Iphone en iCloud

Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Even een vraag:

Ik heb een nieuwe iPhone gekregen via Apple Care omdat er HW matig wat fout zat met mijn huidige iPhone.
Nu hebben ze me geadviseerd om geen reservekopie terug te zetten op mijn nieuw toestel, omdat er een aantal "geheugen modules" wat te groot geworden zouden zijn en dus veel batterij verbruikten.

Hij heeft dus geadviseerd om alles in de cloud te zetten.

Hier komt mijn vraag:
Hoe krijg ik volgende zaken in de cloud, zodat ik, wanneer ik mijn sim in de nieuwe steek, en mijn cloud daar activeer, alles netjes terug staat:
- al mijn contacten
- agenda
- alle apps + instellingen
- ALLE foto's/filmpjes
...
ZONDER een reservekopie te nemen???

ps. ik heb 25GB aan iCloud storage en maar 21GB in gebruik, dus.. dat zou moeten lukken :)

ps. voorbeeldje waarom ik twijfel:
wanneer ik ga kijken hoeveel contacten ik in de cloud heb: 211
Wanneer ik op mijn iphone kijk: 241

Er zit dus iets niet helemaal juist.
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Normaliter zitten deze zaken al in je icloud. Is het verschil in aantal contacten niet door opname van e-mail of facebookcontacten in je contactenlijst?
Just enjoy life and don't whine about it.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Waarom niet eerst alsnog een reservekopie terug te zetten en kijken hoe die loopt? Zo kan je nog op je gemak al je data deftig backuppen :-)

Afhankelijk van je instellingen staan je foto's, contacten enz al in iCloud (kan je nakijken via Instellingen - iCloud), maar apps en specifieke instellingen van die apps worden niet altijd naar iCloud geüpload, en je kan dus van sommige apps de vooruitgang wel kwijt zijn als je geen reservekopie terugzet.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik zou gewoon terug een reservekopie terugzetten, mocht het alsnog een probleem geven dan kan je nog altijd van 0 herbeginnen.

Het verschil aan contacten.
Maak je alleen gebruik van iCloud-contacten of ook van andere aanbieders van contacten(GMail, Exchange,...)
Mochten al je contacten/agenda's bij een cloud-aanbieder staan(Mag ook GMail, outlook,...) ofzo zijn, dan kan je gewoon opnieuw inloggen.

Apps zelf kan je normaliter gratis terug downloaden, instellingen van de apps kan je kwijt zijn als je niet via een reservekopie werkt.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ben al begonnen zonder reservekopie..
valt tegen.. instellingen van de iPhone zelf: nada
instellingen van apps: nada
zelf naar appstore gaan en daar apps downloaden: hele waslijst waar er apps tussen zitte die ik al lang niet meer gebruikte, 1 per 1 aanduiden
mail account opnieuw instellen
...
ga zo maar door..

maar: foto's zitten maar voor 1/3 in de cloud :o
muziek: nergens te vinden
sms'n: allemaal weg

pfff
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bon, ik ga de nieuwe iphone maar eens even resetten en terwijl mijn reservekopie van de oude op de pc laten nemen.
Blijkbaar neemt een icloud kopie minder mee dan een lokale.

We zien wel straks..
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Ben ik de enige die de uitleg van die geheugenmodules nogal wacko vind? :?
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Het kan op zich wel dat er een applicatie in uw backup zit die uw systeem vervuilt, dat is ook exact wat Apple aanraadt als je battery issues hebt.
Als de problemen zich nog voordoen bij een nieuwe install zonder backup dan kan je zeker zijn dat het de batterij zelf is.
Bv nu zit ik op IOS9 beta 3, en dit is een battery drain hog, helaas heb ik na 4u werken al een platte iphone.
Je zou denken we draaien even de ios terug naar 8.4.1, no can do, zonder manuele backup kan je niets terugzetten, de icloud backup ondersteunt enkel nog ios 9 omdat die gemaakt is in ios 9.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Vandaar dat ik tegenwoordig zoveel mogelijk probeer te backuppen met externe software; meer controle over je backup en wat je terugzet. Dat apple systeem kan mooi zijn, maar is enkel voorzien om het nieuwste en laatste bij te houden en terug te zetten; voor meer geavanceerde toestanden weet je niet waar je aan toe bent.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

We weten niet eens of de volledige reservekopie fouten bevat, als die werkt is er helemaal niets mis met het Apple systeem...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmmm, reservekopie staat erop.
Ondertussen vind ik dat de batterij snel leeg gaat. Ik weet nog vorig jaar in oktober toen ik em kocht dat ik dacht: amaai, die batterij gaat lang mee.
Ik kon er bijna 2 dagen mee.
Ondertussen gebruik ik de phone nog altijd op dezelfde manier, geen andere apps of wat dan ook:
Tijd sinds volledig opladen:
- Gebruik: 3u 27 min
- Stand-by: 5u 53 min

En ik zit op 42%

Vind ik niet leuk... helemaal niet. Maar ik heb de indruk dat voor dat ik de reservekopie had terug gezet, deze ook sneller leeg was.

