Nieuwe firmware voor de Fritzboxen op komst

Nieuws omtrent telecom
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Dit stond er ook nog bij:
New FRITZ!OS 6.30 for interoperability, convenience and security

This version of FRITZ!OS includes modifications to better support the latest services offered by Internet providers, especially for switching to IP-based lines, and improved interoperability on the DSL line.

The new FRITZ!OS makes it even easier to start off in the world of IP-based telephony on new Telekom and Vodafone connections. If the FRITZ!Box was previously used on a classic landline, a new wizard makes it possible to take all of your landline telephone numbers with you to the world of IP-based telephony.

The step to IP-based telephony is also much simpler for new customers. Using the wizard for setting up new telephone numbers up to 10 telephone numbers can be created at once. This benefits not only Telekom and Vodafone customers, but also any users of "other providers" who use a single password for all of their telephone numbers.

Vodafone customers can enjoy an extra improvement with the new FRITZ!OS. It is now even easier to reconfigure the Vodafone account data entered during the first installation of the FRITZ!Box for a new DSL/VDSL line.

Additional improvements to the DSL software provide for improved stability and faster transmission over various connections. The DSL diagnostics data have also been expanded for error analysis, so that future optimizations can be analyzed in even greater detail.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

petrol242 schreef:
philippe_d schreef:Ik zie dus geen enkele (technische) noodzaak voor EDPnet (die hiervoor het initiatief zal moeten nemen) om de nieuwe FW bij Proximus te laten goedkeuren. Dit zijn kosten en moeite die volgens mij niets opbrengen, dus nutteloos?
Ik denk dat ze wel wat hebben gesleuteld aan de vectoring. Direct zie je dat niet, maar onderhuids zijn er wel wat veranderingen doorgevoerd. Ik zal een ticket aanmaken bij Edpnet en AVM en horen wat de plannen zijn.
Volgens ik vernomen heb, zijn er op dit ogenblijk géén plannen voor certifiëring.
Ze sleutelen altijd aan de DSL drivers, op basis van feedback dat bepaalde zaken nog verbeterd kunnen worden met bepaalde (Duitse) providers/DSLAM's.
Maar dat is toch geen reden voor EDPNet/AVM om de kosten en moeite te doen om deze Firmware te laten certifiëren?
De huidige whitelisted FW werkt perfect op de Belgische vectoring lijnen (ik heb nog niemand horen klagen)?

En als de verbeteringen die ze aangebracht hebben jou "attainable data rate" iets verhoogt van 120 mbps naar 125 mbps, daar ben je toch niets mee, gezien we hier in België werken met profielen, die altijd lager liggen dan de "attainable max" (70/85/100 mbps).

Persoonlijk zie ik in de 06.30 geen nieuwe features (of security fixes) die ik absoluut wil hebben. En ik stel me in de plaats van de EDPNet/AVM: wat is voor hen de toegevoegde waarde om deze upgrade te laten goedkeuren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

philippe_d schreef:Persoonlijk zie ik in de 06.30 geen nieuwe features (of security fixes) die ik absoluut wil hebben. En ik stel me in de plaats van de EDPNet/AVM: wat is voor hen de toegevoegde waarde om deze upgrade te laten goedkeuren?
Klopt volledig. Ik heb net bericht gekregen van Edpnet dat zij althans de certifiëring niet zullen opstarten.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

philippe_d schreef: Persoonlijk zie ik in de 06.30 geen nieuwe features (of security fixes) die ik absoluut wil hebben. En ik stel me in de plaats van de EDPNet/AVM: wat is voor hen de toegevoegde waarde om deze upgrade te laten goedkeuren?
Voor EDPNet is er geen toegevoegde waarde neen, maar ik zou graag volgende fix willen:
Nog een pluspunt van de nieuwe versie: het meest recente Google Contacts-protocol wordt opnieuw ondersteund door de importfunctie van het telefoonboek van de FRITZ!Box. Bij de vorige versie had Google de interface gewijzigd, waardoor importeren niet meer mogelijk was. Met het nieuwe protocol kunnen we deze handige functie opnieuw aanbieden.
Het is toch compleet van de pot gerukt dat proximus op deze manier indirect features bij hardware van derden ontzegt.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Anderzijds gooit AVM wel Telnet dicht; volgens Duitse websites wegens support redenen. Mensen die Telnet aanzetten hebben zogezegd meer hulp nodig, en men moet voor een reset meer naar recovery firmwares grijpen. Vind het maar een vreemd verhaal en het bevestigd alleen maar dat het wel leuke dingen zijn als je netjes binnen de lijntjes van het ecosysteem kleurt, maar wee uw gebeente als je denkt om bijvoorbeeld andere packages zoals OpenVPN of SSH op die box te installeren. Hier ga ik ze op de IFA toch eens over aanspreken.

