chrome cast stick
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 11 keer
Hangt ervan af waarvoor je het gaat gebruiken. Voor YouTube en netflix was dit wel tof aangezien mijn oude smarttv veel te traag werkte (gui interface traag laden etc...).
Pc desktop sharing naar chromecast kan soms handig zijn.
Andere toepassingen heb ik nooit gevonden of gezocht voor chromecast.
Wel een minpuntje, sinds een maand geleden ongeveer is google begonnen met reclame als je YouTube via de chromecast kijkt, kunt wel skippen na 5 seconden. Maar is toch vervelend af en toe. Voorheen was het beter, dan kreeg je nooit reclame op YouTube als je via chromecast keek.
Pc desktop sharing naar chromecast kan soms handig zijn.
Andere toepassingen heb ik nooit gevonden of gezocht voor chromecast.
Wel een minpuntje, sinds een maand geleden ongeveer is google begonnen met reclame als je YouTube via de chromecast kijkt, kunt wel skippen na 5 seconden. Maar is toch vervelend af en toe. Voorheen was het beter, dan kreeg je nooit reclame op YouTube als je via chromecast keek.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Chromecast is zeker nog niet verouderd. Al zijn er hardnekkige geruchten dat er ooit (wanneer?) een Chromecast2 zou aankomen.
Het hangt ook af van wat je wil natuurlijk.
Als je media wil streamen van een NAS, neem dan een RPI.
Waar kopen? Waar je maar wil. De prijs is overal €35.
Coolblue - Amazon - Mediamarkt
Het hangt ook af van wat je wil natuurlijk.
Als je media wil streamen van een NAS, neem dan een RPI.
Waar kopen? Waar je maar wil. De prijs is overal €35.
Coolblue - Amazon - Mediamarkt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
wat bedoel je met "verouderen"? Software krijgt automatisch updates van google... Bovendien maakt chromecast zijn eigen verbinding met internet waardoor je phone/tablet/pc weer beschikbaar komt voor iets anders
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Wat ik wel wat vervelend vind aan de ChromeCast is dat die een eigen draadloos netwerk uitzend. Je kan deze verbinden met je eigen draadloos netwerk, allemaal goed en wel, maar die blijft daarnaast ook nog steeds als access point fungeren. Hij volgt ook het kanaal van je eigen netwerk, als je deze wijzigt volgt de CC onmiddellijk. In mijn ogen alleen maar nuttig om storing te veroorzaken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Eigenlijk kan dat ding niet veel buiten Netflix en Youtube streamen en uw chromebrowser spiegelen en uw smartphone spiegelen. Het is wel eens plezant om spelletjes van de foon op 40+ inch te spelen maar verder dan dat gaat het ook niet. Op een moderne smart tv mis je het alvast niet.
Ik had er alvast meer van verwacht...
Ik had er alvast meer van verwacht...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik ben ook lichtjes teleurgesteld in de chromecast, het werkt niet zo vlot als ik gehoopt had.
Het ding kan enkel dat: dingen tonen. Elke vorm van navigatie of actie zoals pauzeren heeft het controlling device nodig zoals uw tablet of smartphone. Die laatste vallen natuurlijk in standby/low power mode als je ze niet gebruikt en verliezen dus hun connectie. Vaak als ik dan een actie wil uitvoeren weet de smartphone niet meer dat ie verbonden was en kan je gewoon niets doen tot je opnieuw iets "cast".
Positief: TV zapt CEC-gewijs automatisch naar de Chromecast als je er iets naar zendt.
Negatief: na het casten blijft ie gewoon doorwerken en toont hij afbeeldingen, de tv "zapt" dus niet terug naar de vorige input.
Het ding kan enkel dat: dingen tonen. Elke vorm van navigatie of actie zoals pauzeren heeft het controlling device nodig zoals uw tablet of smartphone. Die laatste vallen natuurlijk in standby/low power mode als je ze niet gebruikt en verliezen dus hun connectie. Vaak als ik dan een actie wil uitvoeren weet de smartphone niet meer dat ie verbonden was en kan je gewoon niets doen tot je opnieuw iets "cast".
Positief: TV zapt CEC-gewijs automatisch naar de Chromecast als je er iets naar zendt.
Negatief: na het casten blijft ie gewoon doorwerken en toont hij afbeeldingen, de tv "zapt" dus niet terug naar de vorige input.
