Je hebt het zelf al gezegd trouwens.
Neen, helemaal niet. Er zijn meer dan voldoende redenen waarom mensen telenet zouden nemen. Maar jij gedraagt je ook niet als een troll. Daar rekenden we hem hard op af.Sylvester schreef:Mag ik even ertussen? Ik vind dat hier Telenet (onterecht) altijd in een negatief daglicht gesteld wordt. Is dat dan zo slecht?[Post made via mobile device ]
Inderdaad. Daarom dat ik (één van de redenen) bij Telenet ben opgestapt. Ik heb analoog via de kabel gekeken, maar vanaf dat digitale uitzendingen er kwamen, wou ik niet met een gesloten (digi) box opgescheept zitten. Er is toen een filter geplaatst op mijn kabelverbinding om die paar analoge kanalen die er nog waren uit te filteren en ben ik op de schotel overgestapt. Later, toen ik mijn te dure internet/telefonie bij Telenet wou upgraden, was dat niet meer mogelijk. Hun pakketten waren steeds met TV inbegrepen en dat was dus niet opportuun voor mij. Snelheid was niet mijn eerste zorg, dus had ik geen probleem om op raw copper te gaan. Ik kreeg wat ik wou en spaarde tegelijk tientallen euro's per maand uit.MaT schreef:Als een combinatie duurder is voor u, dan moet je vooral blijven waar je bent. Maar daarom telenet (met een triple of quadruple play) niet beter voor iedereen, er zijn combinaties die wel goedkoper zijn en wel passen in de noden van sommige mensen.
Decennia terug waren dat wel de juiste beslissing ....Kenw00t schreef:Hoe zeker ben je dat jij op die kast bent aangesloten? Niet alle kabels zijn op de meest logische manier aangelegd, helaas. Een onprettige erfenis van iets dat decennia terug zonder veel nadenken werd beslist. Proximus kan niet overal tegelijk de straten opengooien om die situatie recht te zetten. Ze doen wat ze kunnen, en dat zijn eerst de wijken waar men het meeste resultaat kan boeken. Denk aan bevolkingsdichtheid, aantal potentiële nieuwe klanten, ...
Inderdaad, ik ben met ADSL opgegroeid en ken de hele voorgeschiedenis van het netwerk niet. Misschien moet iemand dit eens uitschrijven?Bssoft schreef:Decennia terug waren dat wel de juiste beslissing ....
1 - Er was enkel PSTN, Telex en afstandslijnen al de rest bestond nog niet .... van wat we nu wel kennen !
2 - Iedereen in België had daar recht op .... zelfs die in het midden van een groot bos of een god vergeten gat !
3 - Het was een staatsdienst die moest werken zoals het werd voorgeschreven door de kabinetten van de RTT, wat niet altijd bevorderend was ....
Met andere woorden, er was door de RTT wel goed toen over nagedacht en er zat toen wel een logica in ....
je kan ze daarvoor moeilijk berispen met de nieuwe technologieën van de laatste 10/15 jaar toch ?
Een goede discussie werkt op argument en tegen-argument, goed onderbouwd. Ik vind het boeiend om anderen hun gedacht te lezen en een goed verhaal te brengen of te horen. Zoals hier al is gezegd hangt de keuze van telecomoperator van verschillende factoren af die voor ieder van ons misschien anders is, gelukkig maar. Zolang men denkt waar voor zijn geld te krijgen is er niks mis.Sylvester schreef:Het valt me op dat het hier altijd een welles-nietes spelletje wordt, als er een vergelijking komt tussen Telenet en het koperpaar.
Dat werd ook gezegd van ISDN, daarna van ADSL en zijn varianten. VDSL bracht de centrale dan weer iets dichter bij de gebruiker. De laatste byte is nog niet uit die koperdraad gewrongen. Het is kwestie van de interferentie eruit te krijgen en met vectoring gaan we al in de goede richting. Volgende stap G.fast in de richting van gigabit snelheden? Wie weet.Sylvester schreef:Volgens mij is het koperpaar bezig met de laatste bytes uit de last mile te knijpen. Dat is prima, maar ze lopen tegen een plafond aan.
Tuurlijk mag dat gezegd worden, maar de gebruiker waar zo hevig op tegenin gegaan werd is nu eenmaal een troll die af en toe wat komt stoken op het koperforum. Het feit dat ik zijn username nergens vermeld en ik toch het volgende bericht krijg zegt genoeg zou ik zo zeggen:Sylvester schreef:Ik ben niet gepikeerd, maar het mag toch gezegd worden? Ik vind het gewoon een beetje raar.