Edit: spelling
Laatst gewijzigd door Kenw00t 07 sep 2015, 11:38, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Kenw00t schreef:Hier ga ik ze op de IFA toch eens over aanspreken.
Zeker doen als je de kans hebt tot daar te geraken :) De daemon kan je op of afzetten, maar toegang wordt pertinent geweigerd.
Laatst gewijzigd door petrol242 04 sep 2015, 00:59, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

MaT schreef:Het is toch compleet van de pot gerukt dat proximus op deze manier indirect features bij hardware van derden ontzegt.
Ik ben het volledig met je eens. AVM heeft me gezegd dat Proximus de enige provider is (wereldwijd) die een whitelist heeft. In Nederland en Duitsland bv draait de 6.30 zonder problemen op vectoring lijnen. Triest, intriest om met zo'n bullebak als Proximus opgescheept te zitten.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

AVM zegt me letterlijk
Of deze Firmware op de Lijst von Proximus komt,
is niet bekend.
Ik heb dus mijn 7360 ook maar terug naar versie 6.20 gezet.
philippe_d schreef: - Downgraden naar 06.20 > mislukt (2 pogingen). Box herstart met 06.30 :(.
- Uiteindelijk verplicht om de Firmware Recovery tool te gebruiken (en een restore met de back-up van de config). Hierbij moest ik manueel alle DECT toestellen, incl de DECT!200 (intelligente contactdozen) opnieuw moeten registreren :(.
Ik heb ook de recovery tool moeten gebruiken (via wine onder linux draait dat dus ook :) )om niet telkens terug op 6.30 uit te komen. Mijn restore was wel vlekkeloos, inclusief DECT foon.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Het is ook gewoon debiel dat AVM die certificatie laat afhangen van een 'vragende partij' namelijk EDPNET. Het is toch AVM zelf die het meeste verdient aan een modem, lijkt me? En ze hebben er toch baat bij dat hun modems gebruikt kunnen worden bij Proximus...

PS. 7390 is ook op 6.30 gezet.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Daar is een eenvoudige verklaring voor: AVM kan simpelweg geen certificatieproces opstarten, enkel de operatoren kunnen dat.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Prachtig... wel, dan kan AVM nog altijd via een partnerende ISP, waarschijnlijk is dat dan EDPNET, de certifiering laten uitvoeren en EDPNET daar dus voor vergoeden.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Laten we eerlijk zijn, zo populair is FritzBox nu ook weer niet in België.
Elke versie laten verifiëren loont gewoonweg niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Tjah, ik denk niet dat AVM staat te springen om met geld te gooien omdat de situatie hier ingewikkelder is dan elders. Zeker niet omdat het aantal fritzbox gebruikers hier wel relatief laag zal zijn tegenover de andere afzetmarkten.
AVM is hier niet de schuldige. Dat is proximus, die de veel te strenge certificatieprocedure oplegt, en het BIPT dat ermee akkoord gaat.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ja klopt wel idd. Vraag me af wat Proximus vraagt voor zo'n certifiering, of zou de kost enkel neerkomen op manuren/administratie voor de vragende ISP?

Enig alternatief dan is dat Proximus op termijn zijn whitelist laat vallen...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Enkel proximus en EDPNet zullen de kostprijs weten en waarschijnlijk niet happig zijn om die mee te delen aan ons.

De whitelist laten vallen zal niet snel gebeuren.
In de ideale wereld van proximus zijn enkel hun eigen bbox'en op de markt. Kijk ook naar de recente gebeurtenissen bij scarlet http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=45651. Op die manier wil proximus zoveel mogelijk andere modems weren.

