O&O brengt gratis tool uit voor beheer privacy Win10.
Nl. O&O ShutUp10
http://www.oo-software.com/en/shutup10
Bron: http://tweakers.net/downloads/35279/o-e ... 01337.html
O&O brengt gratis tool uit voor beheer privacy Win10.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik blijf bij het citaat van een ITer dat ik ooit gelezen heb en de moderne evolutie duidelijk beschrijft:
"With every new windows iteration, [we] need more and more third party software to regain previously existing functionality."
Of nog: als MS denkt dat privacy gevoelige users, vooral bedrijven, zich gaan laten doen bij dat "constantly phoning home" gedoe (met oa paswoorden en andere miserie), dan zijn ze grondig verkeerd.
[ Post made via mobile device ]
"With every new windows iteration, [we] need more and more third party software to regain previously existing functionality."
Of nog: als MS denkt dat privacy gevoelige users, vooral bedrijven, zich gaan laten doen bij dat "constantly phoning home" gedoe (met oa paswoorden en andere miserie), dan zijn ze grondig verkeerd.
-
- Elite Poster
Als mensen zoveel problemen hebben, gebruik het dan niet, geen Windows 10, geen iPhone, geen Google, geen GSM, geen electronica.
Dat men nu weer roept Windows 10 is weer massa hysterie, is een Apple, Google, Facebook e.d. dan beter op dit gebied ?
Als je Windows installeerd kan je deze opties ook aanpassen, probleem is dat mensen express instellingen gebruiker of volgende klikken zonder iets te lezen.
Leg u er bij neer, privacy zoals vroeger bestaat niet meer en wordt steeds minder. Neemt niet weg dan je aandachtig moet zijn.
Dat men nu weer roept Windows 10 is weer massa hysterie, is een Apple, Google, Facebook e.d. dan beter op dit gebied ?
Als je Windows installeerd kan je deze opties ook aanpassen, probleem is dat mensen express instellingen gebruiker of volgende klikken zonder iets te lezen.
Leg u er bij neer, privacy zoals vroeger bestaat niet meer en wordt steeds minder. Neemt niet weg dan je aandachtig moet zijn.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
Dus omdat zij bepalen dat het kan moet iedereen het maar normaal vinden.
Dacht dat een bedrijf in functie van de klant moest denken en niet andersom
Direct is zien wat dat "gratis" stukje software is want ook dit zal dan wel op één of andere manier zijn geld verdienen...
Moest MS nu gratis windows aanbieden,geen update, dan kan ik nog begrijpen dat je daar iets tegenoverzet maar nu betaal je dubbel!
Direct is zien wat dat "gratis" stukje software is want ook dit zal dan wel op één of andere manier zijn geld verdienen...
Moest MS nu gratis windows aanbieden,geen update, dan kan ik nog begrijpen dat je daar iets tegenoverzet maar nu betaal je dubbel!
-
- Elite Poster
Zelfs als je alles toeschroeft blijft hij contact leggen met MS servers, te pas en te onpas.Abusimbal schreef:Als je Windows installeerd kan je deze opties ook aanpassen, probleem is dat mensen express instellingen gebruiker of volgende klikken zonder iets te lezen.
Er zal dus gaan moeten gefilterd worden. Ns zien hoelang het duurt alvorens iemand alle gecontacteerde IP adressen tracet met wireshark zodat een firewall blockage kan opgezet worden.
Eh, nee. Nooit. "Out of my cold dead hands". En er zullen er nog genoeg van dezelfde mening zijn dat dit soort software snel opmars zal maken. Om te beginnen al om de updates te blokkeren zodat we als *eigenaars* van de pc nog altijd zelf te zeggen hebben wat er op onze toestellen gebeurt.Abusimbal schreef:Leg u er bij neer, privacy zoals vroeger bestaat niet meer en wordt steeds minder. Neemt niet weg dan je aandachtig moet zijn.
Dan betaal ik nog liever iets extra voor mijn windows. Ze konden w8 ook verkopen voor 30euro/stuk.
