proximus snelheid 100/10? op komst

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Het internet staat vol met info over VDSL en vectoring.
(na 2sec googlen) Dit zal al wat verklaren: http://www.assia-inc.com/technology-med ... 2(Web).pdf
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik heb hier al honderden documenten gevonden over VDSL2 maar daar mee los je nog niet alle vragen op waarmee je soms zit.
'k zal mijn verhaal duidelijker maken en waarom ik nog met vragen zit.
Vervolg verhaal: mijn gebuur zit op dezelfde ROP zelfde kaart en bij hem is dit niet zo dat zijn DTM van zijn bbox2 zo gedaald is
ik denk dat ik al alles afgegoogeld heb maar dat antwoord heb ik nog altijd niet gevonden ! en bij prox hadden de ingenieurs er ook geen uitleg voor, mss hebben die maar 1 seconde gegoogeld :lol:
ik heb zelf de bbox2 van hem bij mij gezet en de mijne bij hem, maar dat blijft identiek, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Met technieker ook de poorten omgewisseld in de rop maar het blijft altijd de zelfde situatie.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dat noem ik nu eens volharding jackho :) Bedankt voor de bijkomende info.

Zit er nog ergens een filter voor telefonie of iets dergelijks? Misschien had dat een miniscuul effect voor vectoring en speelt het nu wel parten? Of is het een raw copper lijn?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Werd het kabeltje van modem naar intro ook veranderd of steeds met hetzelfde kabeltje ? kan zijn dat er daar verlies op zit .... of de kabel naar de straat.
Als het bij de modem niks veranderd, dan rest er enkel de kabel van modem naar stekkerdoos en de kabel naar buiten.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@Petrol242, ik zal eens bij gelegenheid de andere filter steken, 'k ga die van mijn gebuur eens vragen.
@patje, bij het omwisselen van onze bbox2's heb ik inderdaad de kabeltjes ook eens omgewisseld dus dat is ook al uitgesloten.

Bedankt om met mij te willen meedenken :beerchug:
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Goed nieuws, vooral voor mezelf dan: zonet van 50/6 basis vectoringprofiel door DLM verhoogd naar 70/10. :banana:

Afbeelding

Afbeelding

Benieuwd of we nog naar 100/10 gaan, al zal ik daar wegens de cappings op mijn Scarlet VDSL niet veel meer aan hebben. Toch fijn te zien dat ik ruim 2 jaar geleden naar Telenet vluchtte omdat 30/2 echt te weinig was (vooral de upload) en dat we nu via 50/6 al bij 70/8 uitkomen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

Telenet bied vandaag 3-6-10-12-15-20 en 25Mbps upload aan.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Klopt, maar voor de prijs van Scarlet VDSL (€ 35,00) kom je niet hoger dan 30/3 bij Telenet. Zelfs 'Fibernet 100' dat € 49,39 kost heeft een lagere uploadsnelheid (6 Mbps) en bovendien een onrealistische datalimiet voor mij. Prijs/kwaliteit/snelheid kan Telenet hier absoluut niet aan tippen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

Niet iedereen kan genieten van jou snelheid.
Een whop100/6Mbps klant met 150GB vast,en volume problemen ondervind, kan beter kiezen voor business fibernet150/10Mbps
2000 GB vast volume.
Prijs 59 euro all in.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

De betere vraag is waarom zit je hier zo hard telenet te verkopen?
Als je enige argument "niet iedereen kan die snelheid halen" is kan je beter weggaan.

Alsook zijn vele DSL abbo's die veel goedkoper zijn dan je telenet abbotje ongelimiteerd, dat wil zeggen geen vage 100GB of 200GB, of 2000GB cap, maar geen cap.
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

Geen volume caps(blijft dat ook zo na 1 september?) wel zware snelheidcaps.
Doe hier de test op de officiele proximus link zoals zovelen.
http://www.adsl-breedband.be/speedtest/
http://www.adsl-breedband.be/speedtest/ ... st-starten
Sommige hoge snelheden van boven de 250Mbps kunnen gedaan zijn via Data center of universiteiten.