-
- Elite Poster
Ik had toch ook gehoopt dat er meer ondersteuning zou zijn van oa Firefox en VLC beloofde ook de mogelijkheid van eigen media te casten maar tot op heden...jackho schreef:voor 35 € mag je niet veel meer verwachten
Begin dat wat "beu" te worden. Chrome voor de Chromecast, Firefox of IE voor Yelo, maar Yelo kan ik dus niet casten via de Chromecast en ga zo maar door.
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Er staat dan ook "cast " in de productnaam... Waar ik heel tevreden van ben is de plex-support. Daar heeft blijkbaar nog niemand in deze thread over gesproken.meon schreef:...Het ding kan enkel dat: dingen tonen. ...
Bij mij heb ik bijna altijd een bv netflix-widget op de lock-screen staan van mijn tablet wanneer ik deze uit standby haal...meon schreef:...Elke vorm van navigatie of actie zoals pauzeren heeft het controlling device nodig zoals uw tablet of smartphone. Die laatste vallen natuurlijk in standby/low power mode als je ze niet gebruikt en verliezen dus hun connectie. Vaak als ik dan een actie wil uitvoeren weet de smartphone niet meer dat ie verbonden was en kan je gewoon niets doen tot je opnieuw iets "cast"...
Enfin, de Chromecast is niet perfect, is ook eigenlijk geen echte mediaspeler natuurlijk. Wat ook een dik pluspunt is, is de extreme draagbaarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Hier gebruiken we de Chromecast vooral met Plex (werkt geweldig), TV Overal (Belgacom decoder is overbodig) en Youtube. Dat werkt allemaal zeer goed en heeft een hoge WAF.
En inderdaad zeer portable, hij gaat gewoon altijd mee op reis.
En inderdaad zeer portable, hij gaat gewoon altijd mee op reis.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Hier chromecast i.s.m. Videostream
Geen idee wat jullie verwachten van de chromecast, er is geen controller bij dus daarom moet je een smartphone/tablet/pc gebruiken om het te besturen.
Wat jullie willen is een tv met "Android TV"
Geen idee wat jullie verwachten van de chromecast, er is geen controller bij dus daarom moet je een smartphone/tablet/pc gebruiken om het te besturen.
Wat jullie willen is een tv met "Android TV"
-
- Elite Poster
mijn sony bravia heeft embedded apps voor netflix, plex, youtube, etc. Urenlang (jazz)muziek zoeken en chrome-casten werkt niettemin soepeler met een phone/tablet dan met de sony afstandsbediening!
Voor (gratis) VTM afleveringen gebruik ik een android TV box, vermits VTM apps nooit beschikbaar zullen zijn bij sony, chromecast, ea...
Voor (gratis) VTM afleveringen gebruik ik een android TV box, vermits VTM apps nooit beschikbaar zullen zijn bij sony, chromecast, ea...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
ik gebruik het veel voor de kleine (Bumba, Maya, ...) af te spelen.
Echter zoals iemand hier boven zegt is er enkele weken geleden een update geweest en komt er om de x tijd reclame tussen de filmpjes. Zeer irritant, zeker omdat dit in het begin niet zo was
Echter zoals iemand hier boven zegt is er enkele weken geleden een update geweest en komt er om de x tijd reclame tussen de filmpjes. Zeer irritant, zeker omdat dit in het begin niet zo was
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ben je hier zeker van ? Volgens mij is dat enkel wanneer je hem configureert/reset. Op dat moment moet je immers connectiviteit hebben naar de ChromeCast om hem dan te configureren om in je eigen wireless netwerk te hangen. Eens dat gebeurd is, fungeert hij puur als Wireless client en niet meer als eigen AP.exop schreef:Wat ik wel wat vervelend vind aan de ChromeCast is dat die een eigen draadloos netwerk uitzend. Je kan deze verbinden met je eigen draadloos netwerk, allemaal goed en wel, maar die blijft daarnaast ook nog steeds als access point fungeren. Hij volgt ook het kanaal van je eigen netwerk, als je deze wijzigt volgt de CC onmiddellijk. In mijn ogen alleen maar nuttig om storing te veroorzaken.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ethernet adapter for ChromecastVideostream lets you stream local videos (downloads, etc.) ... of downloaded mp4 video and some MKVs - Full support for AVI and MKV files (and 450+ others!)
