Allen,
Deze morgen is telenet geïnstalleerd hier, internet Fiber 200 (deel van Whoppa).
Op oude pc (die enkel gebruikt wordt om te streamen) haal ik snelheden van 77 à 100 Mbps bij speedtest.
Bij de pc die ik gebruik haal ik de waarden uit bijlage. Deze zijn aanzienlijk lager dan degene op de andere pc. Aan welke instellingen zou dit kunnen liggen?
Ik heb alvast add-ons van mozilla verwijderd, avg vervangen door avast en IP en DNS automatisch laten toewijzen (stond nog op een of andere oude instelling bij eerste tests).
Met Google Chrome (die normaal nooit gebruikt wordt, enkel om te kijken wanneer er problemen zijn met Mozilla of problemen zich ook voordoen op Chrome) zijn resultaten speedtest gelijkaardig.
Zonet ook opstartscan gedaan die niks gevonden heeft van problemen.
Zijn er nog instellingen die ik kan nakijken om snelheid te verbeteren?
Of zijn dit normale waarden voor snelheid?
Alvast bedankt!
Invloedsfactoren pc op internetsnelheid
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Je moet normaalgezien met een geschikte computer en netwerkbekabeling toch 90% van de geadverteerde snelheid kunnen halen. Dus minstens 180 Mbps.metaldeth schreef:Zijn er nog instellingen die ik kan nakijken om snelheid te verbeteren?
Of zijn dit normale waarden voor snelheid?
Volgende hardware is nodig:
- UTP categorie 5E of 6 netwerkkabel vanaf de Telenet-modem naar de netwerkaansluiting van je computer.
- Gigabit Ethernet netwerkadapter in je computer
- eventueel Gigabit Ethernet switch of router
- eventueel draadloos, snelheden alleen haalbaar met Wifi 802.11n MIMO 3x3 of Wifi 802.11ac, zowel Wifi-zender als Wifi-netwerkkaart in PC moeten dezelfde Wifi-technologie ondersteunen.
Als je softwarefouten wil uitsluiten, kan je een bootable usb-stick maken met Ubuntu of een andere Linux-variant
https://rufus.akeo.ie/
http://www.ubuntu.com/download/desktop
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Met Ethernet kabel aangesloten volgend resultaat.
Zijn er methodes om wifi sneller te laten werken? Netwerkadaptor is Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230. Ik ken verder niks van instellingen veranderen etc, zou niet weten hoe ik netwerkaart om full duplex moet zetten.
Misschien beter om een lange ethernet kabel te leggen van modem naar pc? Deze staat 90% van de tijd toch op dezelfde plaats. Zijn er beperkingen op de maximale lengte van een ethernet kabel? Korste weg is kleine 10 meter, maar ideaal zou naar andere kant rondom woonkamer zijn.
Alvast bedankt
edit: zijn trouwens laptops moest dit verschil uitmaken
Zijn er methodes om wifi sneller te laten werken? Netwerkadaptor is Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230. Ik ken verder niks van instellingen veranderen etc, zou niet weten hoe ik netwerkaart om full duplex moet zetten.
Misschien beter om een lange ethernet kabel te leggen van modem naar pc? Deze staat 90% van de tijd toch op dezelfde plaats. Zijn er beperkingen op de maximale lengte van een ethernet kabel? Korste weg is kleine 10 meter, maar ideaal zou naar andere kant rondom woonkamer zijn.
Alvast bedankt
edit: zijn trouwens laptops moest dit verschil uitmaken
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
netwerkkabel mag max 100m lang zijn voor je problemen krijgt ...
let op , minimaal cat 5e netwerkkabel (1gbit) (cat5 is maar 100mbit)
Vaste pc of laptop maakt niet uit ,zolang je maar 1gbit verbinding lan hebt .
Draadloos is te zien welke draadloze netwerkkaart je hebt 150mbit draadloos signaal = 75mbit effectief download
let op , minimaal cat 5e netwerkkabel (1gbit) (cat5 is maar 100mbit)
Vaste pc of laptop maakt niet uit ,zolang je maar 1gbit verbinding lan hebt .
Draadloos is te zien welke draadloze netwerkkaart je hebt 150mbit draadloos signaal = 75mbit effectief download
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Zijn Wireless-N 2230 heeft 300 mbit. Maar dat hij maar 50 haalt ligt wsl aan slechte channel, met teveel ruis van anderen in de buurt en teveel beton in het huis.
Je zal met inssider moeten zien welk kanaal je best kiest.
Ook was experimenteren waar je je draadloze router best zet voor betere ontvangst.
Je zal met inssider moeten zien welk kanaal je best kiest.
Ook was experimenteren waar je je draadloze router best zet voor betere ontvangst.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Windows 10 geïnstalleerd en laatste updates van die netwerkadaptor gedownload en nu volgende resultaten (86 en 87)
Veronderstel dat dit te verwachten resultaten zijn, of horen deze nog hoger te zijn?
edit: Ethernet kabel gevonden die net lang genoeg zou zijn, ben aan het twijfelen om deze nog te leggen, jullie mengingen?
Veronderstel dat dit te verwachten resultaten zijn, of horen deze nog hoger te zijn?
edit: Ethernet kabel gevonden die net lang genoeg zou zijn, ben aan het twijfelen om deze nog te leggen, jullie mengingen?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 70 keer
een kabel is altijd beter dan wireless gewoon enkel en alleen al omdat je niet over een gedeeld medium moet gaan (de radiogolven in de lucht)
Natuurlijk moet die kabel wel esthetisch wat passen bij je interieur.
Dit zijn eigenlijk de enige twee punten waar ik persoonlijk mee rekening hou.
Natuurlijk moet die kabel wel esthetisch wat passen bij je interieur.
Dit zijn eigenlijk de enige twee punten waar ik persoonlijk mee rekening hou.
-
- Premium Member
- Bedankt: 39 keer
Lees mijn vorige post maar hoger dan 150 mbit moet je niet gaan verwachten, jouw resultaten duiden duidelijk op teveel wifi signalen in de buurt of stoorders.metaldeth schreef:Windows 10 geïnstalleerd en laatste updates van die netwerkadaptor gedownload en nu volgende resultaten (86 en 87)