Klantenkaart app

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Netwerkverbinding was steeds actief bij het scannen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

warpozio schreef:soms werkt het scannen niet omdat de helderheid van je scherm niet hoog genoeg is.
aan de kassa zijn ze meestal onder de indruk, nog nooit een weigering gehad
Volgens mij heeft dat niet met de helderheid te maken, maar gewoon het feit dat je scant op een reflecterend scherm. Denk dat vooral de laser based scanners hier last van hebben, op basis van de weinige tests die ik deed (alvorens FidMe en KeyRing op te geven).
Hele tijd terug nog een fancy product gezien dat zoiets gelijkaardig deed, en ook chipcards, RFIDs en zelfs magneetstrook kon emuleren (don't ask how). De display was ePaper waardoor dus ook alle barcode scanners werkten. Kan echter niet meer op de naam van het product komen (was ook vrij prijzig en er konden maar 10 kaarten op...).
foxhound
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Ik gebruik al een tijdje Beep'n'Go, maar spijtig genoeg is die app enkel beschikbaar voor de Samsung flagships (S/Note reeks).
De app gebruikt de infra-rood led aan de voorkant van de telefoon om de barcode te als pulssignaal door te geven en zo dus de barcode-scanner voor de gek te houden.

Afbeelding
Afbeelding
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Heb Fidme al jaren omdat dat een Franse applicatie is, maar het scherm laten inscannen is me nog nooit gelukt. Het is wel handig om de codes van je klantenkaarten bij te houden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb er ondertussen al een aantal laten scannen van m'n Nokia 930 met Fidme.

Het grootste probleem is dat Fidme blijkbaar maar één type barcode kent (het scanned wel meerdere maar het geeft steeds hetzelfde weer) en heel wat winkels een ander type gebruiken (en dan weer enkel en alléén dat kunnen lezen) in Belgie.
gedeco
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Ik gebruik stocard. Je kan zelf eigen kaarten toevoegen met barcode.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Zoals gezegd had ik een mail naar support van FidMe gestuurd. Hieronder hun reactie:
These cards are not registered as barcode cards in FidMe, that's why the barcode does not appear in FidMe and you can’t scan it. Could you send me a picture front and back of your cards, please? I will change their parameter to display the barcode.
Nu dus eerst foto maken van die kaarten en naar support mailen. Zien wat de uitkomst wordt. Toch leuk om lezen dat 1 dag na mijn mail er al een antwoord is.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

Update van Fidme App
Missing barcodes bug is now fixed!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Strange. Hier geen melding en nog steeds versie 4.8.2 die beschikbaar is.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

warpozio schreef:Update van Fidme App
Missing barcodes bug is now fixed!
Voor iOS, de Android app is niet recent bijgewerkt.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

de update (4.8.3 ) voor ios was reeds op 20/6/2015.
Gautier
Pro Member
Pro Member

Kan er hier voor de aardigheid eens een lijstje gemaakt worden van de winkels bij wie Fidme wel werkt? Want ik ken er geen. Ik heb het deze week in de bibliotheek nog maar eens geprobeerd, en geen succes. De afgebeelde barcode op m'n scherm verschilt trouwens van wat er op m'n uitleenkaart staat, heb nochtans hetzelfde nummer ingegeven.

Verder bij Carrefour ook geen succes, bij Auchan kan ik er ook niks mee. Nog een andere bibliotheek wat verder, ook niks.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Veel hangt af van het soort scanners dat ze gebruiken. Bij colruyt werkt het.
Die datalogics van de colruyt, dat zijn geavanceerde toestellen die een zeer goed scanbereik hebben. Dat zijn geen goedkope brolscannertjes daar zoals je die vindt in de bib, doe maar factor 10 van prijs.

In counter scanners van kassa's, die werken met spiegels en dat is een net iets andere technologie. Daarmee lees je ook niet elk type van barcode af, die hebben graag ean & upc dacht ik. Maar die hebben als groot voordeel dat ze de code ondersteboven & achterstevoren kunnen lezen, waar ean & upc voor gemaakt zijn.

Komt dan nog eens bij dat niet elke barcodescanner geconfigureerd is om met elke code te werken. Hangt af van de keuzes van het bedrijf en de mogelijkheden van de software.

