[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
petrol242 schreef:en ook de operationele kost naar partners, zoals Amazon en lokale ISP's is toegenomen.
Operationele kost kan je ruim interpreteren.Kenw00t schreef:Amazon duurder geworden?![]()
Ik dacht dat die er zo trots op waren om de ene prijsverlaging na de andere aan te kondigen. Ze hebben daarvoor zelfs een blogcategorie: https://aws.amazon.com/blogs/aws/catego ... reduction/
Eh, correct me if I'm wrong, maar...Stroper schreef:Als je eerst 10 klanten hebt die elk 1GB verbruiken waarvoor je € 10/per GB moet betalen dan zit je aan € 100
als je na een paar jaar met 100 klanten zit die elk 5GB verbruiken. Als je leverancier nu zijn prijzen halveert zit nog altijd aan € 250.
Feit is dat Netflix er klanten bijkrijgt en dat de gemiddelde klant meer verbruikt.
Nogmaals: wat niet expliciet verboden is, is toegelaten. Ik zie echt je probleem niet waarom je hier zo hard van leer voor tegen wil gaan.r2504 schreef:Grappig... alles om ons gedrag toch maar goed te praten.heist_175 schreef:De goede verstaander maakt daarvan dat het gewoon aanvaard is.
Die berekening loopt inderdaad een beetje mankITnetadmin schreef:Eh, correct me if I'm wrong, maar...Stroper schreef:Als je eerst 10 klanten hebt die elk 1GB verbruiken waarvoor je € 10/per GB moet betalen dan zit je aan € 100
als je na een paar jaar met 100 klanten zit die elk 5GB verbruiken. Als je leverancier nu zijn prijzen halveert zit nog altijd aan € 250.
Feit is dat Netflix er klanten bijkrijgt en dat de gemiddelde klant meer verbruikt.
10 klanten x 1GB x 10€/GB = 100€ (ofte 10€/klant)
100 klanten x 5GB x 10€/GB = 5000€ (ofte 50€/klant); gedeeld door 2 is nog altijd 2500€
[Post made via mobile device ]
Ja, dat kan kloppen. Bij Proximus hebben ze er zeker al eentje staan. Als je een traceroute doet naar hun bru server, zie je dat die gehost is bij Skynet. Hoe ze het uiteindelijk doen, zal mij als consument worst wezen. Als het de prijs drukt, waarom niet hé.raf1 schreef:Bandbreedte is niet de grote kost bij Netflix. Ze hebben het slim aangepakt door overal ter wereld hun eigen OpenConnect-servers vlakbij hun klanten te plaatsen in de bestaande infrastructuur van ISP's. In de daluren, wanneer bandbreedte bijna niets kost, laden ze die OpenConnect-servers vol met de nieuwe releases. Daarna zit alle content al binnen het netwerk van de ISP en kost bandbreedte helemaal niet
Dat is ook de reden waarom de reguliere markt zoveel bang heeft voor Netflix. Budgetten voor Vlaamse topseries zijn behoorlijk mager als je dat vergelijkt met de producties van Netflix. Laat ons eerlijk zijn, ondanks dat ze er met miljoenen kunnen gooien zijn ook niet alle series van topkwaliteit. Marco Polo vond ik bvb wel vermakelijk maar ze wilden het vergelijken met Game Of Thrones maar in de verste verte kan het daar toch niet aan tippen. Waarmee ik wil zeggen dat je geen miljoenen in veelvoud nodig hebt om een goede serie te kunnen maken.Heronic schreef:Goede producties kosten geld. Zeker in tijden van crisis waar de industrie enorme bedragen aan zich voorbij ziet gaan door al die illegale downloads enzo.
Netflix Brian
Hey, my name is Brian! Who do I have the pleasure of chatting with today?
You
Hi, My name is Raf and I received an e-mail about the new price policy for Belgium/europe
I want to know the reason why I have to pay more next year.
Netflix Brian
Hey! Well I'm glad you chatted in Raf. I'd be happy to go through the price change with you.
Netflix Brian
So, let me do some digging around to see if there is an official reasonings to the change. We'll get this figured out.
You
Ok, thank you.
Netflix Brian
Not a problem at all. I was able to find some news on it. Basically its just to help us out in being able to get newer and better titles available for these regions.
Netflix Brian
We have to purchase the rights to each show for each region that we show it in and with shows in higher demand it can be pretty difficult.
Netflix Brian
The good news is that you are on that price guarantee for a year and when your price does increase it will only be to 9.99
You
Some people here in Belgium think it is because of Euro/dollar exchange rate and costs to Amazon eg and content delivery.
You
And, no, it is not good news I have to pay more next year ...
You
But if it is for more and better content, I am willing to pay for it
Netflix Brian
Y'know, honestly that could probably be a part of it. I know that we've got the same thing going on in the US as of a little bit ago and it has definitely helped us get some better content.
Netflix Brian
And the reasons they gave us are for their content and so I'm going to hold them to that!
Netflix Brian
You
Thank you for your answer. Maybe Netflix could communicate a little bit better when there are changes in price. It would give people a reason.
Netflix Brian
Absolutely. i think that would be great if they even just threw that one sentence in the explanation
You
Me too. Thank you again. You answered my question
Netflix Brian
Sounds great! Thanks for chatting in man! Have a great one!
En hoe huurde je die films? Was dat op DVD of vroeg je films op via de digitale TV platform van Telenet of Belgacom/Proximus?Yarisken schreef:Vroeger, ik spreek over een jaar of 8 - 9 geleden ( nog geen kinderen, zalig leven dus ...) gingen mijn vrouw en ik wekelijks wel 2 a 3 keer per week een film huren aan pakt 3 euro per film.
Pak dan nog 2 films per week aan 3 euro da's 6 euro per week en 24 euro per maand.
Nu betaal ik 12 euro voor netflix en deel dat nog met 2 personen. Ik kan dat nog altijd niet anders als "goedkoop" vinden als ik al die content bekijk die ik kan zien.
Op zich is dat niet zo heel relevant wanneer het een service of dienst betreft die volop blijft groeien. Amazon heeft ook heel lang verlies gedraaid, maar draait wel 20+ miljard USD omzet.proximusboyke schreef:en nog maken ze verlies, de vraag is hoelang zal dit blijven duren.
De motor van de populaire streamingdienst Netflix sputtert, met tegenvallende resultaten in de afgelopen maanden. Gebruikers morren over het magere filmaanbod en nemen steeds vaker een abonnement voor een paar maanden. ‘Het momentum om een echt substituut voor kabel-tv te worden, is voorbij.’
Journaliste Goele De Cort kan dus niet tellen.het Amerikaanse kijkerspubliek, waar nu goed 4,3 miljoen gebruikers zijn.