Met whoppa kan je ook onbeperkt volume binnen halen.

Op de Telenet topics zit het anders ook vol met koper klanten,en weinig Telenetters zefve niet GuntherDW
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Via deze site die je opgeeft haal ik veel minder snelheid dan via speedtestnet bijvoorbeeld.
Ze moeten dringend hun koper eens oppoetsen :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

alé onze oude getrouwe is ook terug
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Liever hier dan op Tweakers... Vanaf hij daar u username kent heb je het genoegen pm's te krijgen over elk bericht waar Proximus, Telenet en sinds kort zelfs Netflix in komt. Uiteraard met verwijzingen naar Userbase...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

@MClaeys doorgeven, bij T.net kunnen ze dm afnemen, en doen ze voor mensen die spammen / het misbruiken.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

koperwerk schreef:Op de Telenet topics zit het anders ook vol met koper klanten,en weinig Telenetters zefve niet GuntherDW
Kan je die zin eens in het nederlands hertypen, zodat iedereen hem kan verstaan?

Wel leuk dat je enkel scarlet kent blijkbaar :D. Maar ach, "zware snelheids caps", dat terwijl je in deze thread genoeg speedtests en linestats ziet van 100/10?
Plus dan nog dat je durft zeggen dat je bij whoppa "ongelimiteerd" kan downloaden?

Keep on dreaming zou ik zeggen.

Waar haal je het trouwens vandaan dat "adsl-breedband.be" een officiele proximus site/link is?
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

Tomsworld schreef:@MClaeys doorgeven, bij T.net kunnen ze dm afnemen, en doen ze voor mensen die spammen / het misbruiken.
Dat kan jij toch zelf ook.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

@GuntherDW, niet op reageren, het is de forumgek ;)
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

Oppassen jij met me gek te noemen.
Waarom reageer jij dan MaT.
Modem only prediker.Het zal niet helpen voor die enkele Telenetters die er op userbase passeren.
Laatst gewijzigd door koperwerk 23 aug 2015, 12:58, in totaal 2 gewijzigd.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

MaT schreef:@GuntherDW, niet op reageren, het is de forumgek ;)
Ach, zelfs forumgekken mogen soms op hun plaats gezet worden, sommige mensen zouden hem bijna gaan geloven :beerchug: .
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

guntherDW dat is waar, maar voor die gast heeft will tura in den tijd een mooi liedje gemaakt HOPELOOS
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Om hem te geloven moet je echt al nooit van internet gehoord hebben en/of super naïef zijn me dunkt... in het land der blinden is eenoog koning :P

Ik wil gewoon voorkomen dat hij je ook online begint te stalken. Niet dat ik er veel last van heb, zijn mails gaan al meer dan een jaar volautomatisch de prullemand in (als hij zo dom is om er nog te sturen natuurlijk want ik zie het niet :)). Maarja, beter voorkomen dan genezen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

Jij ziet ze wel anders reageer je 'n jaar daarna hier niet op.
Trouwens ik zie wie mails opent.En ze komen terug,als jij ze niet ontvangt,maar zie ze niet terug.
Moet jij je prullenmand nog leeg maken,nooit geleerd mails van bepaalde gebruikers BLOKKEREN.
Laatst gewijzigd door koperwerk 23 aug 2015, 13:17, in totaal 1 gewijzigd.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Hij is echt gek... :p
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Inderdaad, dat "ik zie wanneer mensen mails openen" is al helemaal ludicrous. In tegenstelling tot aangetekend zenden waar je de brief niet krijgt tot je tekent, is dat bij "aangetekend mail versturen" een optioneel iets waar je als gebruiker ervoor kiest om de andere partij te laten weten dat je het gelezen hebt (als je mail client het al ondersteunt in het first place).

