Folding@Work
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
pffffff, die units worden groot
kheb nu eentje die 600punten zou opbrengen.
p1135_RIBO_FSpeptide_HEL
1% duurt 40min
kheb nu eentje die 600punten zou opbrengen.
p1135_RIBO_FSpeptide_HEL
1% duurt 40min
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Als die 40 minuten blijft kloppen dan is de waardering van 600 niet slecht:
Je werkt hem af in 100*40/60= 66.666 uur= 2.778 dagen.
Dat betekent 600/2.778= 216 punten/24 uur!
Ik heb net een aantal Tinkers verwerkt die m'n gemiddelde (normaal 140-200) lieten zakken tot 80.
Je werkt hem af in 100*40/60= 66.666 uur= 2.778 dagen.
Dat betekent 600/2.778= 216 punten/24 uur!
Ik heb net een aantal Tinkers verwerkt die m'n gemiddelde (normaal 140-200) lieten zakken tot 80.
Hoe weet je hoeveel punten dat gaat opbrengen?
Limburg schreef:http://vspx27.stanford.edu/psummary.html
Die pagina was ik aan het zoeken
-
- Elite Poster
ik kwam deze morgend toe op men werk, waar ik fold.
Ik was weer zo'n grote unit bezig (600 punten). Ik zag dat hij over de laatste percent (percent 90) al meer dan 3u bezig was, wat normaal maar 40min is. Dus ik dacht, wat is dat, mijn folding is blijven hangen. Dus ik reboot, start terug folding op, en hij download een nieuwe unit.
Wat is er gebeurd met die oude unit ? Waar is die naartoe ?
Ik vind er niks van terug.
Jammer, want hij was bijna klaar, ik was er mijn 3de dag aan bezig
iemand een idee, hoe ik die unit terug kan vinden en toch nog kan afwerken?
Ik was weer zo'n grote unit bezig (600 punten). Ik zag dat hij over de laatste percent (percent 90) al meer dan 3u bezig was, wat normaal maar 40min is. Dus ik dacht, wat is dat, mijn folding is blijven hangen. Dus ik reboot, start terug folding op, en hij download een nieuwe unit.
Wat is er gebeurd met die oude unit ? Waar is die naartoe ?
Ik vind er niks van terug.
Jammer, want hij was bijna klaar, ik was er mijn 3de dag aan bezig
iemand een idee, hoe ik die unit terug kan vinden en toch nog kan afwerken?
de koe zegt boe
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je kan altijd kijken wat er in de "work"-map staat. Onverwerkte WU's hebben als naam "wudata_00.dat", als ze 'in verwerking' zijn, is er ook een "logfile_00.txt", en bij afgewerkte WU's verdwijnte de data-dat en komt er een "wuresults_00.dat" in de plaats.
Die 00 kan ook 01, 02, ... zijn.
Het enige probleem dat je nog kan hebben is een corrupte queue.dat. Dan 'vindt' hij die data niet meer. Hij genereert dan een nieuwe queue en downloadt indien nodig een nieuwe WU. Ik vrees dat dat bij jou gebeurd is, bijvoorbeeld door een onverwachte shutdown of een crash van het systeem.
Die 00 kan ook 01, 02, ... zijn.
Het enige probleem dat je nog kan hebben is een corrupte queue.dat. Dan 'vindt' hij die data niet meer. Hij genereert dan een nieuwe queue en downloadt indien nodig een nieuwe WU. Ik vrees dat dat bij jou gebeurd is, bijvoorbeeld door een onverwachte shutdown of een crash van het systeem.
-
- Elite Poster
ik vrees dat de unit dan verloren is
nergens vind ik er nog iets van terug
dan gaan we maar voor de volgende
nergens vind ik er nog iets van terug
dan gaan we maar voor de volgende
de koe zegt boe
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Het is niet zeker dat je die unit kwijt bent. Sommige WU's kunnen instabiel zijn en daardoor vroegtijdig eindigen.
Het is mogelijk dat deze unit geupload is en vervangen door een nieuwe.
Waarschijnlijk zul je dan geen 600 punten krijgen, maar slechts een gedeelte van de punten.
Om het zeker te weten moet je je puntenaantal maar eens checken & eventueel je fah-log even na kijken voor een "early end" boodschap.
Tooltjes zoals Fahmon en EM III zijn ideaal voor de monitoring van de WU's (ik draai ze allebei).
Het is mogelijk dat deze unit geupload is en vervangen door een nieuwe.