'k Zal voor de sport dat eens testen op't werk als ik wat tijd heb met onze verschillende scanners.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 57 keer

Vreemd genoeg doen de scanners van Bio Planet wel eens moeilijk. Bij Colruyt nooit problemen. Zijn nochtans dezelfde scanners.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Mijn ervaringen met fidme op iphone 4 tot nu toe:
Brico: werkt niet
Colruyt: werkt niet
Almatheek: werkt meestal
Alvo: werkt altijd
Carrefour: werkt altijd
Raar dat hij bij jullie dus wel werkt bij Colruyt. In mijn filiaal in Hasselt in ieder geval niet. Ligt misschien ook aan de gebruikte smartphone

Sent from my iPad using Tapatalk
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Gamma
Colruyt
Carrefour
Delhaize (met uitzondering vd selfscan in St Truiden)
Hubo
Total Club
Aveve
Brantano
Kinderplaneet
Galeria Inno
Standaard boekhandel
JBC
Ikea
Alvo

Dit op een iPhone 5s.
Wat mij wel al opviel is dat je soms met de helderheid van je scherm moet spelen (maximum) opdat sommige scanners het zouden kunnen lezen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Zou veel niet afhangen van het type scherm of screen protector? Ken de physics niet maar ik kan me inbeelden dat een scherm of screen protector dat fel weerkaatst problemen kan geven voor de scanner om echt te "zien" welke code er op staat. Dunno, just a thought.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Bij Colruyt heb ik al de helderheid aangepast zonder resultaat. Ik heb geen screenprotector.

Sent from my iPad using Tapatalk
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Auchan (Roncq) werkt hier perfect met een Motorola Moto G
Decathlon : ok
Okay : ok
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 57 keer

axs schreef:Dit op een iPhone 5s.
Wat mij wel al opviel is dat je soms met de helderheid van je scherm moet spelen (maximum) opdat sommige scanners het zouden kunnen lezen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Helderheid kan zeker helpen. Als je de Passbook app op iOS opent zet hij ook automatisch de helderheid op hoogste stand.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Bij Carrefour kijken de kassiers in ieder geval niet raar op als ik Fidme gebruik :-) Aan de kassa's met de handscanner werkt het altijd no matter what. Aan de automaat om de self-scanner te nemen daarentegen...

Na veel proberen en zoeken heb ik eindelijk het trukje gevonden met mijn telefoon (Nexus 5) en lukt het mij nu steeds van de eerste keer: de telefoon in portrait mode houden, onder een hoek van 45 graden met de bovenkant van de telefoon gelijk met de bovenkant van het glazen venstertje van de scanner. Moest het toch niet direct van de eerste keer lukken moet je even afstand nemen totdat de scanner zich reset (de laser gaat even uit).

Het ironische is dat die self-scanner zelf vanwege de andere technologie waarschijnlijk wel zonder problemen die code zou kunnen scannen :-D
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Ik gebruik de app WYB, Wear Your Barcode, op mijn Pebble. De barcodes scant de app in met behulp van een andere app op mijn gsm, barcode scanner.
Op mijn pebble selecteer ik dan van welke winkel de barcode op het scherm moet komen. De gsm heb ik dan niet meer nodig.

De handscanner van Delhaize bij de zelfscan pakt die op, in de Colruyt niet.

Die kassierster keek maar raar op toen ze vroeg 'kaartjes of bonnetjes' en ik haar zei dat ze mijn horloge moest scannen. Ze probeerde het verschillende keren, maar het lukte jammer genoeg niet. Misschien onder de juiste hoek, maar zolang heeft ze niet geprobeerd.
Gautier
Pro Member
Pro Member

Auchan heeft nieuwe automaten geïnstalleerd voor de selfscanners, en daarmee werkt het nu wel. Gewoon de telefoon wat heen en weer draaien, hij moet het blijkbaar onder een hoek zien om te kunnen scannen. Helderheid veranderen leek geen verschil te maken. De handscanners bij de klantendienst waren nog beter, die pakten het meteen op van zodra ze over het scherm gingen.

Bij de bib nog altijd niks gekort, ook op maximale helderheid niet.

Heeft dus blijkbaar vooral met de technologie te maken. De nieuwste generatie scanners doen het blijkbaar veel beter dan de oudere.
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Stocard doet het hier meer dan behoorlijk. Nog niks tegengekomen dat ie niet aanvaardde
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Scanners die met een laser werken kunnen geen barcodes lezen van een smartphonescherm. Met de modernere types met optische beeldsensor (zoals een camera) gaat het meestal wel.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”