Iedereen heeft zo zijn reden voor koper te gaan of Telenet. De reden waarom ik zelf niet voor Telenet ga is de prijs en sommige keuzes die men maakt (maar waar ze wel in aan het verbeteren zijn), waar ik momenteel woon (en waar ik in toekomst ga wonen) heb ik het geluk in de groep te vallen die tot het 100/10 profiel kan gaan. Normaal ging het zelfs Scarlet worden zoals hier thuis, maar sinds One verdwenen is en ze een cap gezet hebben op snelheid van Trio toch maar weer Proximus (vriendin gaat dan ook met gsm overstappen dus dat geeft wat korting). Snelheid is voor mij toch van enig belang, met 50 zou ik ook tevreden zijn (toch met een degelijke upload ook), maar zoals sommigen het nog moeten doen met 20 of minder dan zou het voor mij ook zonder twijfel Telenet worden. Het is maar hoe je het bekijkt en wat je wensen zijn. Dat er mensen zijn die het ene fanatiek afkraken en het andere ophemelen, dat heb je nu eenmaal overal (kijk maar naar PC en console gamers, XBOX vs PS, Apple vs Android). Zolang er genoeg zijn die met argumenten komen en een degelijke discussie kunnen voeren lijkt er mij niks aan de hand. Met bovenstaande troll is dit echter niet mogelijk.zondag 23 augustus 2015 14:25
*username removed*
Re: proximus snelheid 100/10? op komst
Berichtdoor MClaeys op 23 aug 2015, 11:32
Liever hier dan op Tweakers... Vanaf hij daar u username kent heb je het genoegen pm's te krijgen over elk bericht waar Proximus, Telenet en sinds kort zelfs Netflix in komt. Uiteraard met verwijzingen naar Userbase...
Gelieve mij openlijk niet te betrekken op userbase.Zo niet zal het je beste dag niet wezen.
Dat is niet verwonderlijk. Als je hier komt vertellen dat je braafjes jouw internetgebruik aanpast aan de Telenet-daluren en je een overschrijding van een datalimiet als een domme fout beschouwt dan bewijst dat toch dat je compleet onder de sloef van je provider ligt. Daarna zeg je ook nog eens dat dit de beste oplossing is.Sylvester schreef:Het valt me op dat het hier altijd een welles-nietes spelletje wordt, als er een vergelijking komt tussen Telenet en het koperpaar.
Sinister schreef:Indien je genoeg betaalt en dus geen internet start abonnement hebt wat gecapped wordt op 50 /4
Wat klopt er dan niet?Vaako69 schreef:Ik heb zojuist de test gedaan en dit is het resultaat:
Max.: 63,7 Mbps download - 5,6 Mbps upload
In realiteit heb ik met edpnet 65Mbps Down en 9.5Mbps Up.
Dus het klopt niet helemaal?
sorry dat ik er nog even tussen moet, maar ik heb niet alle tijd van de wereld om elk forum op de voet te volgen en a-la-minute te reageren.raf1 schreef: Dat is niet verwonderlijk. Als je hier komt vertellen dat je braafjes jouw internetgebruik aanpast aan de Telenet-daluren en je een overschrijding van een datalimiet als een domme fout beschouwt dan bewijst dat toch dat je compleet onder de sloef van je provider ligt. Daarna zeg je ook nog eens dat dit de beste oplossing is.
Vanuit zo'n ingesteldheid kritiek leveren op een provider die bovenstaande nadelen niet heeft, is toch hypocriet? En als dan blijkt dat de helft van je argumenten gebaseerd is op gebrekkige kennis en misvattingen dan wordt het inderdaad al snel een eindeloos gepingpong.
Ik hoop nog altijd dat iedereen oud en wijs genoeg is om voor zichzelf uit te maken of men tevreden is met de minimumsnelheid die http://proximus.be/internetsnelheid afficheert.
Het is trouwens een misverstand dat Whoppa goedkoper is dan Telenet digitale tv voor 24,70 euro/maand te combineren met Scarlet VDSL2 voor 35 euro/maand en telefonie van OVH voor 1,19 euro/maand. Zo zie je maar hoe sommigen hier gebrainwasht zijn door de marketing van de twee duopolisten.
Code: Selecteer alles
Piekuren tussen 19u en 23u:
Max.: 91,9 Mbps download - 7,6 Mbps upload;
Min.: 61,8 Mbps download - 5,7 Mbps upload.
Buiten piekuren tussen 23u en 19u:
Max: 91,9 Mbps download - 7,6 Mbps upload;
Min.: 61,8 Mbps download - 5,7 Mbps upload.
Woon jij neven de ROP ?lacer schreef:Ook bij de boven vermelde link van jantje81 krijg ik deze resultaten te zien:
MooiCode: Selecteer alles
Piekuren tussen 19u en 23u: Max.: 91,9 Mbps download - 7,6 Mbps upload; Min.: 61,8 Mbps download - 5,7 Mbps upload. Buiten piekuren tussen 23u en 19u: Max: 91,9 Mbps download - 7,6 Mbps upload; Min.: 61,8 Mbps download - 5,7 Mbps upload.
Ik heb het gevoel dat jij onder het juk van de Telenetter leeft...raf1 schreef:Daar is de bandbreedte-mythe weer, het geliefkoosde non-argument van Telenetters die onder het juk van hun Telemeter leven.
Even Off Topic:GuntherDW schreef:Zelfde verhaal hier eigenlijk qua afstand ROP. Ik kan de ROP zien als ik vanuit m'n slaapkamer naar buiten kijk (lees : <50m) , echter zit ik toch in een zone 2, omdat de lijn toch een paar rare kronkels maakt en eerst de hele straat afgaat alvorens om te keren en naar ons te gaan (volgens de laatste techniekers die zijn langsgeweest).