Heb sinds een maand goed functionerende voip telefonie (Gigaset C300 met Fritz!Box 7340 als DECT base station aangesloten op een Proximus bbox3). Sinds 2 dagen geeft de Gigaset plots 'no route to destination' als foutmelding (enfin, dat denk ik -- op het kleine schermpje geraakt alleen "no route to de...") telkens wanneer ik een nummer probeer te bellen. Ik krijg tevens een bezettoon.
Ik heb even nagekeken en belkrediet kan het alvast niet zijn, dit is zowel bij weepee als bij freevoipdeal (uitgaand) in orde.
Waar kan dit aan liggen?
Edit: Ik zie dat de twee nummers die ik gedefinieerd heb onder Telephony allebei op inactief (grijs 'lampje') staan. Hoe kan ik dat verhelpen?
Plots 'no route to destination' foutmelding
Ja, VDSL. Maar dit is de eerste keer dat ik dit heb sinds midden augustus, is die disconnect niet om de 72u ofzoiets?
Indien het daaraan ligt, is er dan een fix? Of moet je inderdaad om de zoveel tijd herstarten?
Indien het daaraan ligt, is er dan een fix? Of moet je inderdaad om de zoveel tijd herstarten?
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik dacht dat je je Fritz!Box automatisch op een bepaald tijdstip kan laten herstarten, heb dat eens tegengekomen in het menu van mijn 7360 met 06.20 firmware, maar weet niet direct waar.
Kan nu niet kijken want hij is niet aangesloten.
Kan nu niet kijken want hij is niet aangesloten.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04