In het begin was de beperking tot enkel de bbox (ofwel de SAGEM F@st 3464) er ook effectief. De certificatie is er pas gekomen doordat de alternatieve operatoren van hun neus gemaakt hebben. Ze hebben dan nog een tweede keer van hun neus moeten maken omdat het de eerste keer bijna onmogelijk was om een certificatie te pakken te krijgen. Dit alles waarschijnlijk met grote tegenzin van proximus.

Kortom: proximus wil geen andere modems en verzet zich er op alle mogelijke manieren tegen voor zover ze toegelaten worden.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ha nee als iedereen zich bezig begint te houden met alternatieve voip... dan valt er niet meer genoeg te verdienen :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

En waarschijnlijk is AVM ook duurder, als ik het goed herinner zijn de bbox en altijd een offerte aanvraag als AVM scherper zou zijn dan Sagem/Technicolor zou Proximus wel hen nemen als leverancier.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Kwalteit en stabiliteit betaal je natuurlijk :wink:
Voor mij NOOIT meer een bbox, ik weet wel beter :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

AVM heeft nooit een certifiëring ingezet. Waarom zouden ze ook. Hun apparaten voldoen aan de internationale ITU-T normen. Alleen voor het Belgische DSL net omdat Proximus dwars ligt gaan ze die kosten en rompslomp niet doen. De Fritzboxen worden wereldwijd verkocht, en er is één provider die lastig doet...

De zever als zou die whitelist er zijn om het netwerk te beschermen is pure flauwe kul en alleen maar uit eigenbelang van Proximus.

De vorige certifiëringen zijn er enkel gekomen omdat Edpnet zich heeft geëngageerd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fryelectro schreef:Het is ook gewoon debiel dat AVM die certificatie laat afhangen van een 'vragende partij' namelijk EDPNET. Het is toch AVM zelf die het meeste verdient aan een modem, lijkt me? En ze hebben er toch baat bij dat hun modems gebruikt kunnen worden bij Proximus..
Dat zijn BIPT regels

[Afbeelding Post made via mobile device ]
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Zonet melding gehad op mijn 7390 dat 6.30 beschikbaar is.
Installatie liep zonder problemen. 7390 is sowieso niet VDSL-whitelisted, dus upgrade kon geen kwaad en nu ben ik van de 6.20 Beta vanaf.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

en eindelijk terug google contacts sync :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Inderdaad, vanavond eens aanpassen ze dat debug.cfg terug kan lopen.
En natuurlijk eens zoeken hoe we die telnet terug aan de praat krijgen :lol:
Dat wordt de enige herstart sinds vorige update, lang leve een FritzBox :lol:

http://download.avm.de/fritz.box/fritzb ... e/english/
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

als je er in slaagt om telnet terug te activeren, let me know :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dat zal zeker lukken, begin er nu aan zie eens een beetje te neuzen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

mja blijkbaar zijn er wel dingen mogelijk, alleen nog niet geprobeerd op mijn 7390.

vb https://translate.google.com/translate? ... t=&act=url
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zo moeilijk zal het wel niet zijn eenmaal je debug.cfg geactiveerd hebt.

http://www.ip-phone-forum.de/showthread ... ost2104213

Hier staat wat de pseudo image doet, inderdaad de symlinks ontbreken.
Moet me daar nog eens verder in verdiepen, maar volgens mij is het niet meer dan de links leggen en de laatste regel oproepen in debug.cfg
De link aanmaken is geen probleem, 't is niet echt terug te vinden hoe en wat telnet start in de vorige versie (kan natuurlijk niet alles zien).

Code: Selecteer alles

rstd () {
export PATH=/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin
# based on code by PeterPawn ip-phone-forum.de
cd /var/tmp
cp -R /usr/sbin /var/tmp/usersbin
mount -o bind usersbin /usr/sbin
ln -sf /bin/busybox usersbin/telnetd
ln -sf /bin/busybox usersbin/inetd
ln -sf /bin/busybox usersbin/brctl
ln -sf /bin/busybox usersbin/chroot
/usr/sbin/telnetd -l /sbin/ar7login -p 23
}
@fry: Kandidaat tester?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Voor zover ik het script volg, kan het toch zo werken?

