weggaan bij skynet , abboneren bij euphony?

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

Ik zou graag veranderen van provider , meer bepaald gaan naar euphony .
wat moet ik eerst doen?
thx
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Doe alles wat ze je hier zeggen.
Dan bel je naar 0800 22 800 om je skynet abonnement op te zeggen.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

bel naar euphony en zegt da ge klant wilt worden bij hun en da ge nu nog bij skynet zit en die helpen u dan heel graag vooruit. zolang ze maar klanten kunnen krijgen :wink:
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Zeker niet naar belgacom bellen om daar iets op te zeggen. Gewoon naar euphony bellen op 03/201.63.63. Als je naar belgacom belt om daar af te zeggen ga je sluiten zij af. Euphony dient aanvraag in en vraagt belgacom om je over te schakelen. Belgacom stuurt dan bericht dat dat niet kan omdat je geen klant bent bij hen. Enkel naar euphony bellen dus.

Steven
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik ben zo dom geweest om EUlite te nemen.

Op 1 juli deed ik mijn aanvraag. 3 weken later hoor ik dat mijn aanvraag geweigerd werd, wegens geen CPS!!! (koppelverkoop?).
De reseller wist het na 1 maand! => 1 maand vertraging voor aanvraag!

Na dreigen, laten ze die CPS verplichting nu toch vallen!

We zijn nu 9 oktober, en ik heb gisteren mijn aanvraag GEANNULEERD!

Wat een sukkels!!! Was een probleem met de LDC of zo....Mobister EN Euphony kunnen hun beloftes NIET waarmaken!
Na talloze mails kreeg ik te horen dat ik beter andere ISP zou gaan (3 maand later!), omdat de kwaliteit van mijn lijn NIET gegarandeerd zou zijn.
Moet na 3 maand horen dat ik 4,7 km. van de centrale woon. Is dat te ver?

Heb na bijna 2 maand, na veel mails een -gratis- dial-up verbinding gekregen!

heb nu versatel aangevraagd, de aanvraag alleen...hoeveel sneller, efficiënter,...zonder tussenpersoon....in real-time

Euphony komt bij mij NOOIT meer binnen. Met hun koppelverkoop en consultants (die je toch niet meer kunnen helpen als je in de shit zit, behalve een graantje meepikken van je telefoonfactuur).


NEEM GEEN EUPHONY ADSL !!!!


Bewerkt door Weetgraag.
Rode opmerkingen worden alleen gebruikt door de moderators.
lees hier de regels na
http://www.userbase.be/forum/rules.php
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

ze doen inderdaad aan koppelverkoop, ik was ook eens gaan informeren om over te schakelen naar euphony, ze beweerden dat ik niet kon aangesloten worden zonder dat ik telefonie via hen nam, en dan plots enkele dagen later kon het wel omdat ik niet wou telefoneren via hen
Gebruikersavatar
SchizoSirhc
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 mar 2004, 09:40

hehe dit zegt genoeg over de provider imo.. terwijl ik er nog wel geinteresseerd in was :(
Gast

Dat is ongeveer hetzelfde trucje als Belgacom die geen ADSL wil geven zonder een abonnement op een vaste telefoonlijn. Bij beiden is het technisch perfect mogelijk.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

En ja hoor. Ga maar eens bij een garagist en vraag naar een airco zonder auto. Die mens zal je ook eens scheef bekijken.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

valt helemaal niet te vergelijken,
ze verkopen je namelijk geen telefoonabonnement maar gewoon carrier preselect of hoe noemt dat nu weeral

je telefoonabonnement betaal je nog steeds aan belgacom

en als je bij die garagist gaat een airco vragen dan zal die zeggen dat het niet mogelijk is omdat het ECHT niet kan, en zal hij je twee dagen later niet terugbellen om te zeggen dat het eventueel toch kan als je echt die auto niet wil nemen
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Mijn reactie was dus op die gast. Niet op de werken van Euphony. Want dat vind ik nl ook niet kunnen. Eerst willen ze je verplichten tot iets wat je niet moet en dan later afkomen dat het toch zo kan. Tja, zo zit de wereld niet in elkaar...

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Sub Zero schreef:Mijn reactie was dus op die gast. Niet op de werken van Euphony. Want dat vind ik nl ook niet kunnen. Eerst willen ze je verplichten tot iets wat je niet moet en dan later afkomen dat het toch zo kan. Tja, zo zit de wereld niet in elkaar...

Cheers


Sorry dan :)
Had het verkeerd begrepen
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Die gast was ik dus en het was inderdaad een beetje dubbelzinnig. Ik bedoelde: als je bij Belgacom enkel ADSL wil nemen, verplichten ze je om er ook een abonnement voor de gewone spraaktelefonie bij te nemen en dit bovenop het ADSL abonnement. Uiteraard is ADSL zonder een telefoonlijn onmogelijk.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Krekkie schreef:... de gewone spraaktelefonie ... Uiteraard is ADSL zonder een telefoonlijn onmogelijk.


