Heeft er iemand al ervaring met de mailserverpackage op een synology nas ?
Ik zou die eventueel willen gebruiken maar dan ook om van buiten uit te gebruiken, zodat mijn laptop en pda steeds mijn eigen server gebruiken voor mailverkeer, onafhankelijk van de locatie en het netwerk.
J.
synology mailserver, ook extern
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Bedoel je om die als SMTP server te gebruiken voor extern? Want dat zal niet gaan met de reguliere consumer abonnementen, tenzij je tcp poort 25 open hebt met een vast ip.
Voor IMAP/POP3 toegang zal je dat probleem uiteraard niet hebben, op voorwaarde dat je die poorten kan openzetten.
Voor IMAP/POP3 toegang zal je dat probleem uiteraard niet hebben, op voorwaarde dat je die poorten kan openzetten.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
de bedoeling is dat mijn laptop z'n email ophaalt van/ verstuurt via de synology, waar ook ter wereld, en dat de synology ervoor zorgt dat die via m'n provider doorgestuurd wordt.
Het gaat om pop accounts.
De synology is nu al bereikbaar via dyndns.
J.
Het gaat om pop accounts.
De synology is nu al bereikbaar via dyndns.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
POP zul je steeds rechtstreeks naar je provider moeten doen (da's geen probleem, dat kan vanop ieder netwerk).
SMTP... dan gaat je Synology dus relay moeten spelen (opgelet met misbruik !) en ga je hem gewoon op een andere poort moeten laten luisteren (geen idee of dat kan). Het afleveren moet hij dan gewoon doen bij je eigen provider z'n SMTP server.
SMTP... dan gaat je Synology dus relay moeten spelen (opgelet met misbruik !) en ga je hem gewoon op een andere poort moeten laten luisteren (geen idee of dat kan). Het afleveren moet hij dan gewoon doen bij je eigen provider z'n SMTP server.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
imap relay.. zet "hinet.net" alvast in je blocklist die speuren dagdagelijks het net af naar relays welke ze dan ook ten volle gebruiken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Volgens mij kan de Synology "MAIL" server perfect dienen voor wat de TS vraagt. De Synology haalt thuis de mails binnen via POP en bied ze via de eigen mailserver software terug aan via POP of IMAP aan de TS zijn clients. Hiervoor kunnen alternatieve poorten gebruikt worden en is dus perfect mogelijk.
WAAROM je dat zou willen doen, da's iets anders
Denk dat je dan beter een gmail account gebruikt ofzo.
Grtz,
Sasuke
WAAROM je dat zou willen doen, da's iets anders
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Grtz,
Sasuke
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik was het aan bekijken als alternatief voor gmail. tot nu toe is het mij nog niet gelukt met gmail, maar ik heb er ook nog maar 1 keer wat tijd in gestoken.
J.
J.
-
- Starter
Hallo Joe De Mannen (en andere leden),
Ik lees op het forum dat jullie ook gebruik maken van een Synology NAS in combinatie met een Telenet account?
Sinds kort heb ik ook een 'Synology DS214 play' server aangekocht. Graag zou ik in combinatie met mijn eigen domeinnaam aangekocht via telenet (maxster.be), met business package, een mailserver opstellen.
De bedoeling is dat ik overal (ongeacht de verbinding of toestel) mails kan versturen en ontvangen vanuit [email protected]
Tevens moeten deze e-mails ook als backup toekomen op [email protected]
Ondertussen heb ik reeds de SMTP instellingen op mijn Synology mail server ingesteld, en heb ik op mijn Telenet account bij de MX-record, 'maxster.be.' toegevoegd.
Jammer genoeg lukt het mij niet om mails te versturen of ontvangen met het adres [email protected]
Is iemand op dit forum bereidt om mij even te begeleiden bij het correct instellen van de server?
Alvast bedankt op voorhand.
[mod edit] e-mail adressen gemaskeerd voor privacy redenen
Ik lees op het forum dat jullie ook gebruik maken van een Synology NAS in combinatie met een Telenet account?
Sinds kort heb ik ook een 'Synology DS214 play' server aangekocht. Graag zou ik in combinatie met mijn eigen domeinnaam aangekocht via telenet (maxster.be), met business package, een mailserver opstellen.
De bedoeling is dat ik overal (ongeacht de verbinding of toestel) mails kan versturen en ontvangen vanuit [email protected]
Tevens moeten deze e-mails ook als backup toekomen op [email protected]
Ondertussen heb ik reeds de SMTP instellingen op mijn Synology mail server ingesteld, en heb ik op mijn Telenet account bij de MX-record, 'maxster.be.' toegevoegd.
Jammer genoeg lukt het mij niet om mails te versturen of ontvangen met het adres [email protected]
Is iemand op dit forum bereidt om mij even te begeleiden bij het correct instellen van de server?
Alvast bedankt op voorhand.
[mod edit] e-mail adressen gemaskeerd voor privacy redenen
Laatst gewijzigd door philippe_d 07 aug 2015, 17:36, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie mod break
Reden: zie mod break
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat kan je steeds... gewoon je afzender in je mail client hierop instellen... dit heeft dus niets te maken met je eigen mailserver.C.Debeuckelaer schreef:De bedoeling is dat ik overal (ongeacht de verbinding of toestel) mails kan versturen en ontvangen vanuit [email protected]
Op uitgaande mails heb je normaal geen rules... je zal jezelf dan steeds in BCC moeten zetten vrees ik.C.Debeuckelaer schreef:Tevens moeten deze e-mails ook als backup toekomen op [email protected]
Hopelijk heb je dan een vast IP-adres... want anders staat SMTP niet open naar jou toe (en ga je dus nooit een mail ontvangen op je mailserver).C.Debeuckelaer schreef:Ondertussen heb ik reeds de SMTP instellingen op mijn Synology mail server ingesteld, en heb ik op mijn Telenet account bij de MX-record, 'maxster.be.' toegevoegd.
Welke SMTP server gebruik je in je client ?C.Debeuckelaer schreef:Jammer genoeg lukt het mij niet om mails te versturen
Zie voorgaande opmerking over fixed IP adres (een TN business abonnement dus).C.Debeuckelaer schreef:of ontvangen met het adres [email protected]