FritzBox 7360/7490/3490/7430 Vectoring approved
-
- Starter Plus
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 30 aug 2007, 16:19
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 1 keer
Op de overview pagina zegt hij :
1 telephone number enabled: 0349419xx
(die xx heb ik er ingestoken)
Is dit dan het nr? Ik heb nl geen Belgacom en ik heb ook geen telefoontoestel :/
1 telephone number enabled: 0349419xx
(die xx heb ik er ingestoken)
Is dit dan het nr? Ik heb nl geen Belgacom en ik heb ook geen telefoontoestel :/
-
- Plus Member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
Je kan dit altijd eens proberen, kan absoluut geen kwaad. De lijnstest zal je wel zeggen of dit een geldig nummer is of niet.
Mocht uit de TBF blijken dat dit niet je lijnnummer is, kan je altijd eens vragen bij Dommel, of hier op het forum in de dommel rubriek eens vragen of er dommel klanten zijn die weten waar op hun online klantenpagina's je eventueel je lijnnummer kan vinden (ben zelf geen klant, ook niet geweest, kan je daar dus niet verder mee helpen).
Mocht uit de TBF blijken dat dit niet je lijnnummer is, kan je altijd eens vragen bij Dommel, of hier op het forum in de dommel rubriek eens vragen of er dommel klanten zijn die weten waar op hun online klantenpagina's je eventueel je lijnnummer kan vinden (ben zelf geen klant, ook niet geweest, kan je daar dus niet verder mee helpen).
-
- Starter Plus
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 30 aug 2007, 16:19
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 1 keer
Ok bedankt allemaal
Ik heb net al even naar die 0800 gebeld, maar om dit te doen moet je ook de stroom van de fritzbox tijdelijk uit trekken.
Aangezien ik nu op mijn werk ben en Teamviewer dit nog niet ondersteund zal ik het later moeten proberen... :/
Ik heb net al even naar die 0800 gebeld, maar om dit te doen moet je ook de stroom van de fritzbox tijdelijk uit trekken.
Aangezien ik nu op mijn werk ben en Teamviewer dit nog niet ondersteund zal ik het later moeten proberen... :/
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Niks van aantrekken. Als de TBF gelukt is (correct lijn nummer) zal je FritzBox automatisch reconnecten.Mastakilla schreef: Ik heb net al even naar die 0800 gebeld, maar om dit te doen moet je ook de stroom van de fritzbox tijdelijk uit trekken.
Kijk eens in de logs bij thuiskomst.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 30 aug 2007, 16:19
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 1 keer
ik heb de test 40 minuten geleden gedaan...
hij zegt nog steeds 30/10mbit en
DSL active since:
4 days, 17 hours, 38 minutes
VDSL2
Het lijkt er dus op dat de FritzBox niet automatisch gereconnect is
edit: ook de stroom uit trekken en na 5 min terug insteken heeft niet geholpen...
hij zegt nog steeds 30/10mbit en
DSL active since:
4 days, 17 hours, 38 minutes
VDSL2
Het lijkt er dus op dat de FritzBox niet automatisch gereconnect is
edit: ook de stroom uit trekken en na 5 min terug insteken heeft niet geholpen...
-
- Plus Member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
Wordt het telefoonnummer door de automatische test herkend? Want als de verbinding niet automatisch opnieuw opgebouwd wordt, lijkt het er op dat je niet met het correcte lijnnummer bezig bent. Best toch eens ticketje bij dommel maken om je lijnnummer te vragen. Dat kan ook later altijd nog eens van pas komen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 30 aug 2007, 16:19
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 1 keer
De test klaagde iig niet over het telefoonnummer dat ik ingaf.
Heb net nog eens geprobeerd het "circuitidentificatienummer" in te vullen (12 cijfers, begint met 10), maar dan zegt ie dat het telefoonnummer niet correct is.
Heb net nog eens geprobeerd het "circuitidentificatienummer" in te vullen (12 cijfers, begint met 10), maar dan zegt ie dat het telefoonnummer niet correct is.
