download heel traag of stopt als scherm uitgaat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
droom ik of niet, maar ik heb al een tijd een vermoeden dat wanneer mijn imac scherm op zwart gaat (schermbeveiliging) dat dan ook mijn downloasd zo goed als stilvalt bij utorrent of een andere torrentdownloader. aan de andere kant wil ik niet dat het scherm onnodig aanstaat wanneer ik er toch niet voorzit. Hoe lossen jullie dat op?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Via wifi? Zou wel goed een of ander powersave kunnen zijn van de wifi.
Gebruik anders cafeïne (app) om je mac tijdelijk niet in slaap te laten vallen. Desnoods dim je het scherm zelf met de knoppen.
Gebruik anders cafeïne (app) om je mac tijdelijk niet in slaap te laten vallen. Desnoods dim je het scherm zelf met de knoppen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Kijk eens naar de instellingen bij 'System Preferences' -> 'Energy'. Het zou kunnen dat je Mac ook effectief onmiddellijk in slaapstand gaat wanneer het scherm uitgaat. Zet de slider bij 'Computer sleep' dus zeker verder dan die bij 'Display sleep'.
Maar dan nog vind ik het vreemd, want een (torrent)download zorgt er normaal voor dat je Mac niet in slaapstand gaat. Misschien ook een in de instellingen van je programma kijken? Via Safari en Transmission blijft hij bij mij in ieder geval 'wakker', ook wanneer ik het scherm uitschakel.
PS: wanneer je de helderheid helemaal omlaag zet blijft je scherm zelf wel aanstaan. Om het scherm uit te schakelen (maar je computer niet in sleep te zetten) kan je de shortcut ctrl+shift+[powerbutton] gebruiken. Als je een klavier hebt met numeriek gedeelte werkt dit ook met de eject-knop ipv de power-knop.
Maar dan nog vind ik het vreemd, want een (torrent)download zorgt er normaal voor dat je Mac niet in slaapstand gaat. Misschien ook een in de instellingen van je programma kijken? Via Safari en Transmission blijft hij bij mij in ieder geval 'wakker', ook wanneer ik het scherm uitschakel.
PS: wanneer je de helderheid helemaal omlaag zet blijft je scherm zelf wel aanstaan. Om het scherm uit te schakelen (maar je computer niet in sleep te zetten) kan je de shortcut ctrl+shift+[powerbutton] gebruiken. Als je een klavier hebt met numeriek gedeelte werkt dit ook met de eject-knop ipv de power-knop.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Een voorbeeld. Scherm aan en de download zit rond de 4 a 5 MB/s. Ik kijk wat de resterende tijd is. Als tijd verstreken is en terug aan de imac kom stel ik vast dat het bestand nog steeds niet 100% binnen is en merk dat de snelheid gezakt is tot amper 10kb/s. Na een minuutje of iets meer zit de download terug in de MB/s
Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Volg uw downloads een op via een app op uw smartphone of tablets.
Op windows pc kan dit soms voorkomen als de wireless adapter of netwerkkaart mag uitgeschakeld worden om stroom te besparen.
Ik weet niet of deze optie op mac bestaat en / of aanpasbaar is.
Op windows pc kan dit soms voorkomen als de wireless adapter of netwerkkaart mag uitgeschakeld worden om stroom te besparen.
Ik weet niet of deze optie op mac bestaat en / of aanpasbaar is.