WillemVD schreef:Ik heb al een tijdje problemen met Proximus.
Op het eerste zicht heb je een probleem met je thuisnetwerk. Want blijkbaar heb je alle apparaten ofwel draadloos ofwel via Powerline-adapters aangesloten, waardoor de kwaliteit van de verbinding niet gegarandeerd is.
Het is ten sterkste aan te raden om zoveel mogelijk apparaten aan te sluiten via netwerkkabels(UTP-kabel categorie 5E of 6), dan beschik je altijd over een optimale verbinding met de Bbox2.
WillemVD schreef:We zijn met 4 laptops en 5 gsm's op het wifi-netwerk.
Uit ervaring kan ik meegeven dat de Bbox2 niet krachtig genoeg is om 9 apparaten vlot van Wifi te voorzien.
Je kan je huidige opstelling verbeteren door centraal in de woning een Wifi-router te plaatsen die rechtstreeks via UTP-kabel met de Bbox2 verbonden is. Je kan dan de Wifi van de Bbox2 uitschakelen waardoor de Bbox2 een beetje ontlast wordt en gewoon als eenvoudige modem dient.
Je kan als tweede optie ook kiezen om de Bbox2 te vervangen door een Bbox3 via een Proximus-verkooppunt. De Wifi van de Bbox3 werkt vlotter, in de garage zal je dan heel snelle Wifi hebben, maar je hebt nog steeds geen garantie dat de Wifi ook goed zal zijn in de rest van je woning.