-
- Starter Plus
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 30 aug 2007, 16:19
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 1 keer
Het antwoord van Dommel op mijn ticket waarin ik alles nogmaals heb uitgelegd :
beste
connection data:
received on: 2015-08-21 13:34:16Z
speed up: 10064 kbps
speed down: 30063 kbps
snr margin up: 16 db
snr margin down: 30 db
attenuation up: 6 db
attenuation down: 6 db
modulation type: VDSL
seconds in sync: 17943 secs
MVG
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dan heb je het verkeerde nummer gebruikt.Mastakilla schreef:Het lijkt er dus op dat de FritzBox niet automatisch gereconnect is
edit: ook de stroom uit trekken en na 5 min terug insteken heeft niet geholpen...
Zoals reeds gezegd: stroom uit trekken en na 5 min terug insteken moet je vooral NIET doen !!
Het nummer dat je nodig hebt ziet eruit als een telefoonnummer, dus 9 cijfers, beginnend met 0.Mastakilla schreef:De test klaagde iig niet over het telefoonnummer dat ik ingaf.
Heb net nog eens geprobeerd het "circuitidentificatienummer" in te vullen (12 cijfers, begint met 10), maar dan zegt ie dat het telefoonnummer niet correct is.
- - indien je een Belgacom vaste lijn hebt, is dat het telefoonnummer.
- indien je internet hebt zonder vaste lijn, is dit een fictief telefoonnummer dat Proximus heeft toegekend aan jouw lijn.
Indien je geen analoog toestel hebt, kan je ook de telefoonuitgang van de splitter verbinden met de FritzBox (net alsof je een analoge lijn zou aansluiten) en het nummer 1924 bellen via de FritzBox (bel dan *10# 1924 om het gesprek te forceren naar de vaste lijn)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Vraagje, kan men met een Fritz!box 7360 je DSL lijnwaarden uitlezen indien deze in brindge achter een BBox3 (T) zit ?
Ik zal dus op de 7360 waarschijnlijk ook de Proximus PPPoE login en paswoord moeten opgeven en op de BBox3 niks wijzigen.
Ik zal dus op de 7360 waarschijnlijk ook de Proximus PPPoE login en paswoord moeten opgeven en op de BBox3 niks wijzigen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Premium Member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
nope, aangezien de DSL lijnwaarden alleen in de bbox gekend zijn. De PHY-laag wordt in de bbox getermineerd, dus de FB heeft zelf geen DSL lijnwaarden, want die hangt via ethernet aan het internet.lacer schreef:Vraagje, kan men met een Fritz!box 7360 je DSL lijnwaarden uitlezen indien deze in brindge achter een BBox3 (T) zit ?
-
- Plus Member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Deze waarden heb ik met een fb 7360, zeer tevreden, maar ik neem aan dat dlm hier nog iets gaat aan doen?
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 50000 6064
Min. DSLAM throughput kbit/s 14568 640
Attainable data rate kbit/s 94489 21122
Current throughput kbit/s 49997 6063
Seamless rate adaptation off off
Latency fast 4 ms
Impulse Noise Protection 32 2
G.INP on off
Signal-to-noise ratio dB 19 17
Bitswap on on
Line attenuation dB 17 24
Profile 17a
G.Vector full full
Carrier record B43 B43
[ Post made via mobile device ]
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 50000 6064
Min. DSLAM throughput kbit/s 14568 640
Attainable data rate kbit/s 94489 21122
Current throughput kbit/s 49997 6063
Seamless rate adaptation off off
Latency fast 4 ms
Impulse Noise Protection 32 2
G.INP on off
Signal-to-noise ratio dB 19 17
Bitswap on on
Line attenuation dB 17 24
Profile 17a
G.Vector full full
Carrier record B43 B43
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter Plus
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 30 aug 2007, 16:19
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 1 keer
Net nog even terug naar Dommel gebeld en uitgelegd dat ik geen snelheids-test / bevestiging wou, maar een snellere lijnHet nummer dat je nodig hebt ziet eruit als een telefoonnummer, dus 9 cijfers, beginnend met 0.Dit nummer kan je te weten komen, door een analoog toestel aan te sluiten op de binnenkomende lijn, en naar het nummer 1924 te bellen.
