De update politiek kan inderdaad beter. Al staat het u vrij om een toestel te kopen van een merk dat wél updates voorziet.
Of om zelf ROM's in te laden.
Ik denk dat Google na verloop van tijd ook wel meer zelf zal pushen.
Uw vergelijking met Windows gaat niet helemaal op. Er zijn geen OEM fabrikanten die een eigen saus over Windows gieten.
Je kan misschien eerder vergelijken met verschillende Linux distro's: iedereen kan vrijelijk componenten kiezen om een distro te maken en er een eigen saus van brouwen of over gieten.
iPhone-gebruikers lyrisch over Android
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik vind de vergelijking met Linux-distro's totaal niet opgaan.
Je kan gerust de distro installeren die je wel en de DE omgeving die je en daarna volledig switchen. bv. Kubuntu downloaden GNOME installeren en KDE verwijderen. werkt perfect.
Bij Android zit je echter vast aan hetgeen de fabrikant wil(behoudens je wil gaan rooten en dergerlijke).
Je kan gerust de distro installeren die je wel en de DE omgeving die je en daarna volledig switchen. bv. Kubuntu downloaden GNOME installeren en KDE verwijderen. werkt perfect.
Bij Android zit je echter vast aan hetgeen de fabrikant wil(behoudens je wil gaan rooten en dergerlijke).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Hangt er vanaf of je reclame wil of niet. En vandaar ook mijn "het vastpinnen van de site" zinnetjeheist_175 schreef:Je hebt toch geen app nodig voor YouTube?
Dat kan toch ook via de website zelf?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zowel Nokia, HTC als Samsung hadden/hebben eigen firmwares met eigen functies in hun Windows Phones. Geen bloatware weliswaar, want de apps die ze meeleverden kon je zonder problemen uninstallen en de grafische schil konden ze slechts veel beperkter aanpassen dan bij Android. Dus niet geheel vergelijkbaar inderdaad, maar hun saus er over gieten doen ze welheist_175 schreef:Uw vergelijking met Windows gaat niet helemaal op. Er zijn geen OEM fabrikanten die een eigen saus over Windows gieten.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Toch grappig dat de Android fan boys (ik reken mij tot geen enkele fan) altijd beginnen over zelf ROM's te flashen, terwijl ik echt al meermaal duidelijk gezegd heb dat het slechts een kleine minderheid is die daaraan begint. De meesten weten ineens nog niet wat flashen is. Als ze vast zitten op het echte gebruiksgemak en dat de software zonder veel moeite kan bijgewerkt worden, dan beginnen ze over zo'n gevorderde zaken.heist_175 schreef:De update politiek kan inderdaad beter. Al staat het u vrij om een toestel te kopen van een merk dat wél updates voorziet.
Of om zelf ROM's in te laden.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Hiermee heb je mij wel weggezet als Android fanboy
.
De gemiddelde gebruiker trekt zich ook niets aan van updates.
Maar als je u daar toch druk over maakt, staat het u vrij een fabrikant te kiezen die wél vlot updates pusht of zelf flashen.
De gemiddelde gebruiker trekt zich ook niets aan van updates.
Maar als je u daar toch druk over maakt, staat het u vrij een fabrikant te kiezen die wél vlot updates pusht of zelf flashen.
-
- Elite Poster
Dat zal ik zeker doen ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar als het bij Windows er maar 1 klein pietluttelig gelijkaardig ding gebeurd, dan wordt er moord en brand geschreeuwd. Bij Android niet... Nochtans lijkt mij het dichtplakken van lekken even belangrijk. Ik begrijp dus niet dat dit allemaal gewoon passeert...
Maar als het bij Windows er maar 1 klein pietluttelig gelijkaardig ding gebeurd, dan wordt er moord en brand geschreeuwd. Bij Android niet... Nochtans lijkt mij het dichtplakken van lekken even belangrijk. Ik begrijp dus niet dat dit allemaal gewoon passeert...