-
- Elite Poster
Omdat Mercedes bepaald dat men je maar 2 jaar garantie geeft moet iedereen dat maar normaal vinden. Nee, ik vind dat niet normaal, zeker niet met een slogan "The best or nothing" om een voorbeeld te geven. De vraag is wat doe je eraan ? De overheid haalt het meeste geld op bij de werkende mens, normaal ? Wat doe je eraan ?malinwa001 schreef:Dus omdat zij bepalen dat het kan moet iedereen het maar normaal vinden.
Een bedrijf dat winst wil maken denkt in eerste instantie aan zichtzelf. Noem mij een bedrijf die de klant op de eerste plaats zet ?
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
ITnetadmin schreef:Zelfs als je alles toeschroeft blijft hij contact leggen met MS servers, te pas en te onpas.
Er zal dus gaan moeten gefilterd worden. Ns zien hoelang het duurt alvorens iemand alle gecontacteerde IP adressen tracet met wireshark zodat een firewall blockage kan opgezet worden.
Eh, nee. Nooit. "Out of my cold dead hands". En er zullen er nog genoeg van dezelfde mening zijn dat dit soort software snel opmars zal maken. Om te beginnen al om de updates te blokkeren zodat we als *eigenaars* van de pc nog altijd zelf te zeggen hebben wat er op onze toestellen gebeurt.
Dan betaal ik nog liever iets extra voor mijn windows. Ze konden w8 ook verkopen voor 30euro/stuk.
Dat heb je toch ook met andere bedrijven, Apple, Facebook, Google, etc.ITnetadmin schreef:Zelfs als je alles toeschroeft blijft hij contact leggen met MS servers, te pas en te onpas.
Eh, nee. Nooit. "Out of my cold dead hands". En er zullen er nog genoeg van dezelfde mening zijn dat dit soort software snel opmars zal maken. Om te beginnen al om de updates te blokkeren zodat we als *eigenaars* van de pc nog altijd zelf te zeggen hebben wat er op onze toestellen gebeurt.
Dan zijn de providers nog erger in jouw redenering, want omdat je hun apparatuur moet gebruiken, kan je niets bepalen of veranderen. Ben blij dat je nog dingen kan aanpassen in Windows.
Begrijp mij niet verkeerd, ik wil dat ze van mij ook zo weinig mogelijk weten, maar je moet niet naïef zijn. Je gaat akkoord met hun regels als je de software gebruikt (EULA). Dus als je zo hoog van de daken roept, gebruik dan geen windows 10.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Je gaat er wel heel licht over, Abusimbal.
In mijn ogen is de privacywetgeving momenteel volstrekt ontoereikend, en moet die dringend verstrengd worden om aangepast te zijn aan de hedendaagse bedreigingen.
Zaken zoals het ongezien versturen van wachtwoorden zou eenvoudigweg verboden moeten worden, net zoals het hele principe van 'calling home', zélfs indien de gebruiker daar toestemming voor geeft. Het deugt niet, en het is aan de wetgever om iedere burger en ieder bedrijf op dat vlak te beschermen met de strengst denkbare voorschriften.
Een bedrijf zoals Microsoft, maar uiteraard even goed Google, Apple, etc. zouden niet eens EULA's mogen opstellen. Wetgeving zou de rechten en plichten moeten bepalen, zonder dat een commerciële partij de mogelijkheid wordt geboden om daarvan af te wijken - tenminste als het privacyaspecten aankomt.
Opt-out is voor mij in geen enkele omstandigheid voldoende, en zelfs opt-in moet aan banden worden gelegd.
Het adagium is: 'Ik heb an sich weinig tot niets te verbergen, maar alles te beschermen'.
Wat Microsoft doet is dermate schofterig dat er geen woorden voor bestaan.
In mijn ogen is de privacywetgeving momenteel volstrekt ontoereikend, en moet die dringend verstrengd worden om aangepast te zijn aan de hedendaagse bedreigingen.
Zaken zoals het ongezien versturen van wachtwoorden zou eenvoudigweg verboden moeten worden, net zoals het hele principe van 'calling home', zélfs indien de gebruiker daar toestemming voor geeft. Het deugt niet, en het is aan de wetgever om iedere burger en ieder bedrijf op dat vlak te beschermen met de strengst denkbare voorschriften.