Weer een leuke trigger in hun laatste iOS update om mensen te dwingen naar iOS9 te gaan wegens beter batterijgebruik, of naar de 6s te laten overstappen?

Zucht.. dit is echt het enige wat mij mateloos stoort aan de iphone: de batterij na een jaar.
Elke keer opnieuw, met elke phone.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

Zolang je een volledige dag kan doen is er toch echt geen probleem?

Er staat ook bij welke apps er veel batterij vebruiken, misschien kan je daar kijken wat er nog afgezet kan worden (locatie bv enkel bij gebruik app).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Zorba schreef:We weten niet eens of de volledige reservekopie fouten bevat, als die werkt is er helemaal niets mis met het Apple systeem...
1 grote backup heeft altijd dat risico; met de belangrijke data apart te backuppen heb je minder kans op een volledige corruptie. Ik prefereer dan ook in alle omstandigheden backup systemen die apart werken (bv bij windows eentje die de files individueel kopieert ipv 1 grote backup file te maken).

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ITnetadmin schreef:Vandaar dat ik tegenwoordig zoveel mogelijk probeer te backuppen met externe software; meer controle over je backup en wat je terugzet. Dat apple systeem kan mooi zijn, maar is enkel voorzien om het nieuwste en laatste bij te houden en terug te zetten; voor meer geavanceerde toestanden weet je niet waar je aan toe bent.

En bestaat er zo eentje voor iPhone?
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb over laatst mijn iPhone eens gerestored zonder een backup terug te zetten. Bij reset all settings liep mijn telefoon nl. gewoon vast. Er zat dus iets grondig fout bij mijn huidige configuratie.

Dit had ik via iCloud terug:
- Alle foto's & video's (enkel als je gebruik maakt van iCloud photo library)
- Contacten
- Notities
- Herinneringen
- Inhoud van apps die backuppen via iCloud, zoals bv Whatsapp

Wat was ik kwijt:
- SMS'sen
- Telefooninstellingen

Nu is mijn iPhone tenminste eens opgekuist. Ik had nl een 200 tal apps, nu nog 60. :)
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet niet of het van toepassing is maar bij een jailbreak garandeert restore all settings miserie, niet doen dus...
Laatst gewijzigd door tb0ne 19 aug 2015, 11:56, in totaal 1 gewijzigd.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Klopt een jailbreak geeft een bsod bij restore factory settings, echt irritant want dan moet ge recovery mode restore doen.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Dafke schreef:Tijd sinds volledig opladen:
- Gebruik: 3u 27 min
- Stand-by: 5u 53 min
En ik zit op 42%.
Dat zijn normale waarden itt IOS9 beta 3 waar na gebruik 3u je al kan herladen.
Dus nog veel werk aan de winkel voor Apple vrees ik met IOS9
Als je in totaal 6u gebruik hebt mag je blij zijn, je kan altijd restoren zonder backup en zien hoe snel hij afloopt, 10% gebruiken en de tijd prorateren naar 100%
Zo weet je of er een verschil is tussen met backup of clean image.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Geen JB hier..

grrrrrrrr heb een iphone gekocht vroeger om af te zijn van het getweak en dergelijke.. Maar als ik nu weer moet gaan kiezen tussen reservekopie, backup etc.. Kruipt weer een heel deel werk/tijd in.

Ok dus ik weet nu, met reservekopie is het niet van je dat:
na 1u en 12 min: 83%

Dus ik blijf inderdaad uitkomen op een 6u gebruik, wat ik te weinig vind.

Dan maar eens alles in de cloud steken. Iemand een kleine tip wat ik dan allemaal moet aanpassen?
Want ik heb bepaalde notities die ik dus niet in de cloud zie staan, staan die dan op mijn sim?
Wat moet ik allemaal aan/af zetten?
Sinister
Premium Member
Premium Member

Als ik dat prorateer is het 7,2u gebruik, het max dat ik ooit gehaald heb met jailbreak en battery saving app was maar 9u hoor, met een nieuw toestel.
Het is onmogelijk om 8u te halen met een standaard iphone zonder jailbreak voor zover ik weet, tenzij bij de 6 of 6 plussen.
Ja en zoveel mogelijk in icloud menu aanzetten zou ik zeggen en zeker een recente reservekopie maken dan.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb een 6 :cry: en die ging zoals ik zei in het begin bijna 2 dagen mee..
Nu gemengd gebruik, stand by en gebruik maar ergens 8u, dat is te weinig.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik wil geen Apple/Android discussie starten, maar 8u is toch echt wel heel weinig?
Mijn OnePlus heeft 's avonds nog 15-20% over als ik overdag 2u op GPS (Waze :-D ) gereden heb, tussendoor nog een batterij Whatsapp gesprekken gehad heb en een 10tal telefoontjes gepleegd heb. Mijn OnePlus is nu 8,5 maanden oud.

