Hallo,
Na jarenlang trouwe dienst heeft mijn HP AIO printer het deze week begeven.
Ik ben dus op zoek naar een vervanger.
Dient voor occasioneel eens een paar pagina's af te printen (laat ons zeggen een 5tal per week) en kopie'tjes te nemen.
Nu ben ikzelf niet meer thuis in die printermarkt. Wat is tegenwoordig een goed toestel (prijs/kwaliteit), waar je je niet blauw betaald aan cartridges etc.
Want sommige van die toestellekes zijn zo goedkoop, dat een setje cartridges al bijna de helft van het aankoopbedrag is .
Waar let ik best op of welke merken/reeksen zijn aanraders? Canon hoor ik precies goeie commentaren over...
Thx!
AIO printer advies
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Vroeger werkte ik ook met HP, sinds 2008 met Canon en sinds 2012 met Brother.
De voornaamste reden om over te stappen waren de problemen met drivers en software bij nieuwe Windows versies.
De originele cartridges koop ik bij 123ink.
De voornaamste reden om over te stappen waren de problemen met drivers en software bij nieuwe Windows versies.
De originele cartridges koop ik bij 123ink.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Kijk ook eens in dit topic.
Ik heb goede ervaring met Samsung, Brother en HP.
Kijk eens bij Tweakers.net naar prijzen en toestellen (en vergelijk zeker met NL-winkels, die hebben geen reprobel)
Bedenk u op voorhand welke technologie je wil: inkt of toner.
Zoek ook de prijs van vervangcartridges of toner op. 123inkt.nl heeft scherpe prijzen voor originele toners en inkt (ook voor printers trouwens), maar heeft ook "huismerk" toner en inkt. Ook op Amazon kan je huismerk toner/inkt kopen.
Ik gebruik al meer dan 10 jaar (zowel inkt als toner) huismerken en ik heb nog nooit problemen gehad. Hier op userbase zijn er al mensen die wél last gehad hebben. Dat moet je zelf inschatten.
Ik heb goede ervaring met Samsung, Brother en HP.
Kijk eens bij Tweakers.net naar prijzen en toestellen (en vergelijk zeker met NL-winkels, die hebben geen reprobel)
Bedenk u op voorhand welke technologie je wil: inkt of toner.
Zoek ook de prijs van vervangcartridges of toner op. 123inkt.nl heeft scherpe prijzen voor originele toners en inkt (ook voor printers trouwens), maar heeft ook "huismerk" toner en inkt. Ook op Amazon kan je huismerk toner/inkt kopen.
Ik gebruik al meer dan 10 jaar (zowel inkt als toner) huismerken en ik heb nog nooit problemen gehad. Hier op userbase zijn er al mensen die wél last gehad hebben. Dat moet je zelf inschatten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Hier tevreden van Canon MX925. Vorige was ook een Canon en die is enkel vervangen omdat die geen document-feed had, wat handig is als je meerdere pagina's moet scannen of kopiëren.
Ik koop de orginele XL cartridges, meestal via 123inkt, de laatste keer via Amazon.
Ik koop de orginele XL cartridges, meestal via 123inkt, de laatste keer via Amazon.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Merci voor de tips al!
Zo een documentfeeder heb ik eigenlijk niet echt nodig. Meestal zijn het maar 1 à 2 pagina's dat ik kopieer (zelden bundels papier).
Ik heb bij mijn vorige niet echt problemen gehad met inkt die uitdroogt, dus denk opnieuw te gaan voor een inktjet.
Zo een documentfeeder heb ik eigenlijk niet echt nodig. Meestal zijn het maar 1 à 2 pagina's dat ik kopieer (zelden bundels papier).
Ik heb bij mijn vorige niet echt problemen gehad met inkt die uitdroogt, dus denk opnieuw te gaan voor een inktjet.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Ik heb een paar jaar geleden mijn HP buitengegooid en een epson wf-3520 gekocht... Best decision ever, ben echt wel tevreden van dat ding, meer dan van de hp en de canon die ik ervoor gehad heb.
Komt ook met cloudfuncties en google print, wat ook wel leuk is.
Bijkomend aan de fax/scan/print mogelijkheden kan je ook rechtstreeks sd kaartjes insteken e.d., dus zeker genoeg functionaliteit
Sent from my A0001 using Tapatalk
Komt ook met cloudfuncties en google print, wat ook wel leuk is.
Bijkomend aan de fax/scan/print mogelijkheden kan je ook rechtstreeks sd kaartjes insteken e.d., dus zeker genoeg functionaliteit
Sent from my A0001 using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Ik koop persoonlijk nooit meer een inkjet. Een jaar geleden heb ik een Brother laserprinter gekocht (ook ergens vermeld in het bovenstaand topic) en ben daar écht heel tevreden van. Aankoopprijs was iets meer dan 200 euro als ik me niet vergis.
Ik was de miserie met cartridges die uitdrogen echt meer dan beu. Een jaar later zit er nog altijd de meegeleverde toner in en die print nog steeds zonder problemen.