-
- Elite Poster
Excuses als dat niet zo is, maar de schijn is voor mij wel overduidelijkheist_175 schreef:Hiermee heb je mij wel weggezet als Android fanboy.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
zoals ik eerder al zei, degenen die echt geven om updates zijn ook een minderheid hoor...Vaganzza schreef: Toch grappig dat de Android fan boys (ik reken mij tot geen enkele fan) altijd beginnen over zelf ROM's te flashen, terwijl ik echt al meermaal duidelijk gezegd heb dat het slechts een kleine minderheid is die daaraan begint. De meesten weten ineens nog niet wat flashen is. Als ze vast zitten op het echte gebruiksgemak en dat de software zonder veel moeite kan bijgewerkt worden, dan beginnen ze over zo'n gevorderde zaken.
de meesten maakt het gewoon geen ene flikker uit, zolang hun telefoon maar werkt.
vraag de gemiddelde samsung gebruiker maar eens wat stagefright is, en dat is dan eentje die vrij groot in het nieuws kwam op internet,
laat staan al de andere openstaande CVE's.
het goede eraan is wel dat google, lg, en samsung nu ineens hun security update policy hebben aangepast naar veel vaker security updates te pushen
google werkt trouwens al jaren aan het rechtzetten van hun fout mbt updates (deel van de updates komt nu al rechtstreeks van google via de play services iirc), maar iedereen zal toegeven dat ze nog een lange weg te gaan hebben.
aan de andere kant: in android kunnen veel sneller bugs gevonden en opgelost worden dan in bv ios of windows, gezien de opensource natuur ervan,
en dat beschouw ik dan weer als een pluspunt (ik wéét tenminste dat er vulnerabilities zijn en dat ze opgelost gaan worden, ipv in het donker te zitten)
en je zegt bij windows zouden ze moord en brand schreeuwen vs bij android niet? heh, nou, stagefright was nochtans redelijk moord en brand en enorm snel gepatcht en andere fabrikanten hebben ook ineens heel wat regeltjes aangepast dussem...
met windows zou men mss sneller en harder gaan roepen, maar dat is dan weer omdat het ook al de desktops impacteert ipv enkel je telefoon.
en als afsluiter: ios, android, windows phone, sailfish, firefox os, ... GEEN ENKELE is veilig gezien de veiligheid van gsm's "broken by design" is
baseband troubles: http://readwrite.com/2011/01/19/baseban ... _break_ins
a5/1 encryptie troubles: http://www.forbes.com/sites/andygreenbe ... by-design/
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Als Android Fanboy hoef je helemaal niet te flashen, je koopt gewoon de smartphone van de fabrikant met de shell die het meest bij je past.Vaganzza schreef:
Toch grappig dat de Android fan boys (ik reken mij tot geen enkele fan) altijd beginnen over zelf ROM's te flashen, terwijl ik echt al meermaal duidelijk gezegd heb dat het slechts een kleine minderheid is die daaraan begint. De meesten weten ineens nog niet wat flashen is. Als ze vast zitten op het echte gebruiksgemak en dat de software zonder veel moeite kan bijgewerkt worden, dan beginnen ze over zo'n gevorderde zaken.
Clean ? Nexus
Boring ? Samsung
Voor oma & opa ? Huawei
en ga zo maar door...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
@iceke
Een smartphone is meer dan alleen het uiterlijk.
Je kan bv. iets willen met het uiterlijk van een Nexus, het grootte/specs van een Xperia Compact, het batterijleven van een HTC en de camera van nog iets.
Sowieso zal je dus niet alles hebben/kiezen(met of zonder flashen).
Een smartphone is meer dan alleen het uiterlijk.
Je kan bv. iets willen met het uiterlijk van een Nexus, het grootte/specs van een Xperia Compact, het batterijleven van een HTC en de camera van nog iets.
Sowieso zal je dus niet alles hebben/kiezen(met of zonder flashen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
http://www.express.be/business/?action= ... _campaign=
Samsung laat iPhone-gebruikers Galaxy S6 testen voor één euro
misschien dat die 'domme' mensen die voorgesteld worden in de video dan overstappen naar Android?![Surprised :-o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Samsung laat iPhone-gebruikers Galaxy S6 testen voor één euro
misschien dat die 'domme' mensen die voorgesteld worden in de video dan overstappen naar Android?
![Surprised :-o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 9 keer
ifoon wat is een ifoon?satsurfer schreef:oei, argumenteren mag al niet meer.Zorba schreef:Ja, maar dat doet niet terzake. Heel die merkendiscussie is gewoon belachelijk. Laat iedereen toch kopen wat hij of zij wilt, ffs.satsurfer schreef:@ Zorba: iphone lover?
