Allen,
Ik ben onlangs overgeschakeld naar proximus, maar ben zeer ontevreden over hun service. Ik heb gelezen dat er vanaf 6 maanden geen opzegvergoeding meer moet betaald worden. Klopt dit? (als ik me niet vergis was dit vroeger 1 jaar)
Onder andere volgende zaken zijn misgelopen:
- na aanvraag via site (nieuwe klant) pas na 2 dagen gecontacteerd. Na 1e telefoongesprek geen actie ondernomen vanwege proximus, pas toen ik 2 weken later zelf naar klantendienst belde, hebben ze daar procedure in gang gezet (oude internetprovider was reeds opgezegd, dus week zonder internet gezeten)
- geen communicatie over datum overzetten gsm nummer, waardoor nog belwaarde niet kunnen gebruiken bij vorige provider
- verkeerde simkaart opgestuurd
- duurdere aanrekening dan hetgeen waarop ik via site heb ingetekend (wel rechtgezet na klacht van mij ondertussen)
- 4 weken na telefonisch contact met klantendienst, zijn ze er nog steeds niet in geslaagd om voice mail gsm te deactiveren
- internet niet stabiel genoeg (bij online streamen altijd wel ergens een hapering per wedstrijd, vroeger klant bij edpnet en daar maar 2 maal problemen gehad in periode van 3 à 4 jaar, nu dagelijkse kost, zowel bij streamen via laptop, gsm, apple tv, ...)
- laden van internetpagina's lukt soms gedurende aantal seconden niet
Nu zou ik willen opzeggen na 2 maanden, maar ik vermoed dat bovenstaande niet voldoende zal zijn om te kunnen opzeggen zonder opzegvergoeding binnen de 6 maanden?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Edit: misschien dat dit iets uitmaakt, ik heb enkel met 'Ja' geantwoord op een mail van proximus ter bevestiging van de overstap naar Proximus. Zou dit iets kunnen uitmaken? Mail is zelfs niet ondertekend met naam, enkel met 'verzonden vanaf mijn iphone'
Opzeggen na 2 maanden?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Heb je geen contract toegestuurd gekregen van Proximus?
Daar staat ofwel ergens "onbepaalde duur" of "bepaalde duur". Bij een contract van onbepaalde duur kan je opzeggen mits een eventuele opzegtermijn. Bij een telecomcontract van bepaalde duur ben je verplicht de eerste zes maanden abonnement te betalen.
Daar staat ofwel ergens "onbepaalde duur" of "bepaalde duur". Bij een contract van onbepaalde duur kan je opzeggen mits een eventuele opzegtermijn. Bij een telecomcontract van bepaalde duur ben je verplicht de eerste zes maanden abonnement te betalen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Volgens ik van Proximus begrepen heb, zijn alle recente contracten van onbepaalde duur en op ieder moment opzegbaar zonder opzegvergoeding, tenzij er een toestel aan verbonden was aan gunsttarief, waar dit dan verrekend moet worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Als ik het me correct herinner zit de vork iets anders aan de steel. Volgens mij mag de provider bij een contract van onbepaalde duur enkel de eerste zes maanden een verbrekingsvergoeding aanrekenen, maar doet Proximus dit niet. Je kan dus op eender welk moment opzeggen zonder kost.raf1 schreef:Bij een contract van onbepaalde duur kan je opzeggen mits een eventuele opzegtermijn. Bij een telecomcontract van bepaalde duur ben je verplicht de eerste zes maanden abonnement te betalen.
Bij de abonnementen met koppelverkoop (dus bv. een telefoonabonnement waar je een toestel aan lagere prijs krijgt) wordt er bij een verbreking binnen de twee jaar wel de restwaarde van het toestel aangerekend. Maar dit zijn dan ook contracten van bepaalde duur (meestal 24 maanden).
EDIT: Ik had je opmerking verkeerd geïnterpreteerd, sorry!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Bij proximus is er geen termijn te respecteren, tenzij het een contract is met gsm.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Alvast bedankt voor de replies allemaal!
Niks van contract toegestuurd gekregen.
Op achterkant van hun 1e factuur staat dit:
'Wat betreft Klanten/consumenten die hun contract in de loop van de eerste zes maanden opzeggen, behoudt Proximus zich het recht voor om een opzeggingsvergoeding te eisen die gelijk is aan de totaliteit van het maandelijks abonnementsgeld dat verschuldigd is tot aan de afloop van de eerste zes maanden van het Contract. Deze vergoeding is niet onderworpen aan btw.'
Niks van contract toegestuurd gekregen.
Op achterkant van hun 1e factuur staat dit:
'Wat betreft Klanten/consumenten die hun contract in de loop van de eerste zes maanden opzeggen, behoudt Proximus zich het recht voor om een opzeggingsvergoeding te eisen die gelijk is aan de totaliteit van het maandelijks abonnementsgeld dat verschuldigd is tot aan de afloop van de eerste zes maanden van het Contract. Deze vergoeding is niet onderworpen aan btw.'
Heb enkel contract voor gsm/internet abo, dus hoop dat ze effectief de volgende 4 maanden niet aanrekenen.butskristof schreef:Als ik het me correct herinner zit de vork iets anders aan de steel. Volgens mij mag de provider bij een contract van onbepaalde duur enkel de eerste zes maanden een verbrekingsvergoeding aanrekenen, maar doet Proximus dit niet. Je kan dus op eender welk moment opzeggen zonder kost.raf1 schreef:Bij een contract van onbepaalde duur kan je opzeggen mits een eventuele opzegtermijn. Bij een telecomcontract van bepaalde duur ben je verplicht de eerste zes maanden abonnement te betalen.
Bij de abonnementen met koppelverkoop (dus bv. een telefoonabonnement waar je een toestel aan lagere prijs krijgt) wordt er bij een verbreking binnen de twee jaar wel de restwaarde van het toestel aangerekend. Maar dit zijn dan ook contracten van bepaalde duur (meestal 24 maanden).
EDIT: Ik had je opmerking verkeerd geïnterpreteerd, sorry!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
Dus opzeggen in de eerste 6 maand is niet met zekerheid gratis bij Proximus.
Maar neem nu dat je intekent op een Internet Maxi, maar na 2 maand beslist om over te stappen naar Internet Start, is dat wel met 100% zekerheid gratis?
Maar neem nu dat je intekent op een Internet Maxi, maar na 2 maand beslist om over te stappen naar Internet Start, is dat wel met 100% zekerheid gratis?