Mijn netwerk in huis ziet er als volgt uit.
De BBox3 staat centraal en van daaruit gaan er 2 kabels naar 2 routers die ingesteld staan als AP's, de BBox3 geeft alle ip adressen maar zijn wifi zelf staat uit.
Dit heeft altijd al perfect gewerkt tot ik eerder deze week een proximustv decoder aan het netwerk heb toegevoegd.
Alles werkt normaal tot ik de decoder aanzet, TV zal normaal werken maar dan springen de lan en wifi leds naar rood en verliezen alle wireless apparaten hun verbinding.
Het maakt niet uit of ze een ip via dhcp hebben of een vast ip, apparaten die aangesloten zijn via kabel op één van de routers hebben dit probleem niet.
Zet ik de decoder weer uit kunnen alle apparaten direct terug verbinding maken.
Geen IP van BBox3
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
heb je al op de homepagina van de bbox-3 (192.168.1.1) eens naar de IP-adressen van de aangesloten apparaten gekeken? Het lijkt mij dat er nog een apparaat op 192.168.1.64 zit (std IP-adres van de decoder)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Yep, mijn decoder heeft standaard .65 als ip. Heb die tabel al 1000 keer bekeken, heb netscan laten lopen, ik kan geen apparaten met eenzelfde ip vinden.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
OK, ik was niet volledig correct.
Het betreft niet alle apparaten op wifi, alleen apparaten die willen verbinden op de 2.4GHz band. Apparaten verbonden op 5GHz hebben dit probleem niet.
@flupke: Sluit ik de decoder aan achter AP 1 speelt het probleem zich daar af, sluit ik hem aan op AP 2 speelt het probleem zich daar af, sluit ik de decoder rechtstreeks op de bbox aan speelt het probleem zich af op beide AP's...
Het betreft niet alle apparaten op wifi, alleen apparaten die willen verbinden op de 2.4GHz band. Apparaten verbonden op 5GHz hebben dit probleem niet.
@flupke: Sluit ik de decoder aan achter AP 1 speelt het probleem zich daar af, sluit ik hem aan op AP 2 speelt het probleem zich daar af, sluit ik de decoder rechtstreeks op de bbox aan speelt het probleem zich af op beide AP's...