Ik gebruik 2 afzonderlijke data-over-eletriciteisnet verbindingen (homeplugs):
1) Telenet: ik heb GEEN internet van Telenet enkel Digitale TV; vanaf de Telenet Digitale TV router heb ik 2 Digicorders verbonden via Sitecom homeplugs (1 basis aan de Telenet router, 2 remote homeplugs aan de 2 Digicorders). Deze homeplugs hebben enkel een ethernet verbinding, geen Wifi.
2) Scarlet: ik heb mijn internet van Scarlet, gebruik hun Bbox als modem en heb een eigen Netgear router voor vast en Wifi netwerk. Sinds kort heb ik vanaf deze Netgear router een Devolo Wifi geplaatst (in Wifi clone mode); een Devolo basis aan de router en een Devolo Wifi elders in het huis.
Deze opstelling werkt soms / voor bepaalde devices goed, maar zeer regelmatig kan een device niet op het internet. Wanneer ik dan IPCONFIG van dat device check merk ik de volgende fouten:
Primary Dns Suffix : telenet.be
DSN suffix search list : telenet.be
Connection-specific DNS Suffix : telenet.be
Ik ben geen expert, maar hieruit leid ik af dat er allicht een interferentie is waardoor mijn device via mijn reguliere router via mijn Devlolo homeplug overstapt naar de Sitecom homeplug en zo bij de Telenet router geraakt en dus geen internet vindt (zoals gezegd: ik gebruik Telenet enkel voor Digitale TV, niet voor internet).
Kan iemand mij helpen? Kan ik op mijn devices een Primary DNS Suffix instellen, en de welke? En gaat dat problemen geven elders?
Interferentie tussen Devolo en Sitecom homeplug netwerken
- philippe1965
- Starter Plus
There are 2 secrets to success. The first one is to never tell all your secrets.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je kan via de tool van de powerlines een soort ID instellen, noem de ene serie bijvoorbeeld Telenet en de andere Scarlet.
Bakjes één voor één aan je computer aansluiten met een netwerkkabel.
Ook heb je op de powerline bakjes een paswoord staan, of dit noodzakelijk is om dit werkende te krijgen weet ik niet.
Het is zeker en vast noodzakelijk om de boel wat beter te beveiligen.
Heb zo ook al vreemde dingen gehad dat ik plots verbinding had met powerlines van de buren, ik betwijfel dus sterk of het signaal stopt aan de meterkast, verzwakken zal het zeker en vast doen door de afstand maar dat is het dan ook.
Bakjes één voor één aan je computer aansluiten met een netwerkkabel.
Ook heb je op de powerline bakjes een paswoord staan, of dit noodzakelijk is om dit werkende te krijgen weet ik niet.
Het is zeker en vast noodzakelijk om de boel wat beter te beveiligen.
Heb zo ook al vreemde dingen gehad dat ik plots verbinding had met powerlines van de buren, ik betwijfel dus sterk of het signaal stopt aan de meterkast, verzwakken zal het zeker en vast doen door de afstand maar dat is het dan ook.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
je bedoelt waarschijnlijk niet echt storen maar het spectrum (medium) delen.
je kan ze twee aan twee paren (koppelen):
Druk de encryptieknop 1 tot 4 seconden in tot het powerlampje gaat knipperen.
•Ga binnen 2 minuten naar de andere Devolo(s) en druk hier ook 1 tot 4 seconden op de encryptieknop.
Het Powerlampje gaat ook op deze Devolo(s) knipperen en na enige tijd weer branden.
Bij een succesvolle koppeling gaan ook de huisjes op de Devolo's oplichten.
Het toevoegen van een extra Devolo in een bestaand netwerk gaat op dezelfde wijze.
Druk, nadat de nieuwe Devolo is aangesloten, 1 tot 4 seconden op de encryptieknop van een adapter in het bestaande netwerk.
Druk vervolgens 1 tot 4 seconden op de encryptieknop van de nieuwe Devolo.
De nieuwe Devolo wordt ook in het netwerk opgenomen, het huisje gaat branden.
je kan ze twee aan twee paren (koppelen):
Druk de encryptieknop 1 tot 4 seconden in tot het powerlampje gaat knipperen.
•Ga binnen 2 minuten naar de andere Devolo(s) en druk hier ook 1 tot 4 seconden op de encryptieknop.
Het Powerlampje gaat ook op deze Devolo(s) knipperen en na enige tijd weer branden.
Bij een succesvolle koppeling gaan ook de huisjes op de Devolo's oplichten.
Het toevoegen van een extra Devolo in een bestaand netwerk gaat op dezelfde wijze.
Druk, nadat de nieuwe Devolo is aangesloten, 1 tot 4 seconden op de encryptieknop van een adapter in het bestaande netwerk.
Druk vervolgens 1 tot 4 seconden op de encryptieknop van de nieuwe Devolo.
De nieuwe Devolo wordt ook in het netwerk opgenomen, het huisje gaat branden.