Voor zover ik het allemaal gevolgd heb, verplicht men je een "paar" in huis te laten toekomen. Maar je moet daarvoor nog geen Belgacom-telefoon-abonnement nemen, dacht ik.
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Tenzij het ondertussen veranderd is, dacht ik toch van wel, maar ik kan mis zijn. Xs4all heeft wel zoiets als 'raw copper'... zijn daarbij geen Belgacom toestanden meer nodig?

(Geraakt wel meer en meer off topic zo :?)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bij raw copper betaal je eigenlijk je "Bgc-abo" aan je ISP... maar je weet het niet echt, aangezien je geen factuur krijgt van Bgc.
Wat ik bedoelde is dat Bgc tegenwoordig zo'n goedkope lijn heeft (Discovery of zoiets) en dan betaal je wel iets voor je lijn, maar kan je niet bellen (of zoiets). --> Dit is dan wel perfect voor mensen die geen vaste telefonie nodig hebben.

Zoals je ziet, ben ook ik héél zeker van mijn verhaal :lol:
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Goedkoop is bij een Discovery lijn toch nog altijd 6,5 euro/maand en je kan er wel mee bellen, maar tegen belachelijke prijzen nl. 15 cent/minuut extra t.o.v. een gewone vaste lijn.

En dat weet ik wel zeker :wink:
Gast

Allemaal maar aan het klagen hier...

Telefoneren met Euphony is trouwens goedkoper dan telefoneren met Belgacom.

ADSL bij Euphony is goedkoper EN sneller dan bij Belgacom/Skynet.

Wat wil je nog meer :roll:


Vergelijking Skynet ADSL met Euphony ADSL:

Skynet Go Abbo: 39,50 euro / maand
Skynet Power Pack*: 7,5 euro / maand
5 GB volume pack: 5 euro
*Power pack: 15 GB en 256 Kbit up

Euphony Comfort Abbo*: 35 euro / maand
1 GB volume pack: 0,5 euro
*Abbo: 15 GB en 384 Kbit up

Uitgerekend kostte Skynet mij 47 euro zonder volume pack, die ik heel regelmatig aankocht. Daarintegen kost Euphony 35 euro voor zelfs een snellere upload en goedkopere volume packs..

Ik heb zelfs nog geluk dat ik 52 KB/s upload haal ipv de theoretische 48 KB/s :wink:
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Anonymous schreef:Wat wil je nog meer :roll:

Eerlijke, duidelijke en juiste informatie! Geen verkoper die je wat probeert aan te smeren. Als het product goed is, is dat trouwens niet nodig.
hectiQ

Krekkie schreef:
Anonymous schreef:Wat wil je nog meer :roll:

Eerlijke, duidelijke en juiste informatie! Geen verkoper die je wat probeert aan te smeren. Als het product goed is, is dat trouwens niet nodig.



Het is product is goed, daarom dat ik het heb besteld.

Ik vond het al aantrekkelijk van het moment dat ik de prijs en de snelheden daar tegenover zag.
Als ik dit vergelijk met mn Skynet abbo (wat regelmatig 120 euro op 2 maanden was) en dan nu een heel pak minder.
Ik heb dan toch nog even afgewacht wat anderen ervan vertelden en kreeg positieve reacties, dus heb het nu ook aangeschaft, ben nu iets meer dan een maand aangesloten en ik ben zeer tevreden.

Maar ieder zijn mening natuurlijk hé :wink:
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Ik zeg niet dat het product niet goed is hé, ik heb er trouwens zelf ook al naar gekeken en het ziet er inderdaad niet slecht uit. Maar als ze mij wat zouden proberen aan te smeren zakt mijn enthousiasme direct onder het vriespunt.
euphony man

Wat betreft die koppelverkoop en technische problemen!

Inderdaad oorspronkelijk werd gevraagd dat je ook een cps bij hen naam (carrier pre-select). Op zich is dat geen probleem voor de meesten omdat Euphony zowieso lagere prijzen garandeert dan Belgacom. De reden hiervoor was dat Euphony oorspronkelijk eerst eigen klanten die reeds CPS hadden wou overschakelen op ADSL.

Inmiddels heeft men ingezien dat door de grote vraag van niet-euphony klanten men best die verplichting liet varen, wat ook is gebeurd.

Er zijn inderdaad heel wat problemen geweest bij abonnements aanvragen. Hoofdzakelijk kinderziektes, het is een nieuwe dienst en dus moeten de foutjes er nog uitgestreken worden.

De belangrijkste reden echter is de database gegevens die Belgacom aan Euphony doorspeelt ivm de aansluitbaarheid van telefoonabonnees. Die database is onvolledig of soms zelfs volledig fout. Gevolg veel klanten kregen te horen dat ze aansluitbaar zijn terwijl ze dat niet waren.