Waarschijnlijk zul je dan geen 600 punten krijgen, maar slechts een gedeelte van de punten.
Om het zeker te weten moet je je puntenaantal maar eens checken & eventueel je fah-log even na kijken voor een "early end" boodschap.
Tooltjes zoals Fahmon en EM III zijn ideaal voor de monitoring van de WU's (ik draai ze allebei).
Heeft er iemand een idee of het mogelijk is om Folding te draaien zonder die feitelijk te installeren. M'n computer op het werk staat de godganse dag aan, zonder dat de CPU (zwaar) belast wordt.
Feit is dat ik op de werk-computer geen administrator-rechten heb en dus ook geen progs als Folding kan installeren. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
Ter info:
OS = NT 4.0. Binnenkort (ondertussen al een half jaar uitgesteld) overschakeling naar XP.
Greetz
Feit is dat ik op de werk-computer geen administrator-rechten heb en dus ook geen progs als Folding kan installeren. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
Ter info:
OS = NT 4.0. Binnenkort (ondertussen al een half jaar uitgesteld) overschakeling naar XP.
Greetz
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Jazeker.
Het ding schrijft wel iets weg in HKCU, maar daar heb je normaal gezien wel schrijfrechten.
Je kan het gewoon uitvoeren vanaf een pad waar je wel schrijfrechten hebt, dat kan dus zelfs een usb-stick zijn.
Ik had het geinstalleerd naar m'n "Mijn Documenten", daar had ik schrijfrechten
In het geval van NT4 is dat dus uw profiel-map in de WINNT-map.
Het ding schrijft wel iets weg in HKCU, maar daar heb je normaal gezien wel schrijfrechten.
Je kan het gewoon uitvoeren vanaf een pad waar je wel schrijfrechten hebt, dat kan dus zelfs een usb-stick zijn.
Ik had het geinstalleerd naar m'n "Mijn Documenten", daar had ik schrijfrechten
In het geval van NT4 is dat dus uw profiel-map in de WINNT-map.
Nope, niet bij een bank. Blijkbaar zijn ze niet enige die de rechten drastisch beperken (om maar niet te zeggen volledig wegnemen...)
@meon: thx voor de vlugge respons, zal morgen eens checken.
Greetz
@meon: thx voor de vlugge respons, zal morgen eens checken.
Greetz
Gisteren geprobeerd om Folding te installeren op de C-schijf. Als ik Folding wil opstarten krijg ik volgende foutmelding:
"The procedure entry point GetLastInputINfo could not be located in the dynamic link library USER32.dll"
Iemand een idee?
Greetz
"The procedure entry point GetLastInputINfo could not be located in the dynamic link library USER32.dll"
Iemand een idee?
Greetz
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb het eventjes opgezocht en die foutmelding is typisch voor nt4.
http://www.ssl.berkeley.edu/pipermail/boinc_alpha/2005-April/001746.html
(dit gaat wel over de boinc-client, maar de FAH-core is hetzelfde)
Blijkbaar wordt "getlastinputinfo" pas vanaf 2000 gesupported.
msdn:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/userinput/keyboardinput/keyboardinputreference/keyboardinputfunctions/getlastinputinfo.asp
Ik draai enkel tinkers (timeless) WU's op mijn NT4 boxen en daar heb ik geen problemen mee.
http://www.ssl.berkeley.edu/pipermail/boinc_alpha/2005-April/001746.html
(dit gaat wel over de boinc-client, maar de FAH-core is hetzelfde)
Blijkbaar wordt "getlastinputinfo" pas vanaf 2000 gesupported.
msdn:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/userinput/keyboardinput/keyboardinputreference/keyboardinputfunctions/getlastinputinfo.asp
Ik draai enkel tinkers (timeless) WU's op mijn NT4 boxen en daar heb ik geen problemen mee.
Ik ben hier op mijn werk PC aan het trachten mee te doen, maar de WU's geraken niet binnen...
Iemand een idee wat ik moet aanpassen?
Iemand een idee wat ik moet aanpassen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Als netwerkbeheerder doe ik alles om folding tegen te gaan Thuis doe ik wel mee, maar op het werk is het verboden
My guess is dat de poort die je gebruikt geblocked is, dus probeer eens over een andere poort te werken!
PS: waar werk je? Want als je één van mijn users bent...
My guess is dat de poort die je gebruikt geblocked is, dus probeer eens over een andere poort te werken!
NickG schreef:Als netwerkbeheerder doe ik alles om folding tegen te gaan Thuis doe ik wel mee, maar op het werk is het verboden
Ik ben zeker niemand van jouw users.
