: Had me verleden week donderdag tijdens mijn bestelling dus ook laten vangen om aan te vinken dat ik wou kunnen gebruik maken van het recht tot opzegging van de bestelling. Vermits ik erna gelezen had dat je dan langer moet wachten om het nummer te bekomen heb ik vrijdagmorgen een berichtje gestuurd dat ik afzag van dat recht, maar blijkbaar helpt het niet om hun proces snel af te handelen zoals het blijkbaar gebeurt als je bij de bestelling geen aanspraak maakt op dat recht.
Nog een paar daagjes geduld voor mij dus .
Ben van plan om over te stappen naar een VOIP omgeving.
Aan het twijfelen tussen OVH en Weepee, maar ik neig eerder naar OVH op dit moment.
Vragen die ik heb over OVH:
1. Kan ik gewoon een abo aangaan, thuis alles instellen, en pas daarna overgaan tot een portatie van m'n nummer (waarbij ik weet dat ik nog 2-3 weken moet wachten)? Of moet ik meteen doorgeven dat ik m'n nummer wil overdragen?
2. Als je een fysieke fax hebt, die op dit moment samen met de gewone telefoon op 1 lijn zit, zal dit dan nog werken?
Ik weet dat OVH een e-fax systeem heeft, waar ik misschien wel naartoe zal overstappen uiteindelijk, maar voor nu.
Ik weet dat ik een ATA nodig heb, om dit analoge signaal om te vormen. Maar zal dit werken, of niet?
Ik ben van plan om thuis een VOIP server op te zetten (redelijk wat ervaring mee), die te laten SIP trunken naar OVH (ik ga er toch van uit dat OVH via SIP werkt), en op deze server m'n telefoon te laten inloggen, maar ook smartphone apps zodat ik op locatie ook met m'n vaste lijn kan bellen (en opgebeld worden). Mocht er op m'n tweede vraag positief geantwoord worden (dat een fax dus kan), lukt dit dan ook in zo'n opstelling?