Again, keep on dreaming zou ik zeggen :D.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Dat bedoel ik dus, hij denkt dat email werkt zoals de post :lol:

Maarja, hij kan zijn jihad uitvoeren dus hij is tevreden, ik heb er geen last van dus ook tevreden, alle tijd die hij verdoet met mij mails te sturen is hij onschadelijk voor andere mensen. Iedereen tevreden :P
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

PB's versturen is ook aangetend zoals de post zeker.
Leg eens uit waarom ik wel kan zien dat deze geopend worden.
Ook naar het buitenland.
Laatst gewijzigd door koperwerk 23 aug 2015, 13:34, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Zo, en nu hebben we allemaal weer eens kunnen lachen :lol:

Terug on topic dan maar? De mods zullen hun werk wel doen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

Ondertusen ben je me nog 'n antwoord schuldig.
Modbreak:
User has been banned for repetitive abuse
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

What the actual f***? :?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Mag ik even ertussen? Ik vind dat hier Telenet (onterecht) altijd in een negatief daglicht gesteld wordt. Is dat dan zo slecht? Zijn al die Telenet klanten dan fout bezig? Ik denk het niet. Ik kan bijvoorbeeld niet omschakelen naar het koperpaar . Veel te lage bandbreedte, en ik woon niet eens ver van een kast af. Ik kan met Whoppa ongelimiteerd downloaden, althans in dezelfde betekenis als bij het koperpaar (...), terwijl we simultaan kunnen kijken naar 4 TV's en dan nog eens 6 programma's extra opnemen. Je mag dit altijd eens proberen met het koperpaar. Of vergis ik me ergens?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Telenet is helemaal ook niet slecht. Niet iedereen heeft die snelheden nodig. Ik heb zelf business 150 en ben heel tevreden.
Echter met 100 Mb/s onbeperkt downloaden bij proximus zou ik ook heel tevreden zijn.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Sylvester schreef:Veel te lage bandbreedte, en ik woon niet eens ver van een kast af.
Hoe zeker ben je dat jij op die kast bent aangesloten? Niet alle kabels zijn op de meest logische manier aangelegd, helaas. Een onprettige erfenis van iets dat decennia terug zonder veel nadenken werd beslist. Proximus kan niet overal tegelijk de straten opengooien om die situatie recht te zetten. Ze doen wat ze kunnen, en dat zijn eerst de wijken waar men het meeste resultaat kan boeken. Denk aan bevolkingsdichtheid, aantal potentiële nieuwe klanten, ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Sylvester schreef:terwijl we simultaan kunnen kijken naar 4 TV's en dan nog eens 6 programma's extra opnemen. Je mag dit altijd eens proberen met het koperpaar. Of vergis ik me ergens?
Ja je vergist je, ik heb ook internet via het koperpaar en ik kan ook naar 4 TV's kijken en dan nog eens 6 programma's extra opnemen, dit zonder snelheidsverlies voor internet.

Los daarvan, wat is er nu zo interresant op TV tegenwoordig, dat je 10 programma's tegelijk moet ontvangen :p
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik weet dat natuurlijk niet, maar de andere kasten staan veel verder. Misschien dat daar het probleem zit .
In elk geval heeft de ganse straat deze lage bandbreedte. Jammer voor Proximus.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

MaT schreef:
Sylvester schreef:terwijl we simultaan kunnen kijken naar 4 TV's en dan nog eens 6 programma's extra opnemen. Je mag dit altijd eens proberen met het koperpaar. Of vergis ik me ergens?
Ja je vergist je, ik heb ook internet via het koperpaar en ik kan ook naar 4 TV's kijken en dan nog eens 6 programma's extra opnemen, dit zonder snelheidsverlies voor internet.

Los daarvan, wat is er nu zo interresant op TV tegenwoordig, dat je 10 programma's tegelijk moet ontvangen :p
Hoeveel klanten kunnen dit? En hoe lang kunnen die opnames bewaard blijven?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

hoeveel klanten willen dit!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

@Sylvester: Alle klanten die ook op telenet aangesloten kunnen worden en even lang als ze bij telenet bewaard kunnen worden.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Waarom kan ik dat dan niet?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”