Het gaat hier niet over merk, maar meer over image(building) en OS.
Ik wil gewoon niet dat mensen de wereld op zijn kop zetten. Ze kennen er geen knetter van, en toch beweren ze bij hoog en laag dat ZIJ het beste toestel id wereld in hun handen hebben en niets anders is goed.
Ik ga zeker niet beweren dat Apple slechts is of zo, want ik ken er quasi niets van. Maar ik leer hier dat je een ANdroid toestel niet mag vergelijken op basis van specs met een Ifoon.
De software is zo superieur (van de laatste), dat ze -zelfs met lagere specs-, de concurrentie ( Windows/Android) wegblaast.
En iedereen die een beetje op de hoogte is die weet dat Apple met hun iPhones ervoor kunne, zorgen dat ze met een minder snelle processor ong evensnel kunnen zijn of soms sneller dan vele andere toestellen, ondanks dat die een (veel) zwaardere processor hebben steken. Ligt aan de software en dan is Apple gewoon slimmer, zij betalen minder voor de maak van hun toestel en het moet niet onderdoen of nauwelijks onderdoen voor een ander toptoestel van een ander merk, wie is er dan de slimste?
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
De markt zit daar dan ook helemaal anders in elkaar, dit is gewoon goedkope reclame.satsurfer schreef: misschien dat die 'domme' mensen die voorgesteld worden in de video dan overstappen naar Android?
Als je moet kiezen tussen een iphone of een Samsung galaxy bij je abbo van 50$, kiezen veel leken dus die stylish iphone ipv dat ding met duizend toeters en bellen die in de reclame altijd zit te kakken op de iphone.
-
- Elite Poster
En wat dan te zeggen over de reviews in de Play store op deze Move to iOS app??
https://play.google.com/store/apps/deta ... oios&hl=en
Waar ligt het niveau in deze? Moeten we daar ook ineens conclusies over trekken?? Het gaat op dit ogenblik al over bijna 14k mensen die 1* geven op een bedenkelijk niveau (en dus niet over enkele individuen die in een filmpje voorkomen).
Waar ligt het niveau in deze? Moeten we daar ook ineens conclusies over trekken?? Het gaat op dit ogenblik al over bijna 14k mensen die 1* geven op een bedenkelijk niveau (en dus niet over enkele individuen die in een filmpje voorkomen).
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Heerlijk om even te lezen
Overigens: als je wil overstappen van Android naar Apple, om welke reden dan ook, is het wel leuk dat er een app is die dat kan vergemakkelijken.
Vervuiling heet zoiets.
Do not install! Unless you want a lobotomy. Seriously? You think people want to move to a restricted ecosystem that won't even allow you to try apps before you buy?? Google why did you allow them to put this app here? Oh that's right you promote innovation and don't charge for it or place restrictions on it..actually - I am surprised Apple isn't charging $20 for the app.
Er zijn echt mensen die zichzelf te serieus nemen.Really?? First of all, why in the whole world, would I migrate from Android to iOS?!? I don't see any reason at all! Second of all, seriously?! An Android app looking like a iOS?? IMHO, Apple should have showed some respect and followed android material design! How does Google allow such kind of thing? Come on!!!
Overigens: als je wil overstappen van Android naar Apple, om welke reden dan ook, is het wel leuk dat er een app is die dat kan vergemakkelijken.
Om op uw vraag te antwoorden: ik zie heel wat commentaar (en dito ratings) die niet over de app gaan, maar over al dan niet migratie.When you choose to migrate your data, your new iPhone or iPad will create a private Wi-Fi network and find your nearby Android device running Move to iOS. After you enter a security code, it will begin transferring your content and put it in the right places. Just like that. Once your content has been transferred, you’re ready to get going. iOS will also set up your default mail account. That’s it — you can start using your new iPhone or iPad and experiencing its endless possibilities. Enjoy.
Vervuiling heet zoiets.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 18 keer
Achteraf blijkt dit een soort rebranding variant te zijn van de Copy My Data app van Media Mushrooms.Vaganzza schreef:En wat dan te zeggen over de reviews in de Play store op deze Move to iOS app??
Als je het Apple logo vervangt door een paddestoelen logo is de app opeens 4 sterren waard