Een bedrijf zoals Microsoft, maar uiteraard even goed Google, Apple, etc. zouden niet eens EULA's mogen opstellen. Wetgeving zou de rechten en plichten moeten bepalen, zonder dat een commerciële partij de mogelijkheid wordt geboden om daarvan af te wijken - tenminste als het privacyaspecten aankomt.
Opt-out is voor mij in geen enkele omstandigheid voldoende, en zelfs opt-in moet aan banden worden gelegd.
Het adagium is: 'Ik heb an sich weinig tot niets te verbergen, maar alles te beschermen'.
-
- Elite Poster
Een contract, incl EULA, kan in Belgie niks afdwingen dat de wet tegenspreekt. Ik ben er vrij zeker van dat enkele bepalingen hier tegen de Belgische privacy wet indruisen. En dan is mijn akkoord nietig.
Ik ben er ook redelijk zeker van dat door het parlementair verlof dit probleem kans heeft om geruisloos te verdwijnen tegen de tijd dat alles hier weer op kruissnelheid draait.
Wat Apple betreft, ik weiger icloud te gebruiken. Verder vertrouw ik ze tegenwoordig bijna meer dan MS op dit vlak, want ze maken genoeg geld aan ons dat datadiefstal al iets minder loont.
Fb, google, en consoorten, houden we hier zoveel mogelijk in bedwang met goeie javascript- en cookieblockers, onder andere.
Maar een volledige OS die je data gaat stelen, dat is toch wel een serieuze stap ineens voor windows.
Ik gebruik al zo weinig mogelijk MS software, liever ander spul, maar als ik de OS ook al als vijandig ga moeten beschouwen is het ver gekomen.
Ik ben er ook redelijk zeker van dat door het parlementair verlof dit probleem kans heeft om geruisloos te verdwijnen tegen de tijd dat alles hier weer op kruissnelheid draait.
Wat Apple betreft, ik weiger icloud te gebruiken. Verder vertrouw ik ze tegenwoordig bijna meer dan MS op dit vlak, want ze maken genoeg geld aan ons dat datadiefstal al iets minder loont.
Fb, google, en consoorten, houden we hier zoveel mogelijk in bedwang met goeie javascript- en cookieblockers, onder andere.
Maar een volledige OS die je data gaat stelen, dat is toch wel een serieuze stap ineens voor windows.
Ik gebruik al zo weinig mogelijk MS software, liever ander spul, maar als ik de OS ook al als vijandig ga moeten beschouwen is het ver gekomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Yeah right.. no.johann schreef:Het deugt niet, en het is aan de wetgever om iedere burger en ieder bedrijf op dat vlak te beschermen met de strengst denkbare voorschriften.
Het is inderdaad niet netjes dat dit soort dingen gebeuren, maar zo lang jij akkoord gaat met hun EULA is er echt geen probleem. Wil je je niet neerleggen bij die EULA? Gebruik het product dan niet. Linuxdistro's genoeg.
Nogal veel mensen blijken het idee te hebben dat bedrijven liefdadigheidsinstellingen zijn, think again. Vroeger betaalde je enkele honderden euro voor een Windowslicentie, nu krijg je die praktisch gratis maar betaal je met je gegevens. Ik verdedig het niet, maar de trend is echt niet meer tegen te gaan hoor. Idem Facebook, gratis mail, ...
-
- Elite Poster
Je hebt volledig gelijk, er moeten regels komen. Waarschijnlijk EU regels, alleen ben ik bang dat de bedrijven lobby weer gaat zorgen dat de regels weer niet te streng gaan zijn.johann schreef:Je gaat er wel heel licht over, Abusimbal.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit is inderdaad pure massa hysterie op basis van het initiele statement in de beta versies dat "debug" informatie werd verzonden.Abusimbal schreef:Dat men nu weer roept Windows 10 is weer massa hysterie
Dankzij wonderbaarlijke journalistiek doet nu iedereen alsof gans je PC dagelijks naar Microsoft wordt verzonden
Dat we ondertussen al 37 andere toestellen in huis hebben die identiek (of erger ?) doen vergeten we dan maar even.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik zie niet in waarom er nu moord & brand geschreeuwd moet worden over Win10?