- - indien je een Belgacom vaste lijn hebt, is dat het telefoonnummer.
- indien je internet hebt zonder vaste lijn, is dit een fictief telefoonnummer dat Proximus heeft toegekend aan jouw lijn.
Indien je geen analoog toestel hebt, kan je ook de telefoonuitgang van de splitter verbinden met de FritzBox (net alsof je een analoge lijn zou aansluiten) en het nummer 1924 bellen via de FritzBox (bel dan *10# 1924 om het gesprek te forceren naar de vaste lijn)
Ze gingen het doorgeven aan de technische dienst, dus ik dacht weeral voor niets gebeld te hebben...
Maar net toen ik jou truuk met te doen alsof mijn fritzbox een analoog toestel is, wou toepassen, merkte ik dat ie eindelijk op 70/10 staat!!
Speedtest.net komt wel maar aan 37/8, maar soit, ik ben blij
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dommel heeft gewoon met jouw lijnnummer een TBF gelanceerd
Ik zou toch proberen om dat lijnnummer te weten te komen, het kan je later nog van pas komen.
Ik zou toch proberen om dat lijnnummer te weten te komen, het kan je later nog van pas komen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Voor de 7490 is de 6.30 firmware beschikbaar, alhoewel nog niet in de "belgium" map.
Nog eventjes wachten dus. Hopelijk lost het ook mijn problemen met mijn 3490 op.
Nog eventjes wachten dus. Hopelijk lost het ook mijn problemen met mijn 3490 op.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Sinds vanmorgen heeft ook de 3490 een firmware update ! Let echter op dat je (nog) niet update aangezien de update nog niet approved is door Proximus en je dus op een tragere snelheid terugvalt.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Vandaag merkte ik dat ik sinds eerder deze week sync op 40/6Mbit:
Moet ik hiermee naar de provider of zelf in huis gaan zoeken naar een oorzaak ? Hier is in huis niets veranderd de laatste week.
Ik zie dat in de twee grafieken dat de onderste grafiek zowat alles 3 Bits lager ligt.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 10 mei 2014, 09:27
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 1 keer
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 50000 6064
Min. DSLAM throughput kbit/s 14568 640
Attainable data rate kbit/s 98389 25714
Current throughput kbit/s 49997 6063
Seamless rate adaptation off off
Latency fast 4 ms
Impulse Noise Protection 32 2
G.INP on off
Signal-to-noise ratio dB 21 20
Bitswap on on
Line attenuation dB 17 19
Profile 17a
G.Vector full full
Carrier record A43 A43
Zit hier nog een verhoging naar 70/10 in met deze waardes?
Max. DSLAM throughput kbit/s 50000 6064
Min. DSLAM throughput kbit/s 14568 640
Attainable data rate kbit/s 98389 25714
Current throughput kbit/s 49997 6063
Seamless rate adaptation off off
Latency fast 4 ms
Impulse Noise Protection 32 2
G.INP on off
Signal-to-noise ratio dB 21 20
Bitswap on on
Line attenuation dB 17 19
Profile 17a
G.Vector full full
Carrier record A43 A43
Zit hier nog een verhoging naar 70/10 in met deze waardes?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien wel 85/10?
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Dag Phuncz,Phuncz schreef:Voor de 7490 is de 6.30 firmware beschikbaar, alhoewel nog niet in de "belgium" map.
Nog eventjes wachten dus. Hopelijk lost het ook mijn problemen met mijn 3490 op.
Hier ook wat problemen met een 3490, webinterface die heel traag wordt en af een toe een (blijkbare) reboot.
Lijkt me wel allemaal oplossen met een firmware update, hopelijk is binnenkort de 6.30 door Proximus approved.
Greetz
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Momenteel test ik op instructies van de provider de 3490 in router-mode en de Sagem WebF@st in bridge-mode (als modem), hierdoor zijn de restarts gestopt én de niet-werkende web-interface na een tijdje. Frustrerend want ik had de FritzBox juist gekocht omdat die Sagem niet alle nieuwe voorzieningen ondersteund.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Bedankt voor de reactie. Ik ben al echt aan het twijfelen om toch niet te upraden naar 6.30 aangezien ik toch niet op vectoring zit ; ga nog een paar dagen wachten tot mijn ticket voor dalende Snr verder bekeken is.