-
- Elite Poster
@Sinister
een chromecast is op z'n best wanneer je oude (smart) TV een tweede leven gaat leiden voor 35,00 €! Wees gelukkig dat je veel duurdere samsung iets meer kan
een chromecast is op z'n best wanneer je oude (smart) TV een tweede leven gaat leiden voor 35,00 €! Wees gelukkig dat je veel duurdere samsung iets meer kan
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Als ze MP4 willen ondersteunen en MKV niet, was een veel meer gebruikt formaat is, dan is dit toch wel een serieus gemiste kans.wied schreef:@Sinister
Ze zouden inderdaad wat beter meer geld pompen in de ontwikkeling van die third party apps zoals vlc streamen naar chromecast, zelfs popcorntime werkt beter met dlna dan met chromecast.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
De enigste plaats waar MKV meer gebruikt wordt dan MP4, is bij piraterij.
MP4 is het standaard video formaat van het legale internet en wordt hardware matig ondersteund bij alle portable devices.
Dat er (nog) geen support is met VLC, komt doordat de makers ervan het niet prioritair genoeg vinden om er meer resources aan te verbruiken. Das niet de schuld van Google.
MP4 is het standaard video formaat van het legale internet en wordt hardware matig ondersteund bij alle portable devices.
Dat er (nog) geen support is met VLC, komt doordat de makers ervan het niet prioritair genoeg vinden om er meer resources aan te verbruiken. Das niet de schuld van Google.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Man man man ge kent er niets van er bestaat niet zoiets als standaard formaten enkel het geen waar het meest geld mee te verdienen valt
MKV has some advantages:
MKV has some advantages:
- Its open source software player/tools support is pretty good due to specifications and libraries being free of charge. (MP4box kinda s****, doesn't it?)
- MKV supports a lot of different formats (including AC3 aka Dolby Digitall and VobSub DVD subtitles). Correct me if I'm wrong, but to my knowledge you can't put 5.1 AC3 into MP4 without transcoding to AAC or some other "mp4 codec" first.
-
- Elite Poster
Openen in Chrome, op casten klikken en op full screen zetten. Werkt perfect.wied schreef:Voor (gratis) VTM afleveringen gebruik ik een android TV box, vermits VTM apps nooit beschikbaar zullen zijn bij sony, chromecast, ea...
Ik ken Plex, maar ik hou niet van een online service die heel uw schijf scant, misschien dat ik wat op mijn privacy gesteld ben? Ik wil lokaal kunnen casten.
-
- Elite Poster
Je hebt wel altijd internet nodig hoor en je dient je te registreren... Tenzij het ineens plots anders kan natuurlijk.
Ofwel stream je uw local content in de Chrome browser en dan loop je tegen de 720p limiet.
Bij mijn DLNA media server is het toch een heel stuk makkelijker hoor, gewoon op hetzelfde Wifi netwerk zitten. Dat is toch iets wat ik mis bij de Chromecast.
Ik heb trouwens ook lang getwijfeld of ik er eentje zou kopen omdat ik de limieten wel kende, en dan uiteindelijk voor een 2dehandse gegaan, die kan je vinden voor 15 tot 20 euro. 35 euro had ik er nooit aan gegeven.
Ofwel stream je uw local content in de Chrome browser en dan loop je tegen de 720p limiet.
Bij mijn DLNA media server is het toch een heel stuk makkelijker hoor, gewoon op hetzelfde Wifi netwerk zitten. Dat is toch iets wat ik mis bij de Chromecast.
Ik heb trouwens ook lang getwijfeld of ik er eentje zou kopen omdat ik de limieten wel kende, en dan uiteindelijk voor een 2dehandse gegaan, die kan je vinden voor 15 tot 20 euro. 35 euro had ik er nooit aan gegeven.
-
- Elite Poster
Openen in Chrome, op casten klikken en op full screen zetten. Werkt perfect
werkt inderdaad perfect met mijn asus chromebook, niettemin vind ik de bediening van mijn minix X7 nog eenvoudiger...
werkt inderdaad perfect met mijn asus chromebook, niettemin vind ik de bediening van mijn minix X7 nog eenvoudiger...
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Tweakers.net 18/09/2014 - Afbeeldingen van nieuwe Google Chromecast verschijnen onlineheist_175 schreef:Al zijn er hardnekkige geruchten dat er ooit (wanneer?) een Chromecast2 zou aankomen.