Google analytics, Facebook en allerlei andere trackers, is dat beter?
Dat is een veel grovere inbreuk op privacy dan Win10.
Google analytics, Facebook en allerlei andere trackers, is dat beter?
Dat is een veel grovere inbreuk op privacy dan Win10.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Correct, overigens verplicht u ook niemand windows 10 te gebruiken, als het u niet aanstaat gebruik dan linux of mac osx, en het valt aan te passen dus ik zie het probleem niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik zie hier rare argumenten... Mijn buurman slaat zijn vrouw wekelijks af maar je moet geen moord en brand schreeuwen want de andere buur doet dat dagelijks.. dan is het in orde natuurlijk
W10 geven ze gratis weg dus moet je daar maar mee akkoord zijn. Nee dus. Dat ze dan een betalende versie maken zonder deze onzin. Je hebt dan de keuze.
Kies dan voor linux/mac... OK maar sommige software heeft nu eenmaal geen tegenhanger waardoor de keuze weg valt.
Misschien dat de politici zich hier toch eens moeten mee bezighouden (nadat ze de mayonaise wet gestemd hebben natuurlijk ) Op Europees niveau moet er ook eindelijk een paal en perk gesteld worden aan deze steeds verder gaande spionage (want dat is het uiteindelijk).
W10 geven ze gratis weg dus moet je daar maar mee akkoord zijn. Nee dus. Dat ze dan een betalende versie maken zonder deze onzin. Je hebt dan de keuze.
Kies dan voor linux/mac... OK maar sommige software heeft nu eenmaal geen tegenhanger waardoor de keuze weg valt.
Misschien dat de politici zich hier toch eens moeten mee bezighouden (nadat ze de mayonaise wet gestemd hebben natuurlijk ) Op Europees niveau moet er ook eindelijk een paal en perk gesteld worden aan deze steeds verder gaande spionage (want dat is het uiteindelijk).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Premium Member
Ik snap het probleem niet, je kan het zeker wel afzetten, als je windows installeert.
En welke software heeft geen tegenhanger in linux of mac os dan, games zul je bedoelen?
Tegelijk vinden we het niet erg dat alle game studios uw accounts bijhouden, hoe vaak ge speelt, wat ge speelt, waar, wat uur en noemt maar op lol.
Het is alles of niets, en ja op Europa moet je vooral rekenen ja
En welke software heeft geen tegenhanger in linux of mac os dan, games zul je bedoelen?
Tegelijk vinden we het niet erg dat alle game studios uw accounts bijhouden, hoe vaak ge speelt, wat ge speelt, waar, wat uur en noemt maar op lol.
Het is alles of niets, en ja op Europa moet je vooral rekenen ja
-
- Elite Poster
Nog even iets melden wat iedereen over het hoofd ziet.
Windows 10 is gratis als je upgrade het eerste jaar, in andere gevallen is het te betalen.
Windows 10 is gratis als je upgrade het eerste jaar, in andere gevallen is het te betalen.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat doen ze dus niet, en er is niets of niemand die hen dat kan verplichten. Commerciële keuze van hun kant waar je je dan toch zal bij moeten neerleggen.on4bam schreef:W10 geven ze gratis weg dus moet je daar maar mee akkoord zijn. Nee dus. Dat ze dan een betalende versie maken zonder deze onzin. Je hebt dan de keuze.
Dan zit er niets anders op dan je neer te leggen bij de regels die MS opstelt.on4bam schreef:Kies dan voor linux/mac... OK maar sommige software heeft nu eenmaal geen tegenhanger waardoor de keuze weg valt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat bedoel ik dus, je HEBT geen keuze (in veel gevallen).butskristof schreef:Dan zit er niets anders op dan je neer te leggen bij de regels die MS opstelt.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Contacteer:
En waarom zou iemand MS moeten verplichten om dat wel te doen? Zij bieden hun product aan, en jij beslist zelf of je akkoord gaat met de gebruiksvoorwaarden die zij erbij stellen. Wil je dat niet, gebruik je het product gewoon niet. Alternatieven genoeg.