De softlinks voor de nodige daemons worden aangemaakt door het script in /var/tmp/usersbin. De mount bind voegt /usr/sbin toe aan de /var/tmp/usersbin. Via chroot wordt dan de bestandsstructuur aangepast naar de nieuw gemounte omgeving. Het laatste commando start dan de telnet daemon.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Volgens mij zorgt de "upgrade" ervoor dat alle overbodige processen stoppen.
Op deze manier wordt alles terug gestart.
Ik denk dat ikniet meer moet doen dan wachten tot die ar7cfg draait in debug.cfg en vervolgns telnet te starten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Al wat je moet doen is een telnet sessie starten na uitvoer van het pseudoscript. De telnet daemon draait dan immers en je kan debug.cfg dan naar hartelust gaan aanpassen bv met

Code: Selecteer alles

echo '/usr/sbin/telnetd -l /sbin/ar7login' > /var/flash/debug.cfg
Bij een reboot zal telnet daarna wel actief zijn in de normale rootomgeving. Ik kan het zelf niet uitproberen want ik heb mijn box terug op firmware 6.20 gezet en daar draait telnet wel standaard in.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Gisteren de update dus gedaan naar 6.30
Vannacht heeft mijn Fritzbox een spontane reboot gedaan. Behalve dat heb ik wel geen problemen vastgesteld.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Maar je gebruikt je FB 7390 dan ook niet als modem denk ik ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

ik zie in johcla zijn sig staan: BBOX3 + Fritzbox 7390 dus kans is vrij groot dat hij de fritz achter de bbox3 heeft staan.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
jelle87
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2014, 07:11

Ik heb geupdate naar 6.30 maar ben op repair profile terechtgekomen. 5 dagen geleden gedowngrade naar 6.20 maar nog steeds repair profile. Heb al gebeld naar 0800 nummer voor lijntest, maar er verandert niks. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen. Heb fototje met lijnwaarden toegevoegd (alhoewel ze ervoor gewoon 70/10 haalden)

http://i.imgur.com/UvHirrC.png

bedankt

Jelle
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jelle87 schreef:Ik heb geupdate naar 6.30 maar ben op repair profile terechtgekomen
Over welke FritzBox gaat het?

Indien het over een 7490/7360 gaat, zou ik zeggen: "Eigen schuld, dikke bult" :-(
Of "een verwittitigd man is er twee waard."

In deze topic werd al herhaaldelijk gewaarschuwd om die upgrade niet te doen.
Trouwens, je bent niet op een repair profiel terecht gekomen, maar op het "vectoring fall back profiel"

Ik zou enkele dagen wachten en niet te frequent dat 0800 bellen.
Na enkele dagen nog één keer proberen, indien geen success > Helpdesk?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

fryelectro schreef:ik zie in johcla zijn sig staan: BBOX3 + Fritzbox 7390 dus kans is vrij groot dat hij de fritz achter de bbox3 heeft staan.
Inderdaad, FB7390 staat achter de BBOX3.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

En maakt de 7390 een eigen PPPoE sessie aan, of gebruik je hem enkel als router ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

petrol242 schreef:Al wat je moet doen is een telnet sessie starten na uitvoer van het pseudoscript. De telnet daemon draait dan immers en je kan debug.cfg dan naar hartelust gaan aanpassen bv met

Code: Selecteer alles

echo '/usr/sbin/telnetd -l /sbin/ar7login' > /var/flash/debug.cfg
Bij een reboot zal telnet daarna wel actief zijn in de normale rootomgeving. Ik kan het zelf niet uitproberen want ik heb mijn box terug op firmware 6.20 gezet en daar draait telnet wel standaard in.
Zo eenvoudig zal het wel niet zijn, de links ontbreken en ar7cfg moet draaien... wie zegt dat dat op die moment al beschikbaar is?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

lacer schreef:En maakt de 7390 een eigen PPPoE sessie aan, of gebruik je hem enkel als router ?
Hij maakt zijn eigen PPPoE sessie aan, waarop de NAS en computers connecteren. Vannacht opnieuw een spontane reboot gehad...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Voeding niet meer oké (wss al paar jaar oud) ?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”