Ik was de miserie met cartridges die uitdrogen echt meer dan beu. Een jaar later zit er nog altijd de meegeleverde toner in en die print nog steeds zonder problemen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Persoonlijk vind ik 200 euro wel al redelijk veel om eraan uit te geven, in acht genomen hoeveel pagina's ik maar afprint...
Het is echt maar voor occasioneel gebruik.
Bij intensiever gebruik zou ik sowieso ook een laser kiezen.
Zoals ik in een vorige post reeds aangaf, heb ik bij HP nooit last gehad van uitdrogende inktpatronen.
Het is echt maar voor occasioneel gebruik.
Bij intensiever gebruik zou ik sowieso ook een laser kiezen.
Zoals ik in een vorige post reeds aangaf, heb ik bij HP nooit last gehad van uitdrogende inktpatronen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
HP Officejet Pro serie is best goed. Kost wel zo'n 200€, dat wel. Maar dan met 1 zwarte cartridge van 25€, kun je makkelijk 2000 pagina's afdrukken (dit is weliswaar mijn verbruik van 1.5 jaar, maar ben zeker dat een cartridge 2-3 jaar zonder uitdrogen zal blijven zitten)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Bij test-aankoop eindigen de epson reeks expression premium aanzienlijk hoog. Kleurenpatronen zijn elk afzonderlijk vervangbaar.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
persoonlijk zou ik iets meer uitgeven dan de expressions en voor een workforce gaan...
geen idee of de expressions even goed zijn als de workforce aio's, maar ik heb bitter weinig vertrouwen in van die printertjes die je met 1 vinger kan opheffen...
iig bij de wf-3520 dat ik heb, ook al meer als een jaar, nog nooit problemen of uitgedroogde cartridges gehad.
ook heel mooi van epson is dat ze overigens linux drivers hebben!
voor een 100tal euro heb je in ieder geval al een workforce.
wel grappig: in je eerst post klaag je al over hoe de goedkoopste toestellen te goedkoop zijn omdat de inkt duurder is,
en daarna vind je 200 euro teveel voor een goede printer...
het is OF het een, OF het ander: als je een printer van 50 of 60 euro neemt, kan je wel verwachten.
bij epson bv, via coolblue, heb je een expression voor 55 euro... en 4 cartridges kosten je al terug in de 40
als je dan bv de workforce 3620 koopt, 190 ongeveer, dan kosten de 4 cartridges 60 euro.
en hoe duurder de printer, hoe liever je cartridges vervangt ipv de printer natuurlijk
geen idee of de expressions even goed zijn als de workforce aio's, maar ik heb bitter weinig vertrouwen in van die printertjes die je met 1 vinger kan opheffen...
iig bij de wf-3520 dat ik heb, ook al meer als een jaar, nog nooit problemen of uitgedroogde cartridges gehad.
ook heel mooi van epson is dat ze overigens linux drivers hebben!
voor een 100tal euro heb je in ieder geval al een workforce.
wel grappig: in je eerst post klaag je al over hoe de goedkoopste toestellen te goedkoop zijn omdat de inkt duurder is,
en daarna vind je 200 euro teveel voor een goede printer...
het is OF het een, OF het ander: als je een printer van 50 of 60 euro neemt, kan je wel verwachten.
bij epson bv, via coolblue, heb je een expression voor 55 euro... en 4 cartridges kosten je al terug in de 40
als je dan bv de workforce 3620 koopt, 190 ongeveer, dan kosten de 4 cartridges 60 euro.
en hoe duurder de printer, hoe liever je cartridges vervangt ipv de printer natuurlijk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
mijn epson stylus color 600 draait hier al 18 jaar dapper verder! Inkpatronen koop ik op de dipro-computerbeurzen voor enkele euro's per patroon. Ik vervang deze om de 6 maanden en heb bijgevolg geen probleem met uitdrogen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Uitdrogen, werkelijk nooit last van gehad.
Ik heb dan ook een doordachte keuze gemaakt op basis van welke cartridges.
Ik heb een model dat héél vlot te hervullen is, bijgevolg een paar duizend blaadjes en slechts één keer hervullen voor een appel en een ei.
Ik heb dan ook een doordachte keuze gemaakt op basis van welke cartridges.
Ik heb een model dat héél vlot te hervullen is, bijgevolg een paar duizend blaadjes en slechts één keer hervullen voor een appel en een ei.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik begrijp dat AIO printers zo populair zijn en dan vooral in de budgetmarkt, 1 toestel, minder plaats nodig etc ...
Mijn HP 5150 inkjet print al 11 jaar dapper voort op merkloze of uit de colruyt toners en dat voor occasioneel gebruik.
2 jaar geleden een flatbed scanner Canon Lide 35 bijgekocht, goeie koop en goede resolutie.
Geef mij maar aparte toestellen. Fax en sporadisch kopiëren doe ik toch via de pc.
Mijn HP 5150 inkjet print al 11 jaar dapper voort op merkloze of uit de colruyt toners en dat voor occasioneel gebruik.
2 jaar geleden een flatbed scanner Canon Lide 35 bijgekocht, goeie koop en goede resolutie.
Geef mij maar aparte toestellen. Fax en sporadisch kopiëren doe ik toch via de pc.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04