rar bestand
Néééééén, we zouden dat nooit durven denken
.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Brute force is natuurlijk wel degelijk een oplossing, maar als het wachtwoord uit aardig wat tekens bestaat (een volledige url bvb, www.userbase.be is al 15 tekens) gaat dat wel aardig lang duren. Brute force begint meestal wel met een dictionary attack, maar dat zijn meestal engelse woordenboeken en bovendien worden dergelijke wachtwoorden als maar minder gebruikt. Le moet denken dat elk teken extra voor brute force exponentieel meer werk betekent voor een hack-programma.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
°MaRtO°° schreef:Met brute force hacking lukt het toch meestal wel.
Een ZIP bestand hacken met brute force op een PIV 2.6 GHz neemt voor 7 karakters reeds meer dan een maand in beslag, voor 8 karakters een veelvoud hiervan, en van 9 karakters zullen we maar zwijgen zeker.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
't is daarom dat je het beter met een dictionary attack probeert, gaat veel sneller want mensen kiezen regelmatig te voor de hand liggende paswoorden.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
jonas schreef:ik heb een rar bestand dat ik open probeer te krijgen maar er staat een wachtwoord op (en ik heb win-rar)
ik heb een auto in de straat staan die ik open probeer te krijgen, maar er zit een alarm op (en ik heb een koevoet)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
FUBAR schreef:jonas schreef:ik heb een rar bestand dat ik open probeer te krijgen maar er staat een wachtwoord op (en ik heb win-rar)
ik heb een auto in de straat staan die ik open probeer te krijgen, maar er zit een alarm op (en ik heb een koevoet)
Hier zou ik kiezen voor een "brute force attack".
De simpelste manier is om te wachten tot de eigenaar in zijn auto wil stappen, dan geef je hem een goeie mep met de koevoet en neemt de sleutels...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Als ik het goed voor heb, heb je inderdaad een bestand dat een beetje aan de illegale kant is.
Als het de naam van de website niet is, dan kan je eens gaan kijken op de website waar je het vandaan hebt. Sommige hebben een forum met daarin een sticky met alle mogelijke paswoorden van dat soort bestanden. Als je hier voorbeelden van wilt hebben, dan PB me maar even want hier gaat dit wellicht over het lijntje.
Succes
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Succes