Beste,
Mijn kleinzoon heeft een HP die draaide onder Win7. Na de upgrade naar Win10 kan hij zijn dvd niet meer benaderen.
In de BIOS is het toestel nog zichtbaar, maar niet in de verkenner of apparatenbeheer van Windows.
Heeft iemand onder jullie hetzelfde fenomeen gehad en zo ja, hoe werd dit opgelost?
Geen DVD na upgrade naar Win10
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... fd5?auth=1Solution was simply to go to device manager, uninstall the ATA 0 and ATA 1 channels, uninstall any unrecognized hardware and then simply restart the PC.
Laatst gewijzigd door johan.devos 17 sep 2015, 08:31, in totaal 1 gewijzigd.
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 17 keer
Geen probleem hoor! Download gewoon VLC, deze media player kan DVDs perfect afspelen, ook voor Windows 10.gdornez schreef:Beste,
Mijn kleinzoon heeft een HP die draaide onder Win7. Na de upgrade naar Win10 kan hij zijn dvd niet meer benaderen.
In de BIOS is het toestel nog zichtbaar, maar niet in de verkenner of apparatenbeheer van Windows.
Heeft iemand onder jullie hetzelfde fenomeen gehad en zo ja, hoe werd dit opgelost?
https://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit is niet het probleem dat er geen DVD software in Windows 10 zit !
Ik had trouwens een gelijkaardig issue met m'n Sound kaart... pas na het deleten van alle hardware/software en opnieuw installeren werkte alles prima.
Ik had trouwens een gelijkaardig issue met m'n Sound kaart... pas na het deleten van alle hardware/software en opnieuw installeren werkte alles prima.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Collega had hetzelfde voor met zijn USB wifi stick die niet meer herkend werd. Effectief alle drivers wissen en laten herinstalleren en het probleem was van de baan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Configuratiescherm -> apparaatbeheer -> schijfstations openklikken -> rechts klikken op uw DVD station -> installatie ongedaan maken -> heropstarten.
Het zou ook kunnen dat deze gewoon niet wordt herkend, en dan staat daar duidelijk een onbekend apparaat met een geel driehoekje en uitroepteken in. Je kan dan de stuurprogramma's laten bijwerken via Windows zelf.
Het zou ook kunnen dat deze gewoon niet wordt herkend, en dan staat daar duidelijk een onbekend apparaat met een geel driehoekje en uitroepteken in. Je kan dan de stuurprogramma's laten bijwerken via Windows zelf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
in apparaatbeheer rechts klikken en verwijderen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Moest de DVD speler ertussen staan dan zou je geen problemn hebben
Je moet zoeken naar IDE ATA/ATAPI controllers en dit openklappen.
Daar zouden ATA Channel 0 en 1 moeten staan.
Deze verwijderen en heropstarten.
Groeten
Johan
PS op W10 kunnen deze devices anders noemen, ik ben hier nu aan het kijken op een W2012R2
Je moet zoeken naar IDE ATA/ATAPI controllers en dit openklappen.
Daar zouden ATA Channel 0 en 1 moeten staan.
Deze verwijderen en heropstarten.
Groeten
Johan
PS op W10 kunnen deze devices anders noemen, ik ben hier nu aan het kijken op een W2012R2