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Die Fritzbox 3490 reboot exact elke 11 uur, op vaste tijdstippen om 05 minuten na het uur !
Misschien heeft dat iets te maken met het feit dat mijn lijn in repair staat en dat TR069 opstaat (kan dat blijkbaar ook niet afzetten).
Toen ik een TBF deed de eerste keer denk ik zelfs dat de Fritz naar factory default ging.
Misschien heeft dat iets te maken met het feit dat mijn lijn in repair staat en dat TR069 opstaat (kan dat blijkbaar ook niet afzetten).
Toen ik een TBF deed de eerste keer denk ik zelfs dat de Fritz naar factory default ging.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Bij mijn 3490 is het 10u en 34 minuten meestal, maar dat is dus niet altijd, 2 tot 3 keer per dag.
Bij my.edpnet.be heb ik de connection log bekeken, hier was me dit ook opgevallen dat er een patroon in lijkt te zitten.
Bij my.edpnet.be heb ik de connection log bekeken, hier was me dit ook opgevallen dat er een patroon in lijkt te zitten.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zou hier niet op rekenen!billeman schreef: Lijkt me wel allemaal oplossen met een firmware update, hopelijk is binnenkort de 6.30 door Proximus approved.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ondertussen zit ik weer op de FB 3490 als modem-router en tot alle verbazing is ie al sinds vrijdag stabiel en blijft de web-interface werken ! Wel heb ik moeilijkheden gehad dat ie de provider login niet van de eerste keer pakte (al tweemaal gemerkt) maar zolang het stabiel is mag ik nie klagen !Phuncz schreef:Momenteel test ik op instructies van de provider de 3490 in router-mode en de Sagem WebF@st in bridge-mode (als modem), hierdoor zijn de restarts gestopt én de niet-werkende web-interface na een tijdje. Frustrerend want ik had de FritzBox juist gekocht omdat die Sagem niet alle nieuwe voorzieningen ondersteund.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:30
- Locatie: Beringen
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Paar dagen geleden maar een Fritzbox 7490 aangeschaft ter vervanging van de 7390 (die had ik achter de bbox3 staan), zoals gewoonlijk alles werkt perfect.
alleen hopelijk dat ze hier rap vectoring activeren, ik ben er klaar voor
die central exchange errors zijn er 21 na 50 uur connectie, volgens mij niet iets om me zorgen over te maken.
alleen hopelijk dat ze hier rap vectoring activeren, ik ben er klaar voor
die central exchange errors zijn er 21 na 50 uur connectie, volgens mij niet iets om me zorgen over te maken.
Internet = EDPnet 100/35Mbps
GSM = YouFone 15GB
TV = TVV + Netflix + Disney+ + Streamz + Prime Video
Netwerk = Mikrotik
GSM = YouFone 15GB
TV = TVV + Netflix + Disney+ + Streamz + Prime Video
Netwerk = Mikrotik
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Inderdaad niets om je zorgen over te maken (zolang het er geen duizenden zijn).B3NJAMIN schreef:die central exchange errors zijn er 21 na 50 uur connectie, volgens mij niet iets om me zorgen over te maken
Die line attenuation van 0dB is wel een onmogelijk resultaat.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Euuh de zoekfunctie een een beetje goede wil...michelk schreef:Is er hier iemand op de forum die me kan uitleggen hoe ik de 7490 moet instellen zodat hij de BBOX 3 vervangt ?
Hoe zit het met je decoders, telefoons,... een beetje meer detail is echt wel het minimum hoor
Verder zit er een mooie wizard ingebakken die je al een hele eind op weg helpt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter Plus
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03 apr 2014, 11:52
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zou enkel moeten weten hoe ik BBOX 3 kan uitschakelen zodat alles verloopt over de Fritzbox.
Ik weet niet hoe dat je poort 3 en 4 in bridge kan zetten.
Dat is het enigste waar ik op dit moment een antwoord naar zoek.
