Simkaart 'enkel data/ 3G/ mobiel internet' langer geldig dan

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Pepsi-81
Starter
Starter

Ik heb een iPad mét 3G gekocht met als bedoeling zeker te zijn dat ik altijd en overal op internet kan, maar ik weet wel dat ik hem over het algemeen voornamelijk zal gebruiken op plaatsen waar WiFi aanwezig is. Ik wilde er graag een 3G-kaartje insteken voor de zekerheid en om te kunnen gebruiken als het nodig is, maar zoals ik al zei, dat zal héél zelden zijn. De abonnementen vielen daarom al af, maar nu vind ik enkel prepaid kaarten van 5 à 10 euro die òòk maar een maand geldig zijn (zodat die hun doel in mijn ogen volledig voorbij schieten). Weet er dus iemand of er een provider bestaat die een prepaid simkaart aanbiedt, enkel voor mobiel internet, waarvan de 'surfwaarde' langer geldig is dan een maand?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Of je neemt een abonnement als Base0, Telenet "prijs volgens gebruik" of dommel?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Pepsi-81
Starter
Starter

Telenet heb ik gebeld, die hebben enkel maandelijkse abonnementen van 5 of 10 euro (OK, 5 euro is niet veel, maar als het is om misschien elke maand weg te gooien, vind ik het wel al te veel...) Op de website van Base vond ik dit ook niet meteen. Dommel kende ik nog niet, heb mail gestuurd. Ik laat weten wat zij geantwoord hebben!!!

krisken
userbase crew
userbase crew

Bellen? Waarom?
Mailen? Waarom?

Je kan het ook gewoon op hun site vinden hoor :-)

Base : https://www.base.be/nl/mobiel/abonnementen/base-0.html (Base netwerk)
Telenet : https://www2.telenet.be/nl/king-en-kong/pvv/ (Mobistar netwerk)
Dommel : http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html (Proximus netwerk)

Telefonie = EDPnet + OVH
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Er is op dit moment inderdaad geen Belgische operator die data niet laat vervallen na 1 maand, als er een databundel is.
Prijs volgens verbruik dus, ofwel het goedkoopste vinden waarbij je maandelijks wel data gratis hebt, en nadien je belkrediet kan gebruiken.
Pepsi-81
Starter
Starter

Dat zijn allemaal gewone SIMkaarten om te bellen, sms'en en surfen... Bij Telenet zeiden ze dat ik een 'data only'-kaart mòet nemen, "daar is het bellen en sms'en uit geschrapt en enkel die kaarten moeten gebruikt worden in iPads en dergelijke"... (Ik zeg gewoon wat ze mij gezegd hebben) Die links die jij doorgeeft zijn idd superinteressant, maar dat zou niet te gebruiken zijn in een iPad...?

jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Perfect te gebruiken in een iPad. Het voordeel is dat naast je gratis databundel, je ook nog eens na het vervallen van die data je belkrediet kan gebruiken om toch nog na die maand verder te surfen.

Zo kan je ook een simkaart van Mobile Vikings nemen (de niet-data only), voor €10 herladen (500MB) en na die maand of als je data op is €10 gebruiken om te surfen aan €0,10/MB.
krisken
userbase crew
userbase crew

Pepsi-81 schreef:Dat zijn allemaal gewone SIMkaarten om te bellen, sms'en en surfen... Bij Telenet zeiden ze dat ik een 'data only'-kaart mòet nemen, "daar is het bellen en sms'en uit geschrapt en enkel die kaarten moeten gebruikt worden in iPads en dergelijke"... (Ik zeg gewoon wat ze mij gezegd hebben) Die links die jij doorgeeft zijn idd superinteressant, maar dat zou niet te gebruiken zijn in een iPad...?

Typisch staaltje "zever - gezever". Niks van aantrekken en gewoon doen :-)
Wat ze zeggen klopt gedeeltelijk : die data only kaarten zijn inderdaad enkel voor te surfen (al heb ik gemerkt dat je met sommige ook kan sms'en, dit terzijde). Maar dat je zo een kaart MOET hebben is je reinste bullshit hoor :-)

Ik ken ondertussen 4 klanten die de TN oplossing hebben in een iPad en werkt gewoon prima.
Ze hebben overigens dezelfde reden als jij : 99% van de tijd hebben ze wifi. Die SIM kaart is bedoeld voor die 1% dat ze geen wifi hebben.

Telefonie = EDPnet + OVH
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

En waarom niet dommel, werkt op proximus dacht ik en je betaalt volgens verbruik ik den 2ct/MB
Zou een abonnement zijn à 0€
krisken
userbase crew
userbase crew

Ik vermeld Dommel toch ook in mn opsomming? :)

Telefonie = EDPnet + OVH
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Iemand ervaring met Dommel Mobile?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Dommel lijkt mij echt wel goedkoop, dit is de eerste keer dat ik zo een goedkope tarieven zie. Aldi talk is verdorie meer dan dubbel zo duur ! Waar zit de adder??
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je Proximus hebt, of iemand die je kent die Proximus Internet heeft, kan je zijn gratis simkaartje gebruiken.

Voor Start: 50 MB, Comfort 100 MB, Maxi 250 MB, in pack resp 100 MB, 500 MB en 2 GB.
Pepsi-81
Starter
Starter

Kaartje bij Dommel besteld, ontvangen en geactiveerd en het werkt idd perfect! Nog geen factuur gekregen (buiten de €5 voor het nanosimkaartje), dus nog geen addertje gevonden... Klantendienst reageert ook redelijk snel, dus ben tot nu toe enkel tevreden!!

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

Een geluk dat ze reageren...met 2 man die helpdesk bemant.

Ik heb 3 weken mogen wachten op mijn sim.

Hopelijk veranderen ze hun tariefformule (van bundel nr. betalen volgens verbruik) niet terug zoals 6 maand terug.

Maar bij Dommel geldt: als het werkt: blijf er met je fikken af. Als het niet werkt: deep shit.
Pepsi-81
Starter
Starter

Wat ik genomen heb, is betalen volgens verbruik (Dommel mobile freedom), want dat was net wat ik zocht. Er was ook een andere tariefformule, maar die heb ik niet bekeken.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

kaarsenbril schreef:Dommel lijkt mij echt wel goedkoop, dit is de eerste keer dat ik zo een goedkope tarieven zie. Aldi talk is verdorie meer dan dubbel zo duur ! Waar zit de adder??
hoezo, dubbel zo duur!? Alditalk (320 belminuten voor 8,00 €) kost ca 2,5 cent/minuut naar alle lijnen, 24/7...

http://www.alditalk.be/nl/mix-bundels/bundel_m.php
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”