Update uitgevoerd van WIN 8.1 Home naar 10.1 met media creation tool.
Zie zeer veel voordelen maar 1 reuze reuze probleem: windows forceert automatisch updates en dat is allesbehalve amusant.
Ik zie updates voor hardware die ik niet heb (bv. ELAN touchpad is bij mij gewoon een ASUS touchpad) en er zijn ook om daverklap mislukt updates om allerhande redenen.
Wordt windows 10 weer win flop zoals bij de vorige versies ? Iemand die toevallig een truck weet om dit te omzeilen. In services windows update uitschakelen?
Wat vinden jullie van deze praktijk ?
win 10 automatische updates: dikke miserie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
-
- Elite Poster
Thx voor jullie reacties.
Laat die 3rd party tools maar vlug komen ... Hier slaat windows toch de bal weer flagrant mis ...
Laat die 3rd party tools maar vlug komen ... Hier slaat windows toch de bal weer flagrant mis ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik heb in het w10 clean install topic dit al ns aangehaald, met een link naar alvast een mogelijke solution.
Het aantal kleine kmos en bedrijfjes die op pro werken ipv enterprise, en wiens onderbezette IT afdeling miserie gaat hebben als w10 een update forceert die iets anders breekt, gaat niet te tellen zijn.
[ Post made via mobile device ]
Het aantal kleine kmos en bedrijfjes die op pro werken ipv enterprise, en wiens onderbezette IT afdeling miserie gaat hebben als w10 een update forceert die iets anders breekt, gaat niet te tellen zijn.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
als KMO of ander bedrijf zou ik minstens een half jaar wachten vooraleer naar win10 over te stappen.
laat de anderen maar eerst uitzoeken hoe alles werkt en hoe men problemen kan omzeilen.
Voor mijn privé heb ik mijn laptop al laten updaten maar dat is geen probleem, alle data staat op NAS en software draait ook nog op andere PC's met WIN7
Bovendien was laptop win8.1 en ben ik er meteen van verlost.
Bedrijven kunnen best wat wachten !!
Over de touchpad: ook Toshiba heeft een Elan touchpad blijkbaar. Dat zal de leverancier zijn van de chips hiervoor.
http://www.emc.com.tw/eng/st_tpn_sp.asp#
Helaas blokkert de touchpad soms vanzelf en moet je op F5 duwen om opnieuw te activeren.
Merkwaardig, ik vraag me af wat dit veroorzaakt. Een of andere toetsencombinatie??
laat de anderen maar eerst uitzoeken hoe alles werkt en hoe men problemen kan omzeilen.
Voor mijn privé heb ik mijn laptop al laten updaten maar dat is geen probleem, alle data staat op NAS en software draait ook nog op andere PC's met WIN7
Bovendien was laptop win8.1 en ben ik er meteen van verlost.
Bedrijven kunnen best wat wachten !!
Over de touchpad: ook Toshiba heeft een Elan touchpad blijkbaar. Dat zal de leverancier zijn van de chips hiervoor.
http://www.emc.com.tw/eng/st_tpn_sp.asp#
Helaas blokkert de touchpad soms vanzelf en moet je op F5 duwen om opnieuw te activeren.
Merkwaardig, ik vraag me af wat dit veroorzaakt. Een of andere toetsencombinatie??
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Met wat ik hier allemaal lees zal ik inderdaad best wel wat wachten!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik kan het artikel niet meer meteen vinden, maar ze zijn blijkbaar al van in de preview bezig met een update die er voor moet zorgen dat driver-updates eenvoudig uit te sluiten zijn. Dit was namelijk iets dat ook in de preview veel gemeld is door insiders. Toen was het vooral Nvidia drivers die issues gaven. Driverupdates gebeuren aan de hand van het HardwareId trouwens, dus het is best mogelijk dat je pc zegt dat je een ASUS touchpad hebt maar dit eigenlijk van een ander merk is.
-
- Elite Poster
Hier ook nog een oplossing om die goede 'oude' update settings terug te krijgen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UX]
"IsConvergedUpdateStackEnabled"=dword:00000000
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UX\Settings]
"UxOption"=dword:00000000
Deze kopiëren en koiëren in een notepad bestand. Dit de naam geven WU.reg. Dit zou in het control panel maken dat je over dezelfde features al vroeger beschikt om te updaten. Ga dit direct eens uitproberen.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UX]
"IsConvergedUpdateStackEnabled"=dword:00000000
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UX\Settings]
"UxOption"=dword:00000000
Deze kopiëren en koiëren in een notepad bestand. Dit de naam geven WU.reg. Dit zou in het control panel maken dat je over dezelfde features al vroeger beschikt om te updaten. Ga dit direct eens uitproberen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb verdomme een driver update? van eGalaxToch? gehad, heel MN f*** touchscreen bij MN lenovo gedraagt zich nu als een muis cursor ????
Edit: oplossing =>apperaatbeheer=>muizen en andere...=>usb touchscreen controller en vorig stuurprogramma
Edit: oplossing =>apperaatbeheer=>muizen en andere...=>usb touchscreen controller en vorig stuurprogramma
Laatst gewijzigd door kaise1 07 aug 2015, 19:47, in totaal 1 gewijzigd.