Ik ben mijn eerste stapjes aan het zetten in VoIP. Heb me geregistreerd via weepee maar automatische provisioning lukt precies niet met de Gigaset C300 DECT telefoon. Hoe kan ik dit doen werken?
Mijn setup is als volgt:
Belgacom BBOX 3 (VDSL2) met daarachter een Fritz!Box 7340 (aangesloten van LAN naar LAN poort). Op een van de FON poorten heb ik de Gigaset C300 aangesloten.
Edit: ik heb dus alleen een Gigaset account via weepee. Zou ik ook een SIP account moeten aanmaken?
VoIP via weepee met Fritzbox & Siemens Gigaset C300?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De connectie met WeePee is op basis van de SIP server URL, user en paswoord.
De activerings code is gewoon om éénmalig te activeren... niets meer... bel er desnoods gewoon even met je GSM naar.
De activerings code is gewoon om éénmalig te activeren... niets meer... bel er desnoods gewoon even met je GSM naar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Worden hier niet een paar dingen door mekaar gegooid?
De gigaset handset is aangesloten op een telefoonpoort van de Fritzbox, dan is het toch een 'gewone' telefoon ipv een ip phone.
Om uw weepee account te doen werken, moet dat in de Fritzbox worden ingesteld.
Als uw weepee account actief is, na die activeringscode te hebben ingegeven door naar weepee te bellen, en ingesteld in de Fritzbox zou het icoon bij het account groen moeten oplichten. Dit zie je zowel in het overzicht bij het verbinden via de webinterface met de FB als onder 'Telephony' -> 'Telephone Numbers'
Ik heb hier wel al gelezen dat je met een gigaset account naar andere gigaset gebruikers kan bellen maar vermoed dat dit met een ip phone in het toestel zelf moet worden ingesteld maar in het andere geval misschien in de Fritzbox waarna je evt door kiesregels via dat account belt.
De gigaset handset is aangesloten op een telefoonpoort van de Fritzbox, dan is het toch een 'gewone' telefoon ipv een ip phone.
Om uw weepee account te doen werken, moet dat in de Fritzbox worden ingesteld.
Als uw weepee account actief is, na die activeringscode te hebben ingegeven door naar weepee te bellen, en ingesteld in de Fritzbox zou het icoon bij het account groen moeten oplichten. Dit zie je zowel in het overzicht bij het verbinden via de webinterface met de FB als onder 'Telephony' -> 'Telephone Numbers'
Ik heb hier wel al gelezen dat je met een gigaset account naar andere gigaset gebruikers kan bellen maar vermoed dat dit met een ip phone in het toestel zelf moet worden ingesteld maar in het andere geval misschien in de Fritzbox waarna je evt door kiesregels via dat account belt.
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Inderdaad.Ernie schreef:Worden hier niet een paar dingen door mekaar gegooid?
Een Gigaset C300 is een gewone DECT telefoon (DECT basis + 1 DECT handset).
Hiervoor heb je geen "Gigaset account" nodig, maar een gewone SIP account.
Maar volgens mij is een Gigaset account bij WeePee ook een gewone SIP account, met het enige verschil dat je van WeePee een code krijgt, waardoor een Gigaset IP telefoon automatisch ingesteld kan worden.
Wat betreft het registreren van de WeePee account:
via de WeePee klantentool kan je de SIP gegevens van deze account opvragen.
Deze moet je instellen in de FritzBox.
Wat betreft het aansluiten van de Siemens Gigaset op de fritzBox zijn er 2 mogelijkheden:
- Je kan de Gigaset basis aansluiten aan de analoge telefoonpoort (FON1) van de FritzBox
- Of je kan de Siemens handset rechtstreeks laten registreren op de FritzBox (ingebouwde DECT basis). Hierbij wordt de Siemens basis niet meer gebruikt (tenzij alleen als laadstation)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dat is verhelderend, merci allemaal - met deze uitleg is het gelukt!
Ik had inderdaad totaal niet door dat de FritzBox eigenlijk als base moest dienen, maar dat is nu dus gelukt. Heb 'm gewoon achter de BBOX 3 gehangen en in de FritzBox ingesteld dat hij internet ontvangt op LAN1 (zonder ww).
Nog een laatste vraag: moet ik op de FritzBox een vast IP adres instellen of iets dergelijks?
Ik had inderdaad totaal niet door dat de FritzBox eigenlijk als base moest dienen, maar dat is nu dus gelukt. Heb 'm gewoon achter de BBOX 3 gehangen en in de FritzBox ingesteld dat hij internet ontvangt op LAN1 (zonder ww).
Nog een laatste vraag: moet ik op de FritzBox een vast IP adres instellen of iets dergelijks?