Spock schreef:Ik weet dat we via ons belastingsgeld al flink bijdragen maar dat is niet genoeg! Het zou egoïstisch zijn om deze mensen in nood niet extra te steunen!!! De caritas-verenigingen hebben het geld broodnodig voor de hulp aan de overlevenden! Moest uw broer, zus, vader, moeder, oom, tante, neef of nicht daar zitten zou je ook willen dat die geholpen zou worden!
Vers water, voedsel, kledij, onderdak, bouwmaterialen voor de heropbouw... dat kost allemaal handen vol geld!! De regio behelst honderden kilometers rampgebieden..
Spock droeg vandaag zijn steentje bij. Ik verzamelde in totaal 245,55 euro aan tip en draag dat volledig over aan 12.12 !
Jaja, als zelfstandige draag je natuurlijk veel belastingen af en blijf je maar klagen...
Jaja, de bouwmaterialen die je beschrijft krijgt de gewone mens natuurlijk zelf in handen ...
Fantastisch hoe sommige mensen hier lopen op te scheppen (ja, zo noem ik dat) hoeveel ze "geven". Zeker diegenen die dan nog bezig zijn in een thread over geloof. Is niet een van de belangrijkste dingen dan NEDERIGHEID? Had je daar enige blijk van gegeven zou je mooi stil zijn!
Waarschijnlijk dan ook nog eens mooi 245,55 € aan de belastingen aangeven om belastingsvoordeel te doen (waar de gewone werkende mens mag voor betalen) maar dat zal je hier wel ten stelligste ontkennen ...
Er is al genoeg ellende in eigen land maar die zien de meesten nog niet eens. Hoeveel van jullie milde geldschieters hebben de laatste week aan de minderbedeelden rondom jullie gedacht? Ah natuurlijk, je kent er geen waarschijnlijk ... ga gewoon maar naar het OCMW en zeg dat je mensen wilt helpen! Besef je wel dat er mensen rondom jullie leven die ook geen dak boven het hoofd hebben, die ook honger hebben ...
@Spock, ipv zo hoog van de toren te blazen had je beter tijdens de "feestdagen" je zaak opengesteld voor mensen die rondom jou lijden!
Nob schreef:Als de mensen die er zelf wonen hun huizen wat steviger zouden bouwen.
Met welk geld zouden ze dat moeten gedaan hebben? Djeezes Sasuke, sorry zenne, maar voor de moment walg ik effe van u.
En nukem arme student die wel > 1000 euro over heeft voor zijn scherm, maar een paar euro voor mensen te helpen kan er niet af?
En dit komt wel terug op de frontpage. Deze site gaat over: "mensen helpen", al is het vooral voor breedbandgebruik, maar voor zoiets als dit maak ik graag een uitzondering.
Ik heb samen met mijn ouders > 200 euro gestort.
greetz,
Nob
ps En ik ben ook voor het Vlaams Blok... dit wil nog niet zeggen da'k een onmens ben. Daarmee denk ik gewoon dat die mensen beter kunnen geholpen worden in hun eigen land, ipv ze naar hier te halen, want daar komen toch alleen maar problemen van.
tja, terug de nederigheid ...
Proficiat om op de eerste dag van het jaar te zeggen dat je walgt van een van je collega's die zijn mening op een degelijk wijze ondersteunt en wie ben jij om een oordeel te vellen over iemand zijn financiën of levenswijze?
als ik de regels van het forum eens bekijk en wat jij nu als moderator doet ...
4. Forumregels
-Post geen berichten die racistisch, schokkend, obsceen, haatdragend, beledigend, in strijd zijn met de Belgische wet of de wet op de privacy schenden.
-Post geen berichten om een persoon aan te vallen.
-Post geen kritiek zonder reden op te geven. (Kritiek wordt zeker aanvaard wanneer er argumentatie voor is. Wij leren graag bij) Post zo weinig berichten die afwijken van de oorspronkelijke topic (off-topic), hiervoor zijn andere fora voorzien.
-Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.
Sorry, het werd me even teveel en het moest eruit wanneer ik deze topic las!
Als iemand mensen wil helpen heb ik daar niks op tegen. Wat mij tegen de borst stuit is dat er veel hypocriete mensen rondlopen. Door wat geld te storten en dan van hoge toren te blazen "kopen" de meeste mensen zich wat gemoedsrust. Hoeveel hebben effectief in een land waar iets verkeerd ging gaan helpen? Hebben jullie aan de minderbedeelden gedacht rondom jullie?
Bah, mijn respect (jaja, voor jullie zal het wel niks waard zijn) hebben sommige mensen niet als ik dat hier zo allemaal lees.
Inter