Is dat "normaal" voor een iPhone?
Normaal als in: ongeveer iedereen die zijn GSM vaker gebruikt, ervaart zo'n scherpe daling in capaciteit na verloop van tijd?
Als uw grootmoeder ook een iPhone heeft, om de tussenstand van het bridgen te kunnen noteren, is dat niet "normaal gebruik" :) en zal zij vermoedelijk meer dan 8u op 1 batterijlading doen.
Als dat "normaal" is, had ik al lang een "report" ervan verwacht op Tweakers (of soortgelijk).
De trolls van Apple of fanboys van WindowsPhone/Android heb ik er ook nog niet naar weten verwijzen?
Sinister
Premium Member
Premium Member

Testen met clean image dan, als het dan nog niet ok is, binnendoen en nieuwe batterij eisen, inderdaad de 6 zou meer als een dag moeten trekken Dafke. Apple stores hebben trouwens een tool om je batterij te testen.
Heist: 8u gebruik is ook effectief gebruik, natuurlijk gaat die langer mee want je moet de standby er ook bijtellen en dan kom je wel een aan dag toe.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster

Ik doe tot 3 dagen met mijn 6, IOS 8.4 en jailbreak maar ik zet wel mijn bluetooth, GPS of 3g/4g maar aan als ik die nodig heb.
Bij een jailbreak kan volgende tweak inzicht bieden:
http://www.igeeksblog.com/detailedbatte ... dia-tweak/
Laatst gewijzigd door tb0ne 19 aug 2015, 12:01, in totaal 1 gewijzigd.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Lijkt mij ook echt niet normaal te zijn voor een iPhone.
Zo'n 3 uur actief gebruik, en 14 uur standby (deze nacht zeker) en nog 70% batterij over.
2015-08-19 11.59.20.png
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

heist_175 schreef:Mijn OnePlus heeft 's avonds nog 15-20% over ...
Als je het toestel dagelijks naar dat niveau laat zakken zal de pret voor jou binnenkort ook wel voorbij zijn. Ik zou deze persoonlijk nooit onder de 45% laten gaan, tenzij het niet anders kan. In praktijk kom ik zelden onder de 70%.

Denk eens aan een lader voor in de wagen of op kantoor. En geen stukjes en beetjes opladen, want dat is evenmin goed.
Afbeelding
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Als ik op de heenrit én de terugrit Waze gebruik, dan kom ik idd onder de 25% uit.

Over batterijen lees je veel, wat is nu goed en wat niet :).
Overdag 2-3 keer bijladen tot 100%, of net tot 15-20% gebruiken en dan maar 1 keer per dag opladen?
Je hebt ook maar een beperkt aantal laadcycli, meen ik begrepen te hebben?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hij is een icloud reserverkopie aan het maken. Daarna maar eens kijken wat hij doet.
Sinister
Premium Member
Premium Member

selder schreef:Lijkt mij ook echt niet normaal te zijn voor een iPhone.
Zo'n 3 uur actief gebruik, en 14 uur standby (deze nacht zeker) en nog 70% batterij over.
2015-08-19 11.59.20.png
Jij hebt de 6 neem ik aan?
Dan zijn dit wel goede waarden inderdaad :)
Welke IOS versie gebruik je?
En zet je data af als je op wifi zet, zijn allemaal zaken dat helpen uiteraard.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Yep, de iPhone6 128GB met iOS8.4.1 (pas eergisteren die versie geinstalleerd, daarvoor 8.3).

Nu, ik heb hem wel geconfigureerd naar mijn wensen en noden. GPS brol zo veel mogelijk uit, zeker de standaard system dingen. Notifications ook niet voor alles, bijvoorbeeld voor e-mail heb ik dat echt niet nodig, of voor retweets van Twitter etc etc...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Mag ik vragen wat het kleine HW probleempje was?
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Kenw00t schreef:
heist_175 schreef:Mijn OnePlus heeft 's avonds nog 15-20% over ...
Als je het toestel dagelijks naar dat niveau laat zakken zal de pret voor jou binnenkort ook wel voorbij zijn. Ik zou deze persoonlijk nooit onder de 45% laten gaan, tenzij het niet anders kan. In praktijk kom ik zelden onder de 70%.

Denk eens aan een lader voor in de wagen of op kantoor. En geen stukjes en beetjes opladen, want dat is evenmin goed.
Wat je volgens mijn info niet mag doen bij Li-ion is vervallen in extremen nl. volledig op- en ontladen.
Die uitersten zijn nefast voor levensduur. Dus pakweg tussen 20 en 80 procent blijven zou ideaal zijn.
De bron hiervan kan ik wel is opsnorren.

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ondertussen is na 4 x proberen eindelijk de icloud backup gelukt... Heb er wel 200GB storage voor moeten aankopen, omdat ik op 26GB zat, en dus de 5GB gratis + 20GB van de eerstvolgende schijf niet voldoende waren :(

HW probleempje was: connector van de batterijlader die niet meer goed contact gaf + frontcamera had halve maantje..
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”