Belgacom behoudt zich ook nog eens het recht voor om ADSL aan te switchen 1 week tot 48 dagen na de aanvraag. Dit zorgt ervoor dat klanten vaak langer dan een maand moeten wachten.

Waarom is Euphony niet overal beschikbaar? Omdat Euphony (via Mobistar) in tegenstelling tot de meeste providers zelf zijn eigen "lexen" (hardware in de centrales) plaatst ipv ze te huren van Belgacom. Dat is een dure investering maar maakt Euphony minder afhankelijk van Belgacom.

Wil je zien of je in aanmerking komt voor ADSL check dit dan op de Belgacom site, die bevat de juiste info.

Voor meer info of om je aan te sluiten contacteer me via mijn (spamveilige) mailbox: [email protected]
de kerstman

euphony man schreef:Wat betreft die koppelverkoop en technische problemen!

Inderdaad oorspronkelijk werd gevraagd dat je ook een cps bij hen naam (carrier pre-select). Op zich is dat geen probleem voor de meesten omdat Euphony zowieso lagere prijzen garandeert dan Belgacom. De reden hiervoor was dat Euphony oorspronkelijk eerst eigen klanten die reeds CPS hadden wou overschakelen op ADSL.

Inmiddels heeft men ingezien dat door de grote vraag van niet-euphony klanten men best die verplichting liet varen, wat ook is gebeurd.

Er zijn inderdaad heel wat problemen geweest bij abonnements aanvragen. Hoofdzakelijk kinderziektes, het is een nieuwe dienst en dus moeten de foutjes er nog uitgestreken worden.

De belangrijkste reden echter is de database gegevens die Belgacom aan Euphony doorspeelt ivm de aansluitbaarheid van telefoonabonnees. Die database is onvolledig of soms zelfs volledig fout. Gevolg veel klanten kregen te horen dat ze aansluitbaar zijn terwijl ze dat niet waren.

Belgacom behoudt zich ook nog eens het recht voor om ADSL aan te switchen 1 week tot 48 dagen na de aanvraag. Dit zorgt ervoor dat klanten vaak langer dan een maand moeten wachten.

Waarom is Euphony niet overal beschikbaar? Omdat Euphony (via Mobistar) in tegenstelling tot de meeste providers zelf zijn eigen "lexen" (hardware in de centrales) plaatst ipv ze te huren van Belgacom. Dat is een dure investering maar maakt Euphony minder afhankelijk van Belgacom.

Wil je zien of je in aanmerking komt voor ADSL check dit dan op de Belgacom site, die bevat de juiste info.

Voor meer info of om je aan te sluiten contacteer me via mijn (spamveilige) mailbox: [email protected]


ik heb interesse over te schakelen, maar heb een beetje schrik
belgacom werkt tot nu toe goed, ik heb ooit telenet gehad, en dat deed niets anders als uitvallen (6 maanden gratis, 10 keer uitgevallen voor enkele uren)
en heb het dan maar bij belgacom gehouden

nu, beweren dat iets niet uitvalt is simpel
maar in dat geval, lijkt het me te doen dat een provider een contract geeft dat je, indien je op een maand een uur niet op het net kunt (niet door je eigen schuld uiteraard, maar door een slechte server bij de provider) je die maand niet moet betalen.

bij belgacom heb ik 1 keer een maand teruggekregen omdat die idioten me voor de fun afgesloten hadden (heeft 2 uur geduurd voordat ze bereid waren terug op te zetten)

maar ze zijn gewoon te duur

nieuwe klanten krijgen alles, en oude zuigen ze leeg om aan de nieuwe te geven (zo werkt iedereen)
echter klantenservice voor trouwe klanten bestaat niet meer
dus moet je af en toe maar veranderen
ik wil dit eigenlijk niet, maar iedere nieuwe klant krijgt de eerste maand(en) gratis, maar als je al jaren klant bent, moet je geen korting verwachten

wat ik dus wel zeker wil weten, is dat het werkt
snelheid is niet zo belangrijk, maar de opgegeven BELOOFDE snelheid zou ik wel willen halen

wat de problemen betreft in het begin, ik heb 2 jaar geleden bij belgacom adsl en telefoon aangevraagd
dat heeft een maand geduurd voordat ze kwamen (contract zegt 5 dagen), en bij benadering 15 telefoongesprekken van 30 min per stuk, 3 keer 5 blz fax om ervoor te zorgen dat de boel eindelijk eens zou werken (na die eerste maand) (ik moest faxen, want sommige diensten bij belgacom hebben geen telefoon :lol: )
verder hebben ze dan nog geprobeerd de promotie niet te geven
ik moet er dan wel bijzeggen, dat ze een extra maand gegeven hebben voor hun stomiteiten
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”