Bbox 3 & externe switch

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Vandaag moest ik naar mijn nonkel omdat hij problemen had met zijn internet op zijn computer.
Hij heeft draadloos internet op zijn computer mbv een usb stick en deze staat op zijn slaapkamer,
maar hij heeft daar ook een decoder staan die verbonden is via een PLC.

Proximus is vorige week daar geweest omdat zijn Bbox 2 het begeven had en heeft nu een bbox 3 gekregen.
Zoals ik kon vaststellen scheelt er iets met zijn draadloos usb stickje en gelukkig had ik een ander bij.
Dat ging maar de snelheid is toch niet wat het moet zijn.

Toen zei hij dat de Proximus technieker had gezegd dat je ook de kabel die uit de PLC komt kan gebruiken voor de pc,
dus heb ik dat straks eens getest en het werkt ook. (Ik dacht trouwens dat dit vroeger met een BBox 2 alleen ging als je de poort daarvoor instelde ?)
Zijn internetsnelheid steeg enorm, naar 2 MegaByte/s ipv de schamele +- 400 KiloByte/s.

Nu was ik aan het denken om aan de PLC een switch te hangen en dan de computer en decoder daar aan die switch te hangen.
Zou dit werken ?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:
Provider

Mag normaal geen probleem zijn, de bbox 3 is standaard 'fully routed'. Dit houdt in dat je decoders in hetzelfde netwerk komen als je andere netwerkapparaten en al het verkeer dus gewoon over een kabel kan lopen. Je hoeft je dus niets meer aan te trekken van de labeling op de poorten zoals op de bbox 2 (2x PC, 2x TV). Een switch achter de PLC moet dus zeker werken.

PS: je kan inderdaad ook een instelling wijzigen waardoor de bbox2 ook fully routed wordt.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dan ga ik hem eens een switch geven, ik heb hier nog zo een klein ding liggen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer
Provider

Ik dacht nochtans dat die PLC's het lastig hadden indien er meer dan één stream door loopt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

TCP/IP is een packet gebaseerd netwerk... "twee streams" bestaat dus niet... er gaan alléén "packetjes" over.

Zolang je dus geen probleem hebt met de totale bandbreedte kunnen dit gerust 100 "streams" zijn.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer
Provider

En zolang de PLC ze betrouwbaar kan overbrengen. Als die er teveel dropt krijg je kleurrijke beelden en/of blokken, etc.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik heb dit inderdaad verkeerd uitgedrukt, wat ik eigenlijk bedoelde was dat er veel klagen als ze een paar PLC's aangesloten hebben aan hun bbox3, en dan op de computer bezig zijn, dan hun madam reclameert dat het beeld gestoord is, en beter resultaat bereiken als ze twee paar plc's werken, één paar voor TV en ander paar voor hun Internet, en nochtans moeten ook die zelfde totaal aantal packetjes, zoals bij één paar plc's, over het elektriciteitsnet getransporteerd worden, hoe kan je dit dan eigenlijk uitleggen.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nu zie ik net dat het geen switch is die ik nog heb liggen, maar een HUB.
Een hub is toch niet zo goed als een switch of zou ik hem dat toch eens geven om te proberen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

jackho schreef:beter resultaat bereiken als ze twee paar plc's werken, één paar voor TV en ander paar voor hun Internet
Hier geloof ik eigenlijk niets van.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Provider

zou het niet kunnen doordat het ander paar dan op een andere groep of fase komt te staan dat de totale doorvoer kan verbeteren hierdoor.
Het voornaamste is natuurlijk dat ze van hun probleem af zijn hierdoor, of dat ik daar nu een uitleg op vindt of niet, maar 'k zou er wel graag ene op vinden :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”