Kan je gewoon een andere poort ingeven en het zou moeten werken?
Ik heb hier gewoon internet toegang en kan zelfs de firewall bewerken, maar toch gebeurt er hier niets...
-
- Elite Poster
misschien ligt de server van folding er even uit.
Ik kan niet testen, of gaan kijken op folding zelf, ik zit hier weer te smalbanden.
Men unit die nu draait, loopt nog zeker tot morgen.
Gebruik je de dos versie of de grafische?
In de grafische kan je een proxy invullen. In de client ook (denk ik), maar dat weet ik niet juist.
Ik kan niet testen, of gaan kijken op folding zelf, ik zit hier weer te smalbanden.
Men unit die nu draait, loopt nog zeker tot morgen.
Gebruik je de dos versie of de grafische?
In de grafische kan je een proxy invullen. In de client ook (denk ik), maar dat weet ik niet juist.
de koe zegt boe
Ik gebruik de laatste grafische versie op WinXP
Nog even vermelden dat ik in de firewall de services pagina kan aanpassen, ben ik hier voldoende mee?
Nog even vermelden dat ik in de firewall de services pagina kan aanpassen, ben ik hier voldoende mee?
add new service
Name Protocol Port Comment
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Ik ga op mijn werk (met toestemming) folding@home installeren. Ik kan enkel de consoleversie installeren.
1. Het is zijn 2 pentiums @ 400mhz (zonder SSE) staat ongeveer 50 uur per week op.
2. Poorten zijn geblokkeerd. Je kan enkel internetten+mailen.
3. Ik zou ze graag kleine units laten verwerken, maar het enige dat je bij de consoleversie kan instellen is dat ie geen mega-blokken mag draaien.
Hoe doe ik dit het beste?
1. Het is zijn 2 pentiums @ 400mhz (zonder SSE) staat ongeveer 50 uur per week op.
2. Poorten zijn geblokkeerd. Je kan enkel internetten+mailen.
3. Ik zou ze graag kleine units laten verwerken, maar het enige dat je bij de consoleversie kan instellen is dat ie geen mega-blokken mag draaien.
Hoe doe ik dit het beste?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Opgeven dat je 'timeless' WU's wilt (tinkers), en in batch laten gaan (dus per 10). 400 MHz ... da's wel érg traag. Dat zijn pc's van 8 jaar oud :-/
Poorten geblokkeerd -> overgaan op sneakernet. Op het forum van folding@home zelf moet je maar eens op die term zoeken.
Poorten geblokkeerd -> overgaan op sneakernet. Op het forum van folding@home zelf moet je maar eens op die term zoeken.
- Block
- Erelid
Het zijn dus 800 mhz pc's (ik kon het niet vinden als ik bij eigenschappen keek -x86 Family 6 Model 8- ofzoiets staat er). Ik heb ze aan het "vouwen" gezet. Elke blok is een blok
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- Block
- Erelid
meon schreef:Poorten geblokkeerd -> overgaan op sneakernet. Op het forum van folding@home zelf moet je maar eens op die term zoeken.
Okay, het is gelukt. Sneakernet is niet meer dan afgewerkte WU's verplaatsen naar een computer met volledige internetverbinding. Voor de geinteresseerden:
http://fahwiki.net/index.php/Sneakernet ... Using_Qgen.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik heb m'n eigen sneakernet-scriptjes geschreven (leve batch-scripting!). Ik doe dat nu toch al meer dan een jaar op die manier, is goed voor m'n score
- Block
- Erelid
Oh meon,
Weet je dan toevallig of het mogelijk is op de afgewerkte wu door te mailen als attachment? Want mailen is geen probleem.
Thx in advance
Weet je dan toevallig of het mogelijk is op de afgewerkte wu door te mailen als attachment? Want mailen is geen probleem.
Thx in advance
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Daar heb ik nog nooit van gehoord
Kan je geen USB-memory-keys gebruiken, of een laptop of zo om die dingen mee te nemen en thuis te uploaden?
En mailen geen probleem? Een afgewerkte set van 10 tinkers kan makkelijk meer dan 10 MB zijn, en er zijn niet veel mailservers die dat zomaar willen relayen...
Kan je geen USB-memory-keys gebruiken, of een laptop of zo om die dingen mee te nemen en thuis te uploaden?
En mailen geen probleem? Een afgewerkte set van 10 tinkers kan makkelijk meer dan 10 MB zijn, en er zijn niet veel mailservers die dat zomaar willen relayen...