-
- Premium Member
Zo simpel werkt het niet, als een bedrijf iets op de markt brengt moet het voldoen aan de daar geldende wetgeving.
Vermits er nu nog geen wetgeving rond privacy is in Europa en die er ook niet rap zal aankomen volgens mij, doet Microsoft wat ze willen en alle andere bedrijven zoals Google en Facebook ook.
Dan heb je enkel het recht te accepteren ofwel een alternatief te gebruiken.
Ik ben ook wel voostander dat ze dit doen maar er zijn veel belangrijkere andere issues die prioriteit hebben, bv het vluchtelingenprobleem.
Vermits er nu nog geen wetgeving rond privacy is in Europa en die er ook niet rap zal aankomen volgens mij, doet Microsoft wat ze willen en alle andere bedrijven zoals Google en Facebook ook.
Dan heb je enkel het recht te accepteren ofwel een alternatief te gebruiken.
Ik ben ook wel voostander dat ze dit doen maar er zijn veel belangrijkere andere issues die prioriteit hebben, bv het vluchtelingenprobleem.
-
- Elite Poster
Geen wetgeving rond privacy in Europa? Ik denk dat de nationale wetgevingen van de Europese landen zoiezo al stricter zijn dan die van de US.
De vluchtelingenproblematiek is een volledig andere issue, die door andere commisies en ministers aangepakt wordt; ze kunnen daar nog wel iets of wat multitasken hoor.
Ik blijf alleszins nog effe bij mijn windows 7, ook al omdat ik niet het risico wil lopen van na een w10 upgrade mijn w7 license niet meer te mogen gebruiken.
MS mag niet zomaar alles hoor, en vergeet niet dat ze qua PCs nog altijd in een monopoliepositie zitten die hun al eerder parten heeft gespeeld. In de US hebben ze een antitrust lawsuit gehad, en in de EU was het hommeles over de embedded mediaplayer (vandaar de N versie), en over de default browser is er ook al wat te doen geweest. Ik betwijfel dus dat dit zomaar gaat passeren.
In de relatie bedrijf-consument staat de consument zo zwak dat "als je het niet graag hebt moet je het maar niet gebruiken" een lam excuus is dat niet opgaat; de consument dient beschermd te worden door de overheid tegen de overmacht van de bedrijven om eenzijdige contracten op te leggen.
Een mooi voorbeeld: recent heeft een EU rechtbank beslist dat, wat de eula van een bedrijf ook zegt, license codes als een fysiek item zullen aanzien worden, met alle tweedehands doorverkoop rechten die daaraan verbonden zijn. Dit om de consument te beschermen tegen de uitholling van dat recht door de bedrijven die software niet meer "verkopen" maar "licensen".
De vluchtelingenproblematiek is een volledig andere issue, die door andere commisies en ministers aangepakt wordt; ze kunnen daar nog wel iets of wat multitasken hoor.
Ik blijf alleszins nog effe bij mijn windows 7, ook al omdat ik niet het risico wil lopen van na een w10 upgrade mijn w7 license niet meer te mogen gebruiken.
MS mag niet zomaar alles hoor, en vergeet niet dat ze qua PCs nog altijd in een monopoliepositie zitten die hun al eerder parten heeft gespeeld. In de US hebben ze een antitrust lawsuit gehad, en in de EU was het hommeles over de embedded mediaplayer (vandaar de N versie), en over de default browser is er ook al wat te doen geweest. Ik betwijfel dus dat dit zomaar gaat passeren.
In de relatie bedrijf-consument staat de consument zo zwak dat "als je het niet graag hebt moet je het maar niet gebruiken" een lam excuus is dat niet opgaat; de consument dient beschermd te worden door de overheid tegen de overmacht van de bedrijven om eenzijdige contracten op te leggen.
Een mooi voorbeeld: recent heeft een EU rechtbank beslist dat, wat de eula van een bedrijf ook zegt, license codes als een fysiek item zullen aanzien worden, met alle tweedehands doorverkoop rechten die daaraan verbonden zijn. Dit om de consument te beschermen tegen de uitholling van dat recht door de bedrijven die software niet meer "verkopen" maar "licensen".