Ik heb al gezocht via verschillende search engines.
Maar ik heb geen kant en klare info gevonden.
Ik weet niet hoe dat je poort 3 en 4 in bridge kan zetten.
Dat is het enigste waar ik op dit moment een antwoord naar zoek.
Ik heb al gezocht via verschillende search engines.
Maar ik heb geen kant en klare info gevonden.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kort, beknopt uit het hoofd:
fritzbox factory reset en opstarten
Bij de eerste opstart krijg je een wizard die vraagt naar Taal, land en Annex. Kies een taal, kies Belgium, en kies Annex B.
Fritzbox start nu opnieuw op, met de instellingen voor Belgie, eventueel met een wizzard om een en ander in te stellen. Onderbreek de wizzard.
Nu krijg je het Hoofdmenu. Stel de Advanced (of Expert) View in.
Ga nu naar Interent > Account information, waar je een Provider drop-down lijst ziet. Kies "Belgacom + TV"
Vul je accounts gegevens in (fx123456@PROXIMUS) en paswoord.
Verder moet je niets instellen.
De optie "belgacom + TV" zorgt ervoor dat internet via Dsl gekozen wordt, de correcte VLANs aangemaakt worden (Vlan 10, Vlan 30), internet krijgt op lan 1 en lan 2, en TV op lan3 en lan4 (bridged)
[ Post made via mobile device ]
fritzbox factory reset en opstarten
Bij de eerste opstart krijg je een wizard die vraagt naar Taal, land en Annex. Kies een taal, kies Belgium, en kies Annex B.
Fritzbox start nu opnieuw op, met de instellingen voor Belgie, eventueel met een wizzard om een en ander in te stellen. Onderbreek de wizzard.
Nu krijg je het Hoofdmenu. Stel de Advanced (of Expert) View in.
Ga nu naar Interent > Account information, waar je een Provider drop-down lijst ziet. Kies "Belgacom + TV"
Vul je accounts gegevens in (fx123456@PROXIMUS) en paswoord.
Verder moet je niets instellen.
De optie "belgacom + TV" zorgt ervoor dat internet via Dsl gekozen wordt, de correcte VLANs aangemaakt worden (Vlan 10, Vlan 30), internet krijgt op lan 1 en lan 2, en TV op lan3 en lan4 (bridged)
[ Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Vanaf vandaag 100/20 (na een 0800 2424 22424 lijntest)
Upload SNR gezakt naar 7 dB (als dat maar goed afloopt )
INP Upload van 3 naar 42 (= vectoring UP)
Op het spectrum is niet veel te zien: alleen de groene velden (upload) zijn groter geworden
Upload SNR gezakt naar 7 dB (als dat maar goed afloopt )
INP Upload van 3 naar 42 (= vectoring UP)
Op het spectrum is niet veel te zien: alleen de groene velden (upload) zijn groter geworden
Laatst gewijzigd door philippe_d 09 dec 2015, 23:12, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: lijntest nummer gecorrigeerd
Reden: lijntest nummer gecorrigeerd
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Leuk, binnenkort nog eens mijn FB 7360 aansluiten als modem
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Naar aanleiding van Philippe_d maar de gok genomen en de 0800 test gelanceerd het was heel lang geleden en voila:
99999/20000
Nu nog hopen dat de abonnementen aangepast worden.
99999/20000
Nu nog hopen dat de abonnementen aangepast worden.
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Verbaasd dat jullie zo snel naar 100 Mbps gaan. Ik dacht dat daar toch een aantal dagen/weken over ging om van 70 > 85 > 100 te gaan via DLM na een lijntest?
Heb hier ook de lijntest een uurtje geleden gestart om te proberen, ik stond toch al sedert een maandje terug op 70/10. Internet is echter nog niet uitgevallen.
Heb hier ook de lijntest een uurtje geleden gestart om te proberen, ik stond toch al sedert een maandje terug op 70/10. Internet is echter nog niet uitgevallen.
Correcte nummer is trouwens 0800 22 424 voor zij die het ook willen proberen.philippe_d schreef:Vanaf vandaag 100/20